Raport descriptiv de evaluare la finalul gradinitei. DOCUMENTUL va fi obligatoriu la inscrierea in clasa pregatitoare 2025

De Portal Invatamant
la 08 Aug. 2024
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Raport descriptiv de evaluare la finalul gradinitei. DOCUMENTUL va fi obligatoriu la inscrierea in clasa pregatitoare 202508Aug.2024

Ministerul Educatiei a lansat in consultare publica Metodologia privind intocmirea raportului descriptiv de evaluare referitor la dezvoltarea fizica si la formarea competentelor cognitive si socio-emotionale ale copilului, la finalul grupei mari a gradinitei. Potrivit Ministerului Educatiei, raportul descriptiv de la finalul gradinitei se va aplica incepand cu anul scolar 2024-2025 si va fi necesar la inscrierea copilului la clasa pregatitoare 2025.

Raportul un document-tip ce evidentiaza la finalul gradinitei, modul in care fiecare copil detine un nivel de cunostinte si abilitati, necesare pregatirii lui pentru viata si adaptarii sale in mediul scolar.
 
Acesta este obligatoriu de intocmit pentru fiecare copil, la finalul grupei mari din invatamantul prescolar si se completeaza de echipa cadru didactic-profesor consilier scolar.
Continutul raportului de evaluare are caracter confidential si se comunica doar parintilor/ reprezentatilor legali, la finalul perioadei de evaluare.
 

Raport de evaluare la finalul gradinitei


Atentie: Acest browser nu suporta fisiere PDF.
Click aici pentru a descarca fisierul pdf.


 
 

METODOLOGIA privind intocmirea raportului descriptiv de evaluare referitor la dezvoltarea fizica si la formarea competentelor cognitive si socio-emotionale ale copilului, la finalul grupei mari a gradinitei

 

I. DISPOZITII GENERALE

Art.1 (1) Prezenta metodologie reglementeaza intocmirea, completarea si valorificarea Raportului descriptiv de evaluare, referitor la dezvoltarea fizica si la formarea competentelor cognitive si socioemotionale ale copilului, la finalul grupei mari a gradinitei.
(2) Raportul descriptiv de evaluare, referitor la dezvoltarea fizica si la formarea competentelor cognitive si socio-emotionale ale copilului, la finalul grupei mari a gradinitei, denumit in continuare Raport descriptiv de evaluare se completeaza pentru toti copiii din grupele mari din cadrul unitatilor de invatamant cu grupe de nivel prescolar.
(3) Scopul intocmirii Raportului descriptiv de evaluare il reprezinta orientarea si optimizarea procesului de predare-invatare a copiilor in etapa scolara urmatoare, respectiv in clasa pregatitoare, sprijinind profesorul pentru invatamant primar/invatatorul, in procesul de personalizare a abordarii didactice in functie de interesele, nevoile si potentialul fiecarui copil, precum si in procesul de construire a sarcinilor de invatare optime, pentru intreaga formatiune de studiu si pentru fiecare copil in parte.
(4) Modelul Raportului descriptiv de evaluare se regaseste in Anexa nr.1 la prezenta metodologie.
 
Art. 2. Procesul de evaluare a copiilor, la finalul grupei mari a gradinitei se desfasoara pe tot parcursul anului scolar si se incheie in lunile mai-iunie, dar nu mai tarziu de ultima zi a cursurilor din anul scolar, prin completarea Raportului descriptiv de evaluare, cu aspectele privind nivelul realizarii/dobandirii comportamentelor stabilite in Profilul de formare al absolventului, in Curriculumul pentru educatie timpurie, in Reperele fundamentale in invatarea si dezvoltarea timpurie a copilului de la nastere la 7 ani sau in urma inregistrarilor consemnate in caietul de observatii si in Fisa de apreciere a progresului.
 
Art. 3. (1) Raportul descriptiv de evaluare este un document-tip, structurat pe urmatoarele sectiuni:
a) Date de identificare ale prescolarului;
b) Continutul raportului, cu urmatoarele delimitari: Dezvoltare fizica, Competente cognitive (in care se realizeaza consemnari ale indicatorilor comportamentali realizati/indepliniti de copil, specifici Domeniului cognitiv si cunoasterea lumii, Dezvoltarea limbajului, comunicarii si a premiselor citirii si scrierii) si Competente socio-emotionale (in care se realizeaza consemnari ale indicatorilor comportamentali realizati/indepliniti de copil, specifici Domeniului socio-emotional si Capacitati si
atitudini in invatare) din Curriculumul pentru educatie timpurie din Profilul de formare al absolventului si din Reperele fundamentale in invatarea si dezvoltarea timpurie a copilului de la nastere la 7 ani;
c) Observatii, aprecieri si recomandari.
2) Pentru prescolarii din grupele cu predare in limba minoritatilor nationale se au in vedere, la Domeniul Dezvoltarea limbajului si a comunicarii si premisele citirii si scrierii, dimensiunile dezvoltarii si comportamentele mentionate in Curriculumul pentru educatie timpurie in vigoare atat la sectiunea a), cat si la sectiunea b).
 
