Metodologia organizarii si desfasurarii Concursului de Admitere la UPB pentru anul universitar 2011-2012

De Portal Invatamant
la 31 Oct. 2011
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X



�������������������������������������� ������ METODOLOGIA
organizării şi desfăşurării Concursului de admitere în învăţământul superior la Universitatea POLITEHNICA din Bucureşti pentru anul universitar 2011-2012

�������� CUPRINS

I. PROBLEME GENERALE DE ORGANIZARE ŞI DESFĂŞURARE A
CONCURSULUI

II. COMPETENŢELE COMISIILOR DE ADMITERE ŞI ALE
PERSONALULUI DE SUPRAVEGHERE ŞI CORECTARE

1. Competenţele Comisiei centrale de admitere
2. Competenţele Comisiilor locale de admitere
3. Competenţele personalului de supraveghere şi corectare

III. ÎNSCRIEREA LA CONCURS

1. Data concursului şi perioada înscrierii candidaţilor
2. Condiţiile de înscriere la concurs
3. Informarea candidaţilor şi verificarea listelor candidaţilor înscrişi

IV. ELABORAREA CHESTIONARELOR DE CONCURS ŞI A GRILELOR
DE EVALUARE

V. DESFĂŞURAREA PROBELOR DE CONCURS

VI. CORECTAREA FORMULARELOR PROBELOR DE CONCURS

VII. STABILIREA ŞI AFIŞAREA REZULTATELOR CONCURSULUI

VIII. DISPOZIŢII FINALE

�������������������������� I. PROBLEME GENERALE DE ORGANIZARE
���������������������������������� ŞI DESFĂŞURARE A CONCURSULUI

