Aplicatia a fost dezvoltata de Centrul National de Politici si Evaluare in Educatie, care elaboreaza subiectele pentru evaluarile de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a.
Informarea cu privire la testarea aplicatiei a fost transmisa in teritoriu prin inspectoratele scolare judetene.
"Referitor: Testarea noii aplicatii 0246, pentru o mai buna colectare a datelor necesare intocmirii rapoartelor de clasa pregatitoare si a rezultatelor evaluarilor nationale de la clasa a II-a, a IV-a si a VI-a.
Conform adresei nr. 3873/09.11.2023 a Centrului National de Politici si Evaluare in Educatie, pentru o mai buna colectare a datelor necesare intocmirii rapoartelor de clasa pregatitoare si a rezultatelor evaluarilor nationale de la clasa a II-a, a IV-a si a VI-a, CNPEE a dezvoltat o noua aplicatie care va fi testata la nivel national pe data de 15 noiembrie 2023, intre orele 09.00-12.00.
In vederea testarii aplicatiei, toate unitatile de invatamant vor accesa aplicatia 0246 in intervalul orar precizat, conform instructiunilor si tutorialului trimis pe adresa de e-mail a fiecarei unitati de invatamant".
Extras din Metodologia de organizare si desfasurare a Evaluarilor Nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a
Art. 25 (1) Rezultatele individuale obtinute la EN nu se afiseaza/nu se comunica public si nu se inregistreaza in catalogul clasei. Aceste rezultate sunt valorificate la nivelul unitatii de invatamant prin:
a) elaborarea planurilor individualizate de invatare, acolo unde aceasta se impune;
b) informarea elevilor si a parintilor/reprezentantilor legali ai elevului asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate.
(2) Rezultatele individuale la EN II si EN VI, cuprinse in fisele de evaluare, sunt supuse unui proces de analiza de catre cadrul didactic si de catre colectivul de catedra din fiecare unitate scolara. In urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de invatare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/orientare care cuprinde informatii diagnostice si prognostice in vederea orientarii si optimizarii invatarii. Decizia privind elaborarea planului individualizat de invatare al elevului se ia coroborand rezultatele la EN cu datele si observatiile inregistrate de-a lungul parcursului educational al elevului.
(3) Planurile individualizate de invatare ale elevilor sunt comunicate parintilor/reprezentantilor legali ai elevilor
(4) Comisia de organizare si de administrare a EN din unitatea de invatamant urmareste procesul de informare a elevilor si a parintilor/reprezentantilor legali, in conditii de confidentialitate.
(5) Accesul la documente si la informatiile transmise se limiteaza la corpul profesoral implicat in procesul educativ, la elev si la familia acestuia.
(6) Dupa informarea parintilor/reprezentantilor legali, se intocmeste un proces-verbal, in care acestia semneaza pentru luarea la cunostinta a informatiilor referitoare la rezultatele elevului la EN si, dupa caz, la masurile prevazute in planul individualizat de invatare.
Art. 26 In termen de 5 zile de la finalizarea evaluarii testelor din cadrul EN, comisia de organizare si de administrare a EN din unitatea de invatamant elaboreaza raportul scolii, in care sunt centralizate rezultatele inregistrate in rapoartele claselor, si il transmite inspectoratului scolar.
Art. 27 (1) In termen de 7 zile de la primirea rapoartelor scolilor, comisia judeteana/a municipiului Bucuresti elaboreaza raportul inspectoratului scolar, in care sunt centralizate rezultatele inregistrate in rapoartele unitatilor de invatamant.
(2) Dupa finalizarea EN, inspectoratele scolare vor comunica public rezultatele obtinute la nivel judetean/al municipiului Bucuresti in cadrul EN, precum si masurile educationale propuse in vederea ameliorarii rezultatelor invatarii.
Art. 28 (1) CNEE intocmeste raportul final al EN pana la data de 30 noiembrie.
(2) Raportul final cuprinde concluziile privind EN, rezultate din rapoartele inspectoratelor scolare, ale monitorilor, propuneri de modificare a metodologiei si a procedurilor, precum si masuri educationale in vederea ameliorarii rezultatelor invatarii.