TEST DE EVALUARE
Anul scolar 2011-2012
Disciplina Educaţie muzicală
Clasa a VI a
Numele si prenumele elevului:
Data susţinerii testului:
MODEL pentru elevii din învăţământul de cultură generală
• Pentru rezolvarea corectă a tuturor cerinţelor din Partea I si din Partea a II-a se acordă 90 de puncte. Din oficiu se acordă 10 puncte.
• Încercuiţi litera corespunzătoare răspunsului corect
• Timpul efectiv de lucru este de 30 de minute
• Rezolvările testului se vor scrie pe o foaie separată.
PARTEA I (40 de puncte)
1. Pe ce linie a portativului se află nota si din cheia Sol, octava 1:
a) Pe linia a 3 a
b) Pe linia a 2 a
c) Pe linia a 5 a
2. Block flötte aparţine familiei instrumentelor de:
a) suflat
b) de percuţie
c) cu claviatură
3. Termenul allegro este o miscare care se scrie la începutul unei lucrări muzicale si
semnifică:
a) o miscare lentă
b) o miscare rapidă
c) un instrument
4. Scrieţi două combinaţii ritmice cu durate de pătrimi si doimi în măsura de ¾.
PARTEA a II-a (50 de puncte)
Descrieţi în 0,5 pagini o lucrare muzicală audiată care v-au plăcut cel mai mult. Aveţi în vedere:
- numele lucrării si al compozitorului
- tematica abordată de compozitor
- opiniile personale referitoare la lucrările respective.
BAREM DE EVALUARE SI DE NOTARE
MODEL pentru elevii din învăţământul de cultură generală
• Se punctează oricare alte formulări/ modalităţi de rezolvare corectă a cerinţelor.
• Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit prin barem. Nu se acordă fracţiuni de punct.
• Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea punctajului total acordat la 10.
PARTEA I (40 de puncte)
1. a) 10 puncte
2. a) 10 puncte
3. b) 10 puncte
4. (2 combinaţii x5p) 10 puncte
PARTEA a II-a (50 de puncte)
- numele lucrării si al compozitorului 10 puncte
- tematica abordată de compozitor 20 puncte
- opiniile personale referitoare la lucrările respective (exemplu: Anotimpurile de Antonio Vivaldi)
20 puncte
Pentru răspunsuri incomplete sau parţial corecte se pot acorda punctaje intermediare.