PROCEDURA OPERATIONALA
privind numirea prin detasare in interesul invatamantului, in functiile vacante de director si
director adjunct din unitatile de invatamant preuniversitar, in anul scolar 2021 — 2022
Scopul procedurii:
Stabileste modul de numire prin detasare in interesul invatamantului, in functiile vacante de director sI director
adjunct din unitatile de invatamant preuniversitar, in anul scolar 2021 —2022, compartimentele si persoanele
Reglementeaza responsabilitatile conducerii ISJ privind numirea prin detasare in interesul invatamantului, in
functiile vacante de director si director adjunct din unitatile de invatamant preuniversitar, in anul scolar 2021 —
2022;
Asigura si stabileste documentatia adecvata derularii activitatii;
Asigura realizarea activitatii procedurate, in conformitate cu normele legale in materie;
Scopul specific al procedurii este aplicarea prevederilor dispozitiilor din Legea 1/2011, OMEN 3969/2017, si
OMEC 5991/11.11.2020 privind mobilitatea personalului didactic de predare din unitatile de invatamant
preuniversitar, in anul scolar 2021 — 2022.
Domeniul de aplicare al procedurii
Procedura se adreseaza:
- inspectorului scolar general
- inspectorului scolar general adjunct
- inspectorului scolar pentru management institutional
- Inspectori scolari pentru managementul resursei umane
- inspectorilor scolari
- Membrilor CA al ISJ
- Directorilor/directorilor adjuncti din unitatile de invatamant preuniversitar din judete
- Cadrelor didactice titulare ale sistemului de invatamant care doresc sa ocupe o functie vacanta de director/director adjunct din unitatile de invatamant preuniversitar, in anul scolar 2021 — 2022.
Aceasta activitate depinde de activitatea compartimentelor:
- Conducere;
- Management;
- Secretariat;
- Juridic;
Documentatia aplicabila procedurii:
Documente de referinta (reglementari) aplicabile activitatii procedurate:
a. Legislatie primara:
- Legea educatiei nationale nr. 1/2011 cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordinul SGG nr. 600/20.04.2018, privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entitatilor public, cuprinzand standardele de management/control intern la entitatile publice si pentru dezvoltarea sistemelor de control intern managerial;
b. Legislatie secundara:
- Ordinul M.E.N. Nr. 3969 din 30.05.2017, pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea functiilor de director si director adjunct.
- Ordinul M.E.C. nr.5911 din 11 noiembrie 2019 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din invatamantul preuniversitar in anul scolar 2021-2022, cu modificarile si completarile ulterioare;
c. Alte documente, inclusiv reglementari interne ale entitatii:
- Ordinul MECTS Nr. 5530/05.10.2011 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare a inspectoratelor scolare cu modificarile si completarile ulterioare;
- Regulamentul intern al Inspectoratelor Scolare;
- Regulamentul cadru de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, aprobat prin Ordinul M.E.C. nr. 5447/31.08.2020
- OMEC/MS nr. 3235/93/04.02.2021, pentru aprobarea masurilor de organizare a activitatii in cadrul unitatilor/institutiilor de invatamant in conditii de siguranta epidemiologica pentru prevenirea imbolnavirilor cu virusul SARS-CoV-2
Descrierea procedurii:
1. Generalitati:
1.1 In conformitate cu Legea educatiei nationale nr. 1/2011 cu modificarile si completarile ulterioare,
Ordinul M.E.C. nr. 5911 din 11 noiembrie 2020 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea
personalului didactic de predare din invatamantul preuniversitar in anul scolar 2021-2022, cu modificarile
si completarile ulterioare, numirea prin detasare in interesul invatamantului, in functia de director/director
adjunct, se face la propunerea inspectorului scolar general, cu avizul consiliului de administratie al
inspectoratului scolar si cu acordul scris al persoanelor, pana la organizarea concursului, dar nu mai
tarziu de sfarsitul anului scolar.
