Regasiti mai jos planul de remediere, asa cum a fost el anuntat de catre Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti.
PLAN DE MASURI PRIVIND IMBUNATATIREA REZULTATELOR LA EVALUAREA NATIONALA 2019
LA NIVELUL MUNICIPIULUI BUCURESTI
In acord cu tintele strategice si obiectivele specifice ale Inspectoratului scolar al Municipiului Bucuresti privind asigurarea calitatii in educatie, in invatamantul gimnazial bucurestean, in raport cu rezultatele obtinute de catre elevii claselor a VII-a si a VIII-a, la simularea Evaluarii Nationale, in anul scolar 2018-2019, si de asemenea, in conformitate cu precizarile Procedurii MEN cu nr. 27497/27.02.2019 privind organizarea si desfasurarea simularii evaluarii nationale pentru elevii clasei a VIII-a si a simularii probelor scrise ale examenului de
bacalaureat national, in anul scolar 2018-2019, dar si a celor cuprinse in Adresa MEN cu nr. 29400/28.03.2019, analizand participarea si rezultatele obtinute de catre elevi la simulare, Inspectoratul scolar al Municipiului Bucuresti a elaborate prezentul Plan de masuri, avand drept scop imbunatatirea performantelor elevilor de clasa a VIII-a care vor sustine Evaluarea Nationala, in anul scolar 2018-2019.
Analizarea rezultatelor obtinute de catre elevii claselor a VII-a si a VIII-a la simularea Evaluarii Nationale indica urmatoarele posibile vulnerabilitati:
- standarde de performanta la sfarsitul ciclului gimnazial si la debutul in invatamantul liceal, putin concordante cu rezultatele obtinute de elevii claselelor a V-a – a VIII-a, la Evaluarea Nationala si la aplicarea evaluarilor predictive;
- nivel redus de implicare si participare activa a unor elevilor, in cadrul activitatilor curente, desfasurate la clasa;
- preocuparea redusa a unor elevi pentru studiul individual, indusa uneori de lipsa de
corelare dintre exemplele discutate in clasa cu itemii propusi ca tema sau cu volumul de timp asociat rezolvarii complete a temei;
- neadaptarea demersurilor didactice la specificul claselor si neasigurarea atingerii nivelului minim al standardelor de performanta;
- lipsa unor „scopuri”, stabilite la nivelul fiecarei ore, care sa asigure minimul de retentie corelat competentelor care sunt evaluate;
- lipsa unor obiective privind asigurarea transferului si fixarii notiunilor, corelate continuturilor care sunt evaluate, si pe care trebuie sa le asigure demersul didactic;
- lipsa obtinerii feedback-ului la sfarsitul fiecarei ore didactice;
- in unele cazuri, dezinteres manifestat de catre elevi, fata de simulare.
Astfel, la nivelul ISMB se propun urmatoarele activitati/actiuni:
1. ANALIZAREA REZULTATELOR SIMULARII
- analizarea rezultatelor obtinute la simulare la nivelul ISMB;
- la nivelul fiecarei unitati de invatamant cu nivel gimnazial, in care s-a sustinut simularea probelor Evaluarii Nationale 2019, vor fi analizate rezultatele obtinute de catre elevii claselor a VIII-a si vor fi intocmite planuri remediale.
TERMEN: cel tarziu 12 APRILIE 2019
RESPONSABILI: directorii unitatilor de invatamant, inspectorii scolari
2. ORGANIZAREA SEDINTELOR CU DIRECTORII UNITATILOR DE INVATAMANT
- la nivelul celor sase sectoare, vor fi organizate sedinte cu directorii unitatilor de invatamant, avand ca subiect diseminarea prevederilor prezentului plan de masuri, precum si analizarea modului in care unitatile de invatamant implementeaza planurile remediale (o atentie sporita se va acorda implementarii planurilor remediale de catre unitatile de invatamant care au obtinut rezultate slabe la simulare – sub 40%
promovabilitate).
TERMEN: APRILIE 2019
RESPONSABILI: Inspectorii scolari pentru management institutional sectoarele 1-6
3. ANALIZAREA REZULTATELOR SIMULARII IN CONSILIILE PROFESORALE SI LA SEDINTELE CU PARINTII
- organizarea sedintelor pentru prezentarea rezultatelor generale/statistice, pe clase, obtinute la simulare, in cadrul Consiliilor profesorale; \
- organizarea sedintelor cu parintii pentru prezentarea rezultatelor generale/statistice, pe clase, obtinute la simulare;
- analizarea rezultatelor cu elevii, in mod individual, de catre profesorii de specialitate.
