Religia devine materie optionala. Ce disciplina ii ia locul

De Ion Andreea
la 21 Oct. 2014
33 comentarii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Religia devine materie optionala. Ce disciplina ii ia locul21Oct.2014

Camera Deputatilor a adoptat proiectul proiectul depus de deputatul Remus Cernea care presupune eliminarea disciplinei "Religie" din programa scolara.

De anul viitor, elevii din invatamantul primar nu vor mai studia obligatoriu disciplina "Religie" la scoala. Aceasta va deveni materie optionala, pe care elevii o pot studia doar la cerere. In schimb, in locul religiei va fi introdusa o noua disciplina de studiu: "Etica si Cultura Civica".

"Scopul disciplinei "Etica si cultura civica" este de a cultiva spiritul critic, rationalitatea si empatia in masura sa dezvolte un aparat critic de judecata morala propriu fiecarui elev, dar si acela de a prezenta drepturile omului si reperele institutionale si valorile fundamentale ale unei societati deschise si democratice", spune deputatul Remus Cernea.

Acesta arata ca elevii care isi doresc sa studieze in continuarea religia o vor face la cerere, insa niciun copil nu va fi obligat sa asiste la orele facultative de religie, impotriva vointei sale ori a parintilor sai.

In cazul elevilor care aleg sa studieze in continuare materia "Religie", acestia nu vor fi evaluati cu note, ci cu calificative, care nu vor fi luate insa in considerare la calcularea mediei generale.

"Manualele si materialele auxiliare utilizate la orele de religie nu pot contine afirmatii cu caracter discriminatoriu ori referiri jignitoare la adresa altor culte sau persoane fara religie", conform proiectului depus de Remus Cernea.

Proiectul a primit aviz favorabil din partea Consiliului legislativ si din partea Comisiei Juridice, de disciplina si imunitati, conform datelor afisate pe site-ul camerei Deputatilor.

In Romania, religia este materie obligatorie pentru clasele I-XII si toti elevii trebuie sa fie prezenti la ore. Elevii care au alta credinta religioasa sunt, de asemenea, obligati sa participe la orele de religie de la scoala daca nu aduc acte doveditoare - adeverinte care sa ateste participarea la aceasta materie intr-un alt cult.

Incepand cu anul scolar 2014-2015, profesorii care predau religie in scoli sunt alesi de reprezentantii Patriarhiei si sunt supusi unui set de reguli aspre. Acestia trebuie sa predea unui singur cult, sa fie acreditati si sa indeplineasca exigente academice, morale si spirituale specifice.

In urma unui protocol semnat de Ministerul Educatiei si Patriarhia Romana, profesorii de religie vor fi angajati din acest an scolar numai dupa ce primesc avizul reprezentantilor cultului pe care il vor preda elevilor, iar cei care se vor abate de la regulile Patriarhiei isi vor pierde binecuvantarea si locul de munca.

"Protocolul reafirma cooperarea profesorilor de religie si a cadrelor didactice din invatamantul teologic preuniversitar si universitar cu propria lor Biserica a carei invatatura de credinta o predau in scoli, deoarece statul respecta autonomia cultelor si, deci, nu realizeaza singur, ci impreuna cu ele, invatamantul religios confesional.

Sfaturi pentru Nota 10 - Raspunsuri si Explicatii
Ce NOUTATI sunt pentru clasele IX-XII?

Ai copilul in clasele IX-XII?

Liceul necesita un efort de adaptare si de invatare constanta. Pentru ca la final urmeaza cel mai important test: examenul de BACALAUREAT!

Vestea buna? Va puteti ajuta copilul!

Solutii moderne pentru pregatirea examenelului de BACALAUREAT!