1. Concursul de admitere din anul 2011 în învăţământul superior se organizează în Universitatea POLITEHNICA din Bucureşti pe baza prezentei metodologii, elaborată în conformitate cu Ordinul nr. .........., din ..................... al Ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului si Sportului privind criteriile generale de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul superior pentru anul universitar 2011/2012.
2. Universitatea POLITEHNICA din Bucureşti organizează concurs de admitere pentru ciclul de studii universitare de licenţă.
3. Admiterea în învăţământul universitar se organizează pe facultăţi, pe domenii de studiu. Denumirea domeniilor şi specializărilor, numărul de locuri (fără taxă şi cu taxă) care fac obiectul concursului de admitere pentru fiecare domeniu şi specializare precum şi disciplinele probelor de concurs se fac publice prin afişare la sediile facultăţilor.
4. Participarea candidaţilor la concursul de admitere este condiţionată de înscrierea lor, prin completarea unei fişe de înscriere tip. Fiecare candidat va menţiona în fişa de înscriere, în ordinea preferinţelor sale, opţiunile pentru care candidează. Prin opţiune se înţelege un domeniu de studiu într-un anumit regim de studiu (fără taxă sau cu taxă).
5. Absolvenţii de liceu cu diplomă de bacalaureat, care au obţinut la olimpiadele şcolare internaţionale distincţii în cel puţin unul din ultimii doi ani de studiu ori premiul întâi sau medalie de aur în unul din ultimii patru ani de studii, au dreptul să fie înmatriculaţi fără admitere, în cadrul numărului de locuri alocate, la cerere, în învăţământul superior de stat în domenii de studiu corespunzătoare disciplinelor la care au fost distinşi, şi pot urma fără taxe de şcolarizare, cursurile a două facultăţi în instituţii de învăţământ superior de stat. Absolvenţii de liceu cu diplomă de bacalaureat, care au obţinut în unul din ultimii doi ani de şcolarizare premiile I, II sau III la concursurile şcolare la nivel naţional sau pe grupe de ţări, recunoscute de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului si Sportului pot fi înmatriculaţi fără admitere, în cadrul numărului de locuri alocate, în învăţământul superior de stat, în domenii de studiu corespunzătoare disciplinelor la care au fost distinşi. În şedinţa din data de 08.11.2007, Senatul U.P.B. a aprobat următoarea listă a disciplinelor de la olimpiadele şcolare care sunt luate în considerare: chimie (numai pentru Facultatea de Chimie Aplicată şi Ştiinţa Materialelor), matematică, fizică, informatică. Absolvenţii de liceu care se înscriu în categoriile de mai sus vor depune o dată cu dosarul de înscriere, o cerere scrisă la secretariatul facultăţii unde doresc să fie înmatriculaţi. Comisia locală de admitere a facultăţii va decide asupra acestor solicitări pe baza listelor olimpiadelor şi concursurilor, precum şi a listelor nominale cu cei care au obţinut distincţii la olimpiadele şcolare internaţionale sau premii la olimpiade şcolare de nivel naţional sau pe grupe de ţări, transmise Universităţii de către Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului. Candidaţii care au obţinut performanţele respective pe timpul studiilor liceale beneficiază de facilităţile de mai sus, într-o perioadă de maximum trei ani de la absolvirea liceului.
6. Potrivit legii, se percepe de la candidaţi, pentru organizarea şi desfăşurarea admiterii, taxa de înscriere în cuantum de 100 lei (RON), stabilit de Senatul Universităţii POLITEHNICA din Bucureşti. Taxa se va achita la secretariatul facultăţii la care candidatul se înscrie la concurs. Sunt scutiţi de plata taxei orfanii de ambii părinţi, cei proveniţi de la casele de copii sau din plasament familial, copiii eroilor-martiri ai Revoluţiei, răniţii în timpul Revoluţiei din decembrie 1989, copiii salariaţilor din Universitatea POLITEHNICA din Bucureşti şi copiii personalului didactic. Candidaţii cu situaţie materială foarte grea, în special cei proveniţi din mediul rural, pot fi scutiţi, la cerere, de plata taxei prezentând decanului facultăţii la care se înscriu la concurs acte doveditoare care să le susţină solicitarea.
7. Admiterea în U.P.B. se face pe baza a două probe scrise (probe care se vor susţine sub formă de test grilă) sau pe baza notelor extrase din foaia matricolă. Probele de concurs (pentru facultăţile la care concursul se face pe bază de probe scrise) precum şi disciplinele care sunt luate în considerare (pentru facultăţile la care admiterea se face pe baza notelor extrase din foaia matricolă) sunt prezentate pe pagina de Internet www.upb.ro şi sunt afişate la secretariatele facultăţilor. În continuare, în prezenta metodologie, prin PROBĂ DE CONCURS se înţelege una din probele scrise susţinute, iar prin NOTĂ DE CONCURS se înţelege nota probei de concurs sau media din anii de liceu la una din disciplinele de concurs, determinată pe baza actelor din dosarul candidatului.
8. Subiectele probelor de concurs vor fi concepute luând în considerare programele analitice ale disciplinelor de concurs, astfel încât să asigure aprecierea şi ierarhizarea candidaţilor în mod corect şi concludent, pe baza rezultatelor obţinute la rezolvarea lor, printr-un punctaj determinat în funcţie de aceste rezultate. Fiecare enunţ de subiect al probei de concurs va fi prezentat candidaţilor într-un CHESTIONAR DE CONCURS în care se află toate enunţurile subiectelor. Fiecare subiect de probă de concurs este însoţit de un set de răspunsuri, dintre care unul singur este corect.
9. În cadrul probei de concurs, candidaţii trebuie să determine răspunsul corect la fiecare subiect de probă de concurs şi să-l marcheze în FORMULARUL PROBEI DE CONCURS printr-un semn “X”.
10. Notarea candidaţilor la fiecare probă de concurs se stabileşte prin însumarea punctelor obţinute, conform marcajului din formularul probei de concurs şi apoi, prin conversia sumei în note de la 1 la 10;
11. Media generală minimă de admitere este 5,00 (cinci). Media generală se calculează numai pentru candidaţii care vor obţine media aritmetică a celor două note de concurs (MEDIA NOTELOR DE CONCURS) mai mare sau cel puţin egală cu 5,00 (cinci), aceasta reprezentând BAREMUL MINIM DE ADMITERE. În aceste condiţii, media generală se determină ca medie ponderată între media notelor de concurs şi media obţinută la examenul de Bacalaureat (vezi VII.3).
12. Admiterea candidaţilor în Universitatea POLITEHNICA din Bucureşti se face în ordinea descrescătoare a mediei generale obţinută de ei în concurs, în limita numărului de locuri acordate pentru fiecare facultate.
13. Candidaţii care vor avea aceeaşi medie generală vor fi clasificaţi conform criteriilor de departajare precizate la capitolul VII al prezentei Metodologii.
14. Pentru asigurarea bunei organizări şi desfăşurări a concursului de admitere, în Universitatea POLITEHNICA din Bucureşti se formează Comisia centrală de admitere şi, la fiecare facultate, câte o Comisie locală de admitere. Componenţa acestor comisii se stabileşte prin decizia Rectorului.


