Mesajul lui Iulian Cristache, presedintele FNAP-IP
"Parere personala...
Este clara presiunea Colegiilor Centenare, nu este de ieri, este de pe vremea fostului ministru Valentin Popa. Si atunci s-a inceput constructia unei noi legi, am avut cateva zile de intalniri la nivelul unui grup de experti, unii de nivel international, si stiu ca-si doreau aceste examene.
Le avem pe cele de cls a 5-a, cam trase de par... la nivel de echitate si transparenta. Acum... le vor pe cele de admitere la cls a 9-a. Mai rau, vom avea niste drame in familie - nu... nu e mult spus, sunt constient ce spun -, si multe interese.
Cine elaboreaza subiectele?
Cine pe cine mediteaza?
Cine verifica lucrarile?
Ma intreb care e miza, pentru ca performantele nu sunt dovedite de colegiile care au organizat examenul pentru cls a 5-a. Sunt elevi care au coborat stacheta, mai mult… nu au reusit sa mentina ruta educationala, adica nu au reusit in urma evaluarii nationale sa ramana la acelasi colegiu. Si atunci? Cum e posibil ca dupa o prima selectie riguroasa, avand cea mai buna resursa umana (elev, familie, profesori), sa nu poti accede in cls a 9-a?
Mai vorbim de performanta? Nu!
Nu inteleg de ce nu se fac subiecte mai grele, subiecte care sa nu deranjeze „productia la hectar”, ma refer la cei care obtin intre 5 si 7, si sa faca o diferenta reala intre 8 si 10. Ultimul subiect de la disciplinele de examen poate avea un nivel de dificultate crescut.
De ce atata munca suplimentara, mobilizare de resursa (centre de examen si evaluare, asistenti, corectori etc) si data libera intr-un calendar oricum supraaglomerat?
Nu cumva este evident interesul nelegitim al acestor colegii?
De ce trebuie sa punem pe drumuri familii care pot veni si din nordul tarii? De ce??