Neadaptarea la mediul scolar si situatiile conflictuale pot justifica transferul elevilor in timpul anului scolar. Acte necesare si Procedura

De Portal Invatamant
la 04 Ian. 2024
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Neadaptarea la mediul scolar si situatiile conflictuale pot justifica transferul elevilor in timpul anului scolar. Acte necesare si Procedura04Ian.2024

Transferul elevilor de la o scoala la alta, in timpul anului scolar, este posibil inclusiv ca urmare a unor situatii conflictuale care pot sa apara intre elevi, elevi si profesori, parinti si profesori, potrivit unei proceduri publicate de Inspectoratul Scolar Judetean Dolj. Conditia este ca transferul sa se faca cu aprobarea consiliului de administratie al inspectoratului scolar.

Printre situatiile exceptionale prevazute de procedura ISJ Dolj privind transferul elevilor se numara cele cuprinse de Regulamentul de Organizare si Functionare a Unitatilor de Invatamant Preuniversitar (ROFUIP), la care se adauga:
• neadaptarea elevilor la mediul scolar din clasa/grupa/unitate de invatamant;
• eventuale conflicte care pot sa apara intre elevi, elevi si profesori, parinti si profesori.

Conform Art. 144, alin (4) din ROFUIP 2022, Transferul elevilor in timpul anului scolar se poate efectua, in mod exceptional, cu respectarea prevederilor prezentului regulament, in urmatoarele situatii:
a) la schimbarea domiciliului parintilor intr-o alta localitate, respectiv intr-un alt sector al municipiului Bucuresti;
b) in cazul unei recomandari medicale, eliberata pe baza unei expertize medicale efectuate de directia de sanatate publica;
c) de la clasele de invatamant liceal la clasele de invatamant profesional;
d) la/de la invatamantul de arta, sportiv si militar;
e) de la clasele cu program de predare intensiva a unei limbi straine sau cu program de predare bilingv la celelalte clase;
f) in alte situatii exceptionale, pe baza documentelor justificative, cu aprobarea consiliului de administratie al inspectoratului scolar.
 

Transfer elevi anul scolar 2023-2024: situatii speciale

 
Va prezentam procedura operationala privind transferul elevilor in timpul anului scolar, in situatii exceptionale, conform ISJ Dolj.

In conformitate cu prevederile art. 144, alin (4), lit. f) din OME nr. 4183/2022 privind aprobarea ROFUIP, CA al ISJ Dolj, poate aproba transferul elevilor in timpul anului scolar, in situatii exceptionale, altele decat cele mentionate la lit. a) – e) ale art. 144, alin (4), cu respectarea prevederilor ROFUIP. De asemenea, CA al ISJ Dolj poate aproba suplimentarea numarului de locuri /clasa /profil /specializare /unitate scolara pentru realizarea transferului elevilor, in limita efectivelor maxime prevazute de lege.
 
In situatia solicitarii solutionarii unei cereri de transfer de catre ISJ Dolj, ISG repartizeaza cererea de transfer Comisiei pentru verificarea indeplinirii conditiilor cu privire la transferul elevilor in timpul anului scolar, la nivelul invatamantului preuniversitar din judetul Dolj, pentru analiza si intocmirea referatului catre CA al ISJ Dolj.
 
Printre situatiile exceptionale, in care CA al ISJ Dolj poate aproba transferul elevilor in timpul anului scolar, se regasesc:
 
• schimbarea domiciliului elevilor/parintilor in aceeasi localitate, in cazul elevilor din invatamantul primar si gimnazial;
• situatii medicale, altele decat cele mentionate la art. 144, alin (4), lit. b) din ROFUIP;
• neadaptarea elevilor la mediul scolar din clasa/grupa/unitate de invatamant;
• eventuale conflicte care pot sa apara intre elevi, elevi si profesori, parinti si profesori;
• situatii de reorientare scolara si profesionala;
• practicarea unui sport de performanta in alte institutii decat liceul de profil;
 
Transferul copiilor/elevilor se face la solicitarea scrisa a parintilor/tutorilor legali/ elevilor majori/unitatii de invatamant. Cererea de transfer se va semna de catre ambii parinti sau in cazul in care este semnata de catre un parinte va fi insotita de acordul scris al celuilalt parinte. In cerere se va mentiona cel putin o data de contact: numar de telefon/adresa de e-mail.
 
La aprobarea cererilor de transfer, consiliul de administratie al ISJ Dolj va avea in vedere respectarea prevederilor art. 63 alin. (3) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
In perioada vacantelor scolare dintre module si a vacantei scolare de vara, transferul elevilor se realizeaza cu aprobarea Consiliului de administratie al unitatii de invatamant la care se solicita transferul si cu avizul consultativ al Consiliului de administratie al unitatii de invatamant de la care se transfera. Consiliul de administratie al unitatii de invatamant la care se solicita transferul motiveaza, in scris, refuzul de aprobare a cererii.
 
