

Salariile profesorilor, majorate cu 15% din ianuarie 2017

De Ana-Maria Tudor
la 01 Nov. 2016 Exclusiv
41 comentarii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Salariile profesorilor, majorate cu 15% din ianuarie 201701Nov.2016

Vesti bune pentru personalul din Invatamant: de la 1 ianuarie 2017 beneficiaza de majorarea salariilor de baza cu 15%.

Update 20 ianuarie 2017: Vezi aici cu cat cresc salariile profesorilor de la  1 FEBRUARIE 2017

UPDATE: Mai multe categorii de angajati din Invatamant vor beneficia de noi sporuri din ianuarie 2017. Detalii aici >>

Majorarea salariilor de baza cu 15% pentru personalul din invatamant, incepand cu data de 1 ianuarie 2017, a fost aprobata de Comisiile reunite de Buget si Munca din Parlament.

"Incepand cu data de 1 ianuarie 2017, salariile de baza ale personalului din invatamant, existente in plata la data de 31 decembrie 2016, se majoreaza in medie cu 15%, conform normelor metodologice elaborate de Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice si aprobat prin hotarare a Guvernului", se arata in amendamentul care apartine Federatiei Sindicatelor din Educatie "Spiru Haret".

Aceasta nu este singura majorare pentru invatamant.

Personalul din invatamant mai beneficiaza de inca o majorare. Un alt amendament votat prevede un spor de 10-25% din salariul de baza proportional cu timpul efectiv lucrat si calculat in functie de numarul elevilor sau al studentilor practicanti pentru personalul didactic desemnat sa conduca si sa realizeze practica pedagogica pentru pregatorea educatorilor si invatatorilor, institutorilor si profesorilor.

Profesorii vor beneficia de asemenea de un spor in functie de numarul de clase la care predau. Astfel, acestia ar urma sa beneficieze de un spor de 7%, 10% si 15% din salariul de baza pentru personalul didactic care asigura predarea simultana la doua, trei sau patru clase de elevi.

Precizam ca amendamentul a fost votat de parlamentarii PSD si UDMR, in absenta parlamentarilor liberali. Masura de majorare a salariilor din Invatamant nu este sustinuta nici de ministrul Muncii, Dragos Pislaru, care a explicat ca nu exista buget pentru majorari.

Comisiile reunite de Buget si Munca au mai aprobat, luni, plata sporurilor pentru personalul medical la nivelul anului 2016, nu 2009 cum era pana acum, precum si majorarea cu 25% a salariului de baza de incadrare de care beneficiaza personalul din aparatul propriu al CNAS.

Atentie! Pentru a intra in vigoare, amendamentele trebuie votate in plenul Parlamentului.
Sfaturi pentru Nota 10 - Raspunsuri si Explicatii
Note maxime la Limba Romana!

Limba Romana este una dintre materiile de baza in scoala. De aceea Notele sunt extrem de importante, mai ales la  Evaluarea Nationala si Bacalaureat.

Va oferim cele mai importane CULEGERI specifice verificarii cunostintelor de Limba Romana, de la clasa a II-a si pana la proba specifica de Bacalaureat.

Solutii moderne de Nota 10 pentru pregatirea examenelor la Limba Romana!


...Vezi AICI lista Culegerilor <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

salarii profesori salarii invatamant 2017 majorare salarii profesori cresc salariile profesorilor


x
Lasa un raspuns



Comentarii [41 comentarii]Adauga comentariul tau
02Mai.2017

Mara 02 Mai. 2017 10:47:08

Prea mari salariile cadrelor didactice la cat efort minimal depun 4-6 ore /zi si cu pauze pe durata unui an,si liberi 3 luni din an pt.vacante care le sunt si platite ar trebui injumatatite salarii sau macar sa fie la salariul minim 1450. Dar si asa ar fi prea mari salariile pt. cat muncesc in 365 de zile.
02Mai.2017

Sandu 02 Mai. 2017 10:43:53

Are dreptate dn. Elena, da doamna mare adevar o viata predau aceiasi materie, chiar nu se satura de cate atentii si ... primesc, si chiar au tupeul si nesimtirea sa mai ceara mariri de 25% sau poate chiar mai mult.
02Mai.2017

Elena 02 Mai. 2017 10:30:34

Tot putorii profesoriiprimesc mariri ca "lucreaza"juma din an. Ar trebuii sa li se taie 25% din cat au avut in 2014.Rusine sa le fie ca sunt o clasa sociala care treage tara in jos.
16Mar.2017