…Vezi AICI toate REDUCERILE >>


...Vezi AICI detaliile complete <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

religie religie materie optionala etica si cultura civica


x
Lasa un raspuns



Comentarii [33 comentarii]Adauga comentariul tau
20Mai.2015

Marcela 20 Mai. 2015 13:14:14

De ce ne facem griji pentru religie? Copiii fac de la revolutie ora de religie. Este eficient ce fac profesorii de religie? Copiii au devenit mai civilizati? Respecta ceva din cele 10 porunci? De ce platim profesori pentru ora de religie? Parintii care doresc sa fie buni crestini isi duc copiii la biserica sau le citesc pe intelesul lor. La religie nu au fost in stare sa faca un manual adaptat la nivelul de dezvoltare al elevilor. De ce se plang? Acum primesc ce merita! De ce apare in raportul de evaluare la clasa pregatitoare rubrica religie? Unde este legea? De ce nu se respecta? A responsabilizat cineva pe cineva?
12Dec.2014

Gigi 12 Dec. 2014 21:35:38

in primul rand, ora de religie nu este obligatorie la liceu.
in al doilea rand, niciun elev de alta confesiune decat cea ortodoxa nu este obligat sa asiste la ora de religie ortodoxa, ci poate avea situatia incheiata fara materia religie, daca nu aduce o adeverinta cu note de la cultul sau.
in al treilea rand, proiectul lui Cernea este o aberatie neconstitutionala, nu are nicio sansa sa reziste, deoarece statul garanteaza invatamantul religios art. 32 Constitutie, iar legea invatamantului considera predarea orei de religie un "drept constitutional". Asa ca nu m-as grabi prea tare sa ma bucur, daca as fi vreun ateu.
25Oct.2014

Simionesei 25 Oct. 2014 10:57:23

Trebuie reformat tot sistemul de invatamant, trebuie schimbat pentru ca copii nostril sa fie cautati ca ingineri , doctori, informaticieni nu ca salahori. Materii ca matematica, fizica, chimia , informatica, mecanica, cercetarea in toate domeniile, trebuie sa fie obligatorii. Eu imi doresc ca generatiile ce vor urma sa fie educate si pregatite. Religia nu ii pregateste pentru evolutie, nu trebuie sa fie obligatorie, este un lucru foarte intim.
24Oct.2014

Toni 24 Oct. 2014 19:51:29

O schimbare binevenita. In locul Biblie ar trebui studiata Carta Drepturilor Omului si abia atunci vom avea copii care stiu sa deoseabeasca raul de bine. Pana atunci apartinem Evului Mediu.
24Oct.2014

Vasile Grigore Si Ioan 24 Oct. 2014 19:47:17

Coada are, copitele si le ascunde in papuci, propaga in vazul lumii homosexualitatea, cum v-ati imagina ca poate suporta religia?
24Oct.2014

Lucy 24 Oct. 2014 16:11:05

Se pare ca ne intoarcem cu pasi repezi la comunism si ne asteapta culmi de realizari marete! Religia care practic ne invata cum sa ne respectam si sa ne iubim unii pe altii, se pare ca deranjeaza pe multi dintre parlamentarii nostri, asa cum ii deranja si pe comunisti... Pai cum sa furi si sa inseli daca stii ca Cineva te vede? Este clar ce se doreste: o generatie viitoare fara nici o valoare morala, cu creierul spalat de facebook, care va fi usor de controlat si de distrus. Un om care crede in Dumnezeu nu se teme de nimic, isi pastreaza coloana vertebrala dreapta si are o putere incredibila care nu poate fi clintita de nimic. Sunt mama de adolescente si imi dau seama ce important e la varsta lor sa li se dea niste repere dupa care sa se conduca in viata, sa poata face diferenta intre bine si rau. Dar normal ca niste oameni prea puternici si prea cinstiti ii inspaimanteaza pe viermii care se tarasc prin noroi! Cine se teme de Religie, domnule Cernea?
24Oct.2014

