Noile reguli pentru scolile-pilot: Ce pot pilota unitatile care se inscriu si care sunt criteriile de selectie

De Portal Invatamant
la 26 Apr. 2024
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noile reguli pentru scolile-pilot: Ce pot pilota unitatile care se inscriu si care sunt criteriile de selectie26Apr.2024

Ministerul Educatiei a pus in consultare publica Ordinul privind aprobarea Metodologiei-cadru de infiintare si autorizare a unitatilor de invatamant preuniversitar cu statut de unitati-pilot si a Regulamentului-cadru de organizare si functionare a acestora.

Noua Metodologie prevede ca, pentru anul scolar 2024-2025, selectia unitatilor de invatamant cu statut de unitate-pilot se va face exclusiv prin intermediul apelului de proiecte Granturi pentru unitatile de invatamant pilot, finantat prin PNRR. In cadrul apelului de proiecte pot aplica atat unitatile de invatamant care detin deja statut de unitate-pilot, cat si cele care nu detin acest statut.
 
Conform proiectului de Metodologie, pot fi pilotate interventii educationale inovative, modele curriculare si de cariera didactica, practici inovative care pun in valoare viziuni si practici profesionale experimentate si impartasite, cu impact asupra unitatii de invatamant, precum:
a) elemente inovative la nivel de curriculum (noi modele/tipuri de teste/subiecte/itemi din structura examenelor/evaluarilor nationale, modalitati de organizare/predare-invatare a unor discipline de studiu din trunchiul comun, o noua disciplina in oferta de curriculum la decizia scolii, o noua disciplina de studiu care propune abordari transversale, alte documente curriculare care necesita calibrare);
b) variante de organizare a programului scolar de predare-invatare;
c) modalitati de dezvoltare profesionala a cadrelor didactice sau de evolutie in cariera;
d) strategii didactice, resurse educationale, inclusiv din domeniul invatarii de tip blended learning/online;
e) interventii inovative in domeniul managementului scolar si al dezvoltarii culturii organizationale;
f) modalitati de evaluare a rezultatelor scolare; interventii inovative bazate pe date de cercetare psihosociala, pentru integrarea optima in comunitate, pe piata muncii si in societate, in general;
g) abordari inovative si tendinte de dezvoltare a stiintelor educatiei.
 

Metodologie-cadru de infiintare si autorizare a unitatilor de invatamant preuniversitar cu statut de unitati-pilot

 

CAPITOLUL I

Dispozitii generale
 

Art. 1
(1) Prezenta metodologie-cadru reglementeaza infiintarea si autorizarea unitatilor de invatamant preuniversitar cu statut de unitati-pilot, in conformitate cu art. 24 din Legea invatamantului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(2) Unitatile de invatamant preuniversitar cu statut de unitati-pilot sunt unitati de invatamant din reteaua nationala a unitatilor de invatamant preuniversitar acreditate sau autorizate sa functioneze provizoriu, conform reglementarilor legale in vigoare.
 
(3) Unitatile-pilot functioneaza cu scopul de a implementa si de a evalua interventii educationale, in vederea fundamentarii de politici publice in domeniul educatiei. Aceste interventii educationale pot sa cuprinda: noi modele curriculare, utilizarea unor resurse educationale inovative, modele educationale bilingve si alte forme alternative de organizare, finantare si management, cu respectarea prevederilor legale aplicabile.
 
(4) Procesul de infiintare si autorizare a unitatilor de invatamant preuniversitar cu statut de unitati-pilot se desfasoara cu respectarea urmatoarelor principii:
(a) transparenta – principiu asigurat prin publicarea criteriilor de selectie;
(b) impartialitate – principiu asigurat de caracterul obiectiv al criteriilor de selectie si evaluare a solicitarilor;
(c) eficacitate – se urmareste autorizarea proiectelor care sa garanteze utilizarea resurselor eficienta, rationala si in conformitate cu obiectivele de pilotare stabilite.
 