1.2. In conformitate cu art. 27 din Ordinul M.E.N. Nr. 3969 din 30.05.2017, pentru aprobarea Metodologiei
privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea functiilor de director si director adjunct:
in functiile de director sau de director adjunct ramase vacante sau in cazul vacantarii unor functii de director sau de
director adjunct din unitati de invatamant de stat, conducerea interimara este asigurata, pana la organizarea
concursului, dar nu mai tarziu de sfarsitul anului scolar, de un cadru didactic titular, numit prin detasare in interesul
invatamantului sau prin delegarea atributiilor specifice functiei, in conformitate cu legislatia in vigoare, prin decizia
inspectorului scolar general, cu avizul consiliului de administratie al inspectoratului scolar si cu acordul scris al
persoanei.
2. Documentele utilizate:
- Legea educatiei nationale nr. 1/2011 cu modificarile si completarile ulterioare;
- Regulamentul cadru de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, aprobat prin
Ordinul M.E.C. nr. 5447/31.08.2020
- Ordinul M.E.C. nr.5991 din 11 noiembrie 2020 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea
personalului didactic de predare din invatamantul preuniversitar in anul scolar 2021-2022, cu modificarile si
completarile ulterioare;
- Ordinul SGG nr. 600/20.04.2018, privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entitatilor
public, cuprinzand standardele de management/control intern la entitatile publice si pentru dezvoltarea sistemelor
de control intern managerial;
3. Resurse necesare:
3.1. Resurse materiale
- baza de date cuprinzand functiile de conducere din unitatile de invatamant preuniversitar din judete
- tehnica de calcul (PC, laptop), imprimanta, multifunctionala
- copiator, fax, telefon
- rechizite, hartie imprimanta
- site-urile inspectoratelor
3.2. Resurse umane
- inspector scolar general si inspector general adjunct
- inspector scolar pentru management institutional
- inspectori scolari de specialitate
- membri ai CA al ISJ
3.3. Resurse financiare
- nu este cazul
3.4. Resurse informationale
- baze de date cuprinzand legislatia aplicabila
- colectia Monitorul Oficial al Romaniei
Asigurarea conducerii unitatii de invatamant in functiile de director sau de director adjunct ramase vacante sau in cazul vacantarii unor functii de director sau de director adjunct din unitati de invatamant de stat, conducerea interimara este asigurata, pana la organizarea concursului, dar nu mai tarziu de sfarsitul anului scolar, de un cadru didactic titular, numit prin detasare in interesul invatamantului sau prin delegarea atributiilor specifice functiei, in conformitate cu legislatia in vigoare, prin decizia inspectorului scolar general, cu avizul consiliului de administratie al inspectoratului scolar si cu acordul scris al persoanei.
Pentru seminariile teologice numirea directorului/directorului adjunct este conditionata de obtinerea de
catre candidat a avizului scris (a binecuvantarii) din partea cultului respectiv.
Directorul si directorul adjunct din unitatile de invatamant preuniversitar nu pot avea, pe perioada
exercitarii mandatului, functia de presedinte sau vicepresedinte in cadrul unui partid politic, la nivel local, judetean
sau national, conform prevederilor art. 257 alin. (4),alin.(7) din Legea nr. 1/2011, cu modificarile si completarile
ulterioare.
Continutul dosarului:
- Copie diploma de licenta/absolvire studii universitare;
- Copie adeverinta de membru CNEME;
- Copie decizie detitularizare in invatamant;
- Copie atestat de obtinere a gradului didactic II sau I, titlul stiintific de doctor;
- Adeverinta cuprinzand calificativele obtinute in ultimii 4 ani scolari;
- Adeverinta din care sa rezulte ca nu au fost sanctionate disciplinar in ultimul an scolar anterior anului
desfasurarii concursului si nici in anul scolar in curs, in care a functionat sau functioneaza efectiv la
catedra;
- Curriculum vitae Europass, conform modelului elaborat prin Decizia nr. 2241/2004/CE a Parlamentului
European si a Consiliului din 15 decembrie 2004 de instituire a unui cadru comunitar unic pentru
transparenta calificarilor si a competentelor;
- Scrisoare de intentie;
- Acordul scris al persoanei care indeplineste conditiile legale.
- Declaratie pe proprie raspundere privind autenticitatea documentelor mentionate in CV.
Dosarul va fi depus la secretariatul inspectoratelor judetene, dupa calendarele stabilite.