Procedura se aplica la nivelul unitatilor de invatamant de stat, particular si confesional din Municipiul Bucuresti si la nivelul Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti, cu respectarea principiului asigurarii accesului la educatie si a principiului asigurarii egalitatii de sanse.
AICI documentul complet<<
Perioadele de studii pentru care se aplica prevederile prezentei proceduri sunt cele corespunzatoare invatamantului general obligatoriu, ciclului superior al liceului, perioadelor de studii de nivel profesional si postliceal nefinalizate cu diploma. Echivalarea se realizeaza la nivelul ultimei clase absolvite sau in curs de absolvire.
Procesul de echivalare se realizeaza in functie de situatia in care se afla aplicantul/elevul, astfel:
A. parintii sau reprezentantii legali nu au depus dosarul in termen de 30 de zile de la inscrierea elevului ca audient;
B. parintii sau reprezentantii legali au depus dosarul de echivalare, dar studiile facute in strainatate sau la organizatii furnizoare de educatie care organizeaza si desfasoara pe teritoriul Romaniei activitati corespunzatoare unor sisteme educationale din alte tari nu au fost echivalate sau au fost echivalate partial de catre Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, iar intre ultima clasa echivalata si clasa in care este inscris elevul ca audient exista una sau mai multe clase ce nu au fost parcurse/promovate/echivalate;
C. parintii sau reprezentantii legali au depus dosarul de echivalare complet;
D. aplicantul solicita echivalarea perioadelor de studii de nivel profesional si postliceal nefinalizate cu diploma.
Conform documentului, indiferent de cetatenie sau statut, alegerea nivelului clasei in care va fi inscris elevul ca audient se face, prin decizie, de catre directorul unitatii de invatamant, in baza hotararii consiliului de administratie luate in baza analizarii raportului intocmit de o comisie formata din cadre didactice care predau la nivelul de studiu pentru care se solicita inscrierea, stabilita la nivelul unitatii de invatamant, din care fac parte si directorul/directorul adjunct si un psiholog/consilier scolar.
Evaluarea situatiei elevului si decizia mentionata mai sus vor tine cont de varsta si nivelul dezvoltarii psihocomportamentale a elevului, de recomandarea parintilor, de nivelul obtinut in urma unei evaluari orale sumare, de perspectivele de evolutie scolara.
In cazul in care parintii sau reprezentantii legali nu sunt de acord cu recomandarea comisiei privind nivelul clasei in care va fi inscris elevul audient, elevul va fi inscris la clasa pentru care opteaza parintii, pe raspunderea acestora asumata prin semnatura.
In cazul in care parintele/reprezentantul legal al elevului depune doar cerere de inscriere a elevului ca audient, fara a depune si dosar de echivalare in termen de 30 de zile de la inscrierea elevului ca audient, se parcurg urmatoarele etape:
1. inregistrarea cererii la nivelul unitatii de invatamant;
2. constituirea, la nivelul unitatii de invatamant, a comisiei pentru stabilirea nivelului clasei in care va fi inscris elevul ca audient;
3. evaluarea situatiei elevului si realizarea raportului de evaluare;
4. inscrierea elevului ca audient, in catalogul provizoriu, pana la finalizarea procedurii de echivalare, in clasa urmatoare ultimei clase absolvite in Romania/in clasa stabilita de comisie/in clasa pentru care opteaza parintii, pe raspunderea acestora, asumata prin semnatura;
5. solicitarea, de catre comisia pentru stabilirea nivelului clasei, prin adresa scrisa catre I.S.M.B., de examinare a elevului in vederea incheierii situatiei scolare in cazul in care, fata de clasa in care este inscris elevul ca audient, exista una sau mai multe clase ce nu au fost parcurse/promovate/echivalate;
6. constituirea, prin decizie a I.S.M.B., a comisiei de evaluare si examinare a elevului in vederea incheierii situatiei scolare;
7. organizarea examenelor de diferenta (elevul este examinat in ordine inversa, incepand cu ultimul an de studiu. Daca elevul nu promoveaza examenele la 3 sau mai multe discipline/module, acesta este evaluat, dupa caz, pentru o clasa inferioara. Daca elevul nu promoveaza examenul de diferenta la cel mult doua discipline, acesta este examinat pentru clasele inferioare);
