Norme de plata examene nationale 2024. Cat primesc profesorii implicati in Evaluarea Nationala, Bac, Titularizare si Definitivat

De Portal Invatamant
la 10 Iun. 2024
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Norme de plata examene nationale 2024. Cat primesc profesorii implicati in Evaluarea Nationala, Bac, Titularizare si Definitivat10Iun.2024

Ministerul Educatiei a transmis inspectoratelor scolare Ordinul referitor la aprobarea normelor de plata a personalului din cadrul comisiilor desemnate in cadrul concursului de Titularizare, ale examenului de Definitivat, precum si pentru organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul liceal, profesional si dual de stat, respectiv ale Evaluarii Nationale si examenului de Bacalaureat, sesiunea 2024. Ligia Deca a anuntat, la sfarsitul lunii mai, majorarea sumelor cu care vor fi platiti asistentii care au si atributii de scanare si de incarcare a lucrarilor candidatilor.

Potrivit Ordinului nr. 4578 din data de 03.06.2024, personalul remunerat, care asigura desfasurarea activitatilor in cadrul comisiilor stabilite prin prezentul ordin, poate opta pentru achitarea drepturilor banesti, pentru una din variantele:

a) in baza contractului civil de furnizare servicii pentru activitati independente ocazionale, incheiat cu unitatile de invatamant preuniversitar sau inspectoratul scolar in care persoanele respective au prestat activitatea/activitatile pentru care sunt retribuite;
 
b) in baza contractelor individuale de munca pe perioada determinata, cu timp partial, incheiate cu unitatile de invatamant preuniversitar/ inspectoratul scolar in care membrii comisiilor respective au functia de baza in anul scolar 2023-2024.
 
In situatia in care persoana opteaza pentru incheierea unui contract civil de furnizare servicii pentru activitati independente ocazionale conform alin. (1) lit. a), remuneratia cuvenita reprezinta pretul contractului si este supusa exclusiv impozitarii cu 10%.
 
In situatia in care persoana opteaza pentru incheierea unui contract individual de munca, potrivit alin. (1) lit. b), retributia cuvenita reprezinta salariul brut, din care se retin: CAS - 25%, CASS - 10% si impozit - 10%.
 

Plata comisii examene nationale 2024

 
In cadrul unei comisii stabilite prin prezentul ordin, o persoana indeplineste, de regula, o singura functie. In situatia in care resursa umana necesara constituirii unei comisii este insuficienta, o persoana poate indeplini in cadrul aceleiasi comisii, simultan, doua functii, putand opta pentru achitarea drepturilor banesti aferente unei singure functii, respectiv pentru drepturile banesti cu valoarea cea mai mare. 
 

Norme de plata examene nationale 2024


Atentie: Acest browser nu suporta fisiere PDF.
Click aici pentru a descarca fisierul pdf.



 

Cum sunt platiti profesorii si inspectorii din comisiile pentru Titularizare 2024

 
Art. 1 (1) Pentru organizarea si desfasurarea concursului se numeste comisia judeteana /municipiului  Bucuresti de organizare si desfasurare a concursului, prin decizia inspectorului scolar general, in urmatoarea componenta:
a) presedinte - inspector scolar general adjunct/inspector scolar;
b) 4-20 secretari - inspectori scolari cu atributii referitoare la managementul resurselor umane/inspectori scolari/directori;
c) 4-15 informaticieni/analisti programatori - fiecare remunerat cu un tarif de 6 lei/fisa candidat operata;
d) consilierul/consilierii juridic(i) ai inspectoratului scolar.
 
(2) Pentru activitatea desfasurata in cadrul concursului national de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, persoana responsabila cu activitatea de comunicatii virtuale la nivelul inspectoratelor scolare sau a centrelor de concurs este remunerata cu 1.315 lei.
 
