Culegerea de Teste rezolvate la Matematica pentru clasa a VIII-a ofera sansa copiilor sa se autoevalueze, avand in vedere ca se pot verifica singuri pe baza rezolvarilor si explicatiilor. Comparand rezolvarile, isi pot da seama, fara ajutor din afara, unde anume au gresit.
In acest articol publicam doua modele de exercitii la Matematica pentru Subiectul I de examen, la Evaluarea Nationala.
Modele de exercitii la Matematica pentru Subiectul I de la Evaluarea Nationala
Test nr. 1
SUBIECTUL I
Incercuiti litera corespunzatoare raspunsului corect. (30 de puncte)
1. Pentru ca numarul natural 3n 67n sa fie divizibil cu 4, atunci valoarea cifrei n poate fi:
a) 4; 6
b) 8; 2
c) 2; 6
d) 2; 4
2. Probabilitatea ca la aruncarea unui zar pe fata de sus sa fie un numar par mai mic decat 4 este:
a)1/2
b)1/6
c)2/6
d)4/6
3. Dintre numerele A = 2; B = -15-14x3; C= -15x(-2)-|-4|; D= -47+22 este mai mare:
a) A
b) B
c) C
d) D
4. La un concurs de cultura generala intre 2 clase participarea este dupa cum urmeaza: din clasa a VIII-a A cu un efectiv de 20 de elevi participa 14, iar din clasa VIII-a B cu un efectiv de 25 de elevi participa la concurs 18 elevi. Clasa cu procentul participantilor mai mare este:
a) A
b) B
c) ambele, procentul fiind egal
d) nu putem stabili.
5. Media aritmetica a numerelor 16/25 ; 0,5 ; 2,(6) este:
a) 3 x 121/150
b) 4
c) 1,6
d) 0,5(6)
6. Afirmatia „numerele 13; 11; 65 si 55 pot forma o proportie” este:
a) Adevarata
b) Falsa
Testul nr. 2
SUBIECTUL I
Incercuiti litera corespunzatoare raspunsului corect.
1. Cel mai mare divizor comun al numerelor 10, 30 si 35 este egal cu:
a) 10
b) 15
c) 5
d) 2
2. In tabelul de mai jos sunt prezentate notele obtinute de elevii unei clase la teza de matematica pe semestrul I.
Numarul elevilor care au obtinut note mai mari sau egale cu 7 este:
a) 8
b) 14
c) 16
d) 12
3. Diferenta dintre cel mai mare numar intreg si cel mai mic numar intreg din intervalul [-9, -1) este egala cu:
a) 7
b) – 12
c) – 11
d) 6
4. Dintre urmatoarele seturi de numere reale, scris in ordine descrescatoare este:
a) 0,55(6) ; 0,555 ; 0,(5) ;0,556 ; 0,5(56)
b) 0,55(6) ; 0,5(56) ; 0,556 ; 0,(5) ; 0,555
c) 0,5(56) ; 0,555 ; 0,556 ; 0,(5); 0,55(6)
d) 0,555 ; 0,(5) ; 0,556; 0,5(56) ; 0,55(6)
5. Patru elevi calculeaza 3ab-14 stiind ca a/5 = 2/b. Ei obtin urmatoarele rezultate:
Stefan 16
Corina 14
George 12
Dana 18
Dintre cei patru elevi cel care a calculat corect este:
a) Stefan
b) Dana
c) Corina
d) George
6. Un grup de elevi pleaca intr-o excursie la ora 9:45. Dupa 2 ore de mers fac un popas de 15 minute, apoi continua traseul pana la cabana inca 90 de minute. Andrei afirma ca „la ora 13:30” au ajuns la cabana. Afirmatia lui Andrei este:
a) Falsa