Elena 16 Mar. 2017 15:43:16

mara,

o tampita, probabil bine platita
12Mar.2017

Voica Monica 12 Mar. 2017 18:42:44

Buna ziua, daca sunt in concediu medical o perioada mai lunga beneficiez de marirea de salariu cu 15% ?Multumesc
16Feb.2017

Angi26 16 Feb. 2017 07:28:29

Dar pentru cadrele didactice cu predare simultanã cu 5 clase?Cat la sutã ?
11Feb.2017

Sandu 11 Feb. 2017 19:16:34

Pt. Mircea
cate examene de titularizare si cate examene de def, gr 2 si gr 1 ai dat. va faceti singuri salariile. fara profesori ati administra frunzele care pica toamna. Ai auzit de pedagogie? stii cu ce se mananca un examen la psiho-pedagogie. Stati cu curul pe scaun si jumatate din timp sunteti pe facebook
31Ian.2017

Mircea 31 Ian. 2017 22:02:52

In institutii de invatamant administratorii de patrimoniu au program de 8 ore si 24 zile de concediu si au gestiuni de care raspud si mai muncesc si in functia de casier ,sunt doua functii diferite si platite doar una ,iar concediul de odihna de 24 de zile,trebuie corectate aceste probleme
31Ian.2017

Mery 31 Ian. 2017 21:50:39

Trebuie remediate salariile intre didactic si didactic auxiliar care munceste dublu ,concediul de odihna de 62 de zile pentru ca sunt in aceleasi institutii cu studii si in acelasi minister.
31Ian.2017

Maria 31 Ian. 2017 17:53:19

Sigur, sunt foarte mari! Dar cine esti dumneata de hotarasti salariile altora? Si eu cred ca in IT sunt salariile foarte mari, dar asta este. Si datul cu presupusul e o munca, mai ales cand habar nu ai cum este sa educi pe cineva!
31Ian.2017

Eu 31 Ian. 2017 15:18:58

Lasati comentarile ca stim foarte bine cat de mult munciti. Salariile sunt foarte mari la cat liber aaveti. Are dreptate Mara . Cu pregatirea dupa ore ar trebui sa va ganditi bine cand spuneti asa ceva .Cine vede picior de om pe timpul vacantei, poate o zi sau daoua dar in rest .....
30Ian.2017

Radu 30 Ian. 2017 09:26:53

Stimata f oamna MARA,aici se vede razultatul muncii noaatre,a dascalilor.Din pacate scoala produce si dobitoci ca si dumneata,dar,asta este ne asuman.
27Ian.2017

Mihai 27 Ian. 2017 19:41:47

Vesti bune pentru profesori...pentru elevi?...aceleasi rezultate la bac...ce va face sa credeti ca asta este solutia in invatamant? Profesorii vor face acelasi lucru pe care l-au facut si pana acum,vor pregati elevii in particular,pe bani bineinteles,eventula vor creste taxa pe ora...
27Ian.2017

Mirela 27 Ian. 2017 09:44:08

Intreb si eu : despre didactic auxiliar nu spune nimeni nimic? Onoratul sindicat caruia ii platim cotizatie? Sau nu suntem colegi cu cadrele didactice?Eu sunt admin financiar intr-o scoala din jud Constanta si in perioada in care a fost viscol si scolile inchise, am venit la scoala pentru a face salarii, bilanturi , etc . pentru ca TREBUIA, nu-i asa ? La noi se gandeste cineva? Am concediu aferent jumatatii de norma si salariu de 900 lei .
25Ian.2017

Gigi 25 Ian. 2017 16:09:55

Stimata doamna Mara,
Daca dumneata si altii care gandesc asa crezi ca invatamantul este inutil sau profesorii niste slugi care pot munci gratuit sau ca si cand ar fi zilieri, de ce crezi ca mai este necesar sa trimiti un copil la scoala si nu-l educi singura? Asta asa, ca sa vezi cat este de simplu! Societatea asta e plina de persoane care s-au nascut brusc invatate si considera ca profesorii sau invatatorii lor nu fac doua parale chioare! Sau dumneata esti vreo somitate si te-ai educat singura?
23Ian.2017

Vasile Braila 23 Ian. 2017 11:25:11

dar restantele salariale, cand se da inapoi?
sper ca nu la pastele cailor
21Ian.2017

Cucu Bau 21 Ian. 2017 12:02:36

Pentru Mara.

