Inspectoratul Scolar Judetean Buzau a publicat procedura privind organizarea si desfasurarea simularilor judetene a Evaluarii Nationale pentru elevii de clasa a VII-a si de organizare si desfasurare a simularilor judetene pentru examenul de Bacalaureat 2024.
Conform procedurii, simularea judeteana a Evaluarii Nationale - 2023-2024 se desfasoara in conformitate cu Metodologia de organizare si desfasurare a Evaluarii Nationale pentru elevii clasei a VIII-a, Anexa nr. 2 la OMECTS nr. 4801/31.08.2010, cu prevederile ordinului 6155/31 august 2023 si cu prevederile prezentei proceduri.
Prinde REDUCERI de 85% la culegeri de BAC si Evaluare Nationala! Transportul e GRATUIT...click AICI pentru OFERTA de Black Friday 2023<<
In mod similar, simularea judeteana a Examenului National de Bacalaureat - 2023-2024 se desfasoara in conformitate cu Metodologia de organizare si desfasurare a examenului de bacalaureat - 2011, Anexa nr. 2 la OMECTS nr. 6156/2023, cu modificarile ulterioare, cu prevederile ordinului nr. 6156/31 august 2023 si cu prevederile prezentei proceduri.
Desfasurarea probelor scrise in cadrul simularilor judetene la Evaluarea Nationala 2024 si Bacalaureat 2024
(1) In zilele de desfasurare a probelor scrise, prezenta presedintelui, vicepresedintelui, secretarului si a membrilor comisiei de organizare a simularilor judetene in unitatea de invatamant se asigura in intervalul orar 08:00-18.00.
Asistentii se prezinta la unitatea de invatamant la ora 07:30, iar profesorii evaluatori la ora 16:00.
Accesul elevilor in salile de clasa este permis pana la ora 8:30. Elevii vor fi distribuiti pe sali conform unei repartizari prealabile afisata pe usa fiecarei sali. In zilele de desfasurare a probelor scrise, elevii vor avea acces in salile de examen avand asupra lor documente de identitate (cartea de identitate sau carnetul de elev vizat pentru anul in curs).
(2) Ora de incepere a probelor la simularea Evaluarii Nationale pentru fiecare din zilele in care se organizeaza simularea, este 09:00. Probele au durata de 2 ore, din momentul primirii subiectelor de catre elevi.
(3) Ora de fincepere a probelor la simularea Examenului National de Bacalaureat, pentru fiecare din zilele in care se organizeaza simularea, este 09:00. Probele au durata de 3 ore din momentul primirii subiectelor de catre elevi.
(4) Elevii participanti vor semna un tabel de prezenta care sa confirme participarea la examen.
(5) Redactarea lucrarilor scrise se va realiza pe foi tipizate, la simularea Examenului National de Bacalaureat, si respectiv intr-o brosura, la simularea Evaluarii Nationale, cu completarea aceluiasi tip de date la nivelul scolii si cu securizarea datelor de identificare a elevului.
(6) Profesorii asistenti lipesc coltul primei pagini a brosurii/tipizatului (unde elevul a trecut datele personale) numai dupa ce au verificat completarea corecta a datelor candidatilor, semnand pentru confirmare in interiorul portiunii ce urmeaza a fi sigilata prin utilizarea de etichete;
(7) La finalul timpului alocat elaborarii lucrarii scrise, asistentii de sala predau lucrarile si tabelul de prezenta comisiei. Elevii au voie sa paraseasca sala de examen si sa predea lucrarea dupa cel putin o ora in cadrul simularii Evaludrii Nationale, respectiv o ora si jumatate in cadrul simularii Examenului National de Bacalaureat.
(8) La finalul fiecarei probe scrise, presedintele comisiei din unitatea scolara impreuna cu un membru al comisiei preiau pe baza de proces-verbal lucrarile scrise de la profesorii asistenti si verifica:
- daca numarul de pagini al fiecarei lucrari coincide cu cel inscris pe aceasta;
- daca numarul lucrarilor coincide cu numarul semnaturilor elevilor din procesul verbal de predare a lucrarilor;
- daca a fost aplicata corect stampila pe brosura/foile de examen;
- daca au fost barate, de catre profesorii asistenti, spatiile ramase libere.
