Raport descriptiv de evaluare la finalul clasei pregatitoare. DOCUMENT pus in consultare de Ministerul Educatiei

De Portal Invatamant
la 08 Aug. 2024
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Raport descriptiv de evaluare la finalul clasei pregatitoare. DOCUMENT pus in consultare de Ministerul Educatiei08Aug.2024

Ministerul Educatiei a lansat in consultare publica Metodologia de completare si valorificare a rapoartelor descriptive de evaluare a dezvoltarii fizice, socio-emotionale, cognitive, a limbajului si a comunicarii, precum si a dezvoltarii capacitatilor si atitudinilor de invatare la finalul clasei pregatitoare si al clasei I. Potrivit Ministerului Educatiei, incepand cu anul scolar 2024-2025, raportul descriptiv se va aplica pentru prima data la finalul clasei I.

Raportul descriptiv de evaluare este un document-tip in care se consemneaza nivelurile de dezvoltare fizica, socio-emotionala, cognitiva, a limbajului si a comunicarii, precum si a dezvoltarii capacitatilor si atitudinilor de invatare ale elevilor aflati la finalul clasei pregatitoare, pe baza dezvoltarii competentelor generale, respectiv a competentelor specifice asociate acestora, conform curriculumului national.
 
Raportul de evaluare face parte din portofoliul educational al elevului si se finalizeaza in luna mai a anului scolar respectiv.
 
Scopul intocmirii Raportului de evaluare la finalul clasei pregatitoare il reprezinta identificarea eventualelor dificultati de invatare si adoptarea masurilor de remediere necesare valorificarii potentialului individual al fiecarui elev pentru a raspunde cu succes solicitarilor de tip scolar.
Continutul raportului de evaluare are caracter confidential si va fi comunicat parintilor / tutorilor legali la finalul perioadei de evaluare.
 

Raportul anual de evaluare la clasa pregatitoare



Atentie: Acest browser nu suporta fisiere PDF.
Click aici pentru a descarca fisierul pdf.


 
 

METODOLOGIA de completare si valorificare a rapoartelor descriptive de evaluare a dezvoltarii fizice, socio-emotionale, cognitive, a limbajului si a comunicarii, precum si a dezvoltarii capacitatilor si atitudinilor de invatare la finalul clasei pregatitoare si al clasei I

 

I. DISPOZITII GENERALE

 
Art. 1 (1) Prezenta metodologie reglementeaza completarea si valorificarea rapoartelor descriptive de evaluare a dezvoltarii fizice, socio-emotionale, cognitive, a limbajului si a comunicarii, precum si a dezvoltarii capacitatilor si atitudinilor de invatare, pentru clasa pregatitoare, respectiv pentru clasa I, denumite in continuare Rapoarte de evaluare.
(2) Rapoartele de evaluare se completeaza pentru toti elevii din clasele pregatitoare, respectiv din clasele I din cadrul unitatilor de invatamant de stat sau privat acreditat.
(3) Scopul intocmirii Rapoartelor de evaluare il reprezinta orientarea si optimizarea procesului educativ, in vederea pregatirii elevilor pentru a raspunde solicitarilor de tip scolar.
(4) Formatul Raportului de evaluare pentru clasa pregatitoare este prezentat in anexa nr. 1 la prezenta metodologie.
(5) Formatul Raportului de evaluare pentru clasa I este prezentat in anexa nr. 2 la prezenta metodologie.
 
Art. 2 (1) Procesul de evaluare a elevilor din clasa pregatitoare, respectiv din clasa I se desfasoara pe tot parcursul anului scolar prin aplicarea de metode, tehnici, proceduri, instrumente de evaluare in conformitate cu prevederile programelor scolare corespunzatoare in vigoare si se finalizeaza in luna mai a anului scolar respectiv prin completarea Rapoartelor de evaluare aferente.
(2) Rapoartele de evaluare sunt completate de catre cadrul didactic care preda la clasa respectiva, impreuna cu profesorul-logoped, psihologul scolar, consilierul scolar, dupa caz.
 