Tiberiu 24 Oct. 2014 15:42:39

Si asa scot pe banda o generatie de tampiti care prefera sa isi cumpere arme de la 18 ani si sa omoare oameni decat sa munceasca onorabil sau sa urmeze o facultate. calculatorul i-a tampit, o lege a educatiei bolnava i-a tampit, manualele fara nici o noima ii tampesc, de ce nu i-ar tampi si diavolul care salasluieste atat in guvernanti cat si in parintii acestor progenituri bolnave, in ei insisi si in toti ateii si incultii vremii. Ascultarea manelelor, bautul bauturilor alcoolice, mersul la cluburi si discoteci pana dimineata, fumatul drogurilor sunt indeletniciri mult mai potrivite pentru o tara bolnava, o lume bolnava si scarnava, o generatie cumplita, decat ascultarea unei explicatii religioase, aflarea unui adevar de credinta, crearea unei vieti spirituale drepte, care sa poata lupta cu tot raul din lume. Masonii au distrus si distrug tineretul in mod sistematic si iata cum au reusit sa scoata si acea oaza de lumina, pace, caldura sufleteasca, religia din vietile si asa distruse si bolnave ale unor handicapati constientizati si indoctrinati prin jocuri macabre si satanice de la calculator, ca sa faca rau, sa distruga, sa omoare, sa devina criminali in adevaratul sens al cuvantului.
23Oct.2014

Miki 23 Oct. 2014 21:56:57

Sunt total de acord cu scoaterea acestei materii obligatorii.
Copilul meu are in clasa si cativa colegi de religie musulmana si penticostala.
Nu m-i se pare normal ca acesti copii sa fie obligati sa asculte despre dogmele religioase ale crestinismului ortodox.
Cum v-ati simtii voi asa numiti crestini ortodoxi practicanti, daca copiii vostri ar fi obligati sa citeasca din CORAN la ora de religie ?
Inchipuiti-va ce simt acei parinti musulmani sau de alta credinta cand copiii lor sunt obligati sa citeasca BIBLIA ca sa nu i-a note mici si sa le fie diminuata media anuala.
Eu sunt crestin ortodoxa, dar nu sunt chiar atat de fundamentalista incat sa sustin ramanerea acestei ore - sunt impotriva acestei ore de multa vreme.
Copilul meu a venit suparat acasa, deoarece "doamna l-a dat afara pe Selim pentru ca nu a stiut cele 10 porunci. Nu e corect, mami. Ca noi nu invatam ca el din CORAN. El de ce trebuie sa invete din BIBLIE ???".
Astea sunt cuvintele copilului meu. Mie mi-a fost greu sa ii ofer un raspuns pertinent si credibil.
Voi ce i-ati raspunde "CREDINCIOSILOR" ???
EU SUNT TOTAL PENTRU SCOATEREA ACESTEI ORE OBLIGATORII DIN INVATAMANTUL ROMANESC.
23Oct.2014

