Efectivele anteprescolarilor/prescolarilor si elevilor scolarizati in unitatile de invatamant particular sunt evidentiate in Metodologia privind fundamentarea cifrei de scolarizare pentru invatamantul preuniversitar de stat. Astfel, la nivelul art. 23 se introduce un nou alineat cu privire la inspectoratele scolare, unde acestea vor verifica indeplinirea indicatorilor pentru asigurarea standardelor de calitate de catre componentele organizatorice.
Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar va analiza rapoartele transmise de inspectoratele scolare, urmand sa propuna Ministrului Educatiei ordin privind unitatile de invatamant ce necesita proces de reorganizare.
Mai jos puteti citi Ordinul pentru modificarea si completarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de scolarizare pentru invatamantul preuniversitar de stat, evidenta efectivelor de anteprescolari/prescolari si elevi scolarizati in unitatile de invatamant particular, precum si emiterea avizului conform in vederea organizarii retelei unitatilor de invatamant preuniversitar pentru anul scolar 2022—2023
ORDIN - pentru modificarea si completarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de scolarizare pentru invatamantul preuniversitar de stat, evidenta efectivelor de anteprescolari/prescolari si elevi scolarizati in unitatile de invatamant particular, precum si emiterea avizului conform in vederea organizarii retelei unitatilor de invatamant preuniversitar pentru anul scolar 2022—2023, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei nr. 5.511/2021
Avand in vedere:
— prevederile art. 94 alin. (2) lit. d) si s) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;
— Referatul de aprobare nr. 1.311/DGMRURS din 1.04.2022, in baza prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul educatiei emite prezentul ordin.
Art. I. — Metodologia privind fundamentarea cifrei de scolarizare pentru invatamantul preuniversitar de stat, evidenta efectivelor de anteprescolari/prescolari si elevi scolarizati in unitatile de invatamant particular, precum si emiterea avizului conform in vederea organizarii retelei unitatilor de invatamant preuniversitar pentru anul scolar 2022—2023, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei nr. 5.511/2021, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1047 din 2 noiembrie 2021, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 23, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (51), cu urmatorul cuprins: „(51) Inspectoratul scolar verifica indeplinirea indicatorilor privind asigurarea standardelor de calitate de catre componentele organizatorice ale unitatilor de invatamant supuse procesului de reorganizare si inainteaza catre ARACIP raportul constatator.”
2. La articolul 23, alineatul (7) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „(7) ARACIP analizeaza rapoartele transmise de inspectoratele scolare si, pe baza constatarilor privind asigurarea standardelor de calitate pentru componentele organizatorice ale unitatilor de invatamant care intra in proces de reorganizare, propune ministrului educatiei ordinul privind unitatile de invatamant supuse procesului de reorganizare.”
3. La articolul 25, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „(2) Unitatile de invatamant care isi schimba sediul in acelasi judet sau in municipiul Bucuresti sau isi extind activitatea pe aceleasi niveluri de invatamant/specializari/calificari profesionale in noi sedii, in aceeasi localitate sau in municipiul Bucuresti, au obligatia sa anunte, potrivit legislatiei in vigoare, autoritatile publice locale, inspectoratul scolar si ARACIP, pana cel mai tarziu la data de 30 iunie 2022. Inspectoratele scolare desfasoara activitati de monitorizare si control, pe baza standardelor de autorizare/acreditare aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 994/2020 privind aprobarea standardelor de autorizare de functionare provizorie si a standardelor de acreditare si de evaluare externa periodica in invatamantul preuniversitar, referitoare la organizarea si functionarea spatiilor de invatamant in care unitatile de invatamant aflate in aceasta situatie urmeaza sa functioneze, pentru niveluri de invatamant/specializari/calificari profesionale pentru care acestea au fost autorizate/acreditate prin ordin al ministrului si transmit catre ARACIP rapoartele de monitorizare. Unitatile de invatamant aflate in aceasta situatie vor desfasura proces educational in noile locatii numai dupa constatarea respectarii, in spatiile respective, a cerintelor standardelor, corespunzator nivelurilor/specializarilor/calificarilor profesionale pentru care unitatile de invatamant respective au fost autorizate sa functioneze provizoriu/acreditate, fiind emis ordin al ministrului educatiei in acest sens, cu atestarea capacitatii maxime de scolarizare.”
4. Anexa la metodologie se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. II. — Directia generala management resurse umane si retea scolara, Directia generala minoritati si relatia cu Parlamentul din cadrul Ministerului Educatiei, Centrul National de Dezvoltare a Invatamantului Profesional si Tehnic, Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar, inspectoratele scolare, unitatile de invatamant preuniversitar, institutiile de invatamant superior in structura carora functioneaza unitati de invatamant preuniversitar si furnizorii de educatie autorizati sa functioneze provizoriu duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. III. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.