Art. 2 (1) Proba scrisa a concursului are loc in centre de concurs, iar activitatea centrului de concurs este coordonata de o comisie, numita prin decizia inspectorului scolar general, in urmatoarea componenta:
a) presedinte - inspector scolar;
b) 1-3 secretari - directorul/directorul adjunct al unitatii de fnvatamant in care se desfasoara proba scrisa - remunerat cu 415 lei;
c) 6-18 membri - inspectori scolari, directori/directori adjuncti;
d) 4-6 informaticieni/analisti programatori/ajutori analisti programatori - fiecare remunerat cu 365 lei;
e) profesori asistenti (supraveghetori), fiecare remunerat cu un tarif de 210 lei/zi;
f) profesor asistent cu competente digitale cu atributii de scanare si de incarcare a lucrarilor candidatilor pe platforma dedicata evaluarii digitalizate 250 lei/zi.
 
Art. 3 (1) Comisia judeteana/municipiului Bucuresti de organizare si desfasurare a probelor practice/orale in profilul postului si a inspectiilor speciale la clasa, numita prin decizia inspectorului scolar general, are urmatoarea componenta:
a) presedinte - inspector scolar general adjunct/inspector scolar;
b) membri - cate doi profesori titulari, cu gradul didactic J, cu specializarea in profilul postului/responsabili ai comisiilor metodice cu specializarea in profilul postului/inspectori scolari cu specializarea in profilul postului/metodisti ai inspectoratului scolar cu specializarea in profilul postului, pentru fiecare disciplina de concurs la care s-au inscris candidati, pentru cel mult 40 de candidati - fiecare remunerat cu un tarif de 16 lei/candidat, cu exceptia inspectorilor scolari;
c) secretari - inspectori scolari/directorii unitatilor de invatamant in care se desfasoara probele.
 
(2) Contestatiile la probele practice /orale/inspectiile speciale la clasa in profilul postului se solutioneaza de catre o comisie, constituita din alte persoane decat cele care au evaluat initial aceste probe, numita prin decizia inspectorului scolar general, in urmatoarea componenta:
a) presedinte - inspector scolar general adjunct/inspector scolar; 
b) membri - cate doi profesori titulari, cu gradul didactic I, cu specializarea in profilul postului/inspectori scolari cu specializarea in profilul postului/metodisti ai inspectorului scolar cu specializarea in profilul postului, pentru fiecare disciplina de concurs la care s-au depus contestatii, pentru cel mult 40 de candidati - fiecare remunerat cu un tarif de 16 lei /candidat, cu exceptia inspectorilor scolari;
c) 1-2 secretari - inspectori scolari.
 
(3) In mod exceptional, pentru disciplinele la care nu se identifica profesori titulari cu gradul didactic I, inspectorul scolar general poate numi membri in comisia pentru evaluarea probei practice/orale in profilul postului sau inspectiei speciale la clasa si de solutionare a contestatiilor, profesori titulari din invatamantul preuniversitar care au dobandit gradul didactic II  sau definitivarea in invatamant ori cadre didactice din invatamantul universitar, remunerati cu un tarif de 16 lei/candidat. 
 
Art. 4 (1) Comisia de evaluarea lucrarilor scrise se constituie la nivelul fiecarui centru de evaluare, prin decizie a inspectorului scolar general, in urmatoarea componenta:
a) presedinte - inspector scolar general adjunct/inspector scolar
b) profesori evaluatori - cate doi profesori evaluatori din invatamantul preuniversitar avand gradul didactic I sau If pentru fiecare disciplina de concurs/80 lucrari scrise - fiecare remunerat cu un tarif de 29 lei/lucrare evaluata;
c) al treilea profesor evaluator, dupa caz, conform prevederilor art. 70 alin. (4) din Metodologia-cadru aprobata prin Ordinul ministrului educatiei nr. 6877/2023 - remunerat cu un tarif de 29 lei/lucrare evaluata;
d) 2-3 secretari de comisie - cadre didactice din invatamantul preuniversitar - fiecare remunerat cu 515 lei;
e) 3-5 informaticieni pentru fiecare locatie in care se desfasoara activitati de evaluare a lucrarilor scrise - fiecare remunerat cu 2000 lei.
 