TERMEN: APRILIE 2019
RESPONSABILI: Directorii unitatilor de invatamant
4. PREGATIREA SUPLIMENTARA A ELEVILOR
- la nivelul unitatilor de invatamant cu nivel gimnazial vor fi organizate, de catre profesorii de specialitate, activitati de pregatire suplimentara (2-4 ore pe saptamana, in cadrul celor 40 de ore prevazute in CIM si Fisa postului);
- fiecare unitate de invatamant va actualiza graficul pregatirilor suplimentare, pentru discipline la care se sustine Evaluarea Nationala, pentru clasele a VII-a si a VIIl-a, ca parte a planului de actiune la nivelul scolii; directorul unitatii va monitoriza modul in care aceste activitati se desfasoara si va sprijini cadrele didactice in derularea optima a acestui tip de activitate;
- lunar, la nivelul unitatii de invatamant, se vor analiza prezentele elevilor la orele de specialitate si la orele de pregatire suplimentara; se recomanda ca, dupa caz, organizarea orelor de pregatire suplimetara sa se realizeze diferentiat, pe grupe de performanta, cu o atentie deosebita directionata catre elevii care nu au obtinut note mai mari de 5;
- elevii si parintii vor semna ca au luat la cunostinta programul de pregatire
suplimentara/remediala, situatia participarii elevilor la orele de specialitate si cele de pregatire suplimentara/remediala fiind adusa, lunar, la cunostinta parintilor;
- se recomanda ca, in cazul elevilor care au obtinut note sub 5 la simulare, dirigintii, consilierii scolari si cadrele didactice de specialitate sa poarte discutii individuale cu parintii acestora, in scopul determinarii de atitudine fata de responsabilitatile ce decurg pentru pregatirea Evaluarii Nationale.
- se vor realiza analize comparative intre mediile obtinute la disciplinele la care se sutine simularea Evaluarii Nationale si notele obtinute la teze/teze cu subiect unic si se vor lua masurile specifice de corelare a rezultatelor evaluarilor curente cu cea externa, astfel incat la momentul examenului de
Evaluare Nationala sa se diminueze diferentele specifice.
TERMEN: lunar, pe parcursul semestrului al II-lea, anul scolar 2018-2019
RESPONSABILI: Directorii unitatilor de invatamant, dirigintii, consilierii scolari, profesorii de specialitate
5. ASIGURAREA RITMICITATII SI OBIECTIVITATII EVALUARILOR CURENTE/SUMATIVE
- fiecare unitate de invatamant va asigura ritmicitatea, obiectivitatea si calitatea evaluarii curente/ evaluarii la finalul semestrului al ll-lea, astfel incat promovarea clasei a VII-a,respectiv, a clasei a VIII-a sa fie corelata cu capacitatea de obtinere a unei note mai mari sau egale cu 5, la Evaluarea Nationala;
- se recomanda ca la nivelul unitatii de invatamant, prin intermediul aplicarii unor instrumente unitare de evaluare, la testele semestriale scrise, sa se asigure evaluarea unitara a elevilor – teze cu subiect unic, la disciplinele la care se sustine Evaluarea Nationala.
TERMEN: pe parcursul semestrului al II-lea, anul scolar 2018-2019
RESPONSABILI: Directorii unitatilor de invatamant, profesorii de specialitate
6. MONITORIZAREA UNITATILOR DE INVATAMANT
- la nivelul ISMB, prin intermediul profesorilor metodisti de specialitate – limba romana si matematica, vor fi verificate cele 71 unitati de invatamant cu nivel gimnazial, care au obtinut performante scazute la simularea Evaluarii Nationale - sub 40% promovabilitate;
- monitorizarea permanenta a celor 71 unitati de invatamant cu nivel gimnazial, care au obtinut performante scazute la simularea Evaluarii Nationale - sub 40% promovabilitate si raportarea bilunara a modului in care scolile implementeaza Planul remedial;
- organizarea de intalniri/sedinte metodice pentru consilierea profesorilor de specialitate;
- monitorizarea prelucrarii metodologiei specifice Evaluarii Nationale 2019;
- la sfarsitul anului scolar, realizarea analizelor comparative intre notele de la simulare, notele de la tezele cu subiect unic si notele obtinute la Evaluarea Nationala;
- monitorizarea suportului psiho-pedagogic acordat elevilor de catre consilierii din cabinetele psiho-pedagogice.
TERMEN: pe parcursul semestrului al II-lea, anul scolar 2018-2019
RESPONSABILI: Inspectorii scolari ISMB
Presedintele Comisiei Municipiului Bucuresti de
organizare si desfaturare a Evaluarii Nationale 2019
INSPECTOR SCOLAR GENERAL ADJUNCT,
Liliana Maria TODERIUC-FEDORCA
Secretar comisie
Inspector scolar socio-umane,
Adrian-Gabriel HORVAT
Gașpar 20 Apr. 2019 14:32:02
Păi, cum? Profesorii de matematică și romană să ducă tot greul, ei să facă ore de pregătire suplimentare, neplătite, și ceilalți ce sa facă? Să stea pe bancă și să radă pană la lacrimi, că ei predau tumba și zdranga și n-are nimeni treabă cu ei ?! Nu asa, dna. Ministru... Faceți dvs o judecată dreaota și introduceți aceste ore remediate an norma... Așa se antamplă an toate celelalte tari. Interesați-vă.