

Procedura inspectiilor pentru Gradul didactic I - sustinerea lucrarii se face online pana pe 29 mai

De Laura Galescu
la 13 Mai. 2020
1 comentarii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura inspectiilor pentru Gradul didactic I - sustinerea lucrarii se face online pana pe 29 mai13Mai.2020

Noua procedura privind desfasurarea online a inspectiilor pentru acordarea gradului didactic I a fost publicata. Conform acesteia, sustinerea lucrarii de grad se face online, pana pe 29 mai.

Va prezentam mai jos procedura completa:
 
 
Procedura
privind desfasurarea online a inspectiilor pentru acordarea gradului didactic I,
seria 2018-2020, in conditiile starii de urgenta/alerta
 
Avand in vedere instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei in baza
Decretului nr. 195/2020 din 16 martie 2020, masurile ulterioare adoptate la nivel national
pentru prevenirea raspandirii infectiei cu SARS-CoV-2, deciziile
Universitatii din Bucuresti cu privire la suspendarea activitatilor didactice fata in fata si
desfasurarea acestora in regim online, precum si ORDONANTA DE URGENTA
nr. 58 din 23 aprilie 2020 privind luarea unor masuri pentru buna functionare a sistemului
de invatamant, prezenta Procedura reglementeaza modul in care se vor desfasura
inspectiile speciale pentru obtinerea gradului didactic I, seria 2018-2020, daca situatia la
 
Obtinerea gradului didactic I pentru seria 2018-2020 se va desfasura in
conformitate cu deciziile ORDONANTEI DE URGENTA nr. 58 privind luarea unor
masuri pentru buna functionare a sistemului de invatamant din 23 aprilie 2020,
Art.8: "Prin derogare de la prevederile articolului 242, alinzatul (5), literele b) si d) din
Legea educatiei nationale nr. 1/2011 cu modificarile si completarile ulterioare,
gradul didactic I, seria 2018-2020, se poate obtine de catre personalul didactic de predare
care are o vechime la catedra de cel putin 4 ani de la obtinerea gradului didactic II
(respectiv 3 ani pentru cei care au promovat cu media 10) prin promovarea a doua
inspectii scolare curente, esalonate pe parcursul celor 4 ani, apreciate cu calificativul
maxim si sustinerea lucrarii metodico-stiintilice care se poate realiza si on-line, in fata
comisiei instituite, conform metodologiei Ministerului Educatiei si Cercetarii."
 
I. Preconditii:
 
1. lucrarea metodico-stiintifica a fost depusa la Centrul de perfectionare unde s-a
inscris candidatul;
 
2. lucrarea a fost acceptata de catre coordonator
 
3. s-au efectuat cele doua preinspectii, iar calificativul obtinut a fost “Foarte bine”;
dovada promovarii de catre cadrul didactic a doua inspectii scolare curente, esalonate pe
parcursul celor 4 ani, apreciate cu calificativul maxim va fi eliberata de cave unitatea
scolara in baza consemnarilor in registrul de inspectii al unitatii respective si asumata
prin semnatura de catre directorul unitatii, sau de catre inspectoratul scolar judetean.
 
Aceasta preconditie conform articolului 8 enuntat mai sus suspenda inspectia speciala
propriu-zisa desfasurata in unitatea scolara.
 
4. calificativul anual acordat de Consiliul de Administratie este “Foarte bine”.
Dovada va fi eliberata de catre unitatea scolara in baza consemnarilor in registrul de
inspectii al unitatii respective si asumata prin semnatura de catre directorul unitatii, sau
de catre inspectoratul scolar judetean. Depunerea acestei dovezi sc face online la
Centrul de perfectionare.
 
5. ISJ-urile au obligatia, conform sedintei online 15J-MEC, sa transmita UB lista
cuprinzand candidatii care indeplinesc conditiile din OUG 58/2020 si
Metodologia aprobata prin OM nr. 5561/2011 (vechime 4 ani la catedra de la obtinerea
gradului didactic II pana la 31 august 2020 (respectiv 3 ani pentru cel care au promovat
cu media 10), promovarea a doua inspectii scolare curente apreciate cu calificativul
maxim, calificativ maxim obtinut la aprecierile arale).
 