Oarepanacand 23 Oct. 2014 20:29:42

Religia, o fraza de dansii inventata
Ca cu a ei putere sa va aplece-n jug,
Caci de-ar lipsi din inimi speranta de rasplata,
Dupã ce-amar muncirati mizeri viata toata
Ati mai purta osanda ca vita de la plug?
A scris ca sa ramana pentru posteritate, un gigant al culturii universale, intamplator, oare? un roman ortodox.
Religia nu se impune. Mai corect spus, credinta in divinitate nu se impune, credinta in preceptele unei religii sau a alteia se deprinde de catre copii, din si in familie. Daca parintii sunt credinciosi ortodocsi, catolici, protestanti, musulmani, budisti, mozaici, confucianisti, etc., atunci copii, vor deprinde de mici, din rugaciunile matinale, din cele de multumire la masa, din rugaciunea dinaintea culcarii, de la slujbele duminicale sau de sarbatori de la biserica unde merg ȋmpreuna cu parintii, preceptele religiei familiei, fara a mai fi nevoie sa se predea religia ȋn ºcoala. Sunt constantean si in orasul in care locuiesc, sunt in aceeasi clasa copii ale caror familii sunt practicante a 2, 3 sau chiar 4, 5 religii diferite. Pe care din copii ii obligam, pe care ii favorizam obligandu-i sa participe la aceeasi ora de religie? Sa lasam copii sa invete cat mai mult si mai bine stiintele exacte, limba romana si cea materna, cat mai multe limbi straine, iar daca au chemare catre studierea mai aprofundata a religiei, seminariile preotesti si facultatile de teologie le stau la dispozitie. Nu putem sa-i obligam pe toþi sa invete dogmele unei anume religii, in schimb, prin cursuri de etica si cultura civica, se pot indruma copii spre ȋntelegere a celor din jurul lor, a celor cu opinii religioase diferite, spre o educatie fãrã constrangeri, fara resentimente religioase, rasiale, sau interetnice, sa creada in adevar, sa recunoasca si sa urasca minciuna. Religia nu se invata in scoala.
Unii din cei care au facut comentarii inaintea mea si-au si au pus tot felul de ȋntrebari legate de acest subiect, de exemplu, “Oare de ce guvernantii nostri jura pe Biblie cand intra intr-o functie importanta” pusa de Tiu. Raspunsul meu, deci parerea mea, este ca normal, fiind o Republica parlamentara, guvernata pe baza unei constitutii si oficialii ce depun un juramant fata de tara, fata de popor, ar trebui sa jure cu mana pe Constitutia tarii nu pe Biblie. De ce? Pentru ca nu toti cei ce jura sunt de religie crestina sau pur si simplu ca nu toate dogmele crestine recunosc biblia ca si carte de capatai, sau o recunosc trunchiat. Dacã ma intrebati eu carei religii apartin spiritual, va voi rãspunde ca sunt ortodox nepracticant, sunt unul din cei cu credinta in suflet, nu in crucile fãcute in autobuz cand acesta trece pe langã o biserica.
23Oct.2014

Crina 23 Oct. 2014 20:15:22

e trist ca citim cuvinte jignitoare la adresa cuiva, taman pe portalinvatamant.ro; parerea mea este ca filosofia crestina - daca ar avea cine sa o predea - ar fi foarte bine-venita in scoala, ar putea fi un pas in dezvoltarea personala a copilului; sau istoria religiilor pentru clasele de liceu, dupa ce ei vor fi invatat sa gandeasca cu mintea lor; in rest...sa fim seriosi...cine vrea dogma sa propuna infiintarea scolilor pe langa manastirile de maici
23Oct.2014

Stelin Pelin 23 Oct. 2014 17:05:24

CERENEA. COADA DE CAL SI MINTE INGUSTA, CE DEMENT TE.A VOTAT PE TINE PARLAMENTAR?
CE STII TU HOTULE DESPRE CELE ZECE PORUNCI SI DESPRE RELIGII, IN GENERAL?
TOATE RELIGIILE DE PE PAMANT ZIC SA NU FURI SI SA NU MINTI! TU, BANDITULE CU COADA CAL DAI LECTII DE ETICA SI MORALA ROMANILOR, TU CARE ALATURI DE ALTI 500 DE HOTI FACI LEGI NUMAI IN FAVOAREA UNUI GRUP AL TAU! TU VREI SA-MI EDUCI COPII MEI CU LEGI FACUTE DE TINE?
TE BLESTEM HOTULE SI BANDITULE CA 1000 DE ANI DE ACUM URAMSII TAI SA AIVBA PARTE DE ETICA TA! SCARBELOR , LE E SILA LA ROMANI SA VA PRIVEASCA PE ACOLO PE SUB PAMANT PE UNDE VA ARATA ZIARELE!
23Oct.2014

Moromete 23 Oct. 2014 15:58:25

"Aºadar, aceasta zic ºi mãrturisesc an Domnul, ca voi sã nu mai umblaþi de acum cum umblã neamurile, an deºertãciunea minþii lor, Întunecaþi fiind la cuget, anstrãinaþi fiind de viaþa lui Dumnezeu, din pricina necunoºtinþei care este an ei, din pricina ampietririi inimii lor” Efeseni 4, 17-18
rau a fost pana acum, pt ca nu mereu profesorii de religie si-au facut datoria, dar, daca scoatem religia, va fi si mai rau, ca nu vor mai avea niciun reper moral copiii.
23Oct.2014

