Totodata, ISMB anunta ca va monitoriza prezența la orele de curs a elevilor claselor a VIII-a, pentru a identifica situatiile de absenteism sever si a cauzelor care le genereaza. In acest sens, va fi aplicat un sistem de monitorizare a prezenței la școală a elevilor de clasa a VIII-a și de raportare lunara a frecventei acestora la ore.
Potrivit datelor publicate de ISMB in Raportul privind organizarea si desfasurarea simularii Evaluarii Nationale pentru elevii clasei a VIII-a, in anul scolar 2023-2024, la nivelul Municipiului Bucuresti, 89,47% dintre elevii care au participat la simularea Evaluarii Nationale 2024, proba la Limba romana, au reusit sa promoveze examenul. La Matematica, rata de promovabilitate a fost de 64,32%, iar la limba materna de 94,64%.
Distribuirea notelor simulare Limba romana EN 2024
Distribuirea notelor simulare Matematica EN 2024
Masuri de remediere propuse de ISMB dupa rezultatele simularii Evaluarii Nationale 2024
La Limba si literatura romana
- realizarea ”momentului de lectura”, de 5 minute, la inceputul fiecarei ore;
- desfasurarea unei activitati de gramatica, de minim 5 minute, la inceputul fiecarei ore
- exercitii de identificare a informatiilor esentiale, pornind de la fragmente de text mai scurte;
- diversificarea textelor date elevilor spre lectura si selectia acestora astfel incat sa fie acoperite ariile tematice studiate in gimnaziu, accesibile varstei elevilor;
- exercitii de redactare a unui text, fiind vizate in mod special elementele de ortografie;
- exersarea autoevaluarii si interevaluarii;
- organizarea unor ateliere de lucru pentru profesorii evaluatori, in vederea uniformizarii evaluarii;
- organizarea de lectorate cu elevii claselor a VIII-a la care sa participe profesorii de limba si literatura romana, dirigintii, consilierii scolari, la care sa fie abordata problematica gestionarii timpului de lucru si a emotiilor;
- organizarea de simulari, la nivel de unitate de invatamant sau la nivelul municipiului Bucuresti, cu utilizarea unor subiecte de tip examen.
La Matematica
- rezolvarea de subiecte de tip grila, fara a le da elevilor variantele de raspuns;
- rezolvarea de rebusuri matematice, pentru a facilita fixarea definitiilor;
- derularea de activitati de literatie, pentru dezvoltarea capacitatii elevilor de a intelege un text, de a crea conexiuni si pentru intelegerea sarcinilor de lucru;
- alegerea unitatii de masura pentru estimarea lungimilor/distantelor, ariilor si volumelor in diferite situatii practice;
- rezolvarea unor probleme practice de determinare a unor lungimi sau distante folosind raza cercului (de exemplu, calcularea numarului de rotatii complete ale rotii unui automobil folosind distanta parcursa);
- folosirea materialelor RED existente;
- activitatile de invatare remediala sa fie organizate pe grupe, in functie de nivelul de pregatire al elevilor;
- elevii cu CES sa foloseasca efectiv materialele compensatorii in cadrul activitatilor curente la clasa;
- organizarea unor ateliere de lucru pentru profesorii evaluatori, in vederea uniformizarii evaluarii;
- organizarea de lectorate cu elevii claselor a VIII-a la care sa participe profesorii de matematica, dirigintii, consilierii scolari, la care sa fie abordata problematica gestionarii timpului de lucru si a emotiilor;
- organizarea de simulari, la nivel de unitate de invatamant sau la nivelul municipiului Bucuresti, cu utilizarea unor subiecte de tip examen.
Plan de actiune pentru imbunatatirea performantelor elevilor claselor a VIII-a la Evaluarea Nationala 2024, la nivelul unitatilor de invatamant din Mun. Bucuresti