Esti imbecila!
18Ian.2017

Angela 18 Ian. 2017 10:19:45

,,Stimata,, doamna Mara, va rog sa faceti cinci ani de liceu pedagogic sau macar trei ani de postliceala apoi trei ani de facultate plus doi ani de master apoi sa dati examenele de grad: definitivat, II si I, sa ai grija de familie, sa faci naveta, sa lucrezi in triplu simultan, sa corectezi teme la trei clase si sa te pregatesti pentru a doua zi la 12 discipline, sa imparti lapte si corn, sa imparti mere si sa nu ai ,,3 luni,, concediu pe an...Sa te vad ,,stimata,, doamna, cat ai rezista in acest ritm??? Cate ore pe zi muncesti dumneata? Cate examene ai dat? Se vede respectul pentru cadrele didactice si probabil il insuflati si copiilor dumitale... Nu suntem toti o apa si un pamant...Hai sa dam dovada de respect si...sa ne vedem barna din ochi...
12Ian.2017

ElenaV 12 Ian. 2017 23:11:24

Salariile marite cu 15% le vom primi cu 1 Feb 2017 ??? Multumesc.
12Ian.2017

Mihaela 12 Ian. 2017 09:13:09

Adverbul ,,special" stiu ca nu are grad de comparatie, dar l-am folosit intentionat gresit pt ca am dorit sa subliniez ceva, in fine, imi cer scuze pt mesajele multiple!
12Ian.2017

Mihaela 12 Ian. 2017 09:09:34

Durata concediului de odihna pt un cadru didactic este de 62 zile/an, nu inteleg de unde au iesit 3 luni/an iar acesta nu este platit mai mult sau mai special decat in oriunde alta parte, e vorba pur si simplu de ceea ce in alta parte se plateste sub forma primei de concediu... imi cer scuze pt lipsa unor virgule si a aunor articole hotarate in comment-ul anterior...
12Ian.2017

Mihaela 12 Ian. 2017 09:02:17

Pt Mara: norma cadrului didactic este de 8 ore/zi, 4 ore fiind de predare iar restul de proiectare didactica, adica planificari, proiecte de lectie, corectare lucrari, etc si te rog vino macar o ora intr-o scoala speciala la o clasa de sever, sa vezi ce inseamna un copil auto si heteroagresiv, te asigur ca o astfel de ora ti se va parea cat 5 lucrate in oricare alt domeniu sau corporatie vrei tu si ca sa nu crezi ca bat campii am lucrat si in privat intr-o organizatie cu tendinte de corporatizare, deci am termen de comparatie destul de pertinent si te asigur ca dupa 12 ore de stat la firma ieseam mai fresh decat ies dupa 4 ore lucrate in invatamant special, deci despre ce vorbim aici? Sigur ca invatamantul are hibele lui, ca unii muncesc mai mult si altii mai putin, dar in general se munceste sau ar trebui sa se munceasca iar munca asta este f prost remunerata. Un alt termen de comparatie: o ora de terapie ABA in particular costa 40, 50 de lei iar dragul de invatamant te plateste cu 28 de lei pe ora pt acelasi lucru, asta ca sa-ti faci o idee despre adevarata valoare a muncii unui profesor am particularizat pe invatamantul special, dar stiu ca la fel este si pt colegii profesori din inv. de masa.
09Ian.2017

Mara 09 Ian. 2017 09:14:58

Prea mari salariile cadrelor didactice la cat efort minimal depun 4-6 ore /zi si cu pauze pe durata unui an,si liberi 3 luni din an pt.vacante care le sunt si platite ar trebui injumatatite salarii sau macar sa fie la salariul minim 1250. Dar si asa ar fi prea mari salariile pt. cat muncesc in 365 de zile.
24Dec.2016

Marchidan Mirela 24 Dec. 2016 15:45:35

Stimata loana Ionescu, Ca sa munceasca doctorii si profesorii se prea poate ,dar tu ai putea sa prestezi munca lor ? Ma tem ca nu !Cand doctorii si profesorii au folosit cerneala scriind cursuri ,referate si licente ,tu ,draga Ioana ai consumat-o inutil sau poate ai confundat-o cu apa potabila ! Si de cand se invata noaptea in Romania ca nu stiu?
20Dec.2016