����������������� II. COMPETENŢELE COMISIILOR DE ADMITERE ŞI ALE
��������������������� PERSONALULUI DE SUPRAVEGHERE ŞI CORECTARE


1. Competenţele Comisiei centrale de admitere

1.1. organizează, desfăşoară şi are întreaga responsabilitate pentru derularea concursului de admitere, în toate etapele sale: pregătirea, desfăşurarea propriu-zisă, gestionarea şi procesarea punctajelor la probele de concurs, afişarea rezultatelor, rezolvarea contestaţiilor, înmatricularea candidaţilor declaraţi admişi, ocuparea locurilor vacante;
1.2. pregătirea concursului:
- controlează instruirea Comisiilor locale de admitere;
- controlează modul de instruire a cadrelor didactice din personalul de supraveghere şi corectare, în vederea desfăşurării probelor concursului;
- supraveghează aprovizionarea cu materiale necesare concursului;
- repartizează sălile de concurs pe facultăţi în baza listelor cu săli puse la dispoziţie de serviciul administrativ;
- verifică listele nominale cu personalul didactic desemnat de facultăţi, pentru supraveghere şi corectare;
- ţine evidenţa pe facultăţi a sălilor în care vor fi repartizaţi candidaţii la concurs;
- pregăteşte seturi de plicuri, pe săli, destinate chestionarelor de concurs şi grilelor de evaluare;
- solicită de la Comisiile locale de admitere un exemplar din listele candidaţilor înscrişi la concurs, afişate la facultăţi;
- stabileşte norma de supraveghere în condiţiile desfăşurării concursului în sistem „test grilă”;
- stabileşte norma pe sălile de concurs pentru constituirea echipelor de cadre didactice care vor corecta formularele probelor de concurs;
- stabileşte numărul de cadre didactice (responsabili de sală şi membri ai echipelor de supraveghere şi corectare), repartizat fiecărei facultăţi la probele de concurs;
- stabileşte, pentru fiecare sală şi probă de concurs, facultăţile ale căror reprezentanţi vor fi responsabili de săli şi membri ai echipelor de supraveghere şi corectare;
- redactează delegaţiile de supraveghere şi corectare, pe săli, facultăţi şi probe de concurs;
1.3. desfăşurarea concursului:
- predă reprezentanţilor Comisiilor locale de admitere delegaţiile de supraveghere şi corectare;
- organizează şi supraveghează procesul de redactare a subiectelor şi chestionarelor de concurs;
- asigură echipa tehnică specializată pentru tehnoredactarea subiectelor şi chestionarelor de concurs, inclusiv traduceri;
- asigură şi sigilează plicurile cu chestionarele de concurs, conform numărului de săli şi în concordanţă cu numărul de candidaţi repartizaţi în fiecare sală, precum şi cu oglinda sălii;
- predă reprezentanţilor Comisiilor locale de admitere plicurile cu chestionarele de concurs;
- supraveghează desfăşurarea propriu-zisă a concursului;
- organizează, supraveghează şi verifică procesul de elaborare a grilelor de evaluare de către comisia de redactare;
- supraveghează procesul de realizare a grilelor de evaluare;
- asigură şi sigilează plicurile cu grilele de evaluare conform numărului de săli;
- predă reprezentanţilor Comisiilor locale de admitere plicurile cu grilele de evaluare;
1.4. procesarea rezultatelor de la probele de concurs:
- supraveghează activitatea Comisiilor locale de admitere ;
- asigură, dintre membrii săi, reprezentanţii ce vor efectua verificarea cataloagelor;
1.5. afişarea rezultatelor:
- preia câte un exemplar din cataloage şi din listele afişate la facultăţi cu rezultatele concursului;
- supraveghează activitatea Comisiilor locale de admitere legată de contestaţii;
- rezolvă contestaţiile depuse de candidaţi;

