Potrivit datelor publicate pe
edu.ro, peste jumatate dintre elevi nu au luat nota 5 la Matematica. La Limba romana, aproape 74% dintre elevii de clasa a VIII-a care au participat la simulare au luat note egale sau mai mari de 5.
Rezultate la Simularea Evaluarii Nationale 2024 la Limba romana
Potrivit rapoartelor statistice furnizate de platforma informatica, se inregistreaza urmatoarea situatie pe probe si transe de note:
I. Limba si literatura romana - numar note mai mari sau egale cu 5: 121.759 (73,98%)
Distributia notelor pe transe este urmatoarea:
Rezultate la Simularea Evaluarii Nationale 2024 la Matematica
II. Matematica: numar note mai mari sau egale cu 5: 69.347 (42,37%)
Distributia notelor pe transe este urmatoarea:
Rezultate la Simularea Evaluarii Nationale 2024 la Limba materna
III. Limba si literatura materna - numar note mai mari sau egale cu 5: 8.161 (82,93%)
Distributia notelor pe transe este urmatoarea:
Lucrarile de la simularea Evaluarii Nationale 2024 au fost corectate digitalizat
Ministerul Educatiei informeaza ca au fost implicati in procesul de evaluare digitalizata 11.593 de profesori evaluatori, dupa cum urmeaza: Limba romana: 5.675 Matematica: 5.452 Limba materna: 466
La nivelul celor 3.747 de centre de examen, peste 12.000 de profesori asistenti au asigurat scanarea si incarcarea lucrarilor pe platforma informatica. Platforma a functionat in parametri optimi pe toata perioada desfasurarii proceselor, cu exceptia unui interval de circa 20 de minute in prima zi de examen.
Este pentru prima data cand simularea se deruleaza in conditii similare cu cele de examen, digitalizat, iar lucrarile nu au mai fost corectate de catre profesorii din unitatea de invatamant, fiind distribuite aleatoriu evaluatorilor din toata tara.
Conform metodologiei de organizare si desfasurare a examenelor nationale, la o diferenta mai mare de un punct intre notele acordate de cei doi evaluatori, lucrarile sunt recorectate de alti doi evaluatori, nota finala fiind obtinuta ca medie aritmetica a celor doua note cu valori centrale, dupa eliminarea notelor extreme (cea mai mare si cea mai mica).
Din acest punct de vedere, numarul lucrarilor care au necesitat recorectare se regaseste in tabelul de mai jos:
Notele de la Simularea Evaluarii Nationale 2024 nu se trec in catalog
Rezultatele probelor scrise ale simularii EN VIII au fost transmise catre Inspectoratele Scolare Judetene/al Municipiului Bucuresti. La momentul transmiterii prezentei informari, rezultatele sunt in curs de a fi transmise de la nivelul inspectoratelor scolare catre fiecare unitate de invatamant atat sub forma cataloagelor cu notele finale, cat si sub forma borderourilor asociate fiecarei evaluari.
Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecarei unitati de invatamant prin discutii cu elevii, sedinte cu parintii, precum si la nivelul consiliului profesoral, in vederea adoptarii unor masuri adecvate fiecarei situatii in parte, scopul fiind imbunatatirea performantelor scolare.
Data fiind generalizarea evaluarii digitalizate pentru simularea Evaluarii Nationale pentru absolventii clasei a VIII-a in anul scolar 2023 - 2024, facem urmatoarele precizari:
Lucrarile scrise ale elevilor care au sustinut simularea evaluarii nationale se afla in unitatile de invatamant in care elevii au sustinut probele scrise.
Profesorii care predau disciplinele la care s-au sustinut probele simularii (limba romana, matematica, respectiv limba materna) au acces la lucrarile elevilor din clasele la care predau, precum si la borderourile de evaluare corespunzatoare, pentru a le putea discuta cu acestia, in perioada urmatoare, in scopul identificarii nevoilor individuale ale fiecarui elev si organizarii unor activitati remediale care sa-i sustina in procesul de pregatire din perioada urmatoare.
In contextul utilizarii platformei de evaluare digitalizata, Ministerul Educatiei dispune pentru prima oara de date relevante pentru o imagine de ansamblu asupra gradului de reusita la fiecare dintre itemii administrati. Aceasta va permite analize ulterioare referitoare la masura in care sunt dezvoltate competentele vizate prin evaluarea nationala. In acest sens, atasam un extras din platforma de evaluare digitalizata din care rezulta gradul de reusita pe fiecare item, la nivel national, pentru limba si literatura romana si matematica, precum si subiectele si baremele probelor scrise la aceste simulari (disponibile si pe subiecte.edu.ro).
La nivelul Centrului National de Politici si Evaluare in Educatie se va efectua o analiza a raspunsurilor elevilor la fiecare item pentru a identifica gradul de dezvoltare a competentelor acestora.
Informatiile care permit astfel de analize pe itemi sunt disponibile si la nivelul fiecarui Inspectorat Scolar Judetean/Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti, respectiv al fiecarei unitati de invatamant.
Dat fiind faptul ca obiectivele urmarite prin organizarea simularilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real si optimizarea rezultatelor obtinute de catre elevi, unitatile de invatamant vor folosi datele rezultate la nivel de unitate, in vederea adoptarii masurilor adecvate pentru imbunatatirea performantelor scolare ale elevilor.