Art. 3 (1) Rapoartele de evaluare sunt documente-tip, in care se consemneaza nivelurile de dezvoltare fizica, socio-emotionala, cognitiva, a limbajului si a comunicarii, precum si a dezvoltarii capacitatilor si atitudinilor de invatare ale elevilor aflati la finalul clasei pregatitoare, pe baza dezvoltarii competentelor generale, respectiv a competentelor specifice asociate acestora, conform curriculumului national.
(2) Evaluarea are ca scop identificarea nivelurilor competentelor specifice dobandite de elevii aflati la finalul clasei pregatitoare, prevazute in programele scolare in vigoare pentru clasa pregatitoare.
(3) Scopul completarii, pentru fiecare elev, a Rapoartelor de evaluare, il reprezinta identificarea eventualelor dificultati de invatare si adoptarea masurilor de remediere necesare valorificarii
potentialului individual al fiecarui elev pentru a raspunde cu succes solicitarilor de tip scolar.
(4) Informatiile cuprinse in Rapoartele de evaluare sunt valorificate pentru optimizarea procesului educativ in ansamblul sau si pentru fundamentarea deciziilor de orientare si consiliere educationala, stand la baza intocmirii/ actualizarii planului individualizat de invatare.
 
Art. 4 Rapoartele de evaluare structureaza urmatoarele categorii de informatii:
a) Date de identificare ale elevului in contextul sau scolar: unitate de invatamant, localitate, judet, codul elevului din Sistemul Informatic Integrat al Invatamantului din Romania - SIIIR;
b) Domenii de dezvoltare: dezvoltarea limbajului si a comunicarii; dezvoltarea cognitiva; dezvoltarea socio-emotionala, a capacitatilor si atitudinilor de invatare; dezvoltarea fizica si motrica; aprecieri si recomandari finale (puncte tari si aspecte care necesita remediere / aprofundare;
c) Principalele aspecte vizate, asociate fiecarui domeniu de dezvoltare si sustinute prin competentele specifice prevazute in programele scolare in vigoare pentru clasa pregatitoare, in dreptul carora cadrul didactic responsabil consemneaza, nivelul achizitiei: „nerealizata", „realizata cu sprijin”, „realizata independent”, dupa caz.
 

II. INTOCMIREA FORMATULUI RAPOARTELOR DE EVALUARE

 
Art. 5 Activitatea de intocmire/revizuire/actualizare a formatului Rapoartelor de evaluare este asigurata de Ministerul Educatiei, prin Centrul National de Politici si Evaluare in Educatie, denumit in continuare CNPEE.
 
Art. 6 Pentru realizarea activitatii de intocmire/revizuire/actualizare a formatului Rapoartelor de evaluare, CNPEE indeplineste urmatoarele actiuni:
a) organizeaza procesul de selectie a membrilor grupului de lucru pentru intocmirea/ revizuirea/ actualizarea formatului Raportului de evaluare;
b) organizeaza sesiuni de instruire specifice pentru membrii grupului de lucru;
c) propune formatul Rapoartelor de evaluare si Ghidul de completare si de valorificare a Rapoartelor de evaluare;
d) incarca tipizatul Rapoartelor de evaluare intr-o aplicatie dedicata, pana la data de 31 mai a anului scolar in care se desfasoara evaluarea;
e) centralizeaza rezultatele incarcarii Rapoartelor de evaluare, in vederea prelucrarii, interpretarii si efectuarii unor analize de sistem prin aplicatia informatica dedicata, in baza unei proceduri elaborate de CNPEE si comunicate ulterior inspectoratelor scolare/unitatilor de invatamant.
f) colecteaza punctele de vedere ale cadrelor didactice referitoare la formatul Rapoartelor de evaluare si face demersurile necesare pentru eventuala revizuire/actualizare a acestora.
 

III. COMPLETAREA RAPOARTELOR DE EVALUARE

 
Art. 7 (1) Completarea Rapoartelor de evaluare se realizeaza la finalul clasei pregatitoare, respectiv la finalul clasei I, in luna mai a anului scolar corespunzator, in urma observarii si evaluarii elevilor desfasurate de catre fiecare cadru didactic responsabil, pe tot parcursul anului scolar.
(2) Completarea Rapoartelor de evaluare se realizeaza de catre profesorul pentru invatamant primar/institutorul/invatatorul care preda la clasa respectiva, in urma consultarii si in colaborare, dupa caz, cu profesorul psihopedagog, profesorul psiholog scolar, profesorul logoped, consilierul scolar, medicul scolar, profesorul de educatie fizica si sport, alti profesori ai clasei.
(3) Cadrul didactic care preda la clasa respectiva completeaza Rapoartele de evaluare urmarind modelul stabilit de CNPEE si instructiunile din Ghidul de completare si de valorificare a raportului de evaluare, postate pe website-ul institutiei.
 
