Intr-un reportaj difuzat la
Stirile ProTV, Colegiul National "Gheorghe Lazar" este dat drept exemplu de scoala de stat din Romania care s-a reinventat pentru a se apropia cat mai mult de nevoile elevilor. Iar rezultatele sunt vizibile, scriu jurnalistii: copiii sunt mai concentrati, numarul absentelor a scazut, iar rezultatele la examenele finale sunt exceptionale.
Potrivit sursei citate, in 2021 directorii liceului au implementat un proiect pilot indraznet, mai apropiat de cerintele actuale ale invatamantului. Astfel elevii de a XI-a studiaza pe tot parcursul anului materiile specifice profilului ales. Cele care nu reprezinta o proba la examenul de Bacalaureat sunt alternate.
Istoria, de exemplu, la clasele de matematica-informatica se face in primele 18 saptamani ale anului scolar sau in ultimele 18. In jumatatea de an in care nu au Istorie, elevii fac Geografie. Pentru a parcurge toata materia, fiecare clasa are cate doua ore pe saptamana, in loc de una. Astfel nu se pierde nicio lectie, iar copiii se pot concentra un semestru intreg pe o singura materie.
In ultimul an de liceu programul se schimba. Astfel, din luna martie, elevii din clasele a XII-a vin la scoala doar 3 zile pe saptamana, timp in care sunt prezenti doar la orele care ii pregatesc pentru examenul de Bacalaureat. Un elev de la profilul uman, de exemplu, va participa la orele de limba si literatura romana, istorie, engleza, si la materia care il pregateste pentru proba optionala. Toate celelalte ore se desfasoara online.
La orele virtuale elevii au proiecte transdisciplinare. Trebuie sa faca proiecte care sa cuprinda notiuni din mai multe materii.
Proiectul de la Colegiul National "Gheorghe Lazar" a intrat in al patrulea an iar dascalii spun ca au vazut schimbari in bine inca din primul. Elevii au fost mai constiinciosi, absentele s-au imputinat si o parte dintre copii au renuntat la meditatii.