"Sistemul de invatamant nu este nici echitabil si nici just, nu este just inclusiv in repartitia resurselor, pentru ca, pe o parte, cei care au - au si mai mult, iar cei care nu au - au mai putin si se produce chiar un transfer invers de resurse de la cei care nu au la cei care au", a spus Iosifescu, intr-o conferinta privind domeniul educatiei.
"Daca ne uitam pe evolutia rezultatelor in ultimii 10 ani la PISA, in ultimul raport, daca avem curiozitatea sa ne uitam, (...) vom vedea ca Romania este intre tarile care a realizat ceva progrese in privinta calitatii, adica la numarul de puncte mediu pe care le obtin copiii nostri, dar nu a realizat progrese in privinta echitatii furnizarii serviciilor educationale. (...)
Exista mari diferente de rezultate intre scoli, noi suntem in categoria in care diferenta de rezultate intre scoli e mai mare decat diferenta rezultatelor in interiorul scolii", a afirmat Iosifescu.
Lipsa de resurse in scoli
"Daca vrem sa imbunatatim rata de parasire timpurie a scolii, rezultatele la evaluarile nationale si internationale, solutia la mintea cocosului este sa investesti in zonele, in comunitatile, in scolile cu niveluri scazute ale acestor indicatori", a aratat presedintele ARACIP.
Presedintele Asociatiei "tine de noi", Razvan Orasanu a firmat ca sunt "serioase probleme" in a lucra in echipa pentru a inchega un plan in domeniul educatiei: "Incercam de 5 ani si ne luptam in continuare cu niste mentalitati care cred ca ar trebui sa dispara. Vorbim de oameni care sunt atat de calificati, incat ei considera ca pot sa faca un sistem sau un subsistem pe o anumita materie cap-coada. (...) Secolul XXI nu este unul in care singur sa poti face ceva", a precizat Orasanu.
Conform legii, copilul are dreptul la educatie de calitate, gratuita, nediscriminatorie si adecvata necesitatilor sale, atunci cand este cazul.
Liberul acces la educatie este prevazut si reglementat prin acte normative de diferite tipuri, de la conventii internationale, pana la constitutii ale statelor si legi specifice. La noi, incepe cu Constitutia, unde se vorbeste despre "dreptul la invatatura", continuand cu Legea educatiei nationale nr. 1/2011, Legea nr. 272/2004 privind protectia si promovarea drepturilor copilului si ajunge pana la Statutul elevului.