Art.8 (1) Cadrul didactic asigura completarea Rapoartelor in format electronic, utilizand aplicatia informatica dedicata.
(2) Un exemplar al Raportului de evaluare este tiparit, semnat de cadrul didactic si predat directorului unitatii de invatamant.
(3) Rapoartele de evaluare individuale sunt comunicate parintilor/responsabililor legali de catre cadrul didactic responsabil, in mod confidential, pana la finalizarea anului scolar in curs.
(4) Directorul unitatii de invatamant asigura pastrarea, in format digital, a Rapoartelor de evaluare pe toata perioada de scolarizare a elevului.
(5) Rapoartele de evaluare pot fi consultate de conducerea unitatii de invatamant sau de catre alte cadre didactice care predau la clasa, in vederea armonizarii demersurilor pedagogice pentru remediere, consolidare sau optimizare, precum si a dezvoltarii planurilor individualizate de invatare, dupa caz.
(6) Continutul Rapoartelor de evaluare are caracter confidential.
(7) Rezultatele individuale obtinute de elevi nu pot fi facute publice.
 

IV. VALORIFICAREA RAPOARTELOR DE EVALUARE LA FINALUL CLASEI PREGATITOARE SI LA FINALUL CLASEI I

 
Art. 9 Rapoartele de evaluare sunt valorificate pentru optimizarea procesului educativ in ansamblul sau si pentru fundamentarea deciziilor de orientare si consiliere educationala si stau la baza intocmirii/ actualizarii planului individualizat de invatare pentru elevi, respectiv a planului educational personalizat in cazul elevilor cu cerinte educationale speciale.
 
Art.10 (1) Profesorul pentru invatamant primar /institutorul /invatatorul care preda la clasa respectiva prezinta parintilor /reprezentantilor legali ai elevilor clasei pregatitoare, in mod individual, continutul Raportului de evaluare, pana la incheierea anului scolar, cu scopul de ai implica pe acestia in activitatea educativa, prin prezentarea rezultatelor pozitive ale activitatii elevilor, respectiv a rezultatelor care urmeaza sa fie ameliorate prin interventii educationale ulterioare, in vederea evidentierii progresului scolar.
(2) Rapoartele de evaluare fac parte integranta din portofoliul educational al elevului.
 

V. DISPOZITII FINALE

Art.11 Conducerile unitatilor de invatamant asigura informarea celor interesati cu privire la continutul prezentei metodologii prin urmatoarele categorii de activitati:
a) afisarea la avizierul scolii / pe website-ul unitatii de invatamant;
b) prezentarea in cadrul consiliului profesoral;
c) organizarea unor intalniri cu parintii;
d) alte activitati de comunicare.
 
Art.12 In vederea utilizarii eficiente a platformei informatice utilizate la stocarea si prelucrarea Rapoartelor de evaluare, CNPEE elaboreaza o procedura specifica.
 
Sfaturi pentru Nota 10 - Raspunsuri si Explicatii
Ce MODIFICARI avem la Romana si Matematica pentru clasele V-VIII?

Clasele V-VIII din viata copilului necesita un efort de adaptare si de invatare constanta.

Programa scolara este destul de greoaie. Nu pierdeti din vedere:
  • Rezumatele textelor studiate
  • Teste rezolvate de matematica
  • Gramatica - Fise de lucru rezolvate

...Vezi AICI noile Teste rezolvate <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

raport evaluare clasa pregatitoareclasa iclasa pregatitoareraport descriptiv de evaluare


x
Lasa un raspuns



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala

+ REDUCERE 15% la Culegeri si Carti

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala


+ REDUCERE 15% la Culegeri si Carti

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala

 
Primesti GRATUIT noile TESTE REZOLVATE pentru Evaluarea Nationala conform PROGRAMEI la zi. Explicatii si Sfaturi pentru Nota Maxima + REDUCERE 15% la Culegeri si Carti!

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
x
//