(9) Dupa colectarea tuturor lucrarilor scrise, presedintele comisiei impreuna cu membrii comisiei amesteca si numeroteaza lucrarile, le impart in seturi egale si le predau profesorilor evaluatori din unitatea scolara.
Evaluarea lucrarilor si prelucrarea rezultatelor
a. Profesorii evaluatori sunt cadre didactice de specialitate, de regula, din unitatea de invatamant in care se desfasoara simularile judetene.
b. Evaluarea lucrarilor se realizeaza astfel: fiecare lucrare este evaluata de doi profesori evaluatori. Cadrele didactice de specialitate din unitatea de invatamant care au urmat sau urmeaza programul de formare a profesorilor evaluatori pentru examenele si concursurile nationale vor fi selectate cu prioritate pentru evaluarea lucrarilor.
c. In situatia in care nu sunt suficienti profesori de specialitate in unitatea de invatamant, presedintele comisiei de organizare a simularii din unitatea de invatamant solicita unei alte unitati scolare nominalizarea unui profesor de specialitate, in vederea evaluarii lucrarilor.
d. La evaluarea lucrarilor din cadrul simularii judetene a Examenului National de Bacalaureat se vor respecta prevederile din Ordinul nr. nr. 6156/31 august 2023 privind organizarea si desfasurarea Examenului National de Bacalaureat - 2024;
e. La evaluarea lucrarilor din cadrul simularii judetene a Evaluarii Nationale se vor respecta prevederile din Ordinul nr. nr. 6155/31 august 2023 privind organizarea si desfasurarea Evaluarii Nationale pentru absolventii clasei a VllI-a, in anul scolar 2023 — 2024.
Rezultate simulare judeteana Evaluare Nationala 2024 si Bac 2024
Rezultatele elevilor nu vor fi trecute in catalog. Prin exceptie, la solicitarea scrisa a elevilor, notele obtinute la simularile judetene pot fi trecute in catalog.
Rezultatele obtinute de elevi la simularea evaluarii nationale pentru elevii clasei a Vlll-a si la simularea probelor scrise ale examenului national de bacalaureat, in anul scolar 2023-2024, sunt analizate la nivelul fiecarei unitati de invatamant in care sau desfasurat aceste simulari, prin discutii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, sedinte cu parintii, precum si la nivelul consiliului profesoral, in vederea adoptarii unor masuri pentru imbunatatirea performantelor scolare.
Rezultatele obtinute la simularile examenelor nationale nu se contesta;
Lucrarile elevilor vor fi arhivate pentru un an de zile la nivelul unitatii de invatamant.
Pentru elevii cu cerinte educationale speciale se asigura sustinerea probelor “de examen adaptate in conformitate cu prevederile procedurii privind asigurarea conditiilor de egalizare a sanselor pentru elevii cu deficiente de vedere/deficiente de auz si tulburari de neurodezvoltare care sustin examenele nationale: Evaluarea Nationala pentru absolventii clasei a VIII-a si Examenul National de Bacalaureat, elaborata de Ministerul Educatiei si ale art. 27 din Metodologia pentru asigurarea suportului necesar elevilor cu tulburari de invatare, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei nationale nr. 3.124/2017.
