Concret, unul din 3 copii a avut medii cu peste trei puncte mai mari la clasa fata de cele obtinute la examen. Mai mult, in total, 50 la suta din copii au avut medii mai mari cu cel putin un punct fata de cele obtinute la Evaluarea Nationala.
Drept urmare, reprezentantii CDR au propus Ministerului Educatiei eliminarea mediei din gimnaziu din calculul mediei de admitere la liceu. In prezent, la calculul mediei de admitere la liceu, media anilor de gimnaziu inseamna 20%, iar cea obtinuta la Evaluarea Nationala conteaza in proportie de 80%.
In plus, reprezentantii asociatiilor parintilor spun ca cer si ei luarea unei astfel de masuri.
"Federatia Nationala a Parintilor a incercat in ultimii patru ani sa scoata acest procent. Ministerul Educatiei nu si-a dorit asta, explicand ca unii elevi buni pot fi emotionati si sa nu dea randament maxim la EN si atunci, media claselor V-VIII ii ajuta. Acesta a fost singurul argument oferit de catre minister", sustine presedintele Federatiei Nationale a Asociatiilor de Parinti din Romania, Iulian Cristache, conform
adevarul.ro.
La nivel national insa, cei mai multi dintre parinti doresc sa se renunte la acest procent si sa se dea in schimb examen de intrare la liceu,
Desii parintii au cerut eliminarea mediei de gimnaziu din cea de admitere la liceu, decidentii s-au opus.
"Daca vorbim de diferenta de trei puncte intre media de la clasa si cea de la EN, vorbim clar de o supraevaluare a elevilor din partea cadrelor didactice, dar nu am fost luati in seama de catre Minister", a mai adaugat Cristache.
Reprezentantii parintilor atrag si ei atentia ca multi dascali sunt subiectivi in ceea ce priveste notarea la clasa, unii tinand cont de comportamentul elevului in notarea acestuia in timp ce alti profesori ofera note mult mai mari pentru incurajarea copiilor.
Ionela 11 Mai. 2019 18:43:31
Sunt de acord cu eliminarea procentului de 20/100.Nimeni nu invata de 10 la toate materiile.Cat de des ati auzit profesorii spunand"meriti 9, dar nu-ti dau pt ca iti stric media?Eu propun si eliminarea referatelor cu diversele teme,care nu sunt altceva decat copy/paste si pierdem destul timp pentru a cauta informatii,lasand deoparte faptul ca nu te indruma nimeni.Renuntati si la moda claselor de limba engleza unde intra cine face meditatii cu profesorii din scoala,care au nerusinarea sa faca parte din comisia de evaluare.Voi decidentii din MEC.nu cadeti in capcana sa nu luati in seama examene cu acreditare internationala tip DELF,CAMBRIDGE si altele.Asa poate se face un mic pas pentru inlaturarea coruptiei.Ar trebui ca din aceste comsii sa faca parte un reprezentant din inspectoratul scolar tras la sorti in ziua examenului,in cazul in care scoala are posibilitatea sa nu ia in considerare un examen acreditat international,iar examenele orale sa fie filmate,Izabella 06 Mai. 2019 23:33:27
De ce nu se merge puțin an esența lucrurilor? Oare problema nu este diferența de notare, aici trebuie să se lucreze, nu la eliminarea ei. Evaluandu-se subiectiv, eronat, prin metode mai puțin eficiente se face deja un rău foarte mare transmitandu-se mesaje greșite an primul rand către elev care habar nu are cat știe, iar apoi către părinți, consilier, ceilalți profesori, etc. Nu eliminarea este soluția și instruirea cadrelor didactice pentru a folosi modalități care să surpindă competențele elevilor.Ivan Mihaela 02 Mai. 2019 19:56:40
Nu mi se pare corect fata de copii care timp de 4 ani și-au dat silința sa aibă note mari la toate materiile sa se renunțe la cei 20%din media claselor 5-8 care poate fi un plus la nota de admitere la liceu.