(2) In mod exceptional, pentru disciplinele la care nu se identifica profesori evaluatori din invatamantul preuniversitar avand gradul didactic I sau Il, inspectorul scolar general poate numi, cu avizul Ministerului Educatiei, membri én comisiile de evaluare a lucrarilor scrise cadre didactice din invatamantul universitar, remunerati cu un tarif de 29 lei/lucrare evaluata.
 
Art. 5 (1) Pentru evaluarea lucrarilor pentru care s-au depus contestatii se constituie, prin decizie a inspectorului scolar general, comisia de solutionare a contestatiilor formata in totalitate din alte persoane decat cele din comisia de evaluare a lucrarilor scrise:
a) presedinte - inspector scolar general/inspector scolar general adjunct/inspector scolar;
b) profesori evaluatori - cate doi profesori evaluatori din fnvatamantul preuniversitar avand gradul didactic I sau II pentru fiecare disciplina de concurs/80 lucrari scrise - remunerat cu un tarif de 29 lei/lucrare evaluata;
c) al treilea profesor evaluator, dupa caz, conform prevederilor art. 70 alin. (4) din Metodologia-cadru aprobata prin Ordinu! ministrului educatiei nr. 6877/2023 - remunerat cu un tarif de 29 lei/lucrare evaluata;
d) 1-2 secretari de comisie - cadre didactice din invatamantul preuniversitar - fiecare remunerat cu 515 lei;
e) 2 - 4 informaticieni pentru fiecare locatie in care se desfasoara activitati de reevaluare a lucrarilor scrise — fiecare remunerat cu un tarif de 2000 lei.
 
(2) In mod exceptional, pentru disciplinele la care nu se identifica profesori evaluatori din invatamantul preuniversitar avand gradul didactic I sau II, inspectorul scolar general poate numi, cu avizul Ministerului Educatiei, membri in comisia de solutionare a contestatiilor cadre didactice din invatamantul universitar, remunerati cu un tarif de 29 lei/lucrare evaluata.
 
Art. 6 Pentru activitatea desfasurata in cadrul concursului national de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, persoana responsabila cu derularea si monitorizarea procesului de supraveghere audio-video este platita cu 1100 lei.
 
Art. 7 Persoanele care fac parte din comisiile prevazute in prezentul ordin beneficiaza de decontarea cheltuielilor de cazare, transport si indemnizatia de delegare, conform Ordinului ministrului finantelor nr. 1235/2023 pentru actualizarea cuantumului indemnizatiei de delegare/detasare si a cuantumului alocatiei de cazare prevazute fn anexa la Hotararea Guvernului nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului. Decontarea acestor cheltuieli se acorda, dupa caz, de unitatea de invatamant sau de inspectoratul scolar in care acestea au functia de baza. 
 
Art. 8 (1) In situatia in care persoanele remunerate, care asigura desfasurarea activitatilor in cadrul comisiilor stabilite conform prezentei anexe, opteaza pentru achitarea drepturilor banesti in baza contractului civil de furnizare servicii pentru activitati independente ocazionale, atunci:
a) drepturile banesti pentru plata activitatii persoanei responsabile cu activitatea de comunicatii virtuale la nivelul inspectoratelor scolare sau la nivelul centrelor de concurs, plata informaticienilor/analistilor programatori /ajutorilor analisti programatori care fac parte din comisia judeteana/comisia municipiului Bucuresti de organizare si desfasurare a concursului national de ocupare a posturilor didactice/ catedrelor vacante/rezervate din invatamantul preuniversitar/comisia judeteana/municipiului Bucuresti de organizare si desfasurare a probelor practice/orale sia inspectiilor speciale la clasa se asigura de inspectoratul scolar si se achita de catre inspectoratul scolar in baza contractului civil de furnizare servicii pentru activitati independente ocazionale incheiat cu inspectoratul scolar;
 
b) drepturile banesti pentru plata personalului care face parte din comisiile prevazute din prezenta anexa, cu exceptia celui prevazut la punctul a), sunt achitate de unitatile de invatamant preuniversitar desemnate centre de concurs/evaluare/contestatii, in baza contractului civil de furnizare servicii pentru activitati independente ocazionale incheiat cu directorul unitatii de invatamant in care sunt organizate centrele respective.
 