6. ISJ-urile nu transmit centrului de perfectionare adeverinte din care sa rezulte cele
de mai sus. In cazul in care una din conditii nu este indeplinita, inspectorul are obligatia
de a anunta centrul de perfectionare, astlel incat comisia sa nu panicipe la sustinerea
lucrarii.
 
II. Procedura privind desfasurarea online a activitatii de sustinere lucrarii
metodico-stiintifice
 
1. Sustinerea lucrarii se va realiza online in prezenta Comisiei de examen aprobata
de Ministerul Educatiei si a Comisiei metodice din care face parte candidatul, in prezenta
directorului/directorului adjunct al unitatii scolare respective, prin intermediul unei
platforme agreate de comisie care sa permita transmiterea, receptionarea simultana
(in direct) si inregistrarea de continut audio-video. Sedinta de sustinere va respecta toate
elementele formale conform reglementarilor in vigoare: candidatul va sustine lucrarea
metodico-stiintifica elaborata, conducatorul stiintific va prezenta recenzia lucrarii,
membrii comisiei isi vor exprima punctele de vedere cu privire la calitatea prezentarii si
vor comunica si vor consemna in raport notele propuse.
 
Sustinerea lucrarii se va desfasura cu respectarea calendarului propus de minister,
pana pe 29 mai 2020. Data pentru sustinerea lucrarii este stabilita de candidat de comun
acord cu ceilalti membrii ai comisiei.
 
2. Coordonatorul stiintific va initia sesiunea de sustinere, va inregistra, arhiva si
transmite centrului de perfectionare inregistrarea intr-un fisier audio (share drive).
In prealabil se va obtine acordul participantilor privind inregistrarea sustinerii lucrarii.
 
De asemenea, coordonatorul va completa Raportul incheiat la sustinerea lucrarii
metodico-stiintifice pentru gradul didactic I, pe care il va transmite pe mail centrului de
perfectionare, dupa ce acesta va fi semnat (electronic sau in format fzic/pe hartie) de
catre toti membrii comisiei.
 
3. Vor ii prezenti online cel putin trei membri ai Comisiei metodice: un membru al 
Comisiei metodice va intocmi un proces verbal in care se va consemna modul in care s-a
desfasurat activitatea; acest document va fi depus la in registrul de procese verbale al
Comisiei metodice cand conditiile vor permite acest lucru;
 
4. Dupa prezentarea lucrarii de catre candidat, coordonatorul va sustine
Referatul de acceptare a lucrarii si va anunta nota acordata deja in perioada
01-10 septembrie 2019;
 
5. Vor lua cuvantul cel putin doi membri din Comisia metodica; acestia vor face
referiri la calitatea lucrarii candidatului;
 
6. Va lua cuvantul directorul scolii/gradinitei care va prezenta punctul de vedere al
Consiliului de Administratie privind activitatea profesionala a candidatului;
 
7. Membrii comisiei de examen voi lua cuvantul si vor aprecia calitatea prezentarii
lucrarii de catre candidat;
 
8. Fiecare membru al comisiei de examen va acorda cate o nota pentru calitatea
prezentarii/ sustinerii lucrarii;
 
9. Presedintele Coimisiei de examen va anunta media finala obtinuta de candidat.
Media se va constitui din media notelor acordate de membrii Comisiei de examen pentru
sustinerea lucrarii si nota acordata de coordonator pentru calitatea lucrarii.
 
III. Documente justificative; cadrul reglator
 
1. Activitatea de sustinere online a lucrarii metodico-stiintifice va fi inregistrata prin
intermediul unei platforme agreate de comisie care sa permita transmiterea, receptionarea
simultana (in direct) si inregistrarea de continut audio-video si va intra in posesia
Centrului de perfectionare, in acelasi timp cu Procesul Verbal de sustinere si apreciere a
lucrarii.
 
2. Procesul verbal de sustinere si apreciere a lucrarii se va redacta in baza
formularului existent aprobat de Ministerul Educatiei.
 
3. Centrul de perfectionare va transmite pe email coordonatorilor stiintifici
formularul Raportului pentru sustinerea lucrarii metodico-stiintifice pentu gradul
didactic I, precum si lista candidatilor care pot sustine aceasta proba.
 
