Performanta profesorilor, redefinita. David: "Nu o vad neaparat numai intr-o logica meritocratica, legata de olimpiade"

De Portal Invatamant
la 27 Ian. 2025
2 comentarii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Performanta profesorilor, redefinita. David: "Nu o vad neaparat numai intr-o logica meritocratica, legata de olimpiade"27Ian.2025

Ministrul Daniel David a explicat, intr-o interventie LIVE pe pagina oficiala de Facebook a Ministerului Educatiei si Cercetarii, ca sistemul de educatie din Romania trece printr-o criza majora legata de atragerea celor mai buni profesori in invatamantul preuniversitar si a cerut solidaritate de la celelalte categorii sociale, asa cum s-a intamplat in trecut cu sectorul medical si IT.

Daniel David a anuntat public ca la discutiile pe Legea salarizarii unitare va argumenta pentru stabilirea unui salariu decent pentru profesori, care sa fie completat de venituri conform unor indicatori de performanta. 
 
"Vom gandi lucrurile cu experti din tara, cu experti internationali, vom porni de la lucrurile care s-au facut deja, stiu ca sindicatele au lucrat ceva in aceasta directie, o echipa din minister a lucrat in acest proiect. Voi veni cu o propunere. Pentru mine, salariul de baza ar trebui sa fie un salariu decent, care arata rolul pe care noi vrem sa il dam profesorului in societate. Spune ceva despre tara acest lucru. Eu sunt ingrijorat sa vad in ultimii ani cum cei mai buni absolventi din universitati nu mai aleg mediul preuniversitar. Si avem probleme cu diverse materii si cu resursa umana. Asa cum am spus in diverse contexte, cand a fost o problema in zona de Sanatate, nu ne-am opus ca salariile sa fie crescute dramatic, ca sa tina medicii si asistentele in tara. Cand s-a vrut sa se dezvolte zona de IT, mediul educational nu s-a opus unor facilitati care s-au oferit acolo. Ei, acum noi suntem in criza, avem o problema foarte mare cu numarul de profesori, cu atragerea celor mai buni in sistem si vom cere solidaritate de la celelalte categorii sociale. Vom incepe discutia la legea salarizarii unitare, unde eu voi argumenta pentru acest nivel al unui salariu decent, in functie de rolul social, de nevoia pe care o avem acum si in functie de anii de scoala pe care ii avem si in universitate si in timpul formarii noastre ca profesori", a spus Daniel David, in interventia LIVE, pe pagina de Facebook a Ministerului Educatiei.
 
Ministrul a explicat ca nu vede performanta "numai intr-o logica meritocratica, legata de olimpiade" si a dat asigurari ca vor fi si abordari care "tin tot de excelenta", dar "in zona de a fi mai incluzivi, de a da o atentie mare si profesorilor care fac efortul extraordinar sa lucreze in medii defavorizate, in medii rurale".
 
"Dincolo de acest salariu de baza vom veni cu acesti indicatori de performanta pentru a creste veniturile acolo unde exista performanta. Iar performanta nu o vad neaparat numai intr-o logica meritocratica legata de olimpiade, de exemplu, dar trebuie sa fie si indicatori si criterii care tot de excelenta tin, dar in zona de a fi mai incluzivi, de a da atentie mare si profesorilor care fac eforturi extraordinare sa lucreze in medii defavorizate, in medii rurale. Voi face o propunere pornind de la ce s-a lucrat pana acum", a explicat ministrul Educatiei si Cercetarii. 
 
Daniel David a reluat, astfel, o declaratie facuta in urma cu o saptamana, cand anunta ca indicatorii de performanta nu vor fi pentru salarizare diferentiata, si nici nu se refera toti la rezultatele la olimpiade. Ministrul explica atunci ca salariile profesorilor ar trebui rediscutate in legatura cu rolul acestora in societate, argumentand ca nu poti sa aduci absolventii buni din universitati in invatamantul preuniversitar, daca nu le oferi un salariu care sa le permita sa traiasca decent.
 