(2) In situatia in care persoanele remunerate, care asigura desfasurarea activitatilor in cadrul comisiilor stabilite conform prezentei anexe, opteaza pentru achitarea drepturilor banesti in baza contractelor individuale de munca pe perioada determinata cu timp partial, atunci:
a) fondurile pentru plata activitatii persoanei responsabile cu activitatea de comunicatii virtuale la nivelul inspectoratelor scolare sau la nivelul centrelor de concurs si a informaticienilor/analistilor programatori/ajutorilor analisti programatori care fac parte din comisia judeteana/comisia municipiului Bucuresti de organizare si desfasurare a concursului national de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din invatamantul preuniversitar, se asigura de inspectoratul scolar, iar salarizarea acestora se realizeaza de inspectoratul scolar;
b) inspectoratul scolar/unitatile de invatamant in care se organizeaza centre de concurs/evaluare/contestatii elibereazd adeverinte nominale care cuprind informatiile necesare pentru plata activitatii depuse de catre personalul remunerat, conform prevederilor prezentei anexe, din cadrul concursului national de ocupare a posturilor didactice/ catedrelor vacante/rezervate in invatamantul preuniversitar, sesiunea 2024. Adeverinta este semnata de inspectorul scolar general /directorul unitatii de invatamant, pe baza listei alcatuite si semnate de presedintele comisiei respective.
 
Art. 9 (1) Inspectorii scolari generali, inspectorii scolari generali adjuncti si inspectorii scolari care fac parte din comisiile prevazute in prezenta anexa4 nu sunt remunerati.
 
(2) Pentru personalul remunerat, aflat in activitate in perioada desfasurarii concursului national de ocupare a posturilor didactice de predare din invatamantul preuniversitar, participarea la aceste activitati se realizeaza cu conditia recuperarii activitatilor corespunzatoare functiei de baza, din perioada respectiva. 

Cum sunt platiti profesorii din comisiile pentru Definitivat 2024

 
Art. 1 Personalul didactic, cu exceptia inspectorilor scolari generali/generali adjuncti si inspectorilor scolari care asigura desfasurarea activitatilor in cadrul examenului national de definitivare in centrele de examen, este platit dupa cum urmeaza:
a) secretar/informatician/membru - 1.175 lei;
b) profesor asistent - 210 lei/zi;
c) profesor asistent cu competente digitale cu atributii de scanare si de incarcare a lucrarilor candidatilor pe platforma dedicata evaluarii digitalizate - 250 lei/zi.
 
Art. 2 Personalul didactic, cu exceptia inspectorilor scolari generali/generali adjuncti si inspectorilor scolari, care face parte din comisiile din centrele de evaluare/contestatii este platit dupa cum urmeaza:
a) presedinte:
   (i) la o comisie de pana la 1000 de candidati (inclusiv) - 2.400 lei;
   (ii) la o comisie de peste 1000 de candidati - 2.500 lei.
b) vicepresedinte - 1.600 lei;
c) secretar - 1185 lei;
d) 2-3 informaticieni pentru fiecare locatie in care se desfasoara activitati de evaluare a lucrarilor scrise - fiecare remunerat cu 2000 lei;
e) membru evaluator - 25 lei / lucrare corectata.
 
Art. 3 (1) Pentru activitatea desfasurata in cadrul examenului national pentru definitivare in invatamantul preuniversitar, persoana responsabila cu activitatea de comunicatii virtuale la nivelul inspectoratelor scolare sau la nivelul centrelor de examen este platita cu 1.315 lei.
(2) Pentru activitatea desfasurata in cadrul examenului national pentru definitivare in invatamantul preuniversitar, persoana responsabila cu derularea si monitorizarea procesului de supraveghere audio-video este platita cu 1.100 lei.
(3) Cadrul didactic metodist care efectueaza inspectiile de specialitate si evaluarea portofoliului profesional al candidatului inspectat in cadrul examenului national pentru definitivare in invatamantul preuniversitar este remunerat cu 16 lei /ora/candidat. Pentru fiecare inspectie de specialitate se considera 5 ore iar pentru evaluarea portofoliului profesional se considera o ora de activitate.
 
