In functie de profil si specializare, candidatii au putut opta pentru una dintre urmatoarele discipline: Anatomie si fiziologie umana, Biologie vegetala si animala, Chimie, Fizica, Economie, Filosofie, Geografie, Informatica, Logica si argumentare, Psihologie si Sociologie.
Rezultate Simulare Bac 2024
Rezultatele la probele scrise de la simulare vor fi comunicate individual in data de 15 martie 2024 si vor fi analizate la nivelul fiecarei unitati de invatamant prin discutii cu elevii, sedinte cu parintii, precum si la nivelul consiliului profesoral.
Obiectivele simularii sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unui examen real, optimizarea rezultatelor obtinute de catre elevii din invatamantul preuniversitar la finalul studiilor liceale.
Comunicarea rezultatelor se face anonimizat, utilizandu-se codurile individuale care inlocuiesc numele si prenumele candidatilor.
Notele nu se trec in catalog, insa, prin exceptie, la solicitarea scrisa a elevului/a parintelui, acestea pot fi consemnate in catalog.
Calendar simulare Bacalaureat 2024
Calendarul simularii probelor scrise ale examenului national de Bacalaureat 2024
4 martie 2024: Proba E) a) – proba scrisa – Limba si literatura romana
5 martie 2024: Proba E) c) – proba scrisa – proba obligatorie a profilului
6 martie 2024: Proba E) d) – proba scrisa – proba la alegere a profilului si specializarii
7 martie 2024: Proba E) b) – proba scrisa – Limba si literatura materna
15 martie 2024: Comunicarea rezultatelor
Evaluare digitalizata la simularea examenului de Bacalaureat
Evaluarea lucrarilor la simularea examenului de Bacalaureat 2024 se va realiza digitalizat prin intermediul platformei utilizate de Ministerul Educatie inclusiv la simularea probelor Evaluarii Nationale pentru clasele a VIII-a.
Potrivit Ministerului Educatiei, decizia de a generaliza evaluarea digitalizata este fundamentata pe beneficiile confirmate odata cu pilotarea, dintre care mentionam urmatoarele:
- anularea costurilor pentru transportul lucrarilor dintr-un judet in altul, in vederea evaluarii;
- eliminarea birocratiei (borderourile individuale de notare, precum si cele finale sunt generate automat, odata cu finalizarea evaluarii);
- reducerea timpului de lucru destinat evaluarii;
- transmiterea, in mod automat si aleatoriu, catre alti doi evaluatori, a lucrarilor pentru care diferenta dintre notele acordate de cei doi evaluatori initiali este mai mare de un punct;
- scaderea riscului erorii umane in privinta: calculului notei finale, a acordarii altor punctaje decat cele din baremul de corectare, a introducerii notelor de pe lucrare in calculator, in vederea afisarii rezultatelor;
- posibilitatea realizarii unor analize complexe ale rezultatelor examenelor, pe itemi, categorii de elevi sau scoli, pentru a valorifica rezultatele evaluarii in beneficiul elevilor.