Art. 4 Activitatea de intocmire/revizuire/actualizare a formatului-tip al Raportului descriptiv de evaluare este asigurata de Ministerul Educatiei, prin Centrul National de Politici si Evaluare in Educatie, denumit in continuare CNPEE.
 

II. COMPLETAREA RAPORTULUI DESCRIPTIV DE EVALUARE LA FINALUL GRUPEI MARI A GRADINITEI

 
Art. 5 La inceputul anului scolar, cadrul didactic/cadrele didactice ale grupei informeaza familia fiecarui prescolar din grupa mare la care isi desfasoara activitatea, despre raportul descriptiv de evaluare, despre utilitatea si structura acestuia.
 
Art. 6 (1) Cadrul didactic/cadrele didactice de la grupa mare a gradinitei consemneaza in Caietul de observatii si in Fisa de apreciere a progresului copilului inainte de intrarea in invatamantul primar informatii privind comportamentele manifestate de copii pe durata parcurgerii invatamantului prescolar. Aceste informatii, precum si consultarea indicatorilor din Profilul de formare al absolventului (sectiunea Invatamant prescolar) sau din Reperele fundamentale in invatarea si dezvoltarea timpurie a copilului de la nastere la 7 ani sprijina intregul demers de completare a Raportului descriptiv de evaluare.
(2) Raportul descriptiv de evaluare este completat de catre cadrul didactic/cadrele didactice de la grupa respectiva, in colaborare cu consilierul scolar angajat al unitatii de invatamant sau desemnat
de CJRAE/CMBRAE, apeland la informatiile colectate din Caietul de observatii si din Fisa de apreciere a progresului copilului inainte de intrarea in invatamantul primar, precum si la informatiile colectate in urma discutiilor cu parintii copilului.
(3) Cadrul didactic/cadrele didactice asigura completarea raportului tinand cont de Instructiunile de completare a Raportului descriptiv de evaluare din Anexa nr.2 la prezenta metodologie.
(4) Raportul descriptiv de evaluare este tiparit, semnat de cadrul didactic, de profesorul consilier scolar, de parinti, si inregistrat in unitatea de invatamant si, ulterior, la unitatea de invatamant unde copilul frecventeaza clasa pregatitoare.
(5) Directorul asigura pastrarea Rapoartelor descriptive de evaluare in arhiva unitatii de invatamant
pana in ultima zi a anului scolar, in care acesta a fost intocmit. Ulterior, Rapoartele descriptive de evaluare sunt scanate si arhivate electronic, de unitatea de invatamant, pentru o perioada de doi ani, de la inscrierea copilului la scoala.
 
(6) Raportul descriptiv de evaluare poate fi consultat de catre:
a) conducerea unitatii de invatamant cu grupe de nivel prescolar, de cadrele didactice care desfasoara activitati cu copilul la grupa si de profesorul consilier scolar mentionat la art.8 alin.(2),
pe toata durata frecventarii grupei mari a gradinitei de catre copil, pentru coordonarea demersurilor de urmarire si sprijin acordat acestuia pentru a-si atinge potentialul propriu;
b) conducerea unitatii de invatamant cu clase de nivel primar si cadrul didactic care a preluat copilul la clasa pregatitoare, pe toata durata frecventarii clasei pregatitoare de catre copil/elev, pentru coordonarea demersurilor de cunoastere a copilului, de adaptare a acestuia la cerintele scolare si de proiectare a demersului didactic corespunzator nevoilor acestuia;
c) parintele copilului prescolar, in momentul inmanarii acestuia de catre cadrul didactic/cadrele didactice de la grupa, cu mentiunea obligativitatii transmiterii acestuia unitatii de
invatamant la care este inscris elevul pentru a frecventa clasa pregatitoare, respectiv invatatorului/profesorului pentru invatamantul primar, in prima saptamana de scoala;
d) reprezentanti ai inspectoratului scolar/ME, in vederea monitorizarii si analizei performantelor prescolarilor, conform Curriculumului pentru educatie timpurie, respectiv a Curriculumului pentru clasa pregatitoare.
 
Art. 7 In situatia in care Parintele/reprezentantul legal al copilului se afla in imposibilitatea de a depune Raportul descriptiv de evaluare la unitatea de invatamant unde inscrie copilul, in termenul stabilit sau refuza sa indeplineasca aceasta obligatie, unitatea de invatamant are obligatia de a pastra documentul in conditii de siguranta, urmand a fi predat unitatii de invatamant la care este inscris copilul, la solicitarea acesteia.