Art. 4 Cheltuielile de deplasare in afara localitatii, de cazare si indemnizatia de delegare, ocazionate de participarea personalului la comisiile din cadrul examenului national pentru definitivare in invatamantul preuniversitar se suporta de inspectoratele scolare pentru cadrele didactice universitare, iar pentru cadrele didactice din invatamantul preuniversitar de catre unitatile de invatamant preuniversitar in care acestea au functia de baza, conform Ordinului ministrului finantelor nr. 1235/2023 pentru actualizarea cuantumului indemnizatiei de delegare/detasare si a cuantumului alocatiei de cazare prevazute fn anexa la Hotararea Guvernului nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului. 
 
Art. 5 (1) Persoanelor remunerate care asigura desfasurarea activitatilor in cadrul comisiilor stabilite conform prezentei anexe, li se achita drepturile banesti in baza contractului civil de furnizare servicii pentru activitati independente ocazionale, astfel:
a) drepturile banesti prevazute la art. 3 alin. (1) si (3) din prezenta anexa se achita persoanei responsabile cu activitatea de comunicatii virtuale la nivelul inspectoratelor scolare sau la nivelul centrelor de examen, respectiv cadrelor didactice metodiste pentru activitatea desfasurata in cadrul examenului national pentru definitivare in invatamantul preuniversitar, la finalizarea acesteia, tn baza contractului civil de furnizare servicii pentru activitati independente ocazionale incheiat cu inspectorul scolar general;
b) drepturile banesti prevazute la art. 1, 2 si 3 alin. (2) din prezenta anexa se achita personalului din invatamaantul preuniversitar /universitar care asigura desfasurarea activitatilor in cadrul examenului national pentru definitivare in invatamantul preuniversitar in centrele de examen / evaluare / contestatii, in baza contractului civil de furnizare servicii pentru activitati independente ocazionale incheiat cu directorul unitatii de invatamant desemnate centru de examen, respectiv centru de evaluare/contestatii, in care cadrele didactice au prestat activitatea/activitatile.
 
Art. 6 (1) Inspectorii scolari generali, inspectorii scolari generali adjuncti si inspectorii scolari care fac parte din comisiile prevazute in prezenta anexa nu sunt remunerati.
 
(2) Pentru personalul remunerat, aflat in activitate in perioada desfasurarii examenului national pentru definitivare in invatamantul preuniversitar, participarea la aceste activitati se realizeaza cu conditia recuperarii activitatilor corespunzatoare functiei de baza, din perioada respectiva. 
 

Plata comisie de admitere liceu 2024


Art. 1 Personalul didactic care face parte din comisiile de inscriere din unitatile de invatamant gimnazial/din centrele zonale/speciale de inscriere este platit dupa cum urmeaza:
a) presedinte, vicepresedinte, secretari:
  (i) 373 lei/persoana (pana la 250 candidati);
  (ii) 760 lei/persoana (peste 250 candidati si pana la 500 candidati);
  (iii) 1520 lei/persoana (peste 500 candidati si pana la 1000 candidati);
  (iv) 1658 lei/persoana (peste 1000 candidati);
b) membri tn comisiile de inscriere din unitatile de invatamant gimnazial/din centrele zonale de inscriere (cadre didactice, informaticieni, operatori pe calculator): 3 lei pentru fiecare fisa de inscriere introdusa in calculator;
c) membri (cadre didactice, operatori pe calculator) din centrul special de inscriere: 760 lei/persoana.
 