CALENDAR simulare judeteana Evaluare Nationala 2024
Simulare la nivel judetean a Examenului de Evaluare Nationala pentru absolventii clasei a VIII- a din Buzau
20 noiembrie 2023 - Limba si literatura romana — proba scrisa
21 noiembrie 2023 - Matematica — proba scrisa
4 decembrie 2023 - Comunicarea rezultatelor
CALENDAR simulare judeteana Bac 2024
Simulare la nivel judetean a Examenului de Bacalaureat, pentru absolventii de liceu din Buzau:
27 noiembrie 2023 - Proba E) a) — proba scrisa — Limba si literatura romana
28 noiembrie 2023 - Proba E) c) — proba scrisa — proba obligatorie a profilului: Matematica sau Istorie
29 noiembrie 2023 specializarii - Proba E) d) — proba scrisa — proba la alegere a profilului
12 decembrie 2023 - Comunicarea rezultatelor
Lista continuturi simulare judeteana Evaluare Nationala 2024
Limba si literatura romana
Lectura
1. Cuvinte- cheie, idee principal, idee secundara, tema
2. Planul simplu. Planul dezvoltat de idei
3. Tipare textuale de structurare a ideilor: narativ, descriptiv, dialogat
4. Textul narativ: narativul literar in proza; timp, spatiu; instantele comunicarii narative: autor, narator, personaje, mijloace de caracterizare; naratiunea la persoana I si la persoana a III-a, actiune, momentele subiectului, etapele naratiunii
5. Narativul nonliterar
6. Strategii de comprehensiune: Compararea a doua sau mai multe texte
sub aspectul continutului si al structurii
7. Strategii de interpretare: argumentarea punctelor de vedere pe marginea textelor citite
Redactare:
1. Etapele scrierii
2. Partile textului
3. Planul simplu de idei. Planul dezvoltat de idei. Rezumatul. Tipare textuale de structurare a ideilor: narativ, descriptiv, dialogat
4. Comentarea unor pasaje din textele citite, descrierea unei emotii; caracterizarea personajului
Elemente de constructie a comunicarii
Gramatica
1. Enuntul. Enunturi asertive, interogative, exclamative, imperative. Propozitia simpla. Propozitie dezvoltata.
2. Propozitia afirmativa. Propozitia negativa
3. Fraza: coordonarea prin juxtapunere si prin jonctiune. Conjunctii coordonatoare. Norme de punctuatie
4. Predicatul verbal. Predicatul nominal
5. Subiectul exprimat. Subiectul neexprimat. Acordul
6. Atributul (realizari prin adjectiv, substantiv, pronume, numeral, adverb)
7. Complementul: complementul direct, indirect, prepozitional; circumstantialul de loc, de timp, de mod
8. Verbul
9. Substantivul.
10.Articolul
11.Pronumele
12.Numeralul
13.Adjectivul
14.Adverbul
15.Prepozitia
16.Interjectia
Ortoepie si ortografie
1.Alfabetul.
2.Tipuri de sunete. Corespondenta sunet- litera. Diftong, triftong, hiat
3.Silaba. Accentul
Vocabular
1. Cuvantul: forma si sens. Sensul cuvintelor
2. Categorii semantice: sinonime, antonime, omonime, cuvinte polisemantice
3. Campul lexical
4. Mijloace interne de imbogatire a vocabularului. Derivarea, compunerea, schimbarea valorii gramaticale. Familia lexicala Confuzii paronimice. Pleonasmul
Variatie stilistica
Limba standard. Norma si abatere. Limba vorbita si limba scrisa.