Doar in situatii medicale deosebite, altele decat cele mentionate la art. 144, alin (4), lit. b) din ROFUIP, ISJ Dolj poate aproba transferul elevilor din clasa a IX-a a invatamantului liceal in timpul anului scolar, in vacantele scolare, daca media lor de admitere este cel putin egala cu media ultimului admis la specializarea la care se solicita transferul, in limita efectivelor maxime la clasa stabilite de lege.
 
In situatii exceptionale, altele decat cele mentionate la lit. a) – e) ale art. 144, alin (4), pentru care solutionarea transferului implica si aprobarea depasirii efectivului maxim/clasa, unitatea de invatamant la care se solicita transferul va transmite la ISJ Dolj o adresa prin care va solicita suplimentarea de loc in vederea realizarii transferului.
 
Adresa se va repartiza de catre Inspectorul scolar general compartimentului Retea scolara, plan scolarizare din cadrul ISJ Dolj, pentru analiza si intocmirea referatului catre Consiliul de administratie al ISJ Dolj.
 
Comisia pentru verificarea indeplinirii conditiilor cu privire la transferul elevilor in timpul anului scolar, la nivelul invatamantului preuniversitar din judetul Dolj, se numeste prin decizia inspectorului scolar general si este constituita din:
• presedinte – ISGA;
• 8 membri – 6 inspectori scolari, 1 reprezentant al Compartimentului Retea scolara, plan scolarizare, din cadrul ISJ Dolj si consilierul juridic al ISJ Dolj.
 

Acte necesare transfer elevi situatii speciale

 
I. Cererea de transfer;
 
II. Dosarul elevului pentru care se solicita transfer contine urmatoarele documente:
1. Copiile actelor de identitate ale copilului/elevului (certificat de nastere, carte de identitate) si ale parintilor (carte/buletin de identitate).
2. Dovada de domiciliu.
3. In cazul parintilor divortati, copia sentintei de divort, pentru a justifica autoritatea parinteasca si domiciliul copilului.
4. Documente care justifica motivul solicitarii de transfer si incadrarea transferului in situatia exceptionala.
5. Adeverinta care atesta calitatea de elev. In cazul elevilor din invatamantul liceal, in adeverinta se vor mentiona in mod obligatoriu urmatoarele informatii: domeniul de pregatire/specializarea/calificarea profesionala, forma de invatamant, media de admitere (in cazul elevilor din
clasa a IX-a), media ultimului an absolvit (pentru elevii din clasele X-XII/XIII).
6. Adeverinta eliberata de unitatea de invatamant la care se solicita transferul, ce va cuprinde urmatoarele informatii: efectivul de elevi la clasa/clasele (in cazul existentei claselor paralele) la care se solicita transferul, verificarea mediei de admitere a ultimului admis la clasa la care se solicita transferul (in cazul elevilor din clasa a IX-a), verificarea mediei ultimului promovat din clasa la care se solicita transferul (in cazul elevilor din clasele X-XII/XIII). Adeverinta va fi eliberata in ziua/preziua datei inregistrarii cererii de transfer la registratura ISJ Dolj.
 
Nota:
In situatia in care, din dosarul de transfer, lipseste adeverinta de la punctul 6, eliberata de unitatea de invatamant la care se solicita transferul, membrii Comisiei judetene din cadrul ISJ Dolj, in vederea verificarii indeplinirii conditiilor de transfer al elevilor in timpul anului scolar, vor intreprinde urmatoarelor demersuri:
• Verificarea in sistemul informatic SIIIR a numarului de locuri din unitatea de invatamant, pentru nivelul solicitat;
• Verificarea la unitatea de invatamant a mediei de admitere a ultimului admis la clasa la care se solicita transferul (in cazul elevilor din clasa a IX-a) / a mediei ultimului promovat din clasa la care se solicita transferul (in cazul elevilor din clasele X-XII/XIII).
 

Procedura pentru Transferul elevilor in timpul anului scolar

 

1. Inregistrarea cererii de transfer la ISJ Dolj


Parintele/tutorele legal/elevul major/unitatea de invatamant depune la registratura I.S.J. Dolj sau transmite pe adresa de mail isjdolj@isjdolj.ro, cererea de transfer (ANEXA 1) insotita de documentele justificative.
 

2. Repartizarea cererii de transfer spre solutionare Comisiei pentru verificarea indeplinirii conditiilor cu privire la transferarea elevilor in timpul anului scolar, la nivelul invatamantului preuniversitar din judetul Dolj

 
Inspectorul scolar general repartizeaza cererea de transfer spre solutionare, Comisiei pentru verificarea indeplinirii conditiilor cu privire la transferul elevilor in timpul anului scolar, la nivelul invatamantului preuniversitar din judetul Dolj.
Termen: in maxim 2 zile lucratoare de la inregistrare.
 

