"Trebuie sa fie facuta si evaluarea cadrelor didactice si este absolut necesara. Dar, înainte de asta, eu cred ca este imperios necesar sa facem pregatirea corespunzatoare a acestora. Avem evaluarea elevilor, evaluarea profesorilor, trainingul pentru profesori, evaluarea scolilor", a declarat ministrul Educatiei, Pavel Nastase.
Potrivit lui Nastase, Ministerul Educatiei pregateste trei proiecte pe fonduri europene, care vizeaza si evaluarea cadrelor didactice, precum si revizuirea manualelor scolare. "Anul aceste vom obtine finanatare si dorim ca aceasta componenta de evaluare a cadrelor didactice sa fie acompaniata si de revizuirea manualelor scolare", a explicat Nastase.
Evaluarea activitatii personalului didactic si didactic auxiliar din unitatile si institutiile de invatamant preuniversitar se realizeaza si acum. Aceasta are loc anual, pentru intreaga activitate desfasurata pe parcursul anului scolar, la nivelul fiecarei unitati si institutii de invatamant preuniversitar si are urmatoarele componente:
a) Autoevaluarea activitatii realizata de fiecare angajat pe baza fisei de autoevaluare/evaluare si a raportului de autoevaluare justificativ pentru punctajul acordat in fisa de autoevaluare.
b) Evaluarea activitatii personalului didactic/didactic auxiliar este realizata la nivelul comisiei metodice sau al compartimentului functional prin evaluare obiectiva - punctaj acordat de catre toti membrii comisiei pentru fiecare persoana evaluata.
c) Evaluarea finala a activitatii personalului didactic/didactic auxiliar se face in cadrul consiliului de administratie al unitatii/ institutiei de invatamant.
Grila de punctaj pentru acordarea calificativelor anuale este:
- de la 100 pana la 85 de puncte, calificativul Foarte bine;
- de la 84,99 pana la 71 de puncte, calificativul Bine;
- de la 70,99 pana la 61 de puncte, calificativul Satisfacator;
- sub 60,99 puncte, calificativul Nesatisfacator.
In baza punctajului final acordat, consiliul de administratie stabileste calificativul anual pentru fiecare angajat in parte.
Vm 14 Ian. 2018 20:44:18
"evaluarile" se fac cu sacosile pe la directori si mai susAmi 31 Mai. 2017 15:12:08
Evaluarea in scoala o formalitate, caraghioslac. Consiliul de Administratie format din prietenii directorului, primarului, inspectoratului, nu are importanta ce studii, ce activitati a desfasurat, tot ce conteaza este sa ridice mana sa voteze pro sau contra la comanda, sa blocheze orice coleg care este un potential pericol pentru functie. Se pot scrie capitole intregi cu ce se intampla in unele scoli si cat de "la firul ierbii" este nivelul. Dar tot ce ii preocupa sunt functiile si fatada sa aiba culoare frumoasa. Numitii sa fie pe placul ISJ-urilor, primarilor, politicienilor Neaparat!Emi_iam 08 Mai. 2017 01:12:58
Mai bine ar respecta Constitutia si ar da cei 6% invatamantului. Este o tampenie sa se creada ca doar profesorii sunt cauza.Sunt scoli in mediul rural unde copiii ingheata de frig,unde profesorul vine cu creta in poseta, manualele arata jalnic sau lipsesc, inclusiv la disciplina de examen, sunt total depasite. Sunt manuale de dinainte de 2007 si de atunci s-au schimbat doua programe,in scoala nu ai nici macar un calculator sa-l conectizi la o imprimanta sa scoti o fisa de lucru la copii, ce sa mai vorbim de dotari IT cu ajutorul carora sa faci o lectie mai atractiva ?!?! La sedinta cu parintii, deseori te trezesti ca vin 3-4.Le dai chestionare in care le ceri relatii despre sensibilitatile, afectiunile, talentele copiilor lor, sau ii inviti sa faca propuneri pentru activitati extrascolare si constati ca nici nu stiu sa scrie, sauca nu au nici o opinie. Dar se vede ca nu au habar de realitatile din teren. Au marit nota la definitivat la 8 si nici macar nu le-au dat timp sa invete, au lasat examenul in aprilie, caz fara precedent.Maria 05 Mai. 2017 20:26:48
evaluarea actuala a profesorilor este formala !Sunt profesori titularizati cu nota 5 -6 care ocupa posturi iar cei care azi iau note peste 7 , 8 9 nu se pot titulariza !Cica din lipsa de posturi !Articolul 253 permite spagarilor sa se titularizeze ,chiar daca in fata lor sunt ltii cu note mai mari !Asta daca te ai bine cu directorii .POSIBILITATEA CA UN INVATATOR SA DEVINA PROFESOR DE ROMANA ,PSIHOLOGIE daca s-a titularizat candva ca invatator si daca a facut cam dupa 45 de ani o facultate de filologie sau de psihologie !FARA A DA EXAMEN IN SPECIALITATE !CHIAR DACA EL A TERRMINAT FACULTATEA CU 6 !PUR SI SIMPLU FACE PRETRANSFER SI FURA POSTURILE CELOR CARE IAU AN DE AN LA CONCURSURI GRELE NOTE PESTE 7 IN SPECIALITATE !NU E DREPT ! CA INVATATOR A DAT EXAMEN DE TITULARIZARE DIN LITERATURA PT COPII SI DIN ARITMETICA!DECI NORMAL AR FI SA OBTINA POST DUPA UN EXAMEN DE SPECIALITATE ! NU MI SE PARE CORECTA MENTINEREA PENSIONABILILOR PE POST CA TITULARI ! E IN DEFAVORUL TINERILOR CARE DAU AN DE AN EXAMENE , CARE IAU NOTE MARI SI NU SE POT TITULARIZA DIN LIPSA DE POSTURI ! DIRECTORII DE SCOLI NU SCOT TOATE POSTURILE !IN CARDASIE CU ISJ URILE TIN ASCUNSE POSTURI DAND 10 ORE 12 ETC NETITULARIZABILE DESIGUR TINUTE PT PILOISII LOR ! SAU SE MINTE CAM ASA POST VALABIL PANA LA DATA DE ..SI PUNE CEVA DE GENU 12 DECEMBRIE ETC ASA INCAT NIMENI NU IA POSTUL DAR ACESTA RAMANE PR PILOSII LOR DESI POSTUL EXISTA ! EVALUAREA REALA A PROFESORILOR AR TREBUI FACUTA CAM ASA /TOATA LUMEA CARE S-A TITULARIZAT PE INVATATORI SAU CARE S -A TITULARIZAT CU NOTE SUB 7 SA DEA EXAMEN DE EVALUARE ASA CUM DAU TINERII AZI !Dumitru Vladimir 05 Mai. 2017 14:22:22
Mai existã:1. feed-back-ul zilnic al comunitãții localeelevi, pãrinți și
2. ARACIP-ul care te ia la bani mãrunți, pe toate compartimentele, o datã la 5 anicu tot ce ai fãcut an cei 5 ani de la acreditarea anterioarã!