Elemente de interculturalitate
Valori ale culturii populare in spatiul romanesc
Matematica
Materia din clasele V-VII integral
Algebra clasa a VIII-a
Intervale si inecuatii
Geometrie clasa a VIII-a
Unghiul dintre doua drepte. Dreapta paraleld cu planul
Lista continuturi simulare judeteana a examenului de Bac 2024
Limba si literatura romana
Identificarea temei si a modului de reflectare a acesteia in textele studiate sau in texte la prima vedere:
- tema, motiv/motive identificat(e) in texte, viziune despre lume
- genuri literare: epic, liric, dramatic
- modul de reflectare a unei idei sau a unei teme in mai multe opere literare, apartinand unor genuri sau epoci diferite
Identificarea si analiza principalelor componente de structura, de compozitie si de limbaj specifice textului narativ:
- particularitati ale constructiei subiectului in textele narative
- particularitati ale compozitiei in textele narative: incipit, final, episoade/secvente narative, tehnici narative
- instantele comunicarii in textul narativ
- constructia personajelor; modalitati de caracterizare a personajului; tipuri de personaje
- tipuri de perspectiva narativa
- specii epice: basm cult, nuvela, roman
- registre stilistice, limbajul personajelor, limbajul naratorului
- stilul direct, stilul indirect, stilul indirect liber
Identificarea si analiza principalelor componente de structura si de limbaj specifice textului dramatic
- particularitati ale constructiei subiectului in textul dramatic
- particularitati ale compozitiei textului dramatic
- modalitati de caracterizare a personajelor
- registre stilistice, limbajul personajelor, notatiile autorului
- specii dramatice: comedia
Identificarea si analiza elementelor de compozitie si de limbaj in textul poetic
- titlu, incipit, relatii de opozitie si de simetrie, elemente de recurenta: motiv poetic, laitmotiv, simbol central, idee poetic
- sugestie
- imaginar poetic, figuri semantice (tropi); elemente de prozodie
- instantele comunicarii in textul poetic
Identificarea si explicarea relatiilor dintre operele literare si contextul cultural in care au aparut acestea
- trasaturi ale curentelor culturale/literare reflectate in textele literare studiate sau in texte la prima vedere
Construirea unei viziuni de ansamblu asupra fenomenului cultural romanesc, prin integrarea si relationarea cunostintelor asimilate
- fundamente ale culturii romane (originile si evolutia limbii romane - perioada veche (formarea constiintei istorice)
- curente culturale/literare in secolele XVII-XVIIl: umanismul si iluminismul
- perioada moderna:
a. curente culturale/literare in secolul al XIX-lea - inceputul secolului al XX-lea (romantismul, realismul, simbolismul)
b. perioada interbelica (orientari tematice in romanul interbelic)
Argumentarea in scris si oral a unor opinii in diverse situatii de comunicare
- constructia textului argumentativ; rolul conectorilor in argumentare, structuri si tehnici argumentative in texte literare si nonliterare, scrise sau orale
- logica si coerenta mesajului argumentativ
Argumentarea unui punct de vedere fata de o problematica pusa in discutie
- verbe evaluative, adverbe de mod/predicative ca marci ale subiectivitatii evaluative, cuvinte cu rol argumentativ, structuri
sintactice in argumentare
- constructia discursului argumentativ: structuri specifice, conectori,
tehnici argumentative, eseul argumentativ
Compararea si evaluarea unor argumente diferite, pentru formularea unor judecati proprii
- interpretari si judecati de valoare exprimate in critica si in istoria literara
- eseul structurat, eseul liber
AUTORI CANONICI:
ION CREANGA
MIHAI EMINESCU
I.L. CARAGIALE
IOAN SLAVICI
TITU MAIORESCU
GEORGE BACOVIA
La alegere, UN ROMAN din creatia autorilor de mai jos:
LIVIU REBREANU
CAMIL PETRESCU
G. CALINESCU
Matematica M_mate-info
Materia clasele IX-XI integral
Algebra clasa a XII-a
Legi de compozitie
Analiza matematica
Primitive. Integrala nedefinita (pana la prima schimbare de variabila)
Matematica M_st. naturii
Materia clasele IX-XI integral
Algebra clasa a Xll-a
Legi de compozitie
Analiza matematica
Primitive. Integrala nedefinita (pana la prima schimbare de variabila)
Matematica M_tehnologic
Materia clasele IX-XI integral
Algebra clasa a Xll-a
Legi de compozitie
Analiza matematica
Primitive. Integrala nedefinita pentru functiile uzuale
Matematica M_pedagogic
Materia clasele IX-XI integral
Algebra clasa a Xll-a
Matrici. Operatii cu matrici
Istorie
1. Romanitatea romanilor in viziunea istoricilor
2. Autonomiile locale si institutii centrale in spatiul romanesc(sec IXXVIII)
3. Spatiul romanesc intre Diplomatie si conflict in Evul Mediu - sec. XIV- XV
...vezi programa completa pentru simularea la BAC 2024 in documentul publicat mai jos>>
Procedura simulare judeteana EN 2024 si BAC 2024 a ISJ Buzau