Mircea Miclea considera ca o crestere semnificativa a salariilor cadrelor didactice din mediul rural ar putea contracara inechitatile existente in ziua de astazi intre mediul rural si urban.
„E o diferenta majora intre mediul rural si mediul urban. Deci o mare parte din problemele care vin, vin datorita calitatii slabe a profesorilor din mediu rural, fata de cei din mediu urban, si aici, din nou, trebuie facuta o interventie cat mai de timpuriu: de exemplu, de a da salarii duble sau triple profesorilor care opereaza in mediul rural, pentru ca in felul acesta vom avea profesori buni in mediul respectiv si atunci vom remedia o parte din probleme. Deci asta inseamna o interventie punctuala, intervii acolo unde este problema sau poti sa faci un altfel de sistem de invatamant", a spus Mircea Miclea.
Fostul ministru al Educatiei a mai spus ca diferenta rural-urban ar putea fi redusa semnificativ si cu ajutorul unei platforme online de invatare in care sa fie incarcate lectii inregistrate ale celor mai buni profesori din tara, de la clasa I pana la clasa a XII-a, si la care sa aiba acces atat elevii, cat si profesorii lor de la clasa.
"Eu, un copil de la tara, cu un profesor slab in fata mea, as putea rula lectia celui mai bun profesor din tara, de cate ori vreau, pana cand o inteleg pentru ca am acces la ea gratis, inclusiv profesorul din fata mea se va uita la acea lectie si o sa incerce atunci cand imi preda mie lectia, stiu eu, teorema lui Pitagora, s-o predea cam cum o preda profesorul cel mai bun", a mai spus Mircea Miclea.
Declaratia fostului ministru Mircea Miclea, la podcastul Avangarda, cu Ionut Vulpescu
Mircea Miclea: "E o diferenta majora intre mediul rural si mediul urban. Deci o mare parte din problemele care vin, vin datorita calitatii slabe a profesorilor din mediu rural, fata de cei din mediu urban, si aici, din nou, trebuie facuta o interventie cat mai de timpuriu: de exemplu, de a da salarii duble sau triple profesorilor care opereaza in mediul rural, pentru ca in felul acesta vom avea profesori buni in mediul respectiv si atunci vom remedia o parte din probleme. Deci asta inseamna o interventie punctuala, intervii acolo unde este problema sau poti sa faci un altfel de sistem de invatamant. Nu vreau sa intru in detalii acum, dar de exemplu, daca – am mai spus lucrurile acestea de mai multe ori – daca, de exemplu, ai selecta pe toti profesorii foarte buni din tara aceasta si le-ai inregistra toate lectiile pe care le tin, toate, de la clasa I pana la clasa a XII-a, de catre cei mai buni profesori si apoi ai adauga langa aceste inregistrari exemple, contraexemple, tips-uri de rezolvare de probleme etc. Si ai face o lectie multimedia a celor mai buni profesori din tara si le-ai urca, aceste lectii, pe o platforma de invatare la care sa aiba acces toata lumea…. Atunci ai reduce semnificativ diferenta rural-urban. De ce? Eu, un copil de la tara, cu un profesor slab in fata mea, as putea rula lectia celui mai bun profesor din tara, de cate ori vreau, pana cand o inteleg pentru ca am acces la ea gratis, inclusiv profesorul din fata mea se va uita la acea lectie si o sa incerce atunci cand imi preda mie lectia, stiu eu, teorema lui Pitagora, s-o predea cam cum o preda profesorul cel mai bun. Vedeti, asta fi o interventie. Am spus lucrul asta de 10 ani, pe putin. In legea din 2011 am scris doua articole speciale pentru asa ceva. Nimic nu s-a intamplat, s-a cheltuit o gramada de bani pentru a reduce analfabetismul acesta functional, dar nu cu o astfel de tinta clara. Daca s-ar fi facut lucrul asta, daca acum am fi avut lucrul acesta, atunci, in fata fiecarui elev din aceasta tara, ar fi fost cel mai bun profesor din tara pe materia respectiva cu cea mai buna lectie, iar profesorul de langa el, bun, slab, cum o fi fost, ar fi putut sa se bazeze pe aceasta lectie pe care s-o ruleze, s-o vizioneze impreuna cu copilul sa remedieze aceste deficiente. Nu s-a luat nicio masura, desi am repetat lucrul asta cred ca de zeci de ori”.
>>Link AICI catre podcastul Avangarda, cu Ionuț Vulpescu - invitat, Mircea Miclea