Liviusyn 23 Oct. 2014 15:11:03

Este adevarat ca statul , conform Constitutiei, este laic ; foarte bine ca nu se amesteca Cerul cu pamantul. Pe de alta parte, majoritatea de 86 % ortodocsi declarati la recensamantul din 2011 presupune o sustinere in plan institutional , prin Ministerul Invatamantului a studiului religiei, punctual a celei ortodoxe. Nu cunosc optiunile celorlate confesiuni referitoare la acest subiect. In ceea ce priveste insa religia crestin ortodoxa , ea este izvorul cel mai curat al Cuvantului lui Dumnezeu, Hristos-Mantuitorul lumii, fara adaugiri , trunchieri sau interpretari omenesti.Deci studiul religiei crestin ortodoxe in scoala este, departe de a i se conferi obligativitatea , un indicator al iubirii pentru fiii nostri , pe care ii dorim dupa cum Insusi Hristos ne-a indemnat "... desavarsiti precum Tatal vostru desavarsit este ." Studiul religiei nu este, dupa cate stiu ,nici acum obligatoriu in scoala, putand opta in acest sens , fie pentru confesiunea personala fie , in cazul familiilor atee pentru neprezentarea la ora de studiu.
23Oct.2014

Parerea Mea 23 Oct. 2014 13:23:20

ok, dar atunci sa se scoata si" teoria" evolutionista din biologie, ca nu e dovedita stiintific adica elevii invata basme si teoria big bang-ului ca nici aia nu e decat o ipoteza filozofica. de ce trebuie sa invete copiii ca se trag din maimute , cand aproape toata lumea stiintifica mondiala e de accord cu un Creator care a pus informatia primordial in prima gena???
remus cernea sa se ocupe de lucruri serioase, ca pana la 40 de ani a fost un terchea-berchea fara un serviciu concret doar pe statul de plata a lui George soros.
ca o concluzie: diavolul e deranjat doar de adevar, de sfintenie. e clar de ce a fost scoasa religia din programa. in majoritatea tarilor occidentale se preda religia I scoli. noi cica suntem ortodocsi, adica dreptcredinciosi. buna gluma!
23Oct.2014

GIGEL 23 Oct. 2014 13:17:08

@vidor: iar ateii au aparut cand primul agramat s-a apucat sa comenteze pe bloguri.
se scrie: escroc si Voltaire.
oare din cauza ca ai studiat religia la scoala esti asa incult???
Voltaire a fost mason. se stie ca masoneria este antihristica, se inchina lui Lucifer, asa ca declaratia unui nebun ma lasa rece.
se pare ca 50 de ani de ateism se resimt abia acum. oamenii, spalati pe creier si educati doar de tv si internet cati mai citesc o carte ?? se lasa usor manipulati de oameni de teapa lui remus cernea, sluga lui George soros, ateu declarant, care face parte din elita care conduce lumea. pacat de jertfa inaintasilor care au murit sa apere credinta strabuna. se intoarce in mormant sf Brancoveanu sau sfintii inchisorilor.
sa imi explice cineva ce invata de rau religia, ca materie? daca ne-am insusi morala crestina sa ne iubim unii pe altii, sa ii iubim pe dusmani, sa fim milostivi, blanzi, rabdatori, smeriti, morali,s a nu furam, sa nu mintim, nsa nu invidiem, sa nu fim egoisti, sa nu ucidem, etc OARE NU AM TRAI INTR-O LUME MAI BUNA??
22 mil de avorturi s-au facut intre 1956-2009. halal tara crestina. in vest, avorturile sunt interzise in majoritatea tarilor.
ne trebuie moralitate, ne trebuie decenta, ne trebuie pudoare.
NU SUNT DE ACORD CU ACEASTA INLOCUIRE!!!
23Oct.2014

