Conform Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din invatamantul preuniversitar in anul scolar 2025 - 2026,
in situatia in care inscrierea candidatilor la concurs se realizeaza exclusiv in sistem online, perioada de inscriere este de 5-12 mai 2025. Calendar Titularizare 2025 AICI<<
Inscriere Titularizare 2025
Candidatii care se inscriu la Titularizare trebuie sa stie ca, pentru sesiunea din acest an, perioada de depunere a dosarelor de inscriere este mai scurta in cazul in care aceasta se face exclusiv online. Cererile de inscriere, potrivit Anexei nr. 14, insotite de copii scanate de pe documentele solicitate, se inregistreaza online in perioada 5 – 12 mai 2025 pe o platforma dedicata. Proba scrisa la Titularizare 2025 se desfasoara pe 15 iulie, iar inscrierile pentru concurs incep pe 5 mai.
Candidatii se pot inscrie la concursul national, in perioada prevazuta de Calendar, in doua sau mai multe judete ori in municipiul Bucuresti. Candidatii care au depus dosare de inscriere la concursul national in ultimii 3 ani depun/transmit pentru inscrierea la concursul national, sesiunea 2025, la centrul de inscriere, cererea-tip insotita doar de documente in completarea celor depuse in anii anteriori, daca este cazul, conform precizarilor ISJ unde se depune/transmite cererea.
Persoanele care au dreptul sa se inscrie la concursul de Titularizare 2025 sunt cele care intrunesc, cumulativ, cerintele de mai jos:
a) indeplinesc conditiile de studii si de pregatire psihopedagogica prevazute de prezenta Metodologie;
b) au capacitatea de exercitare deplina a drepturilor;
c) au o conduita morala conforma deontologiei profesionale;
d) sunt apte din punct de vedere medical si psihologic pentru indeplinirea functiei didactice;
e) nu indeplinesc conditiile legale de pensionare pentru limita de varsta.
NU au dreptul de participare la concursul de Titularizare 2025 persoanele care se afla cel putin intr-una dintre urmatoarele situatii:
a) indeplinesc conditiile legale de pensionare pentru limita de varsta.
b) nu prezinta un document medical emis de un medic specializat de medicina muncii sau de un cabinet de medicina muncii, care atesta ca este apt pentru prestarea activitatii didactice;
c) au fost condamnate penal definitiv pentru savarsirea cu intentie a unei infractiuni contra vietii, integritatii corporale sau sanatatii, contra libertatii persoanei, rele tratamente aplicate minorului, hartuire, trafic de minori, proxenetism, infractiuni contra libertatii si integritatii sexuale, luare si dare de mita, trafic de influenta, fals si uz de fals, furt calificat, pentru care nu a intervenit reabilitarea;
d) au fost sanctionate, pe parcursul anului scolar curent sau in ultimii 6 (sase) ani scolari incheiati, cu desfacerea disciplinara a contractului individual de munca.
Pentru ocuparea posturilor didactice /catedrelor vacante /rezervate din invatamantul preuniversitar se pot inscrie la concurs absolventi cu diploma ai invatamantului superior, postliceal sau mediu care au inscrisa/e pe diploma/diplome specializarea /specializarile corespunzatoare posturilor didactice/catedrelor respective in concordanta cu Centralizatorul si care prezinta, in perioada de inscriere la concurs, avizele si atestatele suplimentare pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor care necesita avize si atestate, conform prezentei Metodologii.
Pentru ocuparea posturilor didactice /catedrelor vacante /rezervate din invatamantul special se pot inscrie la concurs absolventii care indeplinesc conditiile de studii si conditiile prevazute la art. 18 din Metodologie.