Art. 2
(1) Scopul infiintarii unitatilor-pilot consta in cresterea responsabilitatii la nivelul scolii, functie esentiala a guvernantei descentralizate a sistemelor de educatie, prin crearea unei retele de unitati-pilot pe interventii sistemice, prin pilotarea unor interventii educationale inovative, a unor noi modele curriculare si de cariera didactica, a unor modele noi de management descentralizat, pentru a spori treptat, in mod sustenabil, autonomia unitatilor de invatamant preuniversitar si pentru a imbunatati rezilienta sistemului de educatie.
 
(2) Unitatile-pilot sunt selectate de catre Ministerul Educatiei, in contextul unor interventii sistemice, in diverse domenii - curriculum, inclusiv adaptari curriculare pentru invatarea blended learning/online, cariera didactica, etica si integritate, evaluare si examinare, combaterea si prevenirea violentei in mediul scolar, inclusiv combaterea si prevenirea bullyingului, asigurarea accesului la educatie prin suport alimentar, prin dispozitive electronice adecvate invatarii in sistem blended learning/online etc.
 
Art. 3
Obiectivele infiintarii unitatilor-pilot sunt reprezentate de imbunatatirea rezilientei sistemului de educatie, prioritate majora pentru construirea unui invatamant mai bun, care sa se adapteze noilor provocari, precum si de pilotarea unui nou model centrat pe management descentralizat, inclusiv prin modificari curriculare in cadrul fiecarei scoli pilot in parte (curriculum oferit de scoala, alcatuit din trunchi comun si curriculum la decizia elevilor din oferta scolii), in acord cu valorile, profilul absolventului, competentele-cheie si ariile de invatare definite de Ministerul Educatiei, precum si a unui nou model de cariera didactica, proiectat pe optiuni orizontale echivalente.
 
Art. 4
(1) Principiile specifice care guverneaza functionarea unitatilor-pilot, conform prevederilor Legii invatamantului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt:
a) principiul calitatii - in baza caruia activitatile de invatamant seraporteaza la standarde de calitate si la bune practici nationale, europene si internationale;
b) principiul relevantei - presupune o oferta educationala realista, actualizata si corelata cu nevoile elevilor de dezvoltare personala, cu domeniile de cunoastere, cu valorile socioculturale si cu cerintele pietei muncii;
c) principiul eficientei - in baza caruia se urmareste obtinerea de rezultate educationale preconizate, prin gestionarea resurselor existente;
d) principiul descentralizarii decizionale - presupune redistribuirea autoritatii decizionale de la nivelurile centrale catre cele locale, pentru a raspunde adecvat nevoilor beneficiarilor;
e) principiul transparentei - implica asigurarea vizibilitatii deciziei, a proceselor si a rezultatelor din domeniul educatiei, prin comunicarea deschisa, periodica si adecvata a acestora catre beneficiarii educatiei si catre societate in ansamblu;
f) principiul centrarii educatiei pe beneficiarii primari ai acesteia - vizeaza orientarea intregului sistem educational catre nevoile educationale, socio-emotionale, de sanatate fizica si mintala, tinand cont de experientele si capacitatile elevilor, printr-o abordare flexibila si personalizata a curriculumului scolar, prin promovarea gandirii critice, invatarii active, contextuale si responsabile;
g) principiul participarii si responsabilitatii parintilor/reprezentantilor legali - consta in exercitarea responsabilitatilor privind cresterea, ingrijirea, dezvoltarea si educarea copiilor pentru a contribui la un parcurs educational de succes al beneficiarului primar;
h) principiul respectarii dreptului la opinie al elevului si al personalului din invatamant, in contextul derularii actului educational;
i) principiul interesului superior al elevului - presupune asigurarea cu prioritate a unui mediu educational sigur si sanatos, promovarea drepturilor si a nevoilor individuale ale fiecarui elev, precum si luarea in considerare a impactului deciziilor educationale asupra dezvoltarii copilului pe termen scurt, mediu si lung, punand interesele elevilor inaintea altor considerente.
 