Art. 2 (1) Personalul didactic care face parte din comisiile de admitere din unitatile de invatamant liceal este platit dupa cum urmeaza:
a) presedinte, secretar:
  (i) 373 lei/persoana (pana la 250 candidati);
  (ii) 760 lei/persoana (peste 250 candidati);
b) membri (evaluatori): 10 lei/candidat evaluat (probe practice sau orale) sau lucrare evaluata.
c) cadrele didactice asistenti pe perioada desfasurarii probei suplimentare de admitere, respectiv probei de admitere: 56 lei/zi.

(2) Personalul didactic care face parte din comisiile de admitere din unitatile de invatamant care organizeaza invatamant profesional de stat si invatamant dual de stat este platit dupa cum urmeaza:
a) Presedinte, vicepresedinte, secretar:
(i) 373 lei/persoana (pana la 250 candidati);
(ii) 760 lei/persoana (peste 250 candidati);
b) cadrele didactice care realizeaza preselectia candidatilor si cadrele didactice care evalueaza lucrarile: 10 lei/candidat evaluat sau lucrare evaluata;
c) cadrele didactice care asigura inscrierea candidatilor si ofera informatii si consiliere elevilor si parintilor acestora care se prezinta pentru inscriere si de asemenea, care asigura verificarea dosarelor candidatilor declarati admisi: 3 lei pentru fiecare elev inscris;
d) cadrele didactice asistenti pe perioada desfasurarii probei suplimentare de admitere, respectiv probei de admitere: 56 lei/zi.
 
Art. 3 Persoana din comisia de admitere judeteana/a municipiului Bucuresti, cu atributii in administrarea aplicatiei informatice dedicata admiterii in invatamantul liceal de stat, este salarizata cu un tarif de: 1658 lei. 
 
Art. 4  (1) In situatia in care persoanele remunerate, care asigura desfasurarea activitatilor in cadrul comisiilor stabilite prin prezentele Norme de plata, opteaza pentru achitarea drepturilor banesti in baza contractului civil de furnizare servicii pentru activitati independente ocazionale, atunci personalul care face parte din comisiile prevazute la art. 1, 2 si 3 din prezentele Norme de plata sunt platite de unitatile de invatamant preuniversitar in care se organizeaza centre de inscriere/admitere, respectiv de unitatile de invatamant care organizeaza invatamant liceal, invatamant profesional de stat si invatamant dual de stat, in baza contractului civil de furnizare servicii pentru activitati independente ocazionale incheiat cu directorul unitatii de invatamant.
 
(2) In situatia in care personalul care face parte din comisiile prevazute la art. 1, 2 si 3 din prezentele Norme de plata opteaza pentru achitarea drepturilor banesti in conditiile variantei mentionate la art 6 alin. (1) lit. b) din ordin, atunci plata se realizeaza in baza adeverintei eliberate de centrul de inscriere/admitere respectiv si semnate de presedintele acestuia.
 
Art. 5 (1) Cheltuielile de deplasare in afara localitatii, ocazionate de participarea personalului didactic la comisiile prevazute la art. 1, 2 si 3 din prezentele Norme de plata, sunt suportate de unitatea de invatamant sau de inspectoratul scolar in care acesta are functia de baza, conform Ordinului ministrului finantelor nr. 1235/2023 pentru actualizarea cuantumului indemnizatiei de delegare/detasare si a cuantumului alocatiei de cazare prevazute in anexa la Hotararea Guvernului nr, 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(2) Cheltuielile de transport - transportul fiselor de inscriere de la centrul de inscriere la centrul judetean de admitere, transportul listelor cu elevii declarati admisi la licee vocationale pentru validare, de cazare si indemnizatia de delegare - pentru persoanele care participa in comisiile organizate pentru admiterea in invatamantul liceal sau in invatamantul profesional de stat si in invatamantul dual de stat sunt achitate din bugetul unitatii de invatamant/inspectoratului scolar, prevazut pentru deplasari, conform Ordinului ministrului finantelor nr. 1235/2023 pentru actualizarea cuantumului indemnizatiei de delegare/detasare si a cuantumului alocatiei de cazare prevazute in anexa la Hotararea Guvernului nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasArii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului, cu modificarile si completarile ulterioare. 
 

