Simularea pentru Evaluarea Nationala pentru elevii claselor a VIII-a si simularea examenului de
Bacalaureat pentru elevii claselor a XI-a si a XII-a vor incepe cu proba scrisa la Limba si literatura romana.
Pe 5 martie sunt programate proba scrisa la limba si literatura romana pentru elevii claselor a VIII-a care sustin simularea evaluarii nationale.
Elevii apartinand minoritatilor nationale vor da pe 7 martie proba la limba si literatura materna.
Pe 6 martie vor avea loc proba scrisa la matematica pentru simularea evaluarii nationale.
Potrivit calendarului, toate rezultatele vor fi afisate pe 16 martie.
Pentru elevii care sustin simularile la Bacalaureat, acestea incep doua saptamani mai tarziu, pe 19 martie, cu proba scrisa la Limba si literatura romana. Pe 20 martie minoritatile vor sustine proba la Limba si literatura materna, iar pe 21 martie - proba obligatorie a profilului. Proba la alegere a profilului si specializarii se va derula joi, 22 martie si va fi sustinuta exclusiv de elevii clasei a XII-a.
Elevii claselor a VIII-a vor sustine simularea la limba si literatura romana, matematica si limba si literatura materna. Elevii claselor a XI-a vor sustine simularea bacalaureatului la limba si literatura romana, matematica, istorie si limba materna. Elevii din clasele a XII-a vor fi verificati la limba si literatura romana, limba si literatura materna, pentru elevii apartinand minoritatilor nationale, si probe la alegere din matematica, istorie, fizica, chimie, biologie, informatica, geografie, logica, argumentare si comunicare, psihologie, economie, sociologie, filosofie.
Rezultatele elevilor vor fi analizate la nivelul fiecarei unitati de invatamant si discutate individual cu acestia.
La final vor avea loc discutii la nivelul clasei, sedinte cu parintii, precum si la nivelul consiliului profesoral, in vederea adoptarii unor masuri pentru imbunatatirea performantelor scolare.
Examenul incepe la ora 09:00. Plicuri sigilate si camere video in sala
Probele simularilor incep la ora 9.00, moment in care se deschid, in fiecare sala, plicurile sigilate care contin subiectele unice. Accesul elevilor este permis in clase pana la ora 8.30.
Elevii clasei a VIII-a vor avea la dispozitie doua ore pentru redactarea lucrarii scrise, incepand din momentul in care s-a incheiat distribuirea subiectelor fotocopiate pentru fiecare candidat, in timp ce liceenii vor avea la dispozitie trei ore pentru rezolvarea subiectelor de la simularea examenului de Bacalaureat.
"Fiecare sala in care se va desfasura examenul este dotata cu camera video functionala", a explicat purtatorul de cuvant al Inspectoratului scolar al municipiului Bucuresti, Stefania Manea.
Subiecte noi la clasa a IX-a pentru Limba Romana
Cea mai mare provocare la simularile de anul acesta o au de infruntat elevii de clasa a XI-a, care vor sustine simularea probei scrise la Limba si Literatura Romana a examenului de Bacalaureat dupa o noua structura a subiectelor, urmand ca, din 2018, examenul national sa fie sustinut dupa noul model.
Noile subiecte sunt axate pe partea de interpretare a textului, elevii avand de rezolvat mai putine intrebari tehnice, in sensul ca dispar intrebarile legate de ortografie, iar numarul minim de cuvinte in care trebuie sa se incadreze eseul scade si el, de la 600 la 400.
Concret, Subiectul de tip I, comun tuturor filierelor, profilurilor si specializarilor, are ca suport un text nonliterar, la prima vedere si este alcatuit din doi itemi: o intrebare alcatuita din cinci sarcini de lucru a cate patru puncte fiecare, care urmareste intelegerea textului, si o cerinta de tip eseu, avand sase repere.
Subiectul de tip II (comun si el tuturor profilelor) are ca suport un text literar la prima vedere, care vizeaza interpretarea si/sau comentarea unui text integral sau a unui fragment de text. Aici, elevului ii este solicitata prezentarea semnificatiilor unui text, in 50 de cuvinte, evidentiind doua trasaturi ale unui curent literar.
Subiectul de tip III, diferentiat in functie de filiera, profiluri si specializari, consta in elaborarea unui eseu structurat si vizeaza aspecte de analiza tematica, structurala, stilistica a operelor literare studiate ce apartin autorilor canonici, curentelor culturale/literare, perioadelor, speciilor literare si/sau a tipurilor de texte mentionate in programa de Bacalaureat.