(2) Pot fi pilotate interventii educationale inovative, modele curriculare si de cariera didactica, practici inovative care pun in valoare viziuni si practici profesionale experimentate si impartasite, cu impact asupra unitatii de invatamant, precum:
a) elemente inovative la nivel de curriculum (noi modele/tipuri de
teste/subiecte/itemi din structura examenelor/evaluarilor nationale, modalitati de organizare/predare-invatare a unor discipline de studiu din trunchiul comun, o noua disciplina in oferta de curriculum la decizia scolii, o noua disciplina de studiu care propune abordari transversale, alte documente curriculare care necesita calibrare);
b) variante de organizare a programului scolar de predare-invatare;
c) modalitati de dezvoltare profesionala a cadrelor didactice sau de evolutie in cariera;
d) strategii didactice, resurse educationale, inclusiv din domeniul invatarii de tip blended learning/online;
e) interventii inovative in domeniul managementului scolar si al dezvoltarii culturii organizationale;
f) modalitati de evaluare a rezultatelor scolare; interventii inovative bazate pe date de cercetare psihosociala, pentru integrarea optima in comunitate, pe piata muncii si in societate, in general;
g) abordari inovative si tendinte de dezvoltare a stiintelor educatiei.
 

CAPITOLUL II

Selectia unitatilor de invatamant preuniversitar cu statut de unitati-pilot

 
Art. 5
(1) Mecanismul de solicitare a statutului de unitate pilot:
a) Completarea si transmiterea catre Ministerul Educatiei a formularului de inscriere, conform modelului din Anexa 1, in format online;
b) Incarcarea documentelor justificative scanate:
- solicitare scrisa din partea unitatii de invatamant pentru functionare cu
statut de scoala-pilot;
- declaratie scrisa, asumata de conducerea unitatii de invatamant, de exprimare a disponibilitatii si a capacitatii de aplicare a interventiei pilotate;
- document care sa evidentieze acordul parintilor, dat in urma consultariiconsiliului/asociatiilor reprezentative ale parintilor din cadrul unitatii de invatamant, decizie luata cu acordul majoritatii celor prezenti (50% + 1 din numarul celor prezenti) si, dupa caz, a consultarii consiliului elevilor.
 
(2) Evaluarea proiectelor depuse in vederea obtinerii statutului de unitate-pilot va fi asigurata de catre o Comisie de evaluare a proiectelor, constituita prin ordin al ministrului educatiei, cu posibilitatea de revizuire anuala a componentei acesteia.
 
(3) Comisia de evaluare este formata din presedinte, 12 membri si 4 supleanti, desemnati din cadrul Ministerului Educatiei si din cadrul altor institutii sau organizatii cu rol relevant in educatie, cu care Ministerul Educatiei are incheiate acorduri de parteneriat.
 
(4) Atributiile membrilor Comisiei de evaluare:
(a) Presedintele – repartizeaza proiectele catre membri in etapele de evaluare a eligibilitatii si calitatii proiectelor; semneaza documentatia rezultata din procesul de evaluare; nominalizeaza membrii panelului de consens in vederea evaluarii proiectelor intrate in aceasta etapa; faciliteaza comunicarea intre membrii comisiei in vederea bunei desfasurari a procesului de evaluare;
(b) Membrii – evalueaza proiectele repartizate, in baza documentelor transmise de catre secretariatul tehnic; completeaza, semneaza si transmit secretariatuluitehnic Declaratia de impartialitate, confidentialitate si evitare a conflictului de interese, Fisa de evaluare a eligibilitatii si Fisa de evaluare a calitatii proiectului, avand mentionata atat justificarea rezolutiei DA/NU, cat si a punctajelor acordate; participa in panelul de consens, daca este cazul;
(c) Secretariatul tehnic – gestioneaza comunicarea cu solicitantii; asigura
corespondenta intre membrii comisiei de evaluare; transmite documentele aferente proiectelor catre evaluatori; primeste de la evaluatori si transmite unitatilor de invatamant solicitarile de clarificari, respectiv raspunsurile acestora catre evaluatori; centralizeaza documentele completate de catre evaluatori; calculeaza si consemneaza punctajeleacordate de catre evaluatori; intocmeste raportul aferent procesului de evaluare/selectie.
 
(5) Evaluarea contestatiilor este asigurata de catre o Comisie de solutionare a contestatiilor, constituita prin ordin al ministrului educatiei.
 
