Potrivit
sursei citate, la dezbaterea in sistem de videoconferinta vor putea participa maximum 200 de persoane. Inscrierea la dezbatere se efectueaza prin intermediul unei solicitari trimise pe adresa de e-mail
dezbateripublice@edu.gov.ro, pana miercuri, 5 martie 2025, ora 18:00.
Ministerul Educatiei si Cercetarii precizeaza ca sunt invitati sa se inscrie toti cei interesati sa contribuie cu propuneri argumentate la dezvoltarea acestor proiecte: persoane fizice si juridice, organizatii non-guvernamentale/ale societatii civile, asociatii profesionale, reprezentanti ai institutiilor publice cu atributii in domeniu, reprezentanti ai presei.
Datele necesare pentru inscriere vor include obligatoriu:
- numele si prenumele participantului/reprezentantului legal
- organizatia pe care o reprezinta,
- numarul de telefon,
- adresa de e-mail pe care se doreste comunicarea linkului de conectare, precum si confirmarea participarii la dezbatere.
Aceste informatii nu sunt dezvaluite tertilor. Absenta lor atrage dupa sine neinscrierea.
De asemenea, persoanele interesate sa-si sustina verbal propunerile in cadrul sedintei publice sunt rugate sa precizeze clar acest lucru in mesajul trimis pe adresa de e-mail anterior mentionata.
Propunerile se vor trimite in scris, in format electronic (word/pdf), cu specificarea sectiunilor/capitolelor din proiectele supuse dezbaterii, prin formularul anexat (disponibil mai jos, sub tagul Materiale informative), la adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ro, pana in data 5 martie 2025, ora 18:00.
In cazul in care propunerile au fost transmise deja, in intervalul 31 ianuarie - 4 martie, acest lucru se va preciza explicit in mesaj.
Pentru sustinerea propunerilor/punctelor de vedere, persoanele inscrise la cuvant vor avea la dispozitie 3 minute. In situatia in care propunerile formulate sunt semnificative sub raportul continutului, timpul dedicat sustinerii acestora poate fi prelungit, o singura data, cu inca 3 minute, de catre coordonatorul/moderatorul sedintei publice.
Interventiile in cadrul sedintei vor avea loc in ordinea inscrierii.
Persoanele care se inscriu la dezbatere vor primi linkul de conectare, pe adresa de e-mail specificata, in data de 6 martie, pana cel tarziu la ora 15:00.
Reamintim ca
proiectele planurilor-cadru pentru invatamantul liceal se afla in consultare publica in perioada 31 ianuarie - 6 martie 2025. Dupa primele
10 zile de consultari, ministrul Daniel David a transmis, pe blogul sau, ca este optimist cu privire la felul in care decurge procesul consultativ si spune ca dezbaterea are un rol educational in sine.
Totodata, Daniel David a explicat ca scopul noilor planuri-cadru nu este eliminarea unor materii sau ore pentru a usura programul elevilor, ci oferirea unei mai mari libertati scolilor si elevilor in alegerea disciplinelor, pentru a personaliza educatia.