2. Competenţele Comisiilor locale de admitere
2.1. la nivelul facultăţii, organizează, desfăşoară şi au întreaga responsabilitate pentru derularea concursului de admitere, în toate etapele sale: pregătirea, desfăşurarea propriu-zisă, gestionarea şi procesarea punctajelor la probele de concurs, stabilirea notelor de concurs, calculul mediilor notelor de concurs, afişarea rezultatelor, rezolvarea contestaţiilor, înmatricularea candidaţilor declaraţi admişi, ocuparea locurilor vacante;
2.2. pregătirea concursului:
- asigură informarea candidaţilor cu toate datele necesare pentru prezentarea la concurs;
- preiau şi verifică documentele de înscriere;
- eliberează candidaţilor legitimaţiile de concurs;
- asigură afişarea zilnică a stadiului înscrierilor;
- transmit, la încheierea înscrierilor, Comisiei centrale de admitere, numărul total de candidaţi înscrişi;
- verifică sălile repartizate pentru desfăşurarea probelor de concurs, în vederea stabilirii numerelor reale de locuri în condiţii de concurs şi transmit Comisiei centrale de admitere numărul necesar de chestionare de concurs, pe discipline şi variante, conform oglinzii fiecărei săli;
- întocmesc şi afişează tabelele nominale ale candidaţilor înscrişi, ordonaţi alfabetic, repartizaţi pe săli (tabelele nominale ale sălilor de concurs), cu indicarea mediei examenului de Bacalaureat, a opţiunilor solicitate în fişa de înscriere şi a cazurilor speciale (probe care nu se susţin în limba română etc.);
- transmit Comisiei centrale de admitere câte un exemplar din tabelele nominale ale sălilor de concurs;
- asigură afişarea informaţiilor privind denumirea probelor de concurs, data şi ora începerii fiecărei probe, durata de desfăşurare a acestora (pentru facultăţile care prevăd probe de concurs);
- asigură afişarea informaţiilor privind calculul notelor de concurs pe baza actelor aflate la dosarul candidatului (pentru facultăţile care utilizează note extrase din foaia matricolă);
- pregătesc materialele necesare desfăşurării concursului (plicuri, tabelele nominale ale sălilor de concurs, formularele probelor de concurs, hârtie concept, procese verbale, oglinzile sălilor, instrucţiuni etc.);
2.3. desfăşurarea concursului:
- repartizează pe catedre delegaţiile pentru cadrele didactice implicate în supraveghere şi corectarea formularelor probelor de concurs;
- verifică, în sălile repartizate facultăţii, prezenţa personalului de supraveghere şi corectare;
- transmite Comisiei centrale de admitere lista cu personalul de supraveghere absent;
- asigură sălile cu materialul necesar: hârtie concept, tabelul nominal al sălii, instrucţiuni, formularele probelor de concurs, procesul verbal, oglinda sălii;
- distribuie în sălile de concurs plicurile cu chestionarele de concurs;
- supraveghează desfăşurarea concursului;
- distribuie grilele de evaluare pentru corectarea formularelor probelor de concurs;
- preiau întregul material folosit în concurs: tabelele nominale ale sălilor de concurs, chestionarele de concurs, hârtia concept folosită şi nefolosită, formularele probelor de concurs completate, anulate şi nefolosite, procesul verbal de predare-primire şi verifică toate semnăturile (responsabil de sală, supraveghetori, corectori, candidaţi);
- asigură securizarea formularelor probelor de concurs prin aplicarea timbrului sec la sediul Comisiei centrale de admitere;
- asigură depozitarea, în condiţii de deplină securitate, a materialelor de concurs;
2.4. procesarea rezultatelor probelor de concurs:
- introduc în calculator punctajele obţinute de fiecare candidat;
- realizează cataloagele (3 exemplare) în care sunt înscrise punctajele, notele de concurs, media notelor de concurs, media examenului de Bacalaureat şi media generală;
- trec, pe formularul probei de concurs, nota obţinută, însoţită de semnătura decanului facultăţii sau a reprezentantului acestuia;
- verifică cu reprezentantul Comisiei centrale de admitere corectitudinea întocmirii cataloagelor şi asigură semnarea acestora;
- întocmesc:
- listele candidaţilor declaraţi admişi, pe opţiuni, în ordinea descrescătoare a mediilor generale obţinute (3 exemplare);
- lista candidaţilor declaraţi respinşi, care îndeplinesc baremul minim de admitere, în ordinea descrescătoare a mediilor generale obţinute (3 exemplare);
- lista candidaţilor declaraţi respinşi care nu îndeplinesc baremul minim de admitere, în ordine alfabetică (3 exemplare);
- predau Comisiei centrale de admitere câte un exemplar din catalog şi din fiecare listă;
2.5. afişarea rezultatelor:
- afişează la facultate listele menţionate mai sus;
- afişează informaţii pentru candidaţii declaraţi admişi (perioada şi condiţiile de înmatriculare, condiţii de acordare a burselor, de cazare la cămine etc.);
- afişează informaţii pentru candidaţii declaraţi respinşi care îndeplinesc baremul minim de admitere (condiţii de ocupare a locurilor vacante);
2.6. rezolvarea contestaţiilor:
- preiau contestaţiile, le transmit spre analiză Comisiei centrale de admitere şi afişează rezultatele;
2.7. înmatricularea candidaţilor declaraţi admişi:
- organizează activitatea de înmatriculare a candidaţilor declaraţi admişi;
2.8. stabilirea locurilor vacante:
- elimină de pe listele candidaţilor declaraţi admişi pe cei care nu s-au înmatriculat în termenul stabilit;
2.9. ocuparea locurilor vacante:
- completează locurile rămase libere de pe lista candidaţilor admişi cu candidaţi de pe lista candidaţilor care îndeplinesc baremul minim de admitere (la cererea acestora);
- înmatriculează candidaţi admişi pe locurile vacante;
- refac şi afişează listele finale ale candidaţilor declaraţi admişi şi înmatriculaţi, pe opţiuni, în ordinea descrescătoare a mediilor generale, potrivit solicitărilor din fişele de înscriere la concurs;