(6) Comisia de evaluare a contestatiilor este alcatuita din presedinte si 6 membri desemnati din cadrul Ministerului Educatiei, altii decat cei din comisia de evaluare.
 
(7) Atributiile comisiei de evaluare a contestatiilor:
(a) Presedintele comisiei de contestatii – repartizeaza catre membri contestatiile depuse de catre solicitanti; faciliteaza comunicarea intre membrii comisiei in vederea bunei desfasurari a procesului de analiza si solutionare a contestatiilor;
(b) Membrii – evalueaza proiectele repartizate in baza documentelor transmise de catre secretariatul tehnic; completeaza semneaza si transmit secretariatului tehnic Declaratia de impartialitate, confidentialitate si evitare a conflictului de interese, Fisa de evaluare a eligibilitatii si Fisa de evaluare a calitatii proiectului, avand mentionata atat justificarea rezolutiei DA/NU, cat si a punctajelor acordate;
(c) Secretariatul tehnic – inregistreaza contestatiile depuse; gestioneaza comunicarea cu solicitantii; asigura corespondenta intre membrii comisiei de evaluare a contestatiilor; transmite documentele aferente proiectelor catre membri; primeste de la membri si transmite unitatilor de invatamant solicitarile de clarificari, respectiv raspunsurile acestora catre membri; centralizeaza documentele completate de catre membri; calculeaza si
consemneaza punctajele acordate de catre membri; intocmeste raportul aferent procesului de evaluare/selectie.
 
Art. 6
(1) Evaluarea proiectelor se realizeaza in doua etape:
(a) evaluarea eligibilitatii proiectelor, care presupune completarea, pentru fiecare proiect depus, a Fisei de verificare a eligibilitatii proiectului, Anexa 1.2 la prezenta Metodologie, cu raspunsurile DA sau NU pentru toate criteriile, dupa analiza documentelor depuse de catre solicitant;
(b) evaluarea calitativa a proiectelor, care consta in verificarea documentelor depuse de catre solicitant si acordarea unui punctaj in baza reperelor din Fisa de evaluare a calitatii proiectului, Anexa 1.3 la prezenta Metodologie.
 
(2) Repartizarea proiectelor catre membri se realizeaza, in etapele de evaluare a eligibilitatii si calitatii proiectelor, de catre presedintele comisiei, cu evitarea conflictelor de interese.
 
Art. 7
(1) In cadrul etapei de evaluare a eligibilitatii proiectelor, fiecare proiect depus estem verificat de catre membrii ai Comisiei de evaluare pentru a se asigura ca toate criteriile de eligibilitate sunt indeplinite.
 
(2) Fiecare proiect este verificat din punct de vedere al indeplinirii criteriilor incluse in Anexa 1.3 – Fisa de evaluare a eligibilitatii proiectului si se completeaza cu DA sau NU pentru fiecare criteriu.
 
Art. 8
(1) In cazul in care membrii constata lipsa unor documente sau existenta unor necorelari in cadrul documentelor depuse, acestia trebuie sa solicite clarificari solicitantilor.
 
(2) Membrii formuleaza solicitarile de clarificari si le transmit catre secretariatul tehnic al comisiei, pe adresele de email institutionale. Secretariatul centralizeaza si transmite solicitantilor clarificarile.
 
(3) Solicitantul transmite raspunsul la solicitarea de clarificari, secretariatul tehnic preia documentele si le inainteaza spre analiza membrilor, prin email.
 
(4) In etapa de evaluare a eligibilitatii proiectelor, un membru poate solicita maximum 2 (doua) clarificari, dupa verificarea documentatiei aferente proiectului depus.
 
(5) Termenul de raspuns la solicitarea de clarificari este de 2 (doua) zile lucratoare, cu incadrarea in programul de lucru al Ministerului Educatiei.
 
(6) In cazul in care solicitantul considera in mod justificat ca termenul de raspuns nu poate fi respectat, poate cere prelungirea termenului cu maximum 2 (doua) zile lucratoare, situatie in care evaluatorul stabileste un nou termen de raspuns, cu respectarea programului stabilit la art. 8, alin. (6).
 