Ionescu Ioana 20 Dec. 2016 22:29:54

Nimeni nu are nimic cu cadrele didactice sau medicale, dar sunt si ceilalti angajati paza, ingrijitoarele si muncitorii. Oare acesti oameni nu au dreptul la primirea inapoi a celor 25% si majorarea salariilor? Cunosc profesori care sunt profesotri pe spaga data la licenta si master. Putini sunt adevaratii profesori si medici. Si apropo de medici , asistentele si personalul auxiliar - paza, femei de serviciu,laboranti, brancardieri si infirmiere nu au dreptul sa primeasca cei 25% si salarii majorate? Se cheltuiesc foarte multi bani pentru votare, domnii parlamentari si senatori alesi de curand trebuie sa isi faca buzunarul doldora pe spinara "prostimii" personalul auxiliar. Atunci eu am o propunere: atat medicii , cat si profesorii sa fie si muncitori , paza si femei de serviciu. Fara acest personal activitatea din spitale si institutiile de invatamant oare cum ar merge?Ziua se asigura paza si curatenia in spitale si noaptea se consulta si opereaza? Iar in invatamant noaptea se invata si ziua se face curat si se asigura paza?
Cu ce ganditi? Cu picioarele?
20Dec.2016

Ionescu Ioana 20 Dec. 2016 22:29:31

Nimeni nu are nimic cu cadrele didactice sau medicale, dar sunt si ceilalti angajati paza, ingrijitoarele si muncitorii. Oare acesti oameni nu au dreptul la primirea inapoi a celor 25% si majorarea salariilor? Cunosc profesori care sunt profesotri pe spaga data la licenta si master. Putini sunt adevaratii profesori si medici. Si apropo de medici , asistentele si personalul auxiliar - paza, femei de serviciu,laboranti, brancardieri si infirmiere nu au dreptul sa primeasca cei 25% si salarii majorate? Se cheltuiesc foarte multi bani pentru votare, domnii parlamentari si senatori alesi de curand trebuie sa isi faca buzunarul doldora pe spinara "prostimii" personalul auxiliar. Atunci eu am o propunere: atat medicii , cat si profesorii sa fie si muncitori , paza si femei de serviciu. Fara acest personal activitatea din spitale si institutiile de invatamant oare cum ar merge?Ziua se asigura paza si curatenia in spitale si noaptea se consulta si opereaza? Iar in invatamant noaptea se invata si ziua se face curat si se asigura paza?
Cu ce ganditi? Cu picioarele?
02Dec.2016

Anca 02 Dec. 2016 14:26:02

Nu va inselati singuri, oameni buni, aceste vorbe sunt doar minciuni inainte de alageri. Nu vedeti ca toti promit marea cu sarea si tara merge tot mai prost.Minciuni si iar minciuni....
25Nov.2016

Livia 25 Nov. 2016 01:00:49

Doamna Marian, in primul rand, ''asi'' se scrie corect...isi, apoi...no coment la comentariul dumneavoastra
07Nov.2016

Florenta 07 Nov. 2016 13:27:44

Ar fi bine sa se majoreze pentru ca la noi in judetul TR urmeaza sa ni sa retina indemnizatiile de conducere secretarilor si contabililor de la unitatile scolare carora nu le ajung banii de salarii pana la sfarsitul anului, pentru perioada 2015-2016 pe motivul ca nu s-a respectat anexa nr.4 pct.3 din Legea 63/ 2011 pt. secretar si nu am avut minim 5 posturi de executie pt. contabil
07Nov.2016

Florenta 07 Nov. 2016 13:20:47

Ar fi bine sa se majoreze pentru ca la noi in judetul TR urmeaza sa ni sa retina indemnizatiile de conducere secretarilor si contabililor de la unitatile scolare carora nu le ajung banii de salarii pana la sfarsitul anuluipentru perioada 2015-2016, pe motivul ca nu s-a respectat anexa nr.4 pct.3 din Legea 63/ 2011 pt. secretar si nu am avut minim 5 posturi de executie pt. contabil
07Nov.2016

Laura 07 Nov. 2016 09:51:40

Doamna Mariana, la cate cursuri de perfectionare participati pe an ? Vad ca va tot comparati cu cadrele didactice. De ce nu faceti studii de specialitate pentru a avea aceleasi drepturi ca profesorii ? Stiti cat trebuie sa ne pregatim noi pentru o lectie ? Stiti ca muncim si inafara orelor la catedra ?
02Nov.2016

