Admitere clasa a V-a 2024-2025: conditiile sustinerii testului de competente lingvistice pentru clasele cu regim intensiv

De Portal Invatamant
la 13 Aug. 2024
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Admitere clasa a V-a 2024-2025: conditiile sustinerii testului de competente lingvistice pentru clasele cu regim intensiv13Aug.2024

Metodologia de inscriere a elevilor in clasa a V-a la unitatile de invatamant care nu detin clase de nivel primar a fost publicata in Monitorul Oficial.

In document se arata ca, examenul de admitere in clasa a V-a se organizeaza la nivel de scoala in cazul in care numarul solicitarilor de inscriere este mai mare decat numarul locurilor aprobate prin planul de scolarizare. 
 
Regula se aplica si pentru unitatile de invatamant preuniversitar care infiinteaza clasa a V-a cu predare a unei limbi moderne de circulatie internationala in regim intensiv si la care numarul solicitarilor este mai mare decat cel al numarului de locuri aprobate prin planul de scolarizare. In acest caz se organizeaza un test de competenta lingvistica conform prevederilor Regulamentului - cadru de organizare si functionare a claselor cu predare a unei limbi moderne in regim intensiv, respectiv bilingv in unitatile de invatamant preuniversitar in vigoare.
 
Atentie! Pot fi exceptati de la sustinerea testului de competente lingvistice candidatii care, anterior inscrierii pentru admiterea in clasa a V-a cu predare in regim intensiv a unei limbi de circulatie internationala, au sustinut examene de competenta lingvistica intr-o limba de circulatie internationala si au obtinut o diploma/un certificat ce atesta nivelul de competenta lingvistica A1 sau un nivel superior.

Important: puteti vedea AICI o serie de Teste rezolvate pentru stapanirea limbii engleze!
- Un real ajutor pentru elevii de la clasele cu program bilingv
!
 
Recunoasterea si echivalarea rezultatelor obtinute la examenele cu recunoastere internationala cu testul de competente lingvistice se face numai daca numarul total al candidatilor inscrisi este mai mic sau egal cu numarul de locuri aprobat prin planul de scolarizare al unitatii de invatamant pentru clasa/clasele a V-a cu predare a unei limbi moderne in regim intensiv. In cazul in care numarul total al candidatilor inscrisi este mai mare decat numarul de locuri aprobat, toti candidatii sustin testul de competente lingvistice.
 

Metodologia de inscriere a beneficiarilor primari in clasa a V-a la unitatile de invatamant care nu detin clase de nivel primar

 
Art. 1.
Prezenta metodologie reglementeaza modalitatea de inscriere a a beneficiarilor primari in clasa a V-a la unitatile de invatamant preuniversitar care nu detin clase de nivel primar incepand cu anul scolar 2024 – 2025.
 
Art. 2.
Unitatile de invatamant preuniversitar care nu detin clase de nivel primar pot infiinta clasa a V-a conform prevederilor legale in vigoare.
 
Art. 3.
Inscrierea beneficiarilor primari se realizeaza dupa incheierea anului scolar aferent clasei a IV-a, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
 
Art. 4.
(1) In unitatile de invatamant preuniversitar in care se infiinteaza clasa a V-a si la care numarul solicitarilor este mai mic sau egal cu cel al numarului de locuri aprobate prin planul de scolarizare, inscrierea beneficiarilor primari se realizeaza cu respectarea prevederilor legale in vigoare privind transferul beneficiarilor primari prevazute in Regulamentul – cadru de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar.
 
(2) Unitatea de invatamant preuniversitar isi elaboreaza propria procedura de inscriere a beneficiarilor primari in clasa a V-a, cu respectarea prevederilor legale in vigoare, aprobata de consiliul de administratie al unitatii de invatamant.
 
Art. 5.
(1) In unitatile de invatamant preuniversitar in care se infiinteaza clasa a V-a si la care numarul solicitarilor este mai mare decat cel al numarului de locuri aprobate prin planul de scolarizare, se pot organiza examinari/testari la maximum doua discipline de studiu.
 
(2) Unitatea de invatamant preuniversitar isi elaboreaza propria procedura de organizare si desfasurare a testarilor/examinarilor cu respectarea prevederilor legale in vigoare, aprobata de consiliul de administratie al unitatii de invatamant.
 
(3) Nota finala obtinuta in urma testarilor/examinarilor reprezinta nota de admitere in clasa a V-a.
 