(7) In cazul in care solicitantul nu furnizeaza clarificarile sau acestea nu sunt transmise in termenul stabilit, evaluarea se va efectua pe baza ultimelor documente primite.
 
(8) Dupa primirea si analizarea raspunsului, membrul finalizeaza si transmite catre secretariat Fisa de evaluare a proiectului.
 
(9) Daca solicitarea sau documentele suport fac referire la o alta unitate de invatamant, atunci proiectul este considerat respins.
 
(10) Lipsa unuia dintre documentele mentionate in Anexa 1 la prezentaMetodologie – Formular standard unitate-pilot, completarea neconforma sau ulterioara etapei de solicitare a clarificarilor, atrag dupa sine respingerea proiectului.
 
Art. 9
Proiectele care obtin la toate criteriile de evaluare calificativul DA sunt declarate Admise si intra in etapa de evaluare calitativa. Daca proiectul primeste cel putin un calificativ NU la oricare dintre criterii, acesta este declarat Respins.
 
Art. 10
(1) Dupa finalizarea etapei de verificare a eligibilitatii, secretariatul tehnic intocmeste si presedintele avizeaza Lista intermediara a proiectelor Admise/Respinse in urma evaluarii eligibilitatii proiectelor depuse.
 
(2) Ministerul Educatiei, prin Directia Generala pentru Implementarea Proiectului Romania Educata, publica rezultatele pe pagina web https://www.edu.ro si precizeaza termenul pentru eventualele contestatii.
 
Art. 11
(1) Solicitantii ale caror propuneri de proiect au fost declarate Respinse pot depune contestatie, cu respectarea termenului de la art. 10, alin. (2). Contestatiile primite dupa termenul de depunere se resping.
 
(2) Contestatiile sunt evaluate de catre Comisia de evaluare a contestatiilor, fiecare contestatie fiind repartizata de catre presedintele comisiei catre membri. Acestia analizeaza proiectele, fisa de evaluare intocmita de evaluatorii initiali si aspectele prezentate in contestatii.Comisia acorda decizia finala Admis/Respins pentru aceasta etapa si informeaza secretariatul tehnic, prin email, cu privire la rezolutie. Proiectele care obtin la toate criteriile calificativul DA sunt declarate Admise si intra in etapa de evaluare calitativa, iar cele care obtin cel putin un calificativ NU sunt respinse.
 
(3) Dupa solutionarea tuturor contestatiilor in etapa de evaluare a eligibilitatii, secretariatul tehnic intocmeste Lista finala a proiectelor declarate Admise/Respinse in urma contestatiilor din etapa de evaluare a eligibilitatii proiectelor.
 
(4) Lista finala a proiectelor declarate Admise/Respinse in urma contestatiilor din etapa de evaluare a eligibilitatii proiectelor se publica pe pagina web a Ministerului Educatiei https://www.edu.ro.
 
Art. 12
(1) Toate proiectele declarate Admise in etapa de evaluare a eligibilitatii intra in etapa de evaluare calitativa.
 
(2) Fiecare proiect este evaluat calitativ de catre doi membri. Presedintele Comisiei de evaluare distribuie proiectele catre membrii Comisiei de evaluare. Membrii implicati in etapa de evaluare a eligibilitatii pot participa si in etapa de evaluare calitativa a proiectelor depuse.
 
(3) Fiecare dintre cei doi membri analizeaza separat proiectele cu documentatia aferenta, acorda punctaj individual, iar punctajul final se calculeaza ca medie aritmetica a celor doua punctaje.
 
(4) Membrii comisiei evalueaza obiectiv proiectele atribuite, independent si impartial, acorda punctaj intre 0 si valoarea maxima, in numere intregi, avand in vedere fiecare criteriu din Fisa de evaluare a calitatii, Anexa 1.3 la prezenta Metodologie. Membrii completeaza, semneaza si transmit catre secretariatul tehnic Fisa de evaluare, insotita de comentarii justificative.
 
(5) Pentru a fi declarat admis in vederea obtinerii statutului de unitate-pilot, un proiect trebuie sa obtina minimum 70 de puncte din punctajul maxim total.
 
