Evaluarea elevilor de clasa a VI-a nu are statut nici de examen, nici de concurs, si nu este obligatoriu ca nota sa fie trecuta in catalog. Aceasta are rolul de a le permite profesorilor sa observe progresul elevilor in timp real si sa le ofere sansa de a imbunatati situatia scolara a acestora.
Elevii vor fi evaluati prin doua probe trandisciplinare: limba si literatura romana si matematica si stiinte, iar subiectele vor fi elaborate la nivel national, de experti din Ministerul Educatiei.
In functie de rezultatul la aceasta evaluare, profesorii si parintii vor putea sa colaboreze pentru a identifica din timp cele mai bune optiuni pentru liceu.
In urma acestor evaluari, elevii, profesorii si parintii vor avea mai multe elemente concrete pentru a decide, pana la finalizarea gimnaziului, care este liceul care se potriveste cel mai bine fiecarui copil.
Scopul acestei evaluari: sa avem o imagine clara asupra modului in care copiii care au finalizat ciclul primar au dobandit cunostintele si competentele necesare inceperii cu succes a gimnaziului. Astfel, ministerul va avea o imagine clara asupra modului in care anumite politici specifice dau rezultate sau nu, potrivit site-ului Ministerului.
"Aceasta evaluare nu influenteaza in niciun fel parcursul elevului. Obiectivul acestei evaluari este realizarea unei diagnoze a sistemului de invatamant primar", informeaza expertii Fundatiei Miscarea Populara, care precizeaza ca este exclus sa fie realizate ierarhii in functie de rezultate sau reorganizari ale claselor, iar notele elevilor nu vor fi publice.