Purtatorul de cuvant al ISJ Dolj a declarat, la Interviul Zilei de la
TVR Craiova, ca elevii nu sunt obisnuiti sa gestioneze emotiile care apar pe parcursul desfasurarii examenului national, iar simularile examenelor sunt un "semnal de alarma" atat pentru elev, cat si pentru parintii acestuia si profesorii de la clasa.
„Aceste simulari sunt binevenite, fie ca sunt organizate la nivel de scoala, fie ca sunt organizate la nivel judetean sau la nivel national. Ele reprezinta o prima etapa de evaluare obiectiva si unitara a elevilor. Iar pe langa familiarizarea elevilor cu rigorile unui examen national, cu regulile de organizare a acestui examen, cu atmosfera de examen, cu incadrarea in timpul propus, are loc si familiarizarea elevilor cu tipul de subiecte, cu redactarea subiectului pe foile tipizate, daca vorbim de examenul national de bacalaureat, sau pe foile de tip brosura, in cazul examenului de Evaluare Nationala. Deci, elevii se familiarizeaza din timp cu aceste lucruri si este foarte, foarte important, pentru ca, de la o simulare la alta, procentul creste, nota elevului se mareste. Putem vorbi insa si de o gestionare a emotiilor. Avem elevi cu rezultate foarte bune la invatatura, dar care la examenele nationale obtin o nota mica. Ei nu sunt obisnuiti sa-si gestioneze aceste emotii care apar pe parcursul desfasurarii examenului national. Ori, deja se obisnuiesc cu aceste emotii la simularea judeteana. Vine apoi simularea nationala, ei isi stapanesc mai bine emotiile, iar la examenul de bacalaureat ei pot sa aiba un procent optim de concentrare si atunci ei vor obtine un rezultat foarte bun”, precizat inspectorul scolar.
Nicoleta Litoiu a mai spus ca simularile functioneaza ca un semnal de alarma pentru elevi, parinti si profesori, prin faptul ca indica nivelul real de pregatire al viitorilor absolventi. Avand aceste rezultate, profesorii pot stabili un plan de masuri astfel incat toti elevii sa dobandeasca cunostintele necesare pana la examen.
"Sunt foarte importante simularile, pentru ca, practic, trag un semnal de alarma. Dupa prima simulare, cand evaluarea este unitara la nivelul judetului, parintii deja incep sa analizeze rezultatul pe care il obtine propriul copil. Pentru elev este un semnal de alarma deoarece isi da seama de nivelul de cunostinte pe care l-a atins la momentul acela. Si este un semnal de alarma si pentru profesori. Pentru ca parintii primesc, intr-adevar, o informare corecta a stadiului de pregatire al copilului, profesorul analizeaza la nivelul clasei, la nivelul scolii, rezultatele simularilor si isi stabileste un plan de masuri: ce va face in continuare, astfel incat toti elevii sa dobandeasca cunostintele necesare pentru ca la examenul propriu-zis sa nu fie luat prin surprindere. Stabilesc un plan de masuri, un plan remedial, astfel incat toti elevii sa poata obtine peste cinci la examenul de Evaluare Nationala si peste sase la examenul national de bacalaureat", a mai spus purtatorul de cuvant al ISJ Dolj.
- Pentru Evaluarea Nationala 2025
20 ianuarie 2025: proba scrisa – Limba si literatura romana
21 ianuarie 2025: proba scrisa – Matematica
- Pentru Bacalaureat 2025
20 ianuarie 2025: proba E.a)– Limba si literatura romana
21 ianuarie 2025: proba E.c) – proba obligatorie a profilului (Matematica sau Istorie)
22 ianuarie 2025: proba E.d) - proba la alegere a profilului si specializarii (Anatomie, Biologie, Chimie, Fizica, Geografie, Informatica, Economie, Filosofie, Logica, Psihologie, Sociologie)
Pana la simularile la nivel judetean, fiecare scoala are posibilitatea sa organizeze propriile testari pentru a-si ajuta elevii sa se familiarizeze cu structura subiectelor si cu gestionarea timpului de examen.