Plata asistenti Evaluare Nationala 2024

 
Art. 1 (1) Personalul didactic care face parte din comisiile organizate in unitatile de invatamant pentru evaluarea nationala a absolventilor clasei a VIII-a este platit dupa cum urmeaza:
a) presedinte - 830 lei;
b) membru/ secretar cu exceptia persoanei responsabile cu derularea si monitorizarea procesului de supraveghere audio-video sau membrului - operator responsabil cu activitatea pe platforma destinata evaluarii digitalizate - 760 lei;
c) secretar/membru operator responsabil cu activitatea pe platforma destinata evaluarii digitalizate - 1500 lei;
d) asistent - 150 lei/zi;
e) asistent cu competente digitale cu atributii de scanare si de incarcare a lucrarilor candidatilor pe platforma dedicata evaluarii digitalizate - 180 lei/zi.
 
(2) Personalul didactic care face parte din comisiile din centrele de evaluare /comisiile de contestatii pentru evaluarea nationala a absolventilor clasei a VIll-a, este platit dupa cum urmeaza:
a) presedintele:
(i) la o comisie de panala 1000 de candidati (inclusiv) - 1900 lei;
(ii) la o comisie de peste 1000 de candidati - 2000 lei;
b) secretar, cadru didactic cu abilititi in operarea pe calculator/informatician sau membru cu atributii in utilizarea aplicatiei informatice dedicate examenelor nationale - platformei dedicate evaluarii digitalizate  -1300 lei;
c) membru, cu exceptia membrului cu atributii in utilizarea aplicatiei informatice dedicate examenelor nationale - platformei dedicate evaluarii digitalizate - 950 lei;
d) profesor evaluator - 18 lei/lucrare corectata.
 
(3) Pentru activitatea desfasurata in evaluarea nationala, persoana responsabila cu activitatea de comunicatii virtuale la nivelul inspectoratelor scolare/persoana de contact din unitatea de invatamant/centrul de comunicare este platita cu 1300 lei.
 
(4) Pentru activitatea desfasurata in evaluarea nationala, persoana responsabila cu derularea si monitorizarea procesului de supraveghere audio-video este platita cu 760 lei.
 
(5) Pentru activitatea desfasurata in cadrul evaluarii nationale, persoana responsabila cu utilizarea aplicatiei informatice dedicate examenelor nationale - platformei dedicate evaluarii digitalizate la nivelul comisiilor judetene/a municipiului Bucuresti de organizare a evaluarii nationale este platita cu 2000 lei. 
 

Plata asistenti Bac 2024

 
Art. 2 (1) Personalul didactic care face parte din comisiile de bacalaureat din centrele de examen si din centrele zonale de evaluare este platit dupa cum urmeaza:
 
A) Comisii din centre de examen:
a) presedintele:
(i) la o comisie de pana la 100 de candidati (inclusiv) - 1900 lei.
(ii) la o comisie de peste 100 de candidat - 2030 lei;
b) vicepresedinte, secretar, membru, cu exceptia secretarului sau membrului cu atributii in utilizarea aplicatiei informatice dedicate examenelor nationale - platforma dedicata evaluarii digitalizate - 1300 lei; 
c) secretar/membru cu atributii in utilizarea aplicatiei informatice dedicate examenelor nationale - platforma dedicata evaluarii digitalizate - 1800 lei;
d) asistent - 210 lei/zi;
e) asistent cu competente digitale cu atributii de scanare si de incarcare a lucrarilor candidatilor pe platforma dedicata evaluarii digitalizate - 250 lei/zi.
 
