Seful departamentului de educatie din Helsinki, Marjo Kyllonen a explicat schimbarile: "Sunt scoli care in care se invata in mod traditional, modalitate care era benefica pe la 1900, dar necesitatile nu mai sunt aceleasi si avem nevoie de ceva potrivit pentru secolul 21".
In locul subiectelor individuale elevii vor invata despre evenimente si fenomene intr-un format interdisciplinar. Spre exemplu: cel de al Doilea Razboi Mondial va fi examinat din perspectiva geografica, istorica si matematica. De asemenea, studentii vor putea lua cursul "Lucrand intr-o cafenea", unde vor invata despre limba engleza, economie sau stiintele comunicarii.
Sistemul va fi introdus pentru elevii mai mari, incepand de la varsta de 16 ani in sus. Ideea generala este ca copiii vor putea alege ce subiecte sau fenomene sa studieze, in functie de preferintele si aptitudinile lor. De asemenea, elevii nu vor mai sta in banci, asteptand sa discute cu profesorul, ci se va lucra in grupuri mici, unde dialogul va fi incurajat.
Aceasta schimbare ii afecteaza si pe profesori, care vor trebui sa lucreze in comun. Aproximativ 70% din profesorii din Helsinki au inceput munca premergatoare acestor modificari. Se asteapta ca schimbarile din Educatie sa fie complete pana in 2020.