M.I. 02 Nov. 2016 22:50:49

Nu va faceti iluzii!! Iar celor ce se plang pt.salariile taiate, le amintesc ce manarii faceau impreuna cu sefii lor! - O MANA SPALA ALTA MANA!!, PENTRU ASTA AVEATI SPORURI PT,CALCULATOR, GRADATII, SALARII DE MERIT, DE PRIN 2002 CEL PUTIN...?! EXTERNALIZARE!! COSTA GUVERNUL MULT MAI PUTIN!!
02Nov.2016

Anca 02 Nov. 2016 20:24:15

astea sunt doar minciuni gogonate, asa ca inainte de votari...NU CREDETI MINCIUNILE LOR, fiti seriosi, tara geme ca nu avem bani iar ei majreaza salariile in halul asta..sa ne multumim ca nu le taie ca in urma cu cativa ani...nu vi se pare ciudat ca specifica clar ca cei care au votat hotararea sunt doar parlamentarii PSD si UDMR, in absenta altora.HALAL conducere mai are tara asta....
02Nov.2016

Vasyf 02 Nov. 2016 17:53:26

Destul de trist, pentru cã politicienii, dar si liderii de sindicat, au uitat total de aceasta categorie de personal din invatamant:"NEDIDACTICII"...
02Nov.2016

Anda 02 Nov. 2016 08:19:54

de trei luni de zile noi sectretarii si contabilii stam cu salariile taiate si nu se ia nicio masura......ne normeaza dupa nr.de clase...ce legatura au situatiile financiare cu nr.de clase...
01Nov.2016

Clau 01 Nov. 2016 20:59:02

„isi”doamna Mariana nu „asi”
De-aia personalul didactic are salariul mai mare...are scoala. Asa e normal an tarile civilizate. Isi iau concediu fiindcã au dreptul legal. Dumneavoastra nu aveti?
01Nov.2016

Katoka Felicia 01 Nov. 2016 20:49:42

dar salariile reduse ale personalului didactic auxiliar cand se rectifica? Normarea elaborata nu este nici pe departe ce trebuia sa fie. Abuzi s-au taiat drepturi castigate de foarte mult timp, cand exista o normare reala.
01Nov.2016

Panaitescu Carmen 01 Nov. 2016 20:28:08

Eu cred ca-i praf in ochi. Si in 2008 Tariceanu cel destept majora salariile cu 50% si??? s-au castigat banii in instanta, dar la zi cat suntem platiti? Stati sa vedem forma finala a Legii si apoi vorbim.
01Nov.2016

Viorake 01 Nov. 2016 20:03:44

Constatam pe zi ce trece ca personalul nedidactic este din ce in ce mai prost vazut si apreciat.Majoritatea spun : daca nu va convine , de ce nu plecati? Eu sunt angajat ca mecanic intretinere la un camin de copii : pe langa aceasta functie mai prestez prin decizie: Cadru tehnic in situatii de urgenta, responsabil arhiva si operator casa .Sunt de profesie inginer electromecanic .absolvent cursuri zi in '89. sunt subalternul unui fost sofer ,alcoolic ,analfabet etc care normal ar trebui sa faca tot ce fac eu in plus..si are salariu de 2,5 ori mai mare ca mine, liceul la baza ,partidul si spaga in spate si scoala vietii; in buzunar are sticluta.Bravo lui si bravo lor , coruptilor care sustin acest sistem. Si atunci ce sa mai zicem despre nedidactici?
01Nov.2016

Mariana 01 Nov. 2016 16:04:39

de personalul nedidactic nu prea se discuta si ca este vacanta si ca nu este noi mergem la servici cadrele didactice asi iau concediu ,de restul personalului nu se da importanta ,multumim domnule ministru
01Nov.2016

Cimpean Gheorghe 01 Nov. 2016 12:17:30

In titlu se specifica: "profesorii" in articol scrie "personalul din invatamant", in invatamant exista si personal nedidactic, acesta beneficiaza sau nu de acel 15%?
multumesc
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala

+ REDUCERE 15% la Culegeri si Carti

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala


+ REDUCERE 15% la Culegeri si Carti

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Iti oferim GRATUIT
Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primesti GRATUIT noile
TESTE REZOLVATE pentru Evaluarea Nationala
+ REDUCERE 15%
la Culegeri si Carti!
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
x
//