Adriana Niculai 23 Oct. 2014 09:36:44

Este o decizie foarte bunacare trebuia analizata dinainte de a fi introdusa in scoli,dar cum la noi politica se face prin intermediul bisericii intelegem de ce am fost OBLIGATI sa invatam religie!! Consider ca fiecare om e liber sa citeasca si sa aiba propria religie,sa creada fiecare asa cum doreste si la intensitatea dorita,nu sa ni se impuna o religie,ASTA nu mai este credinta! Iar copii au dreptul de a-si alege in ce sa creada nu sa fie obligati sa invete o religie pe care nu o inteleg!!! Oare prin acest lucru nu ne intoarcem de unde am plecat?!?! Parca eram o tara libera ,in care puteam alege liber ce vrem ,cum sa vina Biserica prin intermediul legilor sa ne oblige sa ne inchinam??? o mare aberatie
23Oct.2014

Elena Gui 23 Oct. 2014 09:24:47

Pe ce o fi jurat Cernea? Volter, Mr Vidoc??? Verificati google-ul si nu mai scrieti ciudatenii cu aere de cunoscatori! Doamna Anonima, stiti ce este deontologia??
23Oct.2014

Elena Gui 23 Oct. 2014 09:15:40

Aveti dreptate domnilor Niculae Petre, Adrian si Ciprian. Ne trebuie stiinta ca poate intr-un tarziu veti intelege si DVS ceva si veti invata sa scrieti inteligent si corect. P.S. se scrie Ortodoxie si Nu Ortodocsie. Dar eu nu am facut Religie in clasele I- XII sa fiu intr-atat de afectata. Macar, stiti cu ce se mananca orele de Religie? Cernea stie sau vrea sa iasa in evideta cu ceva? Sper sa aiba un proiect bun, nu carpeli pt ce vrea sa faca. Sau mai bine sa nu faca. IAR pt legislatori, optionala sau facultativa?, sa se decida pt ca este diferenta intre ele. Apoi, nu exista deja Civica?
23Oct.2014

Tiu 23 Oct. 2014 09:06:22

Oare de ce guvernantii nostri jura pe Biblie cand intra intr-o functie importanta daca aceasta nu are valoare si este o minciuna!? Cine minte Biblia care ne traseaza modul de viata in dragoste sau guvernantii care nu-si respecta angajamentele sau juramintele?
Domnule Cernea ne spuneti si noua care sunt "valorile fundamentale ale unei societati deschise si democratice".
Suna frumos dar nu vedem continutul!
Asa ni s-a spus si de valorile europene si ne-am trezit cu eutanasierea copiilor, libertate la incest si la poponari.
23Oct.2014

Vidoc OLDROCK 23 Oct. 2014 09:00:43

Religia a apãrut cand PRIMUL EXCROC de pe planetã a antalnit PRIMUL PROST ! ” citat din VOLTER

Suntem atat de stupizi ancat am ajuns sã ne antrebãm ...
DACÃ AVEM CE SÃ INTRODUCEM ÎN LOCUL ORELOR DE .....religie ?!!
Dacã pentru bani, profitorii de popii -mafioți ne-au tras anapoi sute și mii de ani cu fantasmele lor mincinoase , pentru viitorul lucid și rațional al copiilor noștrii, trebuie sã existe vre-o MATERIE INTELIGENTÃ și pentru ei ,la nivelul mileniului trei !!!
Ați scris acest articol vãdit tendențios cu tentã de regret total pentru aceastã MARE PSIHOZÃ SOCIALÃ zisã... religie,pentru care omenirea stupidã a alocat mai mulți bani decat an școli ,spitale și locuințe la un loc .
Se cer predate-n școli , ENZIMOLOGIA ,Codul Rutier ,Codul Penal ,Microbiologia ,și dece nu ...CODUL BUNELOR MANIERE !!!!
Dogmatismul rãzboinic și brutal religios trebuie ușor ,ușor ,sã disparã din concepția pãrinților și copiilor dar mai ales a guvernanților Romaniei care pentru un electorat masiv ,alocã BOR -ului ,sume incomensurabile și neimpozitate din Bugetul de Stat.
Respect total Parlamentarului REMUS CERNEA !
23Oct.2014