Art. 13
(1) In cazul in care membrii considera ca este necesara clarificarea anumitor aspecte din continutul proiectului, acestia pot cere solicitantilor transmiterea unei clarificari, dupa parcurgerea tuturor criteriilor din grila de evaluare.
 
(2) Membrii formuleaza solicitarile de clarificari si le transmit catre secretariatul tehnic al comisiei, pe adresele de email institutionale. Secretariatul centralizeaza si transmite solicitantilor clarificarile in format electronic.
 
(3) Solicitantul transmite raspunsul la solicitarea de clarificari, secretariatul tehnic preia documentele si le inainteaza spre analiza membrilor, prin email.
 
(4) In etapa de evaluare a calitatii proiectelor, un membru poate solicita maximum 2 (doua) clarificari, dupa verificarea documentatiei aferente proiectului depus.
 
(5) Termenul de raspuns la solicitarea de clarificari este de 2 (doua) zile lucratoare, cu incadrarea in programul de lucru al Ministerului Educatiei.
 
(6) In cazul in care solicitantul considera in mod justificat ca termenul de raspuns nu poate fi respectat, poate cere prelungirea termenului cumaximum 2 (doua) zile lucratoare, situatie in care evaluatorul stabileste un nou termen de raspuns, cu respectarea programului stabilit la art. 13, alin. (5).
 
(7) In cazul in care solicitantul nu furnizeaza clarificarile sau acestea nu sunt transmise in termenul stabilit, evaluarea se va efectua pe baza ultimelor documente primite.
 
Art. 14
(1) In situatia in care diferenta dintre punctajele acordate de catre cei doi membri este mai mare de 10 puncte sau daca unul dintre evaluatori acorda un punctaj mai mic de 70 puncte, iar punctajul celui de-al doilea membru este mai mare sau egal cu 70 puncte, presedintele comisiei de evaluare va asigura comunicarea intre acestia in vederea stabilirii consensului.
 
(2) In situatia in care nu se ajunge la consens, se apeleaza la un panel format din minimum 3 membri, desemnati de catre presedintele comisiei de evaluare. Membrii panelului nu vor analiza proiecte pe care le-au avut in evaluare in cadrul acestei etape. Secretariatul tehnic transmite prin email documentatiile catre membrii panelului.
 
(3) Membrii panelului evalueaza proiectele, completeaza si transmit catre secretariatul tehnic Fisele de evaluare a calitatii pentru fiecare dintre acestea.
 
(4) Punctajul final pentru fiecare dintre proiectele evaluate de catre membrii panelului este media punctajelor acordate de catre fiecare membru.
 
(5) Secretariatul tehnic preia Fisele de evaluare a calitatii rezultate in urma evaluarii de catre panel si calculeaza punctajele finale obtinute de catre fiecare proiect.
 
Art. 15
(1) Dupa finalizarea etapei de evaluare calitativa si centralizarea fiselor de evaluare a calitatii proiectelor, secretariatul tehnic intocmeste si presedintele avizeaza Lista intermediara a proiectelor Admise/Respinse in urma evaluarii calitative a proiectelor depuse. Lista va include punctajele obtinute, ordonate descrescator, fiind declarate admise proiectele ce au obtinut minimum 70 puncte.
 
(2) Ministerul Educatiei, prin Directia Generala pentru Implementarea Proiectului Romania Educata, publica rezultatele pe pagina web https://www.edu.ro si precizeaza termenul pentru eventualele contestatii.
 
Art. 16
(1) Solicitantii pot depune contestatie, cu respectarea termenului de la art. 15 alin. (2). Contestatiile primite dupa termenul de depunere se resping.
 
(2) Contestatiile sunt evaluate de catre Comisia de evaluare a contestatiilor, fiecare contestatie fiind repartizata de catre presedintele comisiei catre membri.
 
(3) Secretariatul tehnic transmite membrilor desemnati documentele proiectelor alocate.
 
(4) Fiecare membru desemnat analizeaza proiectele, fisa de evaluare intocmita de membrii initiali si aspectele prezentate in contestatii, apoi completeaza o noua fisa de evaluare, pe care o transmit prin email catre secretariatul tehnic.
 
(5) Secretariatul tehnic preia fisele de evaluare si consemneaza punctajul pentru fiecare proiect.
 