- predau Comisiei centrale de admitere câte un exemplar din fiecare listă;
- dacă după înmatricularea candidaţilor pe locurile vacante mai rămân locuri libere, numărul acestora va fi transmis Comisiei centrale de admitere;
- afişează lista centralizată a locurilor vacante ale tuturor facultăţilor universităţii, primită de la Comisia centrală de admitere;
2.10. ocuparea locurilor vacante se face printr-un nou concurs de admitere, după un calendar care va fi afişat la facultăţi. Listele finale privind rezultatele admiterii 2011 vor fi transmise la Comisia centrală de admitere la data de 10-sept-2011.
3. Competenţele personalului de supraveghere şi corectare
a) Competenţele responsabilului de sală
3.1. deschide sala de concurs şi permite accesul candidaţilor cu o oră înainte de începerea probei de concurs;
3.2. verifică identitatea cadrelor didactice desemnate pentru supraveghere şi corectare;
3.3. preia de la Comisia locală de admitere materialele necesare desfăşurării Concursului: oglinda sălii, tabelul nominal al sălii de concurs, hârtie concept, formularele probei de concurs şi plicul cu chestionarele de concurs, verificând totodată integritatea sigiliilor acestuia;
3.4. verifică identitatea candidaţilor şi asigură instruirea acestora conform instrucţiunilor privitoare la desfăşurarea probelor scrise;
3.5. asigură, la ora stabilită de Comisia centrală de admitere, deschiderea plicului şi repartizarea chestionarelor de concurs candidaţilor, conform oglinzii sălii;
3.6. după distribuirea chestionarelor de concurs, verifică şi răspunde de completarea corectă de către fiecare candidat a datelor de identificare personale şi a codului variantei de chestionar de concurs (în conformitate cu oglinda sălii) pe formularul probei de concurs şi a aceloraşi date personale pe chestionarul de concurs;
3.7. consemnează prezenţa sau absenţa candidaţilor în tabelul nominal al sălii de concurs;
3.8. răspunde de asigurarea desfăşurării în bune condiţii a concursului;
3.9. preia plicul cu grilele de evaluare în vederea activităţii de corectare şi verifică integritatea sigiliilor acestuia;
3.10. - preia de la fiecare candidat formularul probei de concurs, completat, împreună cu chestionarul de concurs pe care îl va ataşa la formular;
- verifică identitatea candidatului şi corectitudinea completării datelor de identificare, verifică respectarea regulilor de completare a formularului probei de concurs, solicitând candidatului să semneze în dreptul poziţiilor în care sunt marcate mai multe semne “X”;
- semnează formularul probei de concurs şi asigură semnarea de către candidat în tabelul nominal al sălii de concurs;
3.11. asigură reintrarea candidaţilor în sala de concurs pentru participarea acestora la corectare;
3.12. supraveghează desfăşurarea în bune condiţii a procesului de corectare şi verifică existenţa tuturor semnăturilor pe formularul probei de concurs şi trecerea punctajului obţinut de fiecare candidat (în cifre şi litere) în tabelul nominal al sălii;
3.13. predă, împreună cu personalul didactic care a asigurat supravegherea şi corectarea, Comisiei locale de admitere, întregul material de concurs: tabelul nominal al sălii de concurs, formularele probei de concurs şi chestionarele de concurs ordonate alfabetic, hârtia concept folosită şi albă, formularele anulate sau nefolosite, procesul verbal de predare-primire.
b) Competenţele supraveghetorilor
3.14. participă la preluarea de la Comisia locală de admitere a materialelor necesare desfăşurării Concursului: oglinda sălii, tabelul nominal al sălii de concurs, hârtie concept, formularele probei de concurs;
3.15. participă la verificarea identităţii candidaţilor;
3.16. participă la repartizarea chestionarelor de concurs candidaţilor, conform oglinzii sălii; precum şi a hârtiilor concept;
3.17. după distribuirea chestionarelor de concurs, verifică completarea corectă de către fiecare candidat a datelor de identificare personale şi a codului variantei de chestionar de concurs (în conformitate cu oglinda sălii) pe formularul probei de concurs şi a aceloraşi date personale pe chestionarul de concurs;
3.18. supraveghează candidaţii, asigurând buna desfăşurare a probei de concurs;
3.19. - participă la preluarea de la fiecare candidat a formularului probei de concurs, completat, împreună cu chestionarul de concurs pe care îl vor ataşa la formular;
- participă la verificarea identităţii candidatului şi corectitudinea completării datelor de identificare, verificând respectarea regulilor de completare a formularului probei de concurs şi solicitând candidatului să semneze în dreptul poziţiilor în care sunt marcate mai multe semne “X”;
- urmăreşte semnarea de către fiecare candidat în tabelul nominal al sălii de concurs;
3.20. participă la asigurarea reintrării candidaţilor în sala de concurs pentru participarea acestora la corectare;
3.21. participă la predarea către Comisia locală de admitere, a întregului material de concurs.
c) Competenţele corectorilor
3.22. asigură desfăşurarea în bune condiţii a procesului de corectare: verifică trecerea corectă pe formularul probei de concurs a codului variantei chestionarului de concurs, aplică grila de evaluare şi calculează, în prezenţa candidatului şi a martorului, punctajul obţinut prin însumarea punctelor corespunzătoare răspunsurilor corecte, trec punctajul obţinut de fiecare candidat pe formularul probei de concurs şi semnează împreună cu candidatul şi martorul în formularul probei de concurs;
3.23. trec punctajul obţinut de fiecare candidat (în cifre şi litere) în tabelul nominal al sălii;
3.24. participă la predarea către Comisia locală de admitere, a întregului material de concurs.

