Cum se calculeaza mediile elevilor?
"Media semestriala se calculeaza prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor obtinute prin evaluarea continua, la cel mai apropiat numar intreg. La o diferenta de 50 de sutimi, rotunjirea se va face in favoarea elevului", a subliniat Monica Anisie.
Prin urmare, mediile se calculeaza ca la materiile la care nu se sustin teze. Media la disciplinele fara teza este media aritmetica a notelor trecute in catalog, rotunjita la cel mai apropiat intreg.
De exemplu, pentru notele 5, 7, 9, 8, media se calculeaza: (5+7+9+8)/4 = 7,25, deci media este 7.
Mesajul complet transmis de ministru:
"Ca urmare a situatiei desfasurarii activitatilor educationale in mediul online, am decis, prin consultare la nivelul Ministerului Educatiei si Cercetarii, ca in anul scolar 2020-2021 sa nu se sustina teze, ca forma de evaluare sumativa, media semestriala urmand a se calcula prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor obtinute prin evaluarea continua, la cel mai apropiat numar intreg. La o diferenta de 50 de sutimi, rotunjirea se va face in favoarea elevului.
- Eliminarea tezei din categoria modalitatilor de evaluare sumativa are in vedere atat asigurarea echitatii evaluarii, la nivel national, pentru toti elevii, cat si pastrarea motivatiei pentru invatare si cresterea randamentului scolar printr-un proces continuu de evaluare.
- Evaluarea formativa joaca un rol cheie in sustinerea progresului elevilor in timpul procesului de predare-invatare. in evaluarea formativa, accentul este pus pe feedback, pe sustinerea invatarii continue, continand, prin modalitatile de realizare, si parghii pentru asigurarea starii de bine a elevului in relatie cu scoala.
De altfel, experienta sistemelor educationale europene, in context pandemic, a scos in evidenta necesitatea cresterii procentului evaluarii de tip formativ care poate stimula invatarea elevilor si, implicit, reducerea procentului evaluarilor de tip sumativ – teste, probe de evaluare, o forma specifica de evaluare sumativa care este cunoscuta in Romania, la final de semestru, teza.
Astfel, profesorii se vor concentra pe evaluarile formative (continue) si sumative curente (la final de unitate de invatare). in urma acestor evaluari, cadrele didactice vor oferi feedback fiecarui elev in parte cu privire la progresul in invatare si performantele obtinute, ghidand elevii cu modalitati de invatare prin care sa ajunga la rezultate mai bune, acolo unde este cazul.
- Modalitatea in care se va realiza aceasta evaluare este decisa de fiecare cadru didactic. Practicile de evaluare sumativa vor fi reorientate de la o centrare pe continut, la o centrare pe competente, evidentiind triada stiu – pot – sunt, valorificand o varietate de metode de evaluare (de exemplu, proiectul, portofoliul). Daca exigentele lumii contemporane vizeaza un curriculum centrat pe competente, atunci evaluarea, atat cea formativa, cat si cea sumativa, trebuie sa se concentreze pe masurarea si aprecierea acestor competente", a scris ministrul Educatiei pe pagina sa de Facebook.