8. afisarea rezultatelor evaluarii;
9. organizarea re-examinarii, daca este cazul (daca parintele sau reprezentantul legal, respectiv elevul major solicita reexaminarea in termen de 24 de ore de la afisarea rezultatelor primei examinari, se aproba reexaminarea);
10. afisarea rezultatelor re-examinarii, daca este cazul;
11. completarea foii matricole cu notele aferente fiecarei discipline din fiecare an de studiu promovat;
12. inscrierea elevului in clasa corespunzatoare nivelului, in functie de promovarea examenelor de diferenta (in cazul in care nu promoveaza nici in urma reexaminarii, elevul este inscris in prima clasa inferioara pentru care a promovat examenele la toate disciplinele);
13. transcrierea mentiunilor privind evaluarile si frecventa elevului din catalogul provizoriu in catalogul clasei in care a fost repartizat dupa sustinerea examenelor de diferenta.
In cazul in care parintii sau reprezentantii legali au depus dosarul de echivalare, dar studiile nu au fost echivalate sau au fost echivalate partial de catre 1.5.M.B,, iar intre ultima clasa echivalata si clasa in care este inscris elevul ca audient exista una sau mai multe clase ce nu au fost parcurse/promovate/echivalate, se parcurg urmatoarele etape:
1. depunerea, de catre aplicant, a cererii de inscriere a elevului ca audient si a dosarului pentru echivalare, la unitatea de invatamant;
2. inregistrarea, la nivelul unitatii de invatamant, a cererii si a dosarului pentru echivalare;
3. constituirea, la nivelul unitatii de invatamant, a comisiei pentru stabilirea nivelului clasei in care va fi inscris elevul ca audient;
4. evaluarea situatiei elevului si realizarea raportului de evaluare;
5. inscrierea elevului ca audient, in catalogul provizoriu, pana la finalizarea procedurii de echivalare, in clasa urmatoare ultimei clase absolvite in Romania/in clasa stabilita de comisie/in clasa pentru care opteaza parintii, pe raspunderea acestora, asumata prin semnatura;
6. verificarea dosarului pentru echivalare primit la unitatea de invatamant;
7. transmiterea dosarului pentru echivalare catre I.S.M.B,;
8. inregistrarea, la I.S.M.B., a dosarului pentru echivalare;
9. evaluarea dosarului pentru echivalare si instiintarea aplicantului, in cazul in care se constata ca dosarul nu este complet, in vederea transmiterii documentelor care lipsesc;
10. re-evaluarea dosarului pentru echivalare, dupa completare;
11. emiterea si transmiterea atestatului de echivalare;
12. solicitarea, de catre comisia pentru stabilirea nivelului clasei, prin adresa scrisa catre I.S.M.B, de examinare a elevului in vederea incheierii situatiei scolare in cazul in care, fata de clasa in care este inscris elevul ca audient, exista una sau mai multe clase ce nu au fost parcurse/promovate/echivalate;
13. constituirea, prin decizie a I.S.M.B., a comisiei de evaluare si examinare a elevului in vederea incheierii situatiei scolare;
14. organizarea examenelor de diferenta (elevul este examinat in ordine inversa, incepand cu ultimul an de studiu. Daca elevul nu promoveaza examenele la 3 sau mai multe discipline/module, acesta este evaluat, dupa caz, pentru o clasa inferioara. Daca elevul nu promoveaza examenul de diferenta la cel mult doua discipline, acesta este examinat pentru clasele inferioare);
15. afisarea rezultatelor evaluarii;
16. organizarea re-examinarii, daca este cazul (daca parintele sau reprezentantul legal, respectiv elevul major solicita reexaminarea in termen de 24 de ore de la afisarea rezultatelor primei examinari, se aproba reexaminarea);
17. afisarea rezultatelor re-examinarii, daca este cazul;
18. completarea foii matricole cu notele aferente fiecarei discipline din fiecare an de studiu promovat;
19. consemnarea, in baza atestatului de echivalare emis de I.S.M.B, a rezultatelor echivalarii in evidentele scolare ale elevei/elevului;
20. inscrierea elevului in clasa corespunzatoare nivelului, in functie de promovarea examenelor de diferenta si in baza atestatului de echivalare;
21. transcrierea mentiunilor privind evaluarile si frecventa elevului din catalogul provizoriu in catalogul clasei in care a fost repartizat dupa sustinerea examenelor de diferenta.
