Cifrele recente arata ca 27% dintre elevi nu pot citi la intrarea in liceu, a subliniat ministrul francez al Educatiei Pap Ndiaye. El a numit aceasta scadere a nivelului de lectura un „punct de nemultumire si ingrijorare majora”, scrie
Digi24.
In consecinta, Ministerul Educatiei in Franta a prezentat joi un set de masuri pentru a remedia problema. Printre directive se numara dictarea zilnica si orele suplimentare de lectura.
Ministrul Educatiei vrea sa-i oblige pe studentii CM1(clasa a 4-a) si CM2(clasa a 5-a) sa scrie si sa citeasca cel putin doua ore pe zi. Daca aceasta masura este deja aplicata mai mult sau mai putin in anumite clase, Pap Ndiaye vrea ca elevii sa citeasca cel putin „doua texte lungi”, de 1.000 de cuvinte fiecare, in fiecare saptamana. De asemenea, ministrul vrea ca accentul sa fie pus pe viteza de citire si capacitatea de a intelege rapid.
Masura a declansat dezbateri aprinse, iar multi condamna dictarea in scoli afirmand ca e o intoarcere in timp si un exercitiu de control, relateaza News Trenddetail.
Analfabetismul functional este o problema extrem de raspandita si in Romania. Rezultatele unui studiu de literatie derulat recent la nivel national arata ca 42% dintre elevii din Romania nu pot interpreta corect o informatie si nu au idei proprii.