(6) Punctajul final al proiectelor pentru care au fost primite contestatii reprezinta media punctajelor acordate de catre cei doi evaluatori desemnati.
 
(7) Punctajul acordat in urma analizei contestatiei este final si nu mai poate face obiectul unei noi contestatii.
 
(8) Dupa solutionarea tuturor contestatiilor in etapa de evaluare a calitatii, secretariatul tehnic intocmeste Lista finala a proiectelor cu punctajele obtinute in urma contestatiilor din etapa de evaluare a calitatii proiectelor.
 
(9) Lista finala a proiectelor cu punctajele obtinute in urma etapei de evaluare a calitatii proiectelor se publica pe pagina web a Ministerului Educatiei https://www.edu.ro.
 
(10) La finalizarea procedurii de selectie a unitatilor de invatamant preuniversitar custatut de unitati-pilot, Comisia de evaluare a solicitarilor redacteaza un proces-verbal ce contine rezultatele evaluarii, semnat de catre toti membrii care au participat la evaluare, si transmite o adresa de informare fiecarei unitati solicitante privind rezultatul evaluarii.
 
(11) Ministerul Educatiei emite ordin de ministru pentru autorizarea unitatilor de invatamant ale caror solicitari de obtinere a statutului de unitate-pilot au fost aprobate de comisie.
 
Art. 17
Criteriile aplicabile pentru selectarea unitatilor-pilot sunt urmatoarele:
a) structura institutionala este adecvata aplicarii tipului de interventie stabilit de Ministerul Educatiei;
b) structura resurselor umane calificate/specializate si profilul profesional al cadrelor didactice implicate sunt adecvate implementarii interventiei pilotate;
c) durata propusa pentru implementarea interventiei pilotate este de minimum 1 (un) an scolar si maximum un ciclu de invatamant;
d) grupul tinta vizat prin planul de pilotare cuprinde:
- personal care este implicat in managementul unitatilor de invatamant preuniversitar de stat cu statut de unitate-pilot;
- personal didactic din invatamantul preuniversitar de stat cu statut de unitate pilot, care au norma de baza la solicitant;
- elevi/prescolari/anteprescolari ai unitatii de invatamant cu statut de unitate pilot;
e) proiectul strategiei de pilotare si planul de actiune sunt complete si detaliate, evidentiindu-se clar motivatia pentru interventia propusa spre pilotare;
f) analiza de nevoi justifica necesitatea proiectului pentru cresterea performantei si prezinta atat fundamentarea pilotarii, cat si investigarea aspectului ce urmeaza a fi pilotat si caracterul inovator;
g) activitatile propuse sunt corelate cu resursele alocate si cu rezultatele preconizate ale proiectului;
h) deschiderea scolii catre comunitate, implicarea altor actori de la nivel local in planul de pilotare;
i) descrierea obiectivelor proiectului, scopului si obiectivelor concrete ale pilotarii si descrierea modalitatilor prin care se va schimba situatia initiala descrisa;
j) prezentarea modalitatii de monitorizare si evaluare a pilotarii, metodologia propusa pentru atingerea obiectivelor, a rezultatelor si a impactului.
 
Art. 18
Durata pentru care unitatile de invatamant precizate la art. 1 dobandesc statutul de scoala-pilot este echivalenta cu durata interventiei educationale pilotate, dar nu mai mica de 1 (un) an scolar.
 
Art. 19
Monitorizarea implementarii interventiilor educationale pilotate conform proiectului seva efectua in conformitate cu prevederile Regulamentului-cadru de infiintare, organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar cu statut de unitatipilot.
 
Art. 20
(1) Mecanismele de finantare aplicabile unitatilor de invatamant precizate la art. 1 sunt mecanismele legal prevazute pentru unitatile de invatamant preuniversitar, respectiv finantarea per elev, din bugetul national.
 
(2) In situatia in care, potrivit tipului unitatii de invatamant, complexitatea interventiei educationale impune aplicarea unor mecanisme de finantare adaptate, in sensul introducerii unor coeficienti de corectie care sa asigure resursele financiare pentru functionarea unitatii de invatamant, prin regulament specific, se pot preciza surse de finantare alternative/suplimentare.
 