In cazul in care parintii sau reprezentantii legali au depus dosarul de echivalare complet, se parcurg urmatoarele etape:
1. depunerea, de catre aplicant, a cererii de inscriere a elevului ca audient si a dosarului pentru echivalare, la unitatea de invatamant;
2. inregistrarea, la nivelul unitatii de invatamant, a cererii si a dosarului pentru echivalare;
3. constituirea, la nivelul unitatii de invatamant, a comisiei pentru stabilirea nivelului clasei in care va fi inscris elevul ca audient;
4. evaluarea situatiei elevului si realizarea raportului de evaluare;
5. inscrierea elevului ca audient, in catalogul provizoriu, pana la finalizarea procedurii de echivalare, in clasa urmatoare ultimei clase absolvite in Romania /in clasa stabilita de comisie/in clasa pentru care opteaza parintii, pe raspunderea acestora asumata prin semnatura;
6. verificarea dosarului pentru echivalare primit la unitatea de invatamant;
7. transmiterea dosarului pentru echivalare catre I.S.M.B;
8. inregistrarea, la I.S.M.B,, a dosarului pentru echivalare;
9. evaluarea dosarului pentru echivalare si instiintarea aplicantului, in cazul in care se constata ca dosarul nu este complet, in vederea transmiterii documentelor care lipsesc;
10. re-evaluarea dosarului pentru echivalare, dupa completare;
11. emiterea si transmiterea atestatului de echivalare;
12. consemnarea, in baza atestatului de echivalare emis de I.S.M.B., a rezultatelor echivalarii in evidentele scolare ale elevei/elevului;
13. inscrierea elevului in clasa corespunzatoare nivelului, in baza atestatului de echivalare;
14. transcrierea mentiunilor privind evaluarile si frecventa elevului din catalogul provizoriu in catalogul clasei in care a fost repartizat dupa incheierea echivalarii cu atestat emis de I.S.M.B.
In cazul in care aplicantul solicita echivalarea perioadelor de studii de nivel profesional si postliceal nefinalizate cu diploma, se parcurg urmatoarele etape:
1. Depunerea, de catre aplicant, a dosarului pentru echivalare, la Serviciul Retea Scolara din cadrul I.S.M.B.
2. Inregistrarea dosarului pentru echivalare
3. Evaluarea dosarului pentru echivalare si instiintarea aplicantului, in cazul in care se constata ca dosarul nu este complet, in vederea transmiterii documentelor care lipsesc