Iohhanniss 23 Oct. 2014 08:55:20

S-a gandit si a calculat cineva :
1.-Ce se intampla cu profesorii de Religie - TITULARI- din unitatile scolare care nu vor mai avea atatea ore incat sa aiba o norma ?
2.-Cine supravegheaza elevii care NU participa la ora de religie, la o scoala care, sa spunem are 10 clase de inv.primar si ora de religie va fi la unele clase in mijlocul programului orar ?
3.-Ca prin introducerea unei materii obligatorii si existenta celeilalte materii ca optional se INCARCA programul saptamanal al elevilor ?
4.-Cine preda aceasta noua disciplina si cu ce costuri ?
5.-Ca si pana acum elevii claselor primare primeau calificative si asta nu e nici o noutate ?
6.-Ca, in fine, oricine are o idee tampita poate modifica Legea Educatiei ? de data asta chiar nu vad care este impedimentul de a exista aceasta disciplina in programa scolara, cata vreme fiecare cult isi facea ora cu reprezentantul lui !!!
23Oct.2014

Anonima 23 Oct. 2014 08:55:06

Initiativa lui Cernea este foarte buna. Religia in scoli,inseamna 100% indoctrinare, in niciun caz nu-l ajuta pe copil sa-si formeze un simt civic. Educatia si simtul civic se formeaza in cei "7 ani de-acasa" cu contributia parintilor.
Iar Dumnezeu nu cred ca si-a dorit sa existe "n" religii pe pamant, razboaie in numele religiei,ganditi-va la perioada Inchizitiei cand au fost infapuite multe atrocitati in numele RELIGIEI.

Iar credinta fiecaruia,nu are nicio treaba cu religiadoctrina, deontologia,credinta tine de spiritualitate.
23Oct.2014

Ionela 23 Oct. 2014 08:50:34

Foarte bine ca se renunta la materia de studiu obligatorie Religia.
Este mai folositoare o reamintire a regulilor de comportament civilizat in societate,deoarece cateodata,nu sunt suficiente informatiile de acasa.
Si educatia copiilor nu se face numai prin religie,dar indoctrinarea in ignoranta de cele mai multe ori are loc prin intermediul ei, indiferent de unde vine:ortodoxa,catolica, musulmana,iudaica....
Mai interesant ar fi de predat in scoli o ISTORIE A RELIGIILOR, tinand seama ca primul om care a studiat evolutia lor in timp a fost unROMAN, MIRCEA ELIADE,iar un al important reprezentat a fost PETRE CULIANU.
23Oct.2014

Niculae Petre 23 Oct. 2014 07:56:39

Raaaaaaaa....in sfirsit scapam de indoctrinarea religiei.....O pecingine a tuturor societatilor....o minciuna.....un loc de cistigat bani fara munca pe seama celor fara minte....religie ...ne trebuia noua in anul 2015???S-a gindit bine cel ce a dat o asemenea lege.....Viitorul omenirii este stiinta si dezvoltarea nu religia....Pe cind o lege care scoate religia si de la bugetul statului....ca ne afecteaza enorm finantele..........
22Oct.2014

Cristi 22 Oct. 2014 23:25:25

Pentru copiii noștrii va fi rãu, pentru cã ei duc lipsã de bun simþ, nu au cei 14 ani de acasã 7 ani ai lor și 7 ani ai pãrinþilor lor RUȘINE acestor trãdãtori care schimbã ce e bun an þara asta !
22Oct.2014