Limba Romana - "Atentie la interpretarea textelor literare"
Pentru proba la Limba si Literatura Romana de la Evaluarea Nationala, elevii claselor a VIII-a ar trebui sa repete definitiile, trasaturile si genurile literare, considera profesorii de Limba si Literatura Romana, iar in timpul rezolvarii subiectelor sa fie foarte atenti la modul in care interpreteaza textele literare.
"Sa fie atenti la cum interpreteaza textele literare, astfel incat sa poata demonstra ca au inteles mesajul. La compunerea libera sa citeasca atent indicatiile care sunt oferite odata cu cerinta, sa aiba reperele spatio-temporale, daca li se cere compunere narativa, sa urmareasca acea cronologie a evenimentelor pe care le construiesc. La descriere, sa detalieze cu rabdare toate imaginile artistice prin care isi construiesc descrierea, iar la compunerile reflexive sa nuanteze sentimentele, opiniile pe care le formuleaza”, recomanda profesoara de Limba si Literatura Romana Ruxandra Achim de la Colegiul National I.L.Caragiale.
Avand in vedere ca la clasa a XI-a este o noua structura de subiecte, profesoara ii sfatuieste pe elevi sa ofere mare atentie in cerintelor si sa renunte la cliseele cu care erau obisnuiti, astfel incat sa se adapteze subiectelor. „De asemenea as recomanda o mare atentie la studiile de caz care au fost parcurse in clasa XI-a si sa nu uite ca abordarea aceasta a textelor literare si nonliterare nu este doar o reprezentare a unor continuturi stiintifice, ci si expresia unei ancorari in fenomenele care caracterizeaza societatea romaneasca din perioada in care au studiat ei, adica incepand cu formarea limbii romane, trecand prin dimensiunea religioasa a existentei, trecand prin formarea constiintei istorice ajungand pana la modernizarea societatii romanesti in secolul al IX-lea”, a subliniat profesoara.
In ceea ce priveste elevii din ultimul an de liceu, profesoara ii indeamna sa revada partea de proza, iar in timpul redactarii lucrarii sa isi organizeze bine raspunsurile pentru ca evaluatorii se asteapta la o mai mare maturitate din partea lor.
"Mare atentie la organizarea raspunsurilor, pentru ca la clasa a XII-a ne asteptam deja si la mai multa maturitate in abordarea subiectelor. La clasa a XII-a, mare parte din materie este destul de proaspata, pentru ca poezia interbelica a fost reluata in clasa XII-a dupa ce a fost studiata si in clasele a X-a si a XI-a. Probabil la proza ar trebui sa revina, pentru ca romanele fac mai mult obiectul programei de clasa a-X-a si, unele, de clasa XI-a, dar cred ca a fost timp destul ca materia sa se aseze astfel incat copiii sa poata opera cu aceasta informatie", a mai spus Ruxandra Achim.
Nu in ultimul rand, potrivit profesoarei, elevii ar trebui sa citeasca cu atentie textele propuse, pentru ca o buna intelegere a textului are ca efect si o scriere buna despre textul nonliterar sau literar.
Matematica - "Folositi cele 2 ore. Refaceti calculele. Recapitulati in weekend"
Directorul Colegiului National „Spriu Haret”, profesorul Alexandru Constantinescu, ii indeamna atat pe elevii claselor a VIII-a, cat si pe cei de liceu sa recapituleze formulele in timpul ramas pana la simularea de la Matematica, iar in timpul testarilor sa fie atenti la calcule si sa nu paraseasca salile de examen mai devreme de timpul pus la dispozitie.
Mai mult, considera profesorul de Matematica, elevii nu ar trebui sa se blocheze intr-o problema, daca aceasta le creeaza dificultati si sa revina dupa ce s-au detasat de ea.
"Sa speculeze toate cele doua, respectiv trei ore, sa verifice calculele, dar si rezulatele. Sa scrie citet, matematic, ca sa nu enerveze profesorul corector si sa isi ofere ragaz de doua - trei minute sa isi odihneasca mintea, daca se simt obositi. Sa se gandeasca la altceva, sa se detaseze, pentru ca, daca se incapataneaza sa stea pe o problema care ii incurca - ar putea sa nu mai poata continua. De asemenea, ar putea sa treaca la un alt exercitiu daca unul nu le iese si sa revina la final sau intr-un alt moment", ii indeamna cadrul didactic pe elevi.
5 martie - Limba si literatura romana
6 martie - Matematica
7 martie - Limba si literatura materna
16 martie - comunicarea rezultatelor.
Calendar simulare Bacalaureat 2018:
19 martie - Limba si literatura romana
20 martie - Limba si literatura materna
21 martie - proba obligatorie a profilului
22 martie - proba la alegere a profilului si specializarii
Adina 10 Mar. 2017 21:00:32
Clasa a IX-a nu da simulare, din fericire... Cred ca e o eroare.