Ministrul Educatiei si Cercetarii, Daniel David, a declarat la
TVR Info, intr-o discutie despre noile planuri-cadru pentru liceu, ca anumite discipline impuse prin lege ar putea fi reconsiderate in urma dezbaterilor, si sa se ajunga la concluzia ca „nu se justifica drept discipline" de sine statatoare si ca pot fi integrate ca teme in cadrul disciplinelor clasice.
"Am incercat sa nu accept introducerea unor discipline noi, care sa creasca foarte mult numarul de discipline. Vedeti, noua ni s-au impus prin lege sau prin tot felul de decizii la nivelul Parlamentului – si cred ca a fost o greseala, ca nu asa se stabileste un plan-cadru si nu asa se face un curriculum – s-au impus tot felul de discipline, tot felul de teme. Si atunci ideea a fost ca temele care sunt impuse prin lege vreau sa le distribui disciplinelor mai clasice pe care le avem, astfel incat sa nu cresc numarul de discipline. De asemenea, vreau sa problematizez in timpul dezbaterii publice daca aceasta distribuire este in regula, daca trebuie sa pastram toate temele. Nu uitati, dupa dezbaterea publica putem sa initiem si unele modificari la nivel legislativ. Chiar unele discipline, care au fost impuse prin lege, am putea sa stabilim in timpul dezbaterii publice ca nu se justifica ca discipline. Poate ar trebui sa fie teme pe care sa le ducem in disciplinele clasice. Deci, cu siguranta, acesta va fi un lucru important”, a declarat ministrul Educatiei.
Intrebat de moderatoarea emisiunii daca se refera la disciplinele „Istoria comunismului din Romania” si „Istoria Evreilor. Holocaustul”, recent introduse in orarul liceenilor, ministrul Daniel David a confirmat, explicand:
"Da, care sunt acum discipline si le-am pastrat ca atare, fiindca asa spune legea. Putem decide ca este ok sa le avem ca disciplina, dar eu nu vad nicio problema daca ne hotaram ca ... sunt foarte importante si trebuie studiate, aici nu este semn de intrebare ...problema este: trebuie sa fie discipline separate sau pot sa fie unitati de invatare, stabilite prin programa, cu un numar foarte clar. Nu lasam la libera vointa a profesorului, nu stiu, de istorie, daca doreste sau nu sa faca lucrurile astea. Le punem unitati de invatare, cate trebuie, in cadrul disciplinelor mai clasice de istorie. Este o dezbatere pe care trebuie sa o avem. Daca hotaram la sfarsit ca e ok sa ramana discipline, raman discipline", a mai spus Daniel David.
Citeste si:
Ministrul Educatiei este de parere ca in sistemul de invatamant din Romania problema nu tine atat de mult de continut, cat tine de calitatea manualelor si de metodele de predare ale profesorilor.
"Materia se poate simplifica. Problema nu tine atat de mult de continut. Disciplinele sunt relativ ok si seamana cu ce vezi si in alte tari. Problema noastra tine de manuale. Manualele sunt inspaimantatoare. Si metodele de predare trebuie clar schimbate si imbunatatite. Formula asta de a dicta ce este in manual este o formula pierzatoare", a mai spus Daniel David.