CAPITOLUL IV

Dispozitii finale

 
Art. 21
(1) In cazul aplicarii unor inovatii cu grad mare de complexitate la nivelul curriculumului national (de exemplu, planuri-cadru de invatamant noi, programe scolare noi etc.) este necesara o planificare a implementarii interventiei educationale pilotate pentru un intreg ciclu de invatamant.
 
(2) Unitatile de invatamant care solicita obtinerea statutului de unitate-pilot se asigura de faptul ca interventiile educationale pe care le propun pentru pilotare nu intra in contradictie cu prevederile altor legi organice.
 
(3) Propunerea de pilotare a interventiei educationale va include o analiza a impactului demersului propus asupra profilului de formare alabsolventului programului, precum si o analiza a elementelor comune pentru unitatile-pilot si unitatile din invatamantul demasa, astfel incat sa se asigure sanse egale tuturor elevilor la examene/evaluarinationale si sa se asigure conditiile minime care ar putea permite transferul de la o unitate-pilot catre o unitate de invatamant de masa pe parcursul derularii proiectului sau la finalul acestuia.
 
Art. 22
(1) Unitatile de invatamant care au initiat sau au fost selectate sa participe la interventii educationale pilotate pot solicita incetarea pilotarii, in cazul in care:
a) evaluarea continua a generat date care arata ca interventia nu da rezultatele dorite sau ca induce riscuri ori efecte secundare negative;
b) exista solicitari ale parintilor de retragere a elevilor din activitatile-pilot;
c) in orice alta situatie justificata.
 
(2) Ministerul Educatiei poate decide incetarea pilotarii pentru unitatile de invatamant care au fost selectate sa participe la interventii educationale pilotate, in cazul in care:
a) evaluarea a generat date care arata ca interventia nu da rezultatele dorite sau ca induce riscuri ori efecte secundare negative;
b) exista solicitari ale majoritatii parintilor de retragere a elevilor din activitatile pilot;
c) in orice alta situatie justificata.
 
(3) Elevii care participa la programele/interventiile educationale pilotate au aceleasi drepturi ca toti ceilalti elevi si le sunt aplicabile prevederile legislatiei specifice invatamantului preuniversitar.
 
(4) Participarea elevilor la interventii educationale pilotate nu afecteaza in niciun mod drepturile lor de a beneficia de acte de studiu, de a se transfera la alta unitate de invatamant, de a continua studiile sau de a participa la evaluari si examene nationale.
 
Art. 23
(5) Pentru anul scolar 2024-2025, selectia unitatilor de invatamant cu statut de unitatepilot se va face exclusiv prin intermediul apelului de proiecte Granturi pentru unitatile de invatamant pilot, finantat prin PNRR.
 
(6) In cadrul apelului de proiecte pot aplica atat unitatile de invatamant care detin deja statut de unitate-pilot, cat si cele care nu detin acest statut.
 

Regulament-cadru de organizare si functionare a unitatilor-pilot [PROIECT]



Atentie: Acest browser nu suporta fisiere PDF.
Click aici pentru a descarca fisierul pdf.


 
Sfaturi pentru Nota 10 - Raspunsuri si Explicatii
Ce NOUTATI sunt pentru clasele IX-XII?

Ai copilul in clasele IX-XII?

Liceul necesita un efort de adaptare si de invatare constanta. Pentru ca la final urmeaza cel mai important test: examenul de BACALAUREAT!

Vestea buna? Va puteti ajuta copilul!

Solutii moderne pentru pregatirea examenelului de BACALAUREAT!

…Vezi AICI toate REDUCERILE >>


...Vezi AICI detaliile complete <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

scoli-pilotministerul educatieianul scolar 2024-2025


x
Lasa un raspuns



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala

+ REDUCERE 15% la Culegeri si Carti

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala


+ REDUCERE 15% la Culegeri si Carti

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Iti oferim GRATUIT
Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primesti GRATUIT noile
TESTE REZOLVATE pentru Evaluarea Nationala
+ REDUCERE 15%
la Culegeri si Carti!
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
x
//