Potrivit presedintelui Federatiei Nationale a Asociatiilor de Parinti, Iulian Cristache, la discutiile de la Ministerul Educatiei pe noua structura a anului scolar s-a venit cu propunerea de a renunta la teze si de a le inlocui cu o evaluare periodica, probabil la final de modul, care sa ii ajute pe elevi sa isi consolideze cunostiintele acumulate.
"Nu avem cum sa mai vorbim de teze in aceste conditii. (...) Cel mai probabil va fi vorba de o evaluare la final de modul. Este o schimbare buna, dar trebuie sa tinem cont ca noul sistem de evaluare sa nu ii incarce pe elevi" a spus Iulian Cristache, presedintele FNAP, pentru Portalinvatamant.ro.
Modulele de invatare vor inlocui Semestrele! Ba chiar si Trimestrele, care fusesera propuse de catre ministrul educatiei, Sorin Cimpeanu.
"Foarte probabil un modul de invatare va avea intre 6-8 saptamani si vor fi 5 Module de invatare. Vom avea vacanta dupa fiecare modul, urmeaza sa vedem exact structura", a explicat Iulian Cristache.
Cum vor fi Modulele de invatare?
Cel mai probabil vor fi structurate astfel:
Modulul 1: 5 septembrie - 21 octombrie
Modulul 2: 31 octombrie - 22 decembrie
Modulul 3: 9 ianuarie - 6 aprilie
Modulul 4: 19 aprilie - 16 iunie
Elevii cer eliminarea tezelor
Consiliul National al Elevilor a anuntat ca peste 70% dintre elevii consultati in cadrul unui sodaj initiat de CNE doresc
eliminarea tezelor si inlocuirea lor cu un alt tip de evaluare, bazat pe feedback, care sa vina in ajutorul elevului. 10.000 de elevi din toata tara au participat la consultare si cei mai multi dintre ei s-au aratat in favoarea eliminarii tezelor si inlocuirii lor cu mijloace de evaluare sumativa, axate pe feedback
"Dintre elevii care au participat la consultarea noastra, peste 70% isi doresc eliminarea tezelor si inlocuirea acestora cu mijloace de evaluare sumativa, axate pe feedback, astfel incat aceasta forma de evaluare de etapa sa reprezinte cu adevarat o oportunitate pentru elevi de a isi analiza progresul si de a stabili, alaturi de profesori, pasii pe care trebuie sa ii urmeze pentru a isi acoperi lacunele din invatare", sustin reprezentantii Consiliului National al Elevilor.
Tezele, inlocuite cu evaluari la final de modul
Totodata, majoritatea respondentilor ar fi de acord cu introducerea unor evaluari unitare, cu subiect unic la nivel national, la inceputul si sfarsitul anului scolar, astfel incat sa poata fi creionata o radiografie clara a evolutiei pe care elevii o au pe parcursul unui an scolar, se mai arata in comunicatul CNE.
„Suntem cu totii constienti ca evaluarea din Romania si-a pierdut relevanta, fara sa puna accent pe necesitatea insusirii unor competente-cheie atat de necesare in randul absolventilor. Reforma in evaluare nu mai suporta amanare! Consiliul National al Elevilor solicita ferm Ministerului Educatiei sa respecte vointa elevilor si sa implementeze modificari de substanta in sistemul de evaluare, astfel incat acesta sa devina unul obiectiv si, mai ales, calitativ”, au mai transmis reprezentantii CNE.
Miercuri, in Comisia de Dialog Social a Ministerului Educatiei s-a dezbatut propunerea referitoare la
structura anului scolar 2022-2023. Luna trecuta,
ministrul Sorin Cimpeanu anunta ca, la nivelul Ministerului Educatiei, se discuta despre revenirea la trimestre in noul an scolar. De asemenea, prin modificarea structurii anului scolar se va ajunge la cinci vacante scolare.
