Va prezentam un model de fisa postului pentru invatator din invatamantul primar:
Fisa de post pentru Invatator
I. Identificarea postului
1. Numele si prenumele titularului: ............
Denumirea postului: Invatator
[Daca in organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
2. Pozitia in COR / Cod: 234102
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]
3. Departamentul / locatia: Invatamant primar
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
4. Nivelul postului: Executie
Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
- se subordoneaza directorului institutiei
[Pentru punctele a, b si c se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
II. Descrierea postului
1. Scopul general al postului
Invatatorul instruieste si educa elevii prin tipuri de activitati specifice, urmarind obiective cognitive, de limbaj, psihomotrice, afective, estetice, ale educatiei pentru societate, astfel incat acestia, dupa terminarea studiilor, pe tot parcursul vietii, sa fie toleranti fata de opinii diferite si sa fie capabili sa dezvolte o viata armonioasa.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
2. Competente personale:
sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.);
sa nu aiba antecedente penale.
3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza, corespunzatoare unei parti de 100% din salariu de baza.
este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa
este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune;
Atributii
sa asigure programarea activitatii de invatare
sa asigure elaborarea proiectului didactic
sa asigure organizarea activitatii de invatare
sa asigure organizarea activitatii de dezvoltare fizica a elevilor (pentru profesorii de educatie fizica)
sa asigure organizarea activitatilor practice complementare procesului de transmitere de cunostinte
sa asigure elaborarea instrumentelor de evaluare
sa asigure dezvoltarea comportamentului prosocial
sa asigure dezvoltarea curriculumului optional
sa asigure calitatea si eficienta muncii pe care o desfasoara;
sa asigure climatul eficient de munca;
sa respecte conditiile deontologice specifice profesiei;
sa asigure organizare activitatii din scoala
sa asigure activitate de predare-evaluare elevi
sa asigure activitati extrascolare
sa asigure programe de formare pentru parinti in educarea elevilor
sa asigure coordonarea activitatii metodice din cadrul unui grup de scoli
sa anunte din prima zi conducerea imbolnavirea sa, iar daca imbolnavirea a intervenit in alta localitate, sa comunice in scris, in aceeasi zi, cu exceptia cazurilor grave;
sa respecte dispozitiile legale privind pastrarea secretului de serviciu referitoare la date, documente sau informatii care nu sunt destinate publicitatii;
sa nu desfasoare si sa nu favorizeze activitati generatoare de concurenta neloiala, acte sau fapte care, potrivit Legii 11/91, sunt contrare bunei credinte si uzantelor cinstite;
sa manifeste disponibilitate catre dialog, receptivitate, calm, tact in relatiile de serviciu;
sa raspunda la toate solicitarile venite din partea conducerii pentru indeplinirea unor sarcini conforme fisei postului;
sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;
sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si PSI din obiectivul unde desfasoara serviciul;
angajatul trebuie sa utilizeze, potrivit instructiunilor de utilizare a substantele periculoase, instalatiilor, utilajele, masinile, aparatura si echipamentele de lucru;
sa acorde ajutor atat cat este rational posibil oricarui alt salariat aflat intr-o situatie de pericol;
angajatul va desfasura activitatea in asa fel incat sa nu expuna la pericole de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana proprie sau alte persoane, in conformitate cu pregatirea si instruirea in domeniul protectiei muncii primita de la angajatorul sau;
sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora;
sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alte personae din institutie;
sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale;
sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti participanti.
sa informeze de indata conducerea despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, sarcinile/ atributiile/ activitatile, responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
4. Conditiile de lucru ale postului
Desfasurarea activitatii
Invatatorul isi desfasoara activitatea intr-un mediu organizat, institutionalizat, in scoli publice sau particulare;
Unele activitati se desfasoara in aer liber, iar pregatirea activitatii se realizeaza si acasa.
Conditii de formare profesionala Participa la diverse traininguri, conferinte.
[Conditiile de la punctele a, b, c si d se decid la nivelul fiecarei firme, in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
5. Gradul de autonomie
Profesorul are libertate de decizie in ceea ce priveste alegerea manualelor, materialelor didactice si strategiilor de invatare utilizate la clasa;
Profesorul are libertate de decizie in ceea ce priveste selectarea metodelor de evaluare relevante pentru materia predata si in conformitate cu obiectivele stabilite prin programa;
Prin specificul activitatii sale, profesorul interactioneaza in permanenta cu elevi, parinti si alte cadre didactice.
[Se refera la alte posturi decat cele aflate in subordinea directa. Autoritatea se stabileste in fiecare firma de catre conducere, pentru fiecare post in parte - in functie de marimea, specificul si organigrama firmei.
6. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate) - Doar in situatii de urgenta
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
7. Evolutii posibile - Conform statutului cadrului didactic
[Se stabileste in functie de planificarea carierei din fiecare firma.]
III. Specificatiile postului
1. Nivelul de studii
Studii medii
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
2. Aptitudini personale
abilitatea de a folosi cuvintele fluent;
rapiditate in reactii si judecata;
abilitate de a improviza;
creativitate;
punctualitate.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
3. Program de lucru
Data,
Numele si semnatura titularului postului, Numele si semnatura superiorului ierarhic,
A P R O B A T
Director General