(4) Elevii sunt admisi in ordinea descrescatoare a notelor finale obtinute in limita locurilor aprobate prin planul de scolarizare.
 
Art. 6.
(1) Unitatile de invatamant preuniversitar cu profil artistic, care nu detin clase de nivel primar si infiinteaza clasa a V-a cu profil artistic, pot organiza testari/examinari in vederea evaluarii aptitudinilor specifice, conform dispozitiilor si regulamentului de organizare a invatamantului de arta prevazute la art. 23, 45 si 46 din Legea invatamantului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(2) Unitatea de invatamant preuniversitar isi elaboreaza propria procedura de organizare si desfasurare a testarilor/examinarilor cu respectarea prevederilor legale in vigoare, aprobata de consiliul de administratie al unitatii de invatamant.
 
Art. 7.
Unitatile de invatamant preuniversitar cu profil sportiv, care nu detin clase de nivel primar si infiinteaza clasa a V-a cu profil sportiv, pot organiza testari/examinari in vederea evaluarii aptitudinilor specifice, conform dispozitiilor si regulamentului de organizare a invatamantului sportiv prevazute la art. 23, 45 si 46 din Legea invatamantului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(2) Unitatea de invatamant preuniversitar care infiinteaza clasa a V-a profil artistic isi elaboreaza propria procedura de organizare si desfasurare a testarilor/examinarilor cu respectarea prevederilor legale in vigoare, aprobata de consiliul de administratie al unitatii de invatamant.
 
Art. 8.
(1) Unitatile de invatamant preuniversitar, care infiinteaza clasa a V-a cu predare a unei limbi moderne de circulatie internationala in regim intensiv si la care numarul solicitarilor este mai mare decat cel al numarului de locuri aprobate prin planul de scolarizare, poate organiza testul de competenta lingvistica conform prevederilor Regulamentului - cadru de organizare si functionare a claselor cu predare a unei limbi moderne in regim intensiv, respectiv bilingv in unitatile de invatamant preuniversitar in vigoare.
 
(2) Elevii care, anterior inscrierii in clasa a V-a la clasele cu predare in regim intensiv a unei limbi de circulatie internationala, au sustinut examene de competenta lingvistica intr-o limba de circulatie internationala si au obtinut o diploma nivel A1 sau nivel superior, sunt admisi fara a mai sustine proba de verificare a cunostintelor la limba moderna respectiva, numai daca numarul total al beneficiarilor primari care opteaza pentru acest tip de clase este mai mic sau egal cu numarul de locuri aprobat pentru clasele cu predare in regim intensiv a unei limbi de circulatie internationala. In cazul in care numarul total al beneficiarilor primari care opteaza pentru clasele cu predare in regim intensiv a unei limbi de circulatie internationala este mai mare decat numarul de locuri aprobat pentru acest tip de clase, toti elevii sustin testul de competenta lingvistica.
 
(3) In situatii exceptionale, in care se inregistreaza intarzieri in eliberarea, de catre institutia/organizatia care administreaza examenul respectiv, a diplomei mentionate la alin. (2), parintele/reprezentantul legal al candidatului poate depune o adeverinta care sa ateste promovarea examenului, eliberata de respectiva institutie/organizatie.
 
(4) In cazul unitatilor de invatamant preuniversitar care infiinteaza clasa a V-a cu predare a unei limbi moderne de circulatie internationala in regim intensiv, limba moderna care nu a fost studiata in ciclul primar, unitatile de invatamant vor aplica prevederile art. 5 din prezenta metodologie.
 
(5) In situatia in care exista elevi pentru care se solicita sustinerea testului de competenta lingvistica la mai multe limbi moderne, inspectoratul scolar judetean poate dispune organizarea acestuia pentru fiecare limba moderna in zile distincte.

 
Sfaturi pentru Nota 10 - Raspunsuri si Explicatii
Ce NOUTATI sunt pentru clasele IX-XII?

Ai copilul in clasele IX-XII?

Liceul necesita un efort de adaptare si de invatare constanta. Pentru ca la final urmeaza cel mai important test: examenul de BACALAUREAT!

Vestea buna? Va puteti ajuta copilul!

Solutii moderne pentru pregatirea examenelului de BACALAUREAT!

…Vezi AICI toate REDUCERILE >>


...Vezi AICI detaliile complete <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

admitere clasa a v-aadmitere clasa a v-a intensivmetodologieministerul educatiei


x
Lasa un raspuns



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
x
//