3. Analizarea situatiei de transfer si verificarea documentelor justificative

 
Inspectorul scolar din cadrul Comisiei pentru verificarea indeplinirii conditiilor cu privire la transferul elevilor in timpul anului scolar caruia i s-a repartizat cererea de transfer analizeaza situatia de transfer, verifica documentele justificative, solicita informatii suplimentare in cazul unor documente incomplete in dosarul elevului, fie compartimentului Retea scolara pentru extragerea datelor din SIIIR, unde este posibil, fie unitatilor de invatamant implicate si supune cererea de transfer spre aprobare/ respingere consiliului de administratie al I.S.J.
Dolj.
Termen: in maxim 7 zile lucratoare de la primirea cererii de transfer
 

4. Intocmirea referatului pentru suplimentarea efectivului maxim de elevi/clasa, de catre Compartimentul Retea scolara, plan scolarizare, din cadrul ISJ Dolj

 
In situatii exceptionale, atunci cand solutionarea transferului implica si aprobarea depasirii efectivului maxim de prescolari/elevi la clasa/grupa, in conditiile legii, inspectorul scolar din cadrul Comisiei pentru verificarea indeplinirii conditiilor cu privire la transferul elevilor in timpul anului scolar caruia i-a fost repartizat transferul va intocmi un referat pentru analiza/aprobare in CA al ISJ Dolj.
 

5. Aprobarea /respingerea cererii de transfer in CA al ISJ Dolj

 
Inspectorul scolar general supune dezbaterii, aprobarii/respingerii cererea de transfer. In cadrul CA se mentioneaza rezolutia pe tabelul centralizator al cererilor de transfer, la rubrica Rezolutie CA. Secretarul CA transmite o copie a tabelului centralizator al cererilor de transfer cuprinzand rezolutia CA la inspectorul scolar care l-a intocmit, iar daca s-a aprobat suplimentarea de locuri, va transmite documentul si la Compartimentul Retea scolara – plan scolarizare.
Termen: in primul CA al ISJ Dolj dupa incheierea perioadei de verificare a documentelor.
 

6. Formularea raspunsului de aprobare/ respingere a cererii de transfer

 
Inspectorul scolar din cadrul Comisiei pentru verificarea indeplinirii conditiilor cu privire la transferul elevilor in timpul anului scolar caruia i s-a repartizat cererea de transfer, formuleaza solicitantului raspunsul la cererea de transfer, iar dupa verificarea acestuia de catre juristul ISJ Dolj, indosariaza documentele aferente transferului. Raspunsul se va comunica solicitantului, unitatii de invatamant de unde pleaca elevul si unitatii de invatamant la care se face transferul.
 
Termen: in maxim 2 zile lucratoare dupa aprobare/ respingere in consiliul de administratie.
 

MODEL Cerere de transfer


 
DOMNULE INSPECTOR SCOLAR GENERAL,

 
Subsemnatii ................................... si ................................... in calitate de parinti/tutori legali ai elevei /elevului ..............................., va rugam sa aprobati transferul acestuia/acesteia de la unitatea de invatamant ............................................... clasa........ profil .............., specializare .................... la unitatea de invatamant............................................. clasa ......................., profil ...................... specializare........................... din urmatoarele motive: ..................................................... .

Anexam prezentei urmatoarele documente:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
 
Date de contact: tel ...............................e-mail ..........................................
 
Data ......................   Semnatura mamei ............................ Semnatura tatalui .......................................
 
Domnului Inspector Scolar General al Inspectoratului Scolar Judetean 

Titularizare - Sfaturi pentru Nota 10
NOUTATI - Examenul de Titularizare pentru Educatoare

Atentie: examenul de Titularizare pentru educatori nu este floare la ureche, deci trebuie sa ne pregatim deja cu ajutorul Testelor Rezolvate

Iti punem acum la dispozitie cea mai recenta Culegere – lucrarea:
Teste Rezolvate pentru reusita la Examenul de Titularizare in invatamantul prescolar

Culegerea ofera in plus:

    • rezolvari complete si explicite ale subiectelor, pentru obtinerea notei maxime
    • explicatii si exemple

...Vezi AICI noile Teste <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

transfer elevi 2023-2024transfer in timpul anului scolarsituatii exceptionale transfer scolar


x
Lasa un raspuns



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala

 
Primesti GRATUIT noile TESTE REZOLVATE pentru Evaluarea Nationala conform PROGRAMEI actualizata. Explicatii si Sfaturi pentru Nota Maxima!

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
x
//