Fisa inscriere Titularizare 2025
Acte necesare inscriere Titularizare 2025
Potrivit Metodologiei-cadru pentru mobilitatea personalului didactic, la dosarul de inscriere pentru Titularizare 2025, candidatii trebuie sa depuna, in ordine, urmatoarele documente in original, respectiv in copie, certificate pentru conformitate cu originalul de catre directorul unitatii in anul scolar 2024-2025 sau scanate color, dupa actele originale:
1) fisa de inscriere la concurs, asumata prin semnatura (daca este cazul);
2) copie de pe fila din buletinul de identitate sau cartea de identitate cu numele, prenumele si domiciliul;
3) copii de pe certificatele de nastere si casatorie (pentru solicitantii care si-au schimbat numele) sau de pe alte acte doveditoare privind schimbarea numelui (daca este cazul);
4) copii de pe actele de studii, foile matricole si certificatele de calificare (ultimele pentru absolventii liceului pedagogic/ invatamantului postliceal), certificatele/ adeverintele de absolvire a modulului psihopedagogic (daca absolvirea acestuia nu reiese din foaia matricola);
5) absolventii promotiei 2025 vor prezenta copia adeverintei de la institutia de invatamant superior/ postliceal/ mediu din care sa rezulte ca au sustinut examenul de licenta/ absolvire/ bacalaureat, media de absolvire a facultatii/ scolii postliceale/ liceului pedagogic, specializarea dobandita, media anilor de studii si faptul ca pe parcursul efectuarii studiilor s-a frecventat si promovat modulul psihopedagogic;
6) copii de pe certificatele de obtinere a gradelor didactice;
7) copie de pe actul de titularizare/ repartizare pe perioada viabilitatii postului in invatamantul preuniversitar (daca este cazul);
8) copie a acordului ME, a deciziei inspectoratului scolar sau a intreprinderii de intrerupere a activitatii (daca este cazul);
9) adeverinta din care sa rezulte vechimea efectiva la catedra (inclusiv perioada rezervarii catedrei) (daca este cazul);
10) copia filei corespunzatoare din registrul general de evidenta a salariatilor sau copie de pe carnetul de munca daca a mai fost angajat(a) anterior anului 2011 si ulterior nu a mai avut calitatea de angajat(a) (daca este cazul);
11) copii ale avizelor si atestatelor necesare ocuparii postului didactic/ catedrei, inclusiv avizul unitatii de invatamant particular (daca este cazul);
12) avizul/ adeverinta medical(a), emis(a) de un medic sau cabinet de medicina a muncii, din care sa rezulte ca sunt apt(a) pentru a preda in invatamant;
13) declaratie pe proprie raspundere ca nu desfasor activitati incompatibile cu demnitatea functiei didactice, ca nu am fost indepartat din invatamant pentru motive disciplinare sau printr-o hotarare judecatoreasca definitiva de condamnare penala pentru infractiuni contra vietii, integritatii corporale sau sanatatii, contra libertatii persoanei, rele tratamente aplicate minorului, hartuire, trafic de minori, proxenetism, infractiuni contra libertatii si integritatii sexuale, luare si dare de mita, trafic de influenta, fals si uz de fals, furt calificat;
14) adeverinta eliberata de unitatea de invatamant la care sunt angajat(a) privind sanctiunile disciplinare din ultimii 6 ani scolari incheiati si de pe parcursul anului scolar in curs;
15) cazier judiciar, din care reiese faptul ca nu am antecedente penale pentru infractiuni contra vietii, integritatii corporale sau sanatatii, contra libertatii persoanei, rele tratamente aplicate minorului, hartuire, trafic de minori, proxenetism, infractiuni contra libertatii si integritatii sexuale, luare si dare de mita, trafic de influenta, fals si uz de fals, furt calificat.
16) certificatul/adeverinta de integritate comportamentala din care reiese faptul ca nu sunt inscris in Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, in original.
17) numai pentru titulari/angajati pe perioada viabilitatii postului/incadrati in crese adeverinta eliberata de unitatea de invatamant din care sa rezulte situatia postului (structura pe ore si discipline a catedrei, viabilitatea postului/ catedrei, nivelul de invatamant si regimul de mediu) si copii ale deciziilor de detasare din perioada 01.09.2020 – 31.08.2025 (daca este cazul);
18) Declaratie privind postul didactic de predare/catedra ocupat(a) in etapele anterioare ale mobilitatii personalului didactic.
In cazul in care dosarele de inscriere la concurs se inregistreaza exclusiv online, candidatii trebuie sa depuna la dosarul de inscriere toate actele precizate in cerere. Candidatii vor transmite dosare cu documente in format electronic scanate color, dupa documentele originale, lizibil, la minimum 150 dpi, conform cerintelor si precizarilor din platforma on-line dedicata.