Nutz 22 Oct. 2014 21:52:13

articol plin de balarii
22Oct.2014

Ion 22 Oct. 2014 21:36:46

așa lucreazã Satan, prin duhuri necurate și ampotrivitoare Lui Dumnezeu! Așa am ajuns sã ne conducã UNGURII! vai de acest popor : acesta-i interesul Occidentului, dezrãdãcinarea romanului, apoi, implementarea lucrãrii lui Satan an capul, inima și preocupãrile romanului.Ce model putem lua de cei care pretind ”Educație civicã . . . ” ? Cãutați cuvantul Lui Dumnezeu an locul minților bolnave sindromului ”Cernea” Oameni buni: nimeni nu vã obligã sã studiați religia ortodoxã, STUDIAȚI Bibblia, studiați cuvantul Lui Dumnezeu! Nu vã obligã NIMENI sã fiți ortodocși! Nu mai loviți an ORTODOXIE ! Dar cãutați-L pe Dumnezeu și Dumnezeu va fi cu noi cu toți! Nu-l anlãturați pe Dumnezeu, lãsați-i pe cei ce doresc pe Dumnezeu an pace! Cu toții vom plãtii pentru o viitoare societate fãrã Dumnezeu!
22Oct.2014

Adrian 22 Oct. 2014 21:29:29

In sfarsit cineva inteligent care a vazut monstruozitatea acestor ore ,cu minciuni lumea a fost facuta in 6 zile,ea neavand mai mult de intre 6000-13000 de ani s.a.m.d Iar apoi predai biologie,antropologie,astronomie care sunt in conflict direct.Copiii sunt si asa bulversati.Mai lasati ne voi cu monstri vostri facuti tot de Domnu ,astfel .
22Oct.2014

Ciprian 22 Oct. 2014 21:00:18

Este un proiect de lege normal,200 milioane ortodocsi nu pot impune celorlalti 7 miliarde religia lor .Ortodoxismul ,din aceasta cauza nu poate fi luat cu valoare de adevar si nu se poate fi predat in scoala.Parintii care vor cunostinte religioase se pot duce la orice biserica vor.Sunt oameni cu alte convingeri ,in afara ortodocsiei,care trebuiesc respectati.
22Oct.2014

Ungureanu Elena 22 Oct. 2014 20:40:47

D-nule Cernea, mai lasa-ne....Lasa-ne cu lectiile de ëtica democratica "in Romania, lasa copii sa invete de D-zeu, caci fara El suntem praf in vant...Se vede ce politicieni"credinciosi "avem, care nu au frica de nimic ....O tara de ateisti si farisei..Rusine sa va fie!!!
22Oct.2014

Nitu 22 Oct. 2014 20:34:52

Religia nu este o "materie" ci o traire. Daca se scoate religia din scoala, se revine la perioada comunista, in care ateismul era suveran. Disciplina RELIGIE este o insumare de cultura, traire spirituala, omenie si morala. Cine a propus o asemenea aberatie legislativa nu are niciun pic de consideratie fata de identitatea nemului romanesc, si asa destul de incercat din toate punctele de vedere. Fiecare disciplina are importanta ei si este o piatra de temelie pentru formarea tinerilor. Daca din viata noastra il scoatem pe Dumnezeu, atunci sa nu ne miram ca avem existenta pe care o meritam.
22Oct.2014

Cris 22 Oct. 2014 20:23:35

Toti cretinii au idei de proiecte de lege pentru invatamant. Mai bine s-ar duce in piata la vandut cartofi, decat sa emita toate tampeniile care le trec prin minte in momente de betie!!!
22Oct.2014

Zaplitnei Iuliana 22 Oct. 2014 15:59:30

7
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Iti oferim Gratuit Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Citeste GRATUIT toate
informatiile despre
invatamantul primar,
gimnazial si liceal.
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Adauga mai jos adresa ta de email si
primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Iti oferim GRATUIT
Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primesti GRATUIT noile
TESTE REZOLVATE pentru Evaluarea Nationala
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
x
//