“Anul școlar să înceapă pe data de 5 septembrie, prima zi de luni a lunii septembrie, și să se încheie pe 16 iunie. Să avem un număr de cinci vacanțe. În primul rând o vacanță la finalul lunii octombrie, de o săptămână, după primul modul de învățare, pentru toți elevii. În octombrie pentru toți elevii, subliniez, pentru că cei din învățământ primar și grădinița aveau, cei din gimnaziu și liceu nu aveau, acum propunerea este pentru toți elevii și preșcolarii să aibă această vacanță la final de luna octombrie. A doua vacanță să fie de sărbătorile de iarnă și să fie cu o durată consistentă, să înceapă undeva la 22 – 23 decembrie și să fie până pe 8 ianuarie, deci să avem 18 zile de vacanță de iarnă. A treia vacanță să fie în luna februarie, o săptămână. A patra vacanță să fie de sărbătorile pascale, în anul 2023 putem să avem o vacanță de aproape două săptămâni, care să includă și sărbătorile pascale ortodoxe și pe cele catolice. Și, de asemenea, să avem și o vacanță de vară care ar putea să înceapă pe data de 17 iunie și să se termine pe data de 4 septembrie. Acestea sunt cele cinci vacanțe, deci asta ar trebui să rămână un lucru clar, vedem dacă vor fi trimestre sau semestre”, spunea ministrul Sorin Cîmpeanu pe 27 februarie.
Simona 30 Mar. 2022 16:33:41
Vai de lume. De ce nu elimina?i definitiv absolut toate testele ?i sa nu mai da?i note la copii. S?r?cu?ii copii, ca daia se duc la ?coal? sa fumeze sa a?i arate ?oalele sa se pip?ie prin colturi nici antr-un caz sa anve?e. Sa nu cumva sa ii fortam sa devina responsabili, sa ii ancuraj?m sa fie s?r?cu?ii lejeri, sa nu se streseze ca lesina plodu. Oare cum vre?i sa reu?i?i sa scoate?i oameni protejand la nesfar?it golaneala ?i fi?ele. Introduce?i ore practice ?i la zi la licee, ca termina 12 clase ?i se umplu listele de ?omeri ca nu ?tiu ce sa fac? mai departe. Absolut toate profilele de anv???mant pot beneficia de preg?tire profesionala. Da?i dreptul unor minori sa decid? traiul unui profesor ?i pe deasupra ii mai ?i proteja?i cand gre?esc. Introduce?i ore de legisla?ie ?i lege ca sau anmul?it furturile ?i crimele an randul minorilor, pentru ca ei asta au an?eles, ca pot face orice ca nu exista limite. Stabili?i practica pentru a toate profilele. In clasa a 12 ajung sa cread? ca Dorobantiul este o meserie. A?i stricat tot an anv???mant. Nu tu ?coal?, nu tu aspira?ii s?n?toase, nu tu responsabilitate, nimic. Atat ne tampi?i cu protejarea notelor. Vreau ?i eu sa ?tiu cand vor gre?i an viata de adult cine ii va mai proteja ?i ierta. Nu este deloc corect cum ii trata?i. Face?i din ei viitori bombardier ?i pitipoance.Adrian 30 Mar. 2022 15:24:24
Este un foarte bun anceput pentru o reform? real?.Trebuie Legat? aceast? structur? de con?inuturi ?i sistemul de evaluare unitar? la nivel na?ional prin subiecte unice gen cel care se antocmesc pentru evaluarea periodic? la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a ?i a VIII-a.
Astfel se poate evaluarea ?i calitatea muncii prestate la catedr? de c?tre fiecare cadru didactic, cu speran?a c? analfabatismului func?ional va sc?dea antr-o genera?ie, adic? 12 ani, iar personalul didactic care NU corespunde pe post sau la catedr?, ca urmare rezultatelor ob?inute de elevi, va putea fi obligat s? parcurg? modulul de formnare continu? an conformitate cu dispzoi?iile art. 245 dinn Legea nr. 1/2011.
Observa?ie:
Întinderea modulelor trebuie s? ?in? cont de varsta elevilor, de la primar la gimnaziu ?i liceu.
Pentru „determinarea”, „motivarea” ?i convingerea personalului didactic pentru parcurgerea modulelor de formare continu? sau de dezvoltare an carier? prin grade didactice se poate face prin „blcoarea” salariului la nivelul „grada?iei” de salarizare la care a participat la cursuri de formare continu? sau ultimul grad didactic.
De asemenea fisele cadru de post ?i de autoevaluare/evaluare a activit??ii didactice trebuie mult mai bine corelate pe discipline teoretice ?i practice ?inabd cont de disciplinele fizic?, chime, biologie, IT ?i educa?ie fizic? ?i sport care au secven?? teoretic? ?i pratic?, an diferite propor?ii, dar cadrele didactice au responsabilit??i sporite la ore.
SUCCES domnului Ministru.
Este un anceput bun, care va schimba mersul eficient ?i eficace.