4. Coordonatorii stiintifici care nu au un exemplar al lucrarii pot solicita centrului de
perfectionare transmiterea lucrarii pe e-mail, avand in vedere faptul ca, in conformitate cu
prevederile Metodologiei in vigoare, candidatii au depus lucrarile metodico-siiintifice atat
in forma scrisa, legate tip carte, cat si pe suport electronic, respectiv pe CD.
 
5. Procesul verbal de sustinere si apreciere a lucrarii va fi semnat in termen de 3 zile
de catre fiecare membru al Comisiei de examen (in mod electronic sau in format fizic/pe
hartie); in termen de alte 3 zile de la completarea lui cu toate semnaturile Comisiei de
examen se va depune la Centrul de perfectionare;
 
6. Acest proces verbal va ii transmis electronic de catre Centrul de perfectionare
conducerii scolii/ gradinitei. Directorul scolii/gradinitei va semna si stampila documentul
 
fiind de datoria sa sa se asipure ca Procesul Verbal este transcris in
Registrul de procese verbale al unitatii de invatamant. Scoala/gradinita trebuie sa
returneze documentul semnat si stampilat Centrului de perfectionare in termen de 3 zile
de la primirea documentului.
 
7. Durata activitatii de sustinere a lucrarii va fi de doua ore.
 
8. Membrii comisiei vor fi platiti astfel:
 
Presedinte = 2 ore pentru sustinerea lucrarii (in loc de 6 ore, 4 ore fiind inspectia
speciala).
 
Coordonator stiintific = 12 ore - 10 ore indrumare si recenzie, 2 ore sustinere (in loc
de 16 ore - 10 ore indrumare si recenzie, 4 ore inspectie, 2 ore sustinerea lucrarii).
 
9. Se recomanda ca distributia timpului sa se faca, cu aproximatie, dupa cum
urmeaza:
 
- 20 minute prezentarea lucrarii de catre candidat,
 
- 10 minute prezentarea Referatului de acceptare a lucrarii de catre
coordonator;
 
- 10 minute - interventii ale membrilor Comisiei metodice si ale directorului
institutiei;
 
- 20 de minute — interventii si propunerea de note din partea Comisiei de examen
 
- 30 de minute discutii, comentarii, intrebari, raspunsuri intre membrii comisiei
melodice si Comisia de examen,
 
- 30 le minute intocmirea Procesului Verbal de desfasurare a inspectiei de catre
coordonator 1 prezenta virtuala a membrilor Comisiei de exumen; ucesta va fi transmis
electronic membrilor Comisiei de examen pentru semnare:
 
10. Candidatii care, din motive obiective, argumentate cu documente, nu au putut
sustine lucrarea metodico-stiintifica pana la sfarsitul anului scolar in curs, se pot reinscrie
pentru sustinerea acestor probe in anul scolar urmator, cu respectarea conditiilor legale si
prezentarea aprobarii din partea inspectoratului scolar centrului de perfectionare.
 
Nota finala: Atunci cand situatia la nivel national se va modifica si va permite reluarea
activitatilor fata in fata, prevederile prezentei proceduri isi vor inceta valabilitatea.

Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

grad didactic 1grad didactic 1 2020grade didactice 2020grade didacticeprocedura inspectii grade didacticeinspectii grad


x
Lasa un raspuns



Comentarii [1 comentariu]Adauga comentariul tau
18Mai.2020

Csaszar Adalbert 18 Mai. 2020 06:58:56

Nu este clar? definirea celor dou? comisii.De exemplu: Cine fac parte din ele ?i care sunt atribi?iile fiec?rui membru.
Noile Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Noile Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat

+ REDUCERE 15% la Culegeri si Carti

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Noile Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat
Descarca GRATUIT
Raportul Special

Noile Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat

+ REDUCERE 15%
la Culegeri si Carti
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala


+ REDUCERE 15% la Culegeri si Carti

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Iti oferim GRATUIT
Raportul Special
Noile Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat
Noile Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat
Primesti GRATUIT noile
TESTE REZOLVATE pentru Evaluarea Nationala
+ REDUCERE 15%
la Culegeri si Carti!
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
//