"In conditiile dificile pe care trebuie sa le acoperim cu bugetul de stat pe anul 2020, incercam ca tot ceea ce inseamna bani directionati spre educatie, cumulat, sa fie minim 5% din PIB. (...) Asadar, buget de stat cu fondurile europene sa aloce Educatiei minim 5% din PIB", a sustinut vicepremierul.
Raluca Turcan a subliniat ca accesarea fondurilor europene pentru Educatie reprezinta o prioritate.
"Pe partea de fonduri europene avem o prioritate zero in ceea ce priveste finantarea Educatiei. Fondurile europene sunt o prioritate si vom anunta sistematic deblocarea fondurilor europene pe proiecte educationale", a afirmat Turcan.
Cei de la conducere au primit acuzatii in urma rezultatelor foarte slabe pe care le-au obtinut elevii romani la testele PISA.
Rezultatele PISA 2018 la Citire arata ca Romania a obtinut un scor de 428 de puncte, in scadere cu 6 puncte fata de testarea PISA 2015, cu 10 puncte mai putin decat la PISA 2012 si un punctaj cu 4 puncte peste cel de la PISA 2009, conform datelor publicate de catre directoratul pentru Educatie al Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE). Mai mult, procentul de analfabetism functional a urcat de la 39% in 2015 la 44% in 2018.
Testele PISA 2018 au implicat examinarea a aproximativ 600.000 de elevi din 79 de tari membre OCDE sau partenere. in Romania, au participat aproximativ 5.000 de elevi din 170 de scoli, acestia sustinand teste la capitolul lectura, matematica si stiinte. Un al patrulea capitol nu a fost inclus in testarea eleveilor romani - este vorba de cel al competentelor globale, prin care se urmareste capacitatea elevilor a analiza probleme globale si de a avea relatii cu persoane din alte culturi.
Nicolae Capatana 06 Dec. 2019 05:49:28
Cand bugetul pentru educatie va inregistra 0% la furat si 0% la risipa,vor fi suficienti bani!!! Chiar daca se vor aloca 100% din PIB tot nu vor fi bani!!!Pensa M?d?lin Corneliu 05 Dec. 2019 13:19:01
Atat timp cat nu se reduce nr de hartii ?i documente pe care fiecare profesor trebuie s? le completeze zilnic, nu cred c? se pune problema eficientiz?rii procesului educa?ional!De fiecare dat? cand accesez e-mail-ul ?i v?d "n" mesaje de la: Secretariat, Inspectorat, CCD, ?ef de Arie Curricular?, Direc?iune, etc, automat m? ancearc? o stare de regurgitare acut?. Cand citesc ?i termenul limit? la care trebuie depuse respectivele, apogeul st?rii enun?ate anterior este atins.
Profesorii au tehnicile necesare desf??ur?rii unor ore atractive ?i trans/inter disciplinare, dar AU TIMPUL NECESAR PUNERII LOR ÎN PRACTIC?!