...vezi si Fise distractive pentru gradinita. Click aici pentru detalii si comenzi <<< 
 

III. VALORIFICAREA RAPORTULUI DESCRIPTIV DE EVALUARE LA FINALUL GRUPEI MARI A GRADINITEI

 
Art.8. Raportul descriptiv de evaluare este valorificat pentru optimizarea procesului educativ in ansamblul sau si pentru fundamentarea deciziilor de orientare si consiliere educationala, stand la baza intocmirii/actualizarii planului individualizat de invatare, pentru fiecare copil.
 
Art. 9. (1) Cadrul didactic/cadrele didactice care desfasoara activitatea la grupa mare a gradinitei prezinta individual parintilor/reprezentantilor legali ai copiilor cu scopul de a-i implica pe acestia in activitatea educativa, prin prezentarea rezultatelor pozitive ale activitatii copiilor, respectiv a aspectelor care necesita sprijin/ameliorare in etapa care urmeaza.
(2) O copie a Raportului descriptiv de evaluare intocmit este inmanata parintilor/ reprezentantilor legali ai copilului, cu mentiunea ca acestia au primit un exemplar si ca raportul reprezinta un document obligatoriu, care vine in completarea dosarului de inscriere a copilului in clasa pregatitoare. Parintele inmaneaza cadrului didactic din invatamantul primar care a preluat copilul, in prima saptamana de scoala, Raportul descriptiv de evaluare.
(3) In cazul in care, in timpul anului scolar, pe durata frecventarii grupei mari, copilul se transfera intr-o alta unitate de invatamant, parintele/reprezentantul legal al acestuia primeste o copie a fisei de apreciere a progresului copilului, inainte de intrarea in invatamantul primar, completata pana la data transferului, emisa ,,conform cu originalul”, numar de iesire din unitate, precum si semnatura directorului acesteia.
(4) In cazul in care, in timpul anului scolar, pe durata frecventarii clasei pregatitoare, elevul se transfera la o alta unitate de invatamant, parintele/reprezentantul legal al acestuia primeste originalul Raportului descriptiv de evaluare al copilului pentru a-l preda la unitatea primitoare, iar unitatea de invatamant de unde pleaca elevul pastreaza o copie a acestuia, emisa ,,conform cu originalul”, cu data si semnatura directorului unitatii de invatamant.
 

IV. DISPOZITII FINALE

Art. 10. Conducerile unitatilor de invatamant asigura informarea celor interesati cu privire la continutul prezentei metodologii, prin urmatoarele categorii de activitati:
a) afisarea la avizierul unitatii de invatamant si pe pagina web institutionala;
b) prezentarea in cadrul consiliului profesoral;
c) organizarea unor intalniri cu parintii/reprezentantii legali ai copilului;
d) alte activitati care sa asigure buna informare a beneficiarilor directi/indirecti;
 
Art. 11. Raportul descriptiv de evaluare se incarca pe platforma informatica dedicata, conform unei proceduri elaborate de catre CNPEE.
 
Art.12. Raportul descriptiv de evaluare face parte integranta din portofoliul educational al copilului.
 
Art. 13. Inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti, monitorizeaza completarea si valorificarea Rapoartelor descriptive de evaluare ale copiilor din grupa mare si efectele colaborarii cadrelor didactice din invatamantul prescolar si primar, ale colaborarii parintilor/reprezentantilor legali cu cadrele didactice pe durata parcurgerii de catre copil a grupei mari si a clasei pregatitoare.
 
Art.14 Continutul Raportului descriptiv de evaluare este confidential, iar unitatea scolara are obligatia de a respecta Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE si de a asigura confidentialitatea si protectia datelor cu caracter personal.
 
Proiecte Didactice - Modele de Nota 10
Modele de Proiecte Didactice: pentru Titularizare, Definitivat si Inspectiile la clasa

Economisiti timp valoros si energie la elaborarea Proiectelor dvs. Didactice!

NOU: Modele de Proiecte Didactice pentru Nota 10 la Titularizare sau Definitivat Educatori

Lucrarea elimina acum

- dificultatile pe care le intampinati si dvs. in alcatuirea proiectelor didactice:
- lipsa materialelor didactice pentru pregatirea acestor examene;
- inexistenta modelelor de pregatire a proiectelor didactice necesare in cadrul inspectiilor la clasa.




...Vezi AICI detalii complete <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

raport de evaluare la finalul gradiniteigrupa mare gradinitaraport descriptiv gradinita


x
Lasa un raspuns



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
x
//