Se completeaza, se dateaza corespunzator si se semneaza cererea-tip in toate spatiile dedicate (lipsa semnaturii conduce la invalidarea dosarului de inscriere), Anexa 14 la Metodologie - Cerere de inscriere la concursul national/judetean de ocupare a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate in invatamantul preuniversitar, sesiunea 2025. Se completeaza datele pentru coperta dosarului de inscriere, se completeaza si se semneaza pe fiecare pagina datele din fisa candidatului (lipsa semnaturii pe toate paginile, inclusiv pe cele care nu contin date, conduce la invalidarea dosarului de inscriere), actualizata pentru sesiunea 2025. Se pagineaza cererea de inscriere si apoi celelalte documente, in ordinea prevazuta in cerere. Se completeaza opisul cu toate documentele transmise, precizandu-se numarul total de pagini pentru fiecare document, dar si pagina/intervalul de pagini la care se regaseste documentul respectiv. Pentru documentele solicitate in cerere care nu fac obiect pentru dvs. se inscrie la nr. pagini si la intervalul de pagini sintagma NU ESTE CAZUL.
Se ordoneaza toate documentele dosarului de inscriere dupa cum urmeaza: coperta, opis, cerere si toate celelalte documente.
...Modele de Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat gasiti AICI(pentru Educatori, pentru Invatatori, la Matematica, la Romana, Engleza, Sport, Istorie, Geografie, Biologie etc samd)
Actele de studii se ordoneaza astfel:
- diploma de bacalaureat, foaia matricola;
- certificat de calificare - doar pentru absolventii liceului pedagogic/ invatamantului postliceal;
- diploma de licenta, supliment la diploma de licenta, certificatul/ adeverinta de absolvire a modulului psihopedagogic (daca absolvirea acestuia nu reiese din foaia matricola);
- diploma de master, supliment la diploma de master, certificatul/ adeverinta de absolvire a modulului psihopedagogic (daca absolvirea acestuia nu reiese din foaia matricola);
- diploma de conversie profesionala, supliment la diploma de conversie profesionala certificatul/ adeverinta de absolvire a modulului psihopedagogic (daca absolvirea acestuia nu reiese din foaia matricola).
Cerere-tip inscriere Titularizare 2025
Conform prevederilor Metodologiei de la art. 108 alin. (3)-(4) La etapele de mobilitate a personalului didactic de predare din invatamantul preuniversitar pot fi inscrisi, in baza adeverintei de absolvire, anexata in copie certificat „Conform cu originalul”, absolventii care au sustinut examenul de absolvire /licenta in perioada februarie 2024-august 2025.
Absolventii care au sustinut examenul de absolvire/licenta pana in ianuarie 2024 (inclusiv) pot fi inscrisi la etapele de mobilitatea personalului didactic de predare din invatamantul preuniversitar in anul scolar 2025-2025, numai daca anexeaza, in copie certificata, la cererea de inscriere, diploma de absolvire/licenta si foaia matricola/suplimentul de diploma.
Specializarile absolventilor invatamantului superior, postliceal sau liceal pedagogic care se inscriu la etapele de transferare pentru restrangere de activitate, modificarea duratei contractului individual de munca pe durata determinata de un an in contract individual de munca pe durata de viabilitate a postului/catedrei, de pretransfer consimtit intre unitatile de invatamant preuniversitar, de pretransfer prin schimb de posturi/catedre prin consimtamantscris, de detasare in interesul invatamantului, de detasare la cerere, la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in invatamantul preuniversitar de stat sau particular trebuie sa se regaseasca in Centralizator.
Important! Candidatii vor fi anuntati in vederea incarcarii documentelor lipsa sau neconforme / reincarcarii documentelor in forma solicitata, in sectiunea dedicata din platforma, denumita Documente in completare. Se incarca fisierele scanate .PDF. Termenul de reincarcare a documentelor este de 24 de ore de la momentul comunicarii pe adresa de e-mail a candidatului, sub sanctiunea respingerii dosarului de inscriere pentru neconformitate/ lipsa documente. Numarul de inregistrare al dosarului, generat anterior se pastreaza.
