Incepand de luni, 16 octombrie 2023, are loc o testare standardizata la disciplinele Limba si Literatura Romana si Matematica, ce se adreseaza tuturor elevilor din clasa a IX-a din liceele eligibile pentru a primi granturi prin Proiectul ROSE. Detalii despre
testarea standardizata AICI<<
Elevii de liceu sunt testati la Matematica (din materia de clasa a VIII-a),
in perioada 16-18 octombrie 2023. Daca este cazul, elevii vor sustine unul sau doua teste suplimentare din materia studiata in clasele a VII-a si a VI-a, respectiv clasa a V-a,
in perioada 19 - 27 octombrie 2023.
Testarea la Limba romana se deruleaza in perioada 23-25 octombrie 2023. Daca este cazul, elevii vor sustine unul sau doua teste suplimentare din materia studiata in clasele a VII-a si a VI-a, respectiv clasa a V-a, in perioada 6 - 10 noiembrie 2023.
Iata un extras din Ghidul organizarii si supravegherii testarii elevilor din clasa a IX-a. Documentul complet il regasiti la finalul articolului
I. Organizarea testarii
1. Anuntati elevii ca vor participa la programul de evaluare a competentelor de matematica si limba romana dobandite in gimnaziu.
2. Extrageti din SIIIR codurile unice ale elevilor (ID elev), in felul urmator: managementul elevului > primul raport > 400, export complet elevul (asociere formatiuni, ultima coloana, ID elev).
3. Pregatiti liste cu numele elevilor si codul SIIIR (ID elev) asociat fiecaruia, pentru a fi puse la dispozitie supraveghetorilor inaintea testarii. Elevii vor primi codurile la inceputul sesiunilor de testare.
4. Programati sesiunile de testare, in functie de orarul propriu, in perioadele anuntate in calendarul de testare regasit la finalul acestui document (capitolul VIII). De asemenea, nu este impusa o ora unica de incepere a testarii.
5. Daca perioadele din calendarul testarii se suprapun cu activitati de tip Scoala Altfel sau Scoala Verde, va rugam sa ne semnalati acest aspect la office@brio.ro si vom reprograma sesiunile pentru scoala dumneavoastra in perioada imediat urmatoare incheierii programului de testare.
6. Recomandam alocarea unui interval cu 20/30 de minute mai mare decat durata propriu-zisa a testului (VIII = 90 minute, VII+VI = 120 minute, V = 90 minute), pentru a va incadra cu aspectele administrative care trebuie derulate inainte de inceperea testului (instruirea elevilor, conform ghidului pentru supraveghetori; atribuirea codurilor SIIIR individuale etc.).
7. Asigurati-va ca in spatiile si intervalele de timp alocate testarii elevii vor avea la dispozitie dispozitive electronice (computer, laptop, tableta sau smartphone), cu conexiune la internet si baterie (sau conectate la o sursa de alimentare), pe care sa poata accesa testele.
II. Inainte de inceperea testarii
1. Explicati elevilor ca aceasta testare cuprinde materia parcursa la disciplinele matematica si limba romana (dupa caz) in clasele V-VIII si ca are rolul unei evaluari diagnostice, adica de a identifica ce anume (din materia parcursa in gimnaziu) mai au de repetat ca sa poata invata mai usor materia de liceu.
2. Prezentati elevilor logica testarii, si anume ca vor fi testati initial doar din materia de clasa a VIII-a. Ulterior, elevii care vor obtine un scor mai mic de 60 de puncte vor fi programati pentru o noua sesiune de testare, de data aceasta din materia de clasa a VII-a si a VI-a. Dupa care, cei care vor obtine un scor mai mic de 60 de puncte in cea de-a doua sesiune de testare, vor fi programati pentru o noua sesiune de testare, insa de data aceasta din materia de clasa a V-a. Elevilor nu li se va afisa rezultatul reprezentat prin scor, ci li se va afisa un mesaj referitor la posibilitatea de a da urmatorul test in termen de cateva minute/ore dupa finalizarea sesiunii de testare respectiva.
3. Transmiteti elevilor ca dupa ce vor incepe propriu-zis testul vor avea la dispozitie un timp limitat in care sa-l rezolve (90 de minute pentru testul din materia de clasa a VIII-a; 120 de minute pentru testul din materia de clasa a VII-a si a VI-a; si 90 minute pentru testul din materia de clasa a V-a).
4. Asigurati-va ca elevii au la indemana codurile SIIIR personale si, optional, o adresa de e-mail (personala sau a unuia dintre parinti/tutori) pe care sa primeasca rezultatele testarii; rezultatele pot fi vizualizate si in cont, dar ele vor fi trimise si pe adresa de e-mail, in cazul in care aceasta va fi introdusa de catre elev inainte de inceperea testului.
5. Asigurati-va ca fiecare elev/a are la dispozitie un dispozitiv electronic (computer, laptop, tableta sau telefon mobil - smartphone) de pe care poate sa dea testul, ca dispozitivul electronic este conectat la internet si ca are suficienta baterie (sau este conectat la o sursa de alimentare).
(...)
IV. Pornirea testului
1. Elevul/eleva va putea porni testul doar in data comunicata in prealabil.
2. Dupa parcurgerea pasilor descrisi anterior, pe ecran va aparea o pagina in care vor putea fi vizualizate butoanele de „START” ale testelor.
3. Elevul/eleva poate introduce o adresa de e-mail (personala sau a parintelui/tutorelui) pe care, la finalul programului de testare, va primi Raportul BRIO in care se vor regasi rezultatele testarii.
4. Dupa introducerea adresei de e-mail, va selecta butonul „START” din dreptul testului pe care il va da in ziua respectiva.
(...)
VII. Dupa finalizarea testelor
1. Fiecare elev/a va mai avea de raspuns la 3 intrebari referitoare la experientapersonala din timpul testarii; incurajati-i sa raspunda sincer la aceste intrebari.
2. Transmiteti elevilor felicitari pentru efortul depus in rezolvarea testului.
3. Asigurati-i ca orice rezultat ar obtine, scopul testarii a fost acela de a vedea ce anume mai au de repetat din materia de gimnaziu pentru a putea invata mai usor materia de liceu.
4. Fiecare sesiune de testare Brio va genera un raport complet de evaluare, in urma caruia fiecare elev va putea afla care este rezultatul testarii: ce competente are fiecare elev, care sunt punctele forte, dar si cele unde performanta este scazuta. Parintii, profesorii si directori vor putea afla rezultatele din raport dupa consultarea cu VII. Dupa finalizarea testelor elevul/eleva respectiva. Acesta va fi disponibil in maximum 30 de zile de la finalizarea tuturor sesiunilor de testare (acolo unde este cazul).
5. Raportul poate fi accesat dupa testare, in termenul precizat mai sus, folosind aceleasi date de identificare pentru accesul la platforma; elevii care au introdus adresa de email, il vor primi pe acesta si pe e-mail.
6. Modelul raportului de evaluare Brio este accesibil aici:
https://brio.ro/pdf/examples/raport_brio_matematica_clasa_VII.pdf.
7. Optional, fiecare elev poate primi raportul de evaluare pe adresa lui de e-mail sau a parintelui.
DOCUMENT: Ghid organizare si supraveghere testare standardizata la clasa a IX-a