Sedintele publice pentru solutionarea cererilor din etapa de pretransfer si prin schimb de posturi au loc in zilele de 25 si 28 aprilie 2025.
Calendar Pretransfer 2025
Conform Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din invatamantul preuniversitar in anul scolar 2025 – 2026, etapa privind pretransferul personalului didactic se desfasoara dupa urmatorul calendar:
(...) 7) Pretransferul personalului didactic. Modificarea repartizarii cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei carora nu li se poate constitui norma didactica de predare completa conform deciziilor de repartizare pe post/catedra:
a) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete si incomplete;
b) afisarea la sediile unitatilor de invatamant/CJRAE/CMBRAE a conditiilor specifice si a grilelor de evaluare aferente acestora (daca este cazul) pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante prin pretransfer consimtit intre unitatile de invatamant, avizate de inspectoratele scolare (pentru unitatile de invatamant care nu au avut conditii specifice pentru etapa de transfer);
Termen: 27 martie 2025
c) depunerea, la inspectoratele scolare, a cererilor, insotite de documentele mentionate in acestea, de catre:
(i) cadrele didactice care solicita pretransfer, respectiv pretransfer prin schimb de posturi/catedre in baza consimtamantului scris;
(ii) cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei, carora nu li se poate constitui norma didactica de predare completa, conform deciziilor de repartizare pe post/catedra si solicita modificarea repartizarii, respectiv modificarea repartizarii prin schimb de posturi;
d) verificarea dosarelor depuse si avizarea acestora de catre comisia judeteana/a municipiului Bucuresti de mobilitate;
Perioada: 27 martie-4 aprilie 2025
e) afisarea, pe pagina web a inspectoratului scolar, a:
(i) listei cu punctajele cadrelor didactice inscrise la etapa de pretransfer consimtit intre unitatile de invatamant, cu precizarea localitatii de domiciliu si a unitatilor de invatamant la care sunt titulare cadrele didactice care au depus cereri;
(ii) listei cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au solicitat modificarea repartizarii, cu precizarea urmatoarelor informatii: studiile, postul/didactic/catedra pe care sunt angajate, localitatea de domiciliul, rezultatele obtinute la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate la care a participat, gradul didactic, nota/media obtinuta la gradul didactic, media de departajare calculata conform anexei nr. 15, media obtinuta la examenul de licenta/absolvire a studiilor, respectiv media obtinuta la examenul de bacalaureat pentru absolventii liceelor pedagogice, avizele si atestatele dobandite, calificativele obtinute in ultimii 2 ani scolari incheiati si calificativul partial in anul scolar in curs si sanctiunile disciplinare in ultimii 2 ani scolari incheiati sau pe parcursul anului scolar in curs.
Termen: 7 aprilie 2025
f) inregistrarea contestatiilor cadrelor didactice inscrise la etapa de pretransfer consimtit intre unitatile de invatamant la punctajele
acordate;
Perioada: 8-9 aprilie 2025
g) solutionarea contestatiilor la punctajele acordate in consiliul de administratie al inspectoratului scolar, afisarea punctajelor finale pe pagina web a inspectoratului scolar;
Termen: 10 aprilie 2025
h) desfasurarea inspectiilor speciale la clasa/probelor practice/orale de profil, afisarea rezultatelor pe pagina web a inspectoratului scolar;
Perioada: 7-11 aprilie 2025
i) depunerea, la unitatile de invatamant/CJRAE/CMBRAE, a cererilor, insotite de documentele precizate in acestea, de catre:
(i) cadrele didactice care solicita pretransfer la unitatile de invatamant care au publicat posturi didactice/catedre vacante pentru obtinerea acordului de principiu pentru pretransfer, precum si la unitatile de invatamant la care sunt titulare cadre didactice care au depus cereri de pretransfer, pentru obtinerea acordului de principiu pentru pretransfer;
(ii) cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei, carora nu li se poate constitui norma didactica de predare completa, conform deciziilor de repartizare pe post/catedra si solicita modificarea repartizarii;
Perioada: 8-11 aprilie 2025