B) Comisii din centre zonale de evaluare
a) presedintele:
(i) la o comisie de pana la 750 de candidati (inclusiv) - 2900 lei;
(ii) la o comisie de peste 750 de candidati - 3030 lei;
b) vicepresedinte - 1650 lei;
c) secretar, cadru didactic cu abilitati in operarea pe calculator/informatician sau membru cu atributii in utilizarea aplicatiei informatice dedicate examenelor nationale - platformei dedicate evaluarii digitalizate - 1800 lei;
d) membru, cu exceptia membrului cu atributii in utilizarea aplicatiei informatice dedicate examenelor nationale - platformei dedicate evaluarii digitalizate - 1300 lei;
e) profesor evaluator - 25 lei/lucrare corectata.
 
(2) Pentru activitatea desfasurata in cadrul examenului de bacalaureat, persoana responsabila cu activitatea de comunicatii virtuale la nivelul inspectoratelor scolare/persoana de contact din unitatea de invatamant liceal/centrul de comunicare este platita cu 1380 lei.
 
(3) Pentru activitatea desfasurata in cadrul examenului de bacalaureat, persoana responsabila cu derularea si monitorizarea procesului de supraveghere audio-video este platita cu 1100 lei.
 
(4) Pentru activitatea desfasurata in cadrul examenului de bacalaureat, persoana responsabila cu utilizarea aplicatiei informatice dedicate examenelor nationale - platformei dedicate evaluarii digitalizate la nivelul comisiilor de bacalaureat judetene/a municipiului Bucuresti este platita cu 2200 lei. 

Mai multi bani pentru profesorii implicati in examenele nationale 2024


Intr-un mesaj publicat pe pagina de Facebook la sfarsitul lunii mai, Ligia Deca a spus ca in urmatoarea sedinta a Comisiei de Dialog Social va fi dezbatut un proiect de ordin de ministru care prevede o crestere a sumelor cu care sunt platiti asistentii de la examenele nationale, dar si cei de la Titularizare si Definitivat.
 
„In contextul evaluarii digitalizate la examene, am considerat important ca majorarea cuantumului sumelor acordate asistentilor sa se faca diferentiat. Prin urmare, propunem o majorare de aproximativ 25% a cuantumului sumelor acordate asistentilor care au si atributii de scanare si de incarcare a lucrarilor pentru evaluarea nationala si pentru bacalaureat, raportat la sesiunea august 2023 a examenului, respectiv de 59% pentru asistentii cu atributii de scanare la examenele de titularizare si definitivat”, a scris Deca pe Facebook.
 
Totodata, ministrul Educatiei a mai scris ca propune si includerea la plata si a informaticienilor sau a operatorilor din cadrul comisiilor judetene de organizare a evaluarii nationale, responsabili cu utilizarea aplicatiei informatice dedicate examenelor nationale, care nu erau inclusi la plata pana acum.

Citeste si:
 
Ligia Deca a mentionat ca majorarile pentru toate examenele reprezinta, in medie, 20% din suma alocata in anul precedent.
 
Proiectul de ordin va fi dezbatut in sedinta Comisiei de Dialog Social de luni, 3 iunie.
 
In luna aprilie, Ligia Deca anunta ca, in acest an, profesorii corectori de la Evaluarea Nationala si Bacalaureat vor fi mai bine remunerati pentru efortul lor. Atunci, ministrul a dat exemplu suma de 1500 de lei brut pe care a primit-o anul trecut un profesor care a corectat in jur de 100 de lucrari. 
 
"Daca anul trecut un profesor corector avea alocate aproximativ 100 de de lucrari, ele puteau fi corectate undeva la 2-3 zile daca faceau numai asta, iar din punct de vedere al retributiei era undeva la 1.500 lei brut. Deci nu este o suma nesemnificativa, nu este nici o suma foarte mare, dar cred ca este o suma care sa motiveze profesorii care au competente de evaluare sa fie implicati in aceste examene. Evident, un plus fata de motivatie intrinseca", a spus atunci ministrul Educatiei.

...vezi AICI Cum au fost platiti profesorii din comisiile pentru examenele nationale din 2023<<
 

Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

examene nationaleligia decaevaluare nationala 2024comisie examen definitivattitularizare 2024scanare lucrari


x

Lasa un raspuns




Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Descarca GRATUIT
Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
//