4. Re-evaluarea dosarului pentru echivalare dupa completarea dosarului de echivalare
5. Emiterea si transmiterea atestatului de echivalare.
Acte necesare pentru dosar echivalare studii elevi
Dosarul pentru echivalare depus la unitatea de invatamant contine, in ordinea strict indicata mai jos, urmatoarele documente:
a) cerere-tip pentru echivalarea studiilor (ANEXA 1);
b) foaie matricola pentru clasele din Romania (daca este cazul) - in original;
c) documente scolare din care sa rezulte nivelul, durata si promovarea clasei/claselor pentru care se solicita echivalarea - copii conform cu originalul realizate de cdtre unitatea de invatamant unde elevul este audient si traduceri autorizate;
d) alte documente, daca este cazul (adeverinta emisa de autoritatea competenta din tara de origine care sa confirme autenticitatea documentelor de studii) - copii legalizate;
e) document de identificare valabil al elevului (certificat de nastere si carte de
identitate/pasaport/permis de sedere) - copie simpla;
f) document de identificare valabil al parintelui/tutorelui legal instituit/imputernicitului care a depus dosarul (carte de identitate/certificat de nastere/pasaport/permis de sedere) - copie simpla;
g) dovada calitatii de parinte /tutore legal instituit/imputernicit (dupa caz) - copie simpla.
Dosarul pentru echivalare depus la I.S.M.B. de catre conducerile unitatilor de invatamant contine, in ordinea strict indicat mai jos, urmatoarele documente:
a) adresa de inaintare din partea unitatii de invatamant unde a fost inregistrat dosarul, in care sa se specifice: perioadele de studii efectuate in strainatate si la organizatiile furnizoare de educatie; tara sau organizatia unde au fost efectuate studiile; continutul dosarului de echivalare;
b) cererea de inscriere a elevului, ca audient, depusa de catre aplicant la unitatea de invatamant;
c) cerere-tip pentru echivalarea studiilor (ANEXA 1);
d) foaie matricola pentru clasele din Romania (daca este cazul) - in original;
e) documente scolare din care sa rezulte nivelul, durata si promovarea clasei/claselor pentru care se solicita echivalarea - copii conform cu originalul realizate de catre unitatea de invatamant unde elevul este audient si traduceri autorizate;
f) alte documente, daca este cazul (adeverinta emisa de autoritatea competenta din tara de origine care sa confirme autenticitatea documentelor de studii) - copii legalizate;
g) document de identificare valabil al elevului (certificat de nastere si carte de
identitate/pasaport/permis de sedere) - copie simpla;
h) document de identificare valabil al parintelui/tutorelui legal instituit/imputernicitului care a depus dosarul (carte de identitate/certificat de nastere/pasaport/permis de sedere) - copie simpla;
i) dovada calitatii de parinte/tutore legal instituit/imputernicit (dupa caz) - copie simpla.
Dosarul pentru echivalarea perioadelor de studii de nivel profesional si postliceal nefinalizate cu diploma, depus la I.S.M.B. de catre aplicant, contine, in ordinea strict indicata mai jos, urmatoarele documente:
a) cererea-tip pentru echivalarea studiilor (ANEXA 1);
b) foaie matricola pentru clasele din Romania [daca este cazul) - in original,
c) documente scolare din care sa rezulte nivelul, durata si promovarea clasei/claselor pentru care se solicita echivalarea - copii simple si traduceri autorizate;
d) alte documente, daca este cazul (adeverinta emisa de autoritatea competenta din tara de origine care sa confirme autenticitatea documentelor de studii) - copii legalizate;
e) document de identificare valabil al aplicantului (carte de identitate/certificat de nastere/pasaport/permis de sedere) - copie simpla.
Atestatul original este eliberat titularului sau parintilor/tutorilor legal instituiti sau unui imputernicit care va prezenta unitatii de invatamant unde se va inscrie solicitantul o copie conforma cu originalul, ce va fi pastrata in arhiva acesteia.
Atestatul va fi transmis, la cerere, unitatii de invatamant unde se va inscrie solicitantul pentru a fi eliberat titularului sau parinilor/tutorilor legal instituiti sau unui imputernicit.
Atestatul de echivalare emis de I.S.M.B. este valabil pentru inscrierea in orice unitate de invatamant preuniversitar din reteaua Ministerului Educatiei, la incadrarea pe piata fortei de munca si pentru inscrierea la cursuri de formare profesionala.
Cerere-tip echivalare studii elevi
Atestat echivalare studii elevi