j) analiza, in consiliile de administratie ale unitatilor de invatamant/CJRAE/CMBRAE, a solicitarilor depuse de cadrele didactice si comunicarea hotararii cadrelor didactice si inspectoratului scolar, cu privire la:
(i) emiterea acordului de principiu pentru pretransfer cadrelor didactice cu precizarea locului stabilit in ierarhie, ca urmare a aplicarii criteriilor de ierarhizare, respectiv neemiterea acordului de principiu pentru pretransfer cadrelor didactice pentru neindeplinirea conditiilor specifice;
(ii) emiterea acordului de principiu pentru modificarea repartizarii cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei cu precizarea locului stabilit in ierarhie, ca urmare a aplicarii criteriilor de ierarhizare, respectiv neemiterea acordului de principiu pentru modificarea repartizarii cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului pentru neindeplinirea conditiilor specifice;
Termen: 14 aprilie 2025
k) depunerea contestatiilor privind acordurile de principiu emise de unitatile de invatamant/CJRAE/CMBRAE, de catre personalul didactic care solicita pretransfer consimtit intre unitatile de invatamant, la comisia judeteana/a municipiului Bucuresti de mobilitate;
l) depunerea contestatiilor privind acordurile de principiu emise de unitatile de invatamant, de catre cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei care solicita modificarea repartizarii, la consiliile de administratie ale unitatilor de invatamant;
Perioada: 15-16 aprilie 2025
m) solutionarea contestatiilor privind acordurile de principiu emise de unitatile de invatamant;
Termen: 23 aprilie 2025
n) solutionarea in sedinta de repartizare, in ordine, a:
(i) cererilor cadrelor didactice titulare, respectiv a cererilor cadrelor didactice debutante prevazute la art. 24 alin. (4) si (6) din Metodologie, ramase cu norma didactica incompleta, pentru completarea normei didactice, conform prevederilor Metodologiei;
(ii) cererilor cadrelor didactice ramase cu restrangerea de activitate nesolutionata, prin transfer sau detasare in interesul invatamantului pentru restrangere de activitate nesolutionata;
(iii)cererilor cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei ramase cu norma didactica incompleta, pentru completarea normei didactice, conform prevederilor Metodologiei;
(iv)cererilor de pretransfer si prin schimb de posturi;
(v) cererilor privind modificarea repartizarii cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei si prin schimb de posturi;
Zilele: 25 si 28 aprilie 2025
o) inregistrarea contestatiilor la inspectoratul scolar cu privire la modul de solutionare a cererilor de pretransfer/modificarea repartizarii cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei;
Zilele: 25; 28 si 29 aprilie 2025
p) solutionarea contestatiilor in consiliul de administratie al inspectoratului scolar si reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate ;
Termen: 30 aprilie 2025
q) emiterea si comunicarea deciziilor de repartizare, tinand seama de prevederile art. 5 alin (5) din Metodologie.
Dosar Pretransfer 2025
Inspectoratul Scolar Judetean Timis publica, intr-o adresa, urmatoarea lista cu documente necesare la dosarul pentru pretransferul personalului didactic titular, sesiunea 2025
1. OPIS;
2. Cerere de pretransfer (conform modelului din Anexa nr. 14 la Metodologia aprobata prin OME nr. 7495/2024);
3. Copie de pe documentul de numire/transfer/repartizare pe postul didactic de la unitatea de invatamant la care cadrul didactic functioneaza ca titular(a)/ debutant(a) prevazut(a) la art. 24 alin. (4) din Metodologie;
4. Copia actului de identitate (B.I/C.I) din care sa rezulte domiciliul;
5. Copia certificatului de nastere;
6. Copii ale actelor doveditoare in situatia schimbarii numelui (daca este cazul);
7. Copii de pe actele de studii, foaia matricola, certificat absolvire DPPD si certificat profesional (ultimul pentru absolventii liceului pedagogic);
8. Copii de pe certificatele de obtinere a definitivatului si a tuturor gradelor didactice obtinute (daca este cazul);
9. Adeverinte/adeverinta privind calificativele din ultimii doi ani scolari incheiati in care cadrul didactic a desfasurat activitate didactica (pentru absolventii promotiilor 2024, 2023 si debutantii in primul sau al doilea an de activitate, adeverinte/adeverinta conform NOTEI 1 din Cererea de pretransfer), in original;