In cazul in care candidatul selecteaza gresit disciplina de concurs, aceasta nefiind in relatie cu actele de studii absolvite, prezentate in dosar, precum si cu prevederile Centralizatorului, la solicitarea transmisa de secretarul CJODC abilitat pe adresa de e-mail a candidatului, completeaza declaratia de modificare a disciplinei de concurs si o incarca in platforma, in contul sau, in sectiunea dedicata, denumita
Schimbare disciplina de concurs. Modificarea se va face pe cale administrativa, la solicitarea scrisa a unui secretar CJODC.
Absolventii promotiei 2025/absolventii 2025 ai programelor de pregatire psihopedagogica oferite de departamentele pentru pregatirea personalului didactic / departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic:
- vor atasa la dosarul de concurs adeverintele in format original, eliberate de secretariatul institutiei de invatamant, privind inscrierea in ultimul an de studiu al ciclului I de studii universitare de licenta, al conversiei profesionale, liceului pedagogic, scolii postliceale, cu precizarea domeniului/profilului si a specializarii urmata de-a lungul studiilor (nu se admit prescurtari ale denumirilor pentru a se putea face verificarea specializarii dobandite in Centralizatorul disciplinelor 2025) si privind parcurgerea programului de pregatire a personalului didactic de nivel I, in anul universitar 2024/2025.
- vor atasa la dosarul de concurs adeverintele in format original, eliberate de secretariatul facultatii, privind inscrierea in anul II al ciclului II de studii universitare de masterat, cu precizarea domeniului/profilului si a specializarii urmata de-a lungul studiilor (nu se admit prescurtari ale denumirilor pentru a se putea face verificarea specializarii dobandite in Centralizatorul disciplinelor 2025) si privind parcurgerea programului de pregatire a personalului didactic de nivel II, in anul universitar 2024/2025.
Validarea fiselor de inscriere la Titularizare 2025
Validarea fiselor de inscriere pentru absolventii din promotiile anterioare se realizeaza online, prin intermediul platformei, in perioada 16-21 mai 2025, conform prevederilor din Calendar.
Validarea fiselor pentru absolventii promotiei 2025/ absolventii 2025 ai programelor de pregatire psihopedagogica oferite de departamentele pentru pregatirea personalului didactic /departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic se realizeaza doar fata-in-fata, la sediul centrului unic de inscriere a candidatilor, respectiv Inspectoratul Scolar Judetean Iasi, in perioada 8-10 iulie 2025, interval orar 09.00-15.00, candidatul prezentand secretarului CJODC, inspector scolar MRU, adeverinta de absolvire/licenta/masterat in format original si o copie dupa aceasta.
In mod exceptional, absolventii promotiei 2025 (studiilor medii/postliceale/universitare de licenta/universitare de masterat/departamentelor pentru pregatirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic) pot sa prezinte adeverinta de absolvire a studiilor/programului de pregatire psihopedagogica si sa valideze fisa de inscriere in data de 15 iulie 2025, pana la ora 8.00, conform Calendarului. Absolventii promotiei 2025 pot participa la proba scrisa in cadrul concursului national pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate, numai dupa prezentarea adeverintei de absolvire a studiilor/programului de pregatire psihopedagogica.
Important! Avand in vedere ca accesul candidatilor in centrele de concurs organizate pentru proba scrisa din 15 iulie 2025 este permis doar pana la ora 8.00, conform prevederilor Metodologiei, validarea fisei de inscriere se va face in intervalul orar 7.00-7.30, FATA-IN-FATA, la sediul centrului de concurs, candidatul prezentand adeverinta de absolvire in format original si copie.
Nevalidarea fisei de inscriere de catre candidat sau de catre un imputernicit al acestuia, desemnat prin procura notariala in original, in perioada 8-10 iulie 2025 sau prin exceptie in data de 15 iulie 2025,in intervalul orar 7.00- 7.30, atrage dupa sine anularea inscrierii candidatului la concurs.
Lista candidatilor inscrisi validati se afiseaza concomitent cu graficul privind sustinerea probelor practice/orale si a inspectiilor speciale la clasa, cu lista cadrelor didactice angajate cu contract individual de munca pe durata de viabilitate a postului/catedrei inscrise la concursul national care solicita repartizarea pe perioada nedeterminata pe postul didactic/catedra pe care sunt angajate, cu lista posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice, respectiv cu lista unitatilor de invatamant in care se organizeaza probele scrise (centrele de concurs pentru proba scrisa), respectiv la data de 23 mai 2025.