"Salariul, eu cred ca trebuie rediscutat in legatura cu rolul profesorului in societate. Noi avem o problema foarte mare: cei mai buni absolventi din universitati nu mai aleg invatamantul preuniversitar. Avem probleme in legatura cu a asigura profesori in anumite domenii, mai ales in zona stiintelor. Trebuie sa ne intrebam foarte serios. Vorbim asa, povesti,  ce importanta e educatia si ca dascalul...mergem la domnul Trandafir si il invocam asa, ca o chestie extraordinara. Bun, atunci hai sa ii dam (n.r.: profesorului) acest statut. Nu se reduce la salariu, dar porneste de la salariu. Nu poti sa duci absolventii buni intr-o zona de preuniversitar daca salariul nu e unul care sa le permita sa traiasca decent. Iar de acolo mergem pe indicatori de performanta, care acopera aspecte diferite. Atentie, indicatorii nu sunt pentru salarizare diferentiata, ci pentru venituri diferentiate", a spus Daniel David, in urma cu cateva zile.
 
 

Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

daniel davidsalarii profesoriindicatori de performantalegea salarizarii unitare


x
Lasa un raspuns



Comentarii [2 comentarii]Adauga comentariul tau
27Ian.2025

Andreea Popescu 27 Ian. 2025 17:15:47

Sunt profesor debutant si majoritatea profesorilor sunt de acord cu dumneavoastra în aceasta privinta, domnule ministru. Performanta nu are legatura pur si simplu cu olimpiadele scolare si concursuri, si nu numai cu rezultate de "top". Profesorii care lucreaza în medii defavorizate ar trebui sa primeasca mai multa atentie, însa o problema stringenta pe care nu o mentionati este faptul ca în foarte multe medii defavorizate unde s-ar putea face performanta de catre profesorii cu rezultate foarte bune la examenele nationale, an de an, pasionati de cariera didactica, nu au posibilitatea de a ajunge, nicidecum ca vâneaza "orasele" si evita mediul rural. Nu are nicio legatura. În multe medii rurale cei care nu au masina personala pentru ca nu îsi permit sau nu pot, nu au deloc acces la aceste zone, de asemenea, nu este niciun mijloc de transport sau legatura cu orasul în multe dintre ele, nu este oferit niciun sprijin de catre autoritati, deci acel "deficit" este cauzat în mare masura si de aceste realitati practice. Situatia nu pare sa intereseze pe nimeni din sistem, poate va gânditi si la aceasta perspectiva, nu cere nimeni foarte multi bani sau altceva, tot despre binele elevilor este vorba, sa aiba si ei un profesor care sa faca performanta si sa nu se mai schimbe anual, în unele situatii. Cu respect!
27Ian.2025

Andreea Popescu 27 Ian. 2025 17:15:14

Sunt profesor debutant si majoritatea profesorilor sunt de acord cu dumneavoastra în aceasta privinta, domnule ministru. Performanta nu are legatura pur si simplu cu olimpiadele scolare si concursuri, si nu numai cu rezultate de "top". Profesorii care lucreaza în medii defavorizate ar trebui sa primeasca mai multa atentie, însa o problema stringenta pe care nu o mentionati este faptul ca în foarte multe medii "defavorizate" unde s-ar putea face performanta de catre profesorii cu rezultate foarte bune la examenele nationale, an de an, profesori pasionati de cariera didactica si de vocatia didactica, nu au posibilitatea de a ajunge, nicidecum ca vâneaza "orasele" si evita mediul rural. Nu are nicio legatura. În multe medii rurale cei care nu au masina personala pentru ca nu îsi permit sau nu pot, nu au deloc acces la aceste zone, de asemenea, nu este niciun mijloc de transport sau legatura cu orasul în multe dintre ele, nu este oferit niciun sprijin de catre autoritati, deci acel "deficit" este cauzat în mare masura si de aceste realitati practice. Situatia nu pare sa intereseze pe nimeni din sistem, poate va gânditi si la aceasta perspectiva, nu cere nimeni foarte multi bani sau beneficii de alt fel, doar cerinte minime, tot despre binele elevilor este vorba, sa aiba si ei un profesor care sa faca performanta si sa nu se mai schimbe anual, în unele situatii. Cu respect!
Noile Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Noile Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Iti oferim Gratuit Raportul Special
Noile Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat
Citeste GRATUIT toate
informatiile despre
invatamantul primar,
gimnazial si liceal.
Noile Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat
Adauga mai jos adresa ta de email si
primesti Raportul Gratuit


Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Iti oferim GRATUIT
Raportul Special
Noile Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat
Noile Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat
Primesti GRATUIT noile
TESTE REZOLVATE pentru Evaluarea Nationala
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
//