10. Adeverinta/adeverinte eliberata/eliberate de unitatea/unitatile de invatamant la care functioneza cadrul didactic ca titular(a)/detasat(a)/debutant(a) privind sanctiunile disciplinare din ultimii 6 ani scolari incheiati si de pe parcursul anului scolar in curs;
11. Adeverinta eliberata de unitatea de invatamant la care functioneza cadrul didactic ca titular(a)/detasat(a)/debutant(a) prevazut(a) la art. 24 alin. (4) din Metodologie, din care sa rezulte vechimea la catedra, in original;
12. Copia filei corespunzatoare din registrul general de evidenta a salariatilor;
13. Copii ale avizelor si atestatelor necesare ocuparii postului didactic/catedrei, daca este cazul;
14. Adeverinta eliberata de unitatea la care cadrul didactic este titular/debutant(a) prevazut la art. 24 alin. (4) din Metodologie din care sa rezulte situatia postului didactic/catedrei de la care se pretransfera (structura pe ore si discipline a catedrei, nivelul de invatamant, regimul de mediu), in original;
15. Pentru cadrele didactice titulare din alte judete, adeverinta eliberata de inspectoratul scolar al judetului/municipiului Bucuresti pe teritoriul caruia este titular, din care sa rezulte ca cererea de pretransfer a solicitantului in alt judet a fost luata in evidenta, in original.
16. Certificatul/adeverinta de integritate comportamentala, in original;
17. Cazier judiciar, in original;
18. Declaratie privind protectia datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.
19. Adeverinta care sa ateste faptul ca a obtinut cel putin nota/media 7 (sapte), la concursul national in baza caruia s-a transferat/titularizat in invatamantul preuniversitar; /a avut media minimum 7 (sapte) la repartitia guvernamentala in invatamantul preuniversitar;/a obtinut cel putin nota/media 7 (sapte), la un concurs national dupa ce a dobandit titularizarea in mediul rural, iar ulterior nu a obtinut note sub 5 (cinci) la proba scrisa in cadrul urmatoarelor concursuri nationale.(doar pentru cadrele didactice titulare in mediul rural care solicita pretransfer in mediul urban)
20. Acordul/acordurile pentru pretransfer consimtit intre unitatile de invatamant postului al consiliului/consiliilor de administratie al/ale unitatii/unitatilor de invatamant la care functionez ca titular(a)/ debutant(a) prevazut la art. 24 alin. (4) din Metodologie cu respectarea prevederilor art. 54 alin. (3) din Metodologie, in original;
21. Documente justificative privind indeplinirea conditiilor specifice, daca este cazul);
22. Declaratie privind postul didactic de predare/catedra ocupat(a) in etapele anterioare ale mobilitatii personalului didactic;
23. Fisa judeteana de evaluare a activitatii metodice si stiintifice la nivel de scoala, judet, national, in original, insotite de copii ale documentelor justificative (detalierea punctajelor din Anexa nr. 2 la Metodologie)
24. Copie de pe programele scolare elaborate si aprobate, copertile manualelor scolare, ghidurilor si cartilor, studii si articole publicate, documentele prin care s-au omologat materialele didactice, copii ale adeverintelor/certificatelor/diplomelor obtinute, ca urmare a participarii in cadrul programelor de reforma si/sau de formare.
25. Copii ale documentelor in vederea aplicarii criteriilor social-umanitare.
Criterii socio-umanitare Pretransfer
Dupa totalizarea punctajului pe activitati, in caz de egalitate, la departajarea candidatilor la etapa de pretransfer se vor lua in considerare urmatoarele criterii social-umanitare, in ordine:
a. sot (sotie) cu activitate in invatamant, in aceeasi localitate
b. sot (sotie) cu domiciliu in localitate
c. parinti cu domiciliu in localitate
d. starea de sanatate nu permite parasirea localitatii (certificat medical de la comisia de expertiza a capacitatii de munca)
e. sotul (sotia) sa lucreze in invatamant
f. alte cauze obiective dovedite cu acte (de exemplu: unic intretinator de familie si cu domiciliu in localitatea respectiva, minori in intretinere, parinti bolnavi, proprietati imobiliare in localitate).
Cerere Pretransfer 2025
Descarca printr-un click pe document si: