ISJ Timis, despre profesoara de la "Nikolaus Lenau" acuzata ca nu preda materia: "Postul e cu continuitate, nu poate fi schimbata"

De Portal Invatamant
la 08 Apr. 2025
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ISJ Timis, despre profesoara de la "Nikolaus Lenau" acuzata ca nu preda materia: "Postul e cu continuitate, nu poate fi schimbata"08Apr.2025

Scandalul de la Liceul "Nikolaus Lenau" din Timisoara, unde mai multe clase de elevi cer schimbarea profesoarei de Limba romana, invocand abateri de la programa scolara si alte comportamente abuzive, este departe de a fi incheiat. Desi Inspectoratul Scolar Judetean Timis confirma ca profesoara a fost sanctionata disciplinar, conducerea institutiei afirma ca, legal, schimbarea acesteia de la clasa nu este posibila, fiind vorba despre un post ocupat prin continuitate.

Intr-o declaratie acordata publicatiei Renasterea banateana, Aura Danielescu, inspector general al ISJ Timis, a precizat ca, in acest moment, schimbarea profesoarei nu este posibila din punct de vedere legal. Cu toate acestea, sefa ISJ Timis a transmis ca activitatea cadrului didactic va fi monitorizata "cu maxima atentie".
 
"Sigur ca elevii isi doresc, din motive intemeiate pe care ei le sustin, schimbarea de la clasa a profesoarei de limba romana. Acest lucru nu este posibil cat timp este un post de continuitate la acea clasa. Doar daca ea renunta la continuitate poate fi alocat un alt cadru didactic. Dar, fiind in timpul anului scolar, ar insemna ca si un al doilea cadru didactic, care sa o inlocuiasca pe doamna profesor, sa renunte la propria clasa la care are deja continuitate. Copiii nu inteleg lucrul acesta. Sunt niste aspecte legale pe care, din pacate, in situatia actuala, trebuie sa le luam in considerare. I-am asigurat pe copii, prin inspectorul general adjunct, ca vom monitoriza cu maxima atentie atat noi, cat si scoala, parcursul activitatii doamnei profesor si ca incercam tot ceea ce se poate pentru ca ei sa depaseasca cumva momentul de fata si sa isi umple lacunele pe care le au in privinta cunostintelor, daca la clasa se constata, din punct de vedere al actului didactic, ca doamna profesoara nu isi face treaba. A fost deja intr-o comisie de cercetare disciplinara, a fost si sanctionata, insa, ca sa se ajunga sa i se ia clasele unde preda, lucrul acesta, copiii trebuie sa inteleaga, este imposibil in acest moment", a declarat sefa ISJ Timis.

Orele de Romana, inlocuite cu religie si muzica pop. Elevii de la un liceu din Timisoara au refuzat sa intre la ore
 

Ce i se reproseaza profesoarei de Limba si literatura romana


Jurnalistii din presa locala arata ca situatia conflictuala a aparut inca de la inceputul anului scolar 2024–2025, cand elevii mai multor clase au reclamat comportamentul autoritar al profesoarei de limba romana, Adina C. Potrivit sesizarilor semnate de parinti, cadrul didactic ar fi impus reguli excesive, pedepse nejustificate si ar fi introdus in mod constant teme religioase sau mesaje controversate in cadrul orelor.

Reclamatiile au venit din partea elevilor si parintilor claselor a IX-a N, a XII-a N si a XII-a SS, care au inaintat sesizari oficiale atat conducerii liceului, cat si Inspectoratului Scolar Judetean Timis. Printre nemultumirile exprimate se numara intarzierile frecvente la ore, impunerea unor teme de lucru in afara programei scolare si solicitari nejustificate, cum ar fi achizitia de auxiliare sau pregatirea unor scenete fara acoperire didactica.
 
Extras din sesizarea semnata de colectivul de parinti al clasei a XII-a N:
 
"In baza observatiilor directe ale copiilor nostri din timpul orelor de limba si literatura romana, precum si a feedback-ului primit din partea acestora, am constatat urmatoarele aspecte care afecteaza procesul educational:
 
1. Comportamentul general si gestionarea orelor
 
doamna profesoara intarzie in mod repetat la ore; a devenit deja o obisnuita ca dansa sa ajunga in clasa dupa 20-25 de minute de la momentul inceperii orei. Anul trecut scolar a existat chiar situatia cand aceasta a ajuns cu un minut inainte de finalul orei, doar pentru a face prezenta la clasa, ca mai apoi sa plece. In mod absurd, doamna profesoara are un set de reguli, numite Regulile de aur, pe care il face cunoscut elevilor la inceputul fiecarui an scolar. Unele dintre aceste reguli incalca drepturile elevilor si in aceasta privinta exemplificam urmatoarele: in cazul in care un elev intarzie, acesta urmeaza sa suporte consecintele si anume, va fi ascultat in fata clasei din toata materia predata de la inceputul anului scolar;
 
• ca o consecinta la cele enuntate anterior, doamna profesoara isi prelungeste adesea timpul de predare si pe perioada pauzelor, existand chiar situatii in care profesorul care avea urmatoarea ora sa intre in clasa si doamna profesoara de limba si literatura romana inca sa fie la catedra;
 
• de cele mai multe ori, asa cum a fost si in cazul ultimei opere studiate Testament de Tudor Argezi, lectiile trebuie copiate acasa, acestea fiind ori postate pe platforma Classroom, ori luate de la colegii din clasa paralela XII STS. Astfel, elevii primesc ca tema sa copieze documente Word chiar si de cate 3-4 pagini, cadrul didactic sugerand ideea ca nu vrea sa piarda timp din ora pentru ca elevii sa isi noteze ideile in caiet. Mai mult de atat, in cazul in care un elev nu isi face „tema”, acesta va fi sanctionat cu o bulina neagra notata in caietul personal al doamnei profesoare, iar la o a doua abatere de acest fel, elevul in cauza urmeaza sa fie evaluat din toata materia;
 
• cadrul didactic depaseste durata de corectare a lucrarilor, limita stabilita prin lege fiind de trei saptamani (de exemplu, doamna profesoara a prezentat corectarea ultimei lucrari scrise la sase saptamani de la sustinearea acesteia);
 
2. Pregatirea pentru examenul de bacalaureat
 
o problema majora ce ne ingrijoreaza pe noi, colectivul de parinti, dar si pe copii, este legata de acoperirea materiei de bacalaureat si de modul in care se desfasoara predarea acesteia in cadrul orelor de curs. Avand in vedere ca la finalul acestui an scolar, elevii clasei a XII-a N urmeaza sa sustina probele scrise la examenul de absolvire a liceului vrem sa aducem in atentia dumneavoastra urmatoarele aspecte:
 
• pe perioada celor trei ani, doamna profesor a predat materia din programa scolara doar partial. Astfel, nenumarate opere litarare ce trebuie a fi studiate pentru rezolvarea subiectului III de la examenul de bacalaureat au fost total lasate de-o parte (cateva exemple de opere ce ar fi trebuit predate pana in clasa a XI-a inclusiv sunt: Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu, Maitreyi de Mircea Eliade, Enigma Otiliei de George Calinescu, Ion de Liviu Rebreanu, Baltagul de Mihail Sadoveanu, poezia Luceafarul de Mihai Eminescu etc.). Considerand faptul ca doamna profesoara a sustinut la clasa ca este in urma cu materia si in acest an scolar, nu stim cand, sau mai bine zis, daca operele enumerate mai sus vor mai putea fi predate pana in luna iunie, la momentul sustinerii examenului;
 
• adesea, discutiile de la clasa iau o cu totul alta directie, deviind de la subiect si ajungandu-se la monologuri interminabile din partea cadrului didactic care, de cele mai multe ori, fac referire sau trimitere la pasaje biblice, orele de limba si literatura romana transformandu-se astfel, mai degraba, in adevarate ore de religie;
 
• de la inceputul clasei a IX-a si pana in prezent, doamna profesoara nu a exersat impreuna cu elevii la clasa niciun eseu de tip BAC, de fiecare data, acestia avand a-l face ca tema de casa sau primindu-l direct sub forma de test;
 
• doar la anumite opere studiate, cadrul didactic a pus la dispozitia elevilor materiale de studiu (de exemplu: eseuri de tip BAC pentru opere care apar in programa de examen);
 
• dupa o absenta de o saptamana de la clasa, pe baza unui concediu medical, cadrul didactic i-a instiintat initial pe elevi ca nu o sa mai predea Testament de Tudor Arghezi (opera ce apare in programa de examen), pe motiv ca dansa presupune ca elevii au studiat deja opera literara la meditatii. Totusi, dupa doua ore alocate poeziei, elevii au dat test. Consideram inadecvate insinuarile de acest tip;
 
3. Metodele de evaluare si relatia cu elevii
 
• pe parcursul anilor, mai multi elevi au sesizat faptul ca modul de evaluare facut de doamna profesoara de limba si literatura romana este, mai degraba, unul subiectiv; de fiecare data cand a avut discutii in concradictoriu cu cate un elev la clasa sau un parinte, doamna profesoara a lasat ca acest lucru sa se reflecte si in viitoarele note acordate. Consideram ca procesul de evaluare practicat de cadrul didactic se bazeaza pe intimidare si pedepse, fapt ce afecteaza dezvoltarea psiho-emotionala a elevilor;
 
• pe motiv ca doi elevi au plecat inaintea unei ore de suplinire de limba si literatura romana, doamna profesoara a considerat ca este cazul sa ii asculte, chiar daca unul dintre elevi i-a explicat dansei ca a lipsit din motive medicale si nu a venit nici ziua urmatoare la scoala. Cel de-al doilea elev in cauza a fost evaluat oral pe o perioada de o saptamana si jumatate, adica pe parcursul a sase ore la clasa, primind la final nota trei;
 
• evaluarea orala se intinde adesea pe parcursul a mai multor ore, lucru pe care il consideram un abuz de putere din partea cadrului didactic; mai mult decat atat, prin aceasta abordare de evaluare orala se pierde foarte mult timp din ora si, implicit, din timpul de predare efectiv;
 
• in anii precedenti au existat chiar cazuri intr-atat de tensionate aparute intre cadrul didactic si elevi, incat elevii au iesit plangand din sala de curs, acestora fiindu-le scrisa si o sesizare in care doamna profesoara explica „comportamentul neadecvat” de care au dat dovada;
 
• rugata de o eleva sa-i explice motivul pentru care i-a fost acordat un anumit punctaj la o lucrare scrisa, doamna profesoara i-a spus acesteia sa mearga la meditatii si sa o intrebe pe profesoara de acolo care sunt criteriile de corectare daca ea nu le cunoaste;
 
4. Comportament nepotrivit si promovarea unor idei controversate
 
cadrul didactic raspandeste teorii conspirationiste la clasa (de exemplu, doamna profesoara a sustinut in timpul orelor de curs ideea ca limba latina deriva din limba romana, si nu invers, invocand faptul ca ar exista documente secrete la Vatican ce sunt tinute bine ascunse pentru a nu dezvalui adevarul; promovarea narativei cum ca „legionarii adevarati” nu au fost responsabili de toate omorurile de care au fost acuzati, ci ca mai degraba au fost victimele unui sistem care incerca sa-i invinovateasca: asasinatul lui Nicolae Iorga nu ar fi fost vina legionarilor);
 
• promovarea de retorica pro-legionara care s-a manifestat, in special, in timpul orelor dedicate pregatirii examenului de bacalaureat din saptamana altfel (16-20 decembrie, in ziua 17 decembrie) (rularea unui documentar care intervieva persoane cu afilieri legionare, acest documentar numindu-se Sapte cuvinte, iar intervalul unde se manifesta aceasta pozitie este de la minutul 5:20 la minutul 6:40; citarea dintr-o carte numita Sfiintii inchisorilor care continea citate de la o persoana numita Maica Mihaela Iordache, membra a Miscarii Legionare, in care aceasta sustine corectitudinea cauzei legionare si nevinovatia lui Corneliu Zelea-Codreanu, banalizand crimele si atrocitatile comise de acesti agenti; doua dintre aceste citate sunt: „Vor veni multi care va vor sili sa recunoasteti ca Miscarea a avut un drum gresit si ca tot restul luptei a fost o ratacire. Tuturor acestora le veti raspunde raspicat: Ei nu au gresit. Ei ne- au scos din fundul unei adanci prapastii de intuneric, dezmat si necredinta. Au aprins o faclie si am mers cu totii tinta spre ea. Daca am gresit ca am scos sabia, am si acceptat sa fim rapusi prin ea si este adevarat ca au curmat vieti de oameni pe care nu aveam dreptul sa le frangem. Dar astazi, ridicati pe jertfele scumpe ale celor ce ne-au fost calauze, vedem cararea cea adevarata si suntem siguri de lumina. Am vorbit despre Hristos si am mers in parte, dupa puteri, pe urmele Lui. Acum suntem total ai lui Hristos si, alaturi de El, drumul nostru inseamna dragoste si lasarea tuturor celorlalte, inclusiv a razbunarii, pe seama lui Dumnezeu, iar grija noastra sa fie una singura: aceea de a cunoaste voia Lui si apoi de a o indeplini intocmai”. – Maica Mihaela Iordache, membra a Miscarii Legionare, si „Corneliu Zelea-Codreanu este nevinovat si pentru acest adevar sunt gata de moarte”. – Maica Mihaela Iordache);
 
• mai mult de atat, nu sunt putine datile cand doamna profesoara a facut remarci nepotrivite (cateva exemple: exista suficiente dovezi care sa ateste faptul ca Ortodoxia este religia corecta, pandemia a fost doar un experiment social, antibioticile sunt anti-viata, a numit un elev de la clasa „copil cu nevoi speciale” etc.);
 
5. Solicitarea unor resurse si activitati nejustificate
 
• in clasa a IX-a, doamna profesoara a solicitat achizitionarea unui auxiliar cu 54 de teste de pregatire pentru examenul de bacalaureat, urmand ca in acest an scolar, elevilor sa li se ceara cumpararea altuia, acesta avand 72 de teste. Ciudat este faptul ca, pana in momentul de fata, niciun test din cele doua auxiliare nu a fost rezolvat la clasa, in ciuda „necesitatii” achizitionarii acestora;
 
anul trecut scolar, domna profesoara le-a cerut elevilor sa pregateasca o sceneta de teatru la opera literara Ion de Liviu Rebreanu, fara ca macar sa fi predat sau discutat ceva legat de aceasta opera in prealabil. Motivul solicitarii doamnei profesoare se baza pe faptul ca in acea saptamana dansa avea inspectie la clasa si voia ca si doamna inspector sa vada „modul interactiv” de desfasurare a orelor de limba si literatura romana;
(...)

Citeste sesizarea integrala AICI.
Titularizare - Sfaturi pentru Nota 10
NOUTATI - Examenul de Titularizare pentru Educatoare

Atentie: examenul de Titularizare pentru educatori nu este floare la ureche, deci trebuie sa ne pregatim deja cu ajutorul Testelor Rezolvate

Iti punem acum la dispozitie cea mai recenta Culegere – lucrarea:
Teste Rezolvate pentru reusita la Examenul de Titularizare in invatamantul prescolar

Culegerea ofera in plus:

    • rezolvari complete si explicite ale subiectelor, pentru obtinerea notei maxime
    • explicatii si exemple

...Vezi AICI noile Teste <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

protest spontan eleviisj timisliceul nikolaus lenau din timisoara


x
Lasa un raspuns



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Iti oferim Gratuit Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Citeste GRATUIT toate
informatiile despre
invatamantul primar,
gimnazial si liceal.
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Adauga mai jos adresa ta de email si
primesti Raportul Gratuit


Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Iti oferim GRATUIT
Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primesti GRATUIT noile
TESTE REZOLVATE pentru Evaluarea Nationala
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
x
//