Sorin Cimpeanu a venit cu noi explicatii referitoare la cum va avea loc procesul de evaluare in noul an scolar 2022-2023, dupa eliminarea obligativitatii tezelor.
"De multa vreme am vorbit despre nevoia de relevanta a evaluarilor, printr-o standardizare a acestor evaluari. Pe de alta parte, dincolo de ele, avem evaluarile pe care fiecare profesor stie cel mai bine sa si le faca pentru propria disciplina. Prin renuntarea la obligativitatea tezelor lasam libertate fiecarui cadru didactic sa efectueze aceste evaluari uniform distribuite pe parcursul anului scolar. Atata vreme cat predarea se face pe unitati de invatare, flexibile, cu o durata determinata, aceste perioade au ca menire achizitia de competente specifice de catre elevi. (....) Evaluarea ritmica e cea mai importanta. Nu vrem sa mai impunem aceste teze pe care elevii le dadeau pentru ca trebuiau date", a spus Sorin Cimpeanu.
Ministrul Educatiei a subliniat ca nu se pune problema ca elevii sa aiba medii incheiate dupa fiecare din cele cinci module de invatare.
"S-a indus o idee falsa referitor la posibila obligatie de a incheia medii dupa fiecare dintre cele cinci module de invatare, total fals. Nu vor fi incheiate medii pe fiecare dintre cele cinci module de invatare. Se poate incheia o medie si la finalul celor doua module de invatare, ori una ori doua, dar in niciun caz cinci medii", a spus Sorin Cimpeanu.
Structura noului an scolar 2022-2023
Ministrul Sorin Cîmpeanu a declarat, miercuri, la finalul sedintei de guvern, ca s-a ajuns la un consens cu reprezentantii elevilor, profesorilor si parintilor pentru renuntarea la vechea structura a anului scolar si inlocuirea ei cu un model in cinci module de invatare.
"Apreciez cooperarea pe care Ministerul Educatiei a avut-o cu reprezentantii profesorilor, elevilor si parintilor. Am ajuns la un consens confirmat de orice expert cu minime notiuni de pedagogie moderna. Este vorba despre nevoia de a alterna
modulele de invatare de 6, 7 sau 8 saptamani cu cele de repaos. Asa ne adaptam pe specificul sistemului scolar din Romania", a spus ministrul Sorin Cimpeanu.
Ministrul Educatiei a subliniat ca primul modul de invatare va incepe in 5 septembrie, atunci cand incepe anul scolar 2022-2023. Primul modul se va desfasura pana la data de 24 octombrie, cand toti elevii din invatamantul preuniversitar intra in vacanta.
Potrivit noii structuri a anului scolar 2022 -2023, cursurile incep pe 5 septembrie si se incheie pe 17 iunie, cand elevii intra in vacanta de vara.
5 septembrie - 23 octombrie - Primul modul de invatare;
24 octombrie - 30 octombrie - Prima vacanta pentru toti elevii din invatamantul preuniversitar;
1 octombrie - 22 decembrie - Al II-lea modul de invatare;
23 decembrie - 8 ianuarie - A doua vacanta scolara;
9 ianuarie - februarie - Al III-lea modul de invatare;
Vacanta mobila, la decizia inspectoratelor scolare judetene, de o saptamana, in luna februarie;
februarie - 7 aprilie - Al IV-lea modul de invatare;
8 aprilie - 23 aprilie - A patra vacanta;
aprilie - 16 iunie - Al V-lea modul de invatare;
17 iunie - Vacanta mare a elevilor, de la finalul anului scolar.
Cetatean 1 09 Apr. 2022 21:19:36
Domnule Ministru ,În primul rand trebuie sa facem urmatoarele precizari
1In primul rand dupa informarea profesorilor si elevilor privind structura noului an scolar trebuia consultarea elevilor si profesorilor prin referendum in fiecare scoala pentru ca asa spune democratia.Apoi in urma rezultatului de la referendum Consiliul Elevilor ar fi facut public rezultatul referendumului.Sindicatul profesorilor ar fi facut la fel,publicarea rezultatului la referendum.
2 Daca majoritatea elevilor si profesorilor ar fi decis in tr un anumit mod,cred era mai corect
3 În democratie se respecta principiu majoritatii si principiul transparentei
4 Expertii in educatie sunt profesorii care lucreaza la catedra si nu cei de la ISE.
5 E SIMPLU DOMNULE MINISTRU ,INFORMARE,CONSULTARE,participare
PRIN REFERENDUM ATAT PROFESORII CAT SI ELEVII În fiecare scoala la intrare se amplasau 2 urne de vot pentru profesori si elevi La nivel de scoala se contabiliza referendumul apoi la nivel de judet si apoi Isj raportau la Minister.
6 poporul decide,populatia scolara si profesori si nu discutiile cu CNElevilor sau parintii.
7 Cu tot respectul dar cred ca dupa fiecare modul, daca tot ati facut reforma de sus in jos, trebuie facuta aprecierea elevilor prin calificative sau note.Elevul trebuie sa cunoasca progresul sau regresul scolar,unde se afla la ce stadiu al invatarii.Va rog sa consultati profesorii si elevii prin referendum, cand doriti sa faceti schimbari in gimnaziu.Ati uitat ca elevii si profesorii sunt cei mai ancorati in realitate si nu expertii din birourile de la ISE.zic si eu o opinie sa nu fie cu suparare
8.Poate ca nu stiu ce zic dar mai reflectati la regulile democratiei atunci cand spuneti ca a-ti vorbit cu CNElevilor.Elevii trebuie sa invete regulile democratiei si luarea unor decizii pe baza votului sau referendum scolar.
.
Neli 04 Apr. 2022 14:45:31
Ministrul ne crede prosti! Cine a reprezentat profesorii , ce consultari ? Habar nu a avut niciun profesor de nimic ! Printre elevi se soptea de prin decembrie ceva legat de teze , dar atat! Si ca de obicei au pus boii inaintea carului , nu stiu nici ei cum va fi notarea , se incheie una sau mai multe medii ... O sa va anuntam , vom hotari ! Mari idioti si decidentii astia , moartea sa mai stea la catedra. Au hotarat totul Consiliul National al Elevilor si Asociatia Parintilor , pai , ei sa stea la catedra ! Mai bine ma duc vanzatoare la o librarie , as fi mai linistita . Elevii sunt consultati si daca le convine sau nu cum bate vantul , profesorii - la dracu cu ei , ce tot atata !