������������������������������������ III. ÎNSCRIEREA LA CONCURS

Începând cu data de 21 martie 2011, candidaţii se pot preînscrie online (www.upb.ro). Candidaţii preînscrişi beneficiază de o reducere de 10% din taxa de înscriere (taxă ce se va plăti în perioada de înscriere din iulie 2011).
1. Data concursului şi perioada înscrierii candidaţilor
1.1. Concursul de admitere se desfăşoară în iulie şi/sau septembrie 2011. În sesiunea din iulie probele scrise se susţin în zilele de 18 şi 19 iulie 2011. Ora de începere a fiecărei probe scrise de concurs este 1000.
1.2. Înscrierea candidaţilor la concursul de admitere se face pe facultăţi, la secretariatele respective, în perioada 11-16 iulie 2011, zilnic între orele 900-1600.
1.3. Pe 15 iulie 2011, la Facultatea de Inginerie cu predare în Limbi Străine, se susţine testul de competenţă lingvistică pentru candidaţii care nu posedă un certificat de competenţă lingvistică
2. Condiţiile de înscriere la concurs
2.1. Se pot înscrie la Concursul de admitere în Universitatea POLITEHNICA din Bucureşti absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat (sau diplomă echivalentă acesteia).
2.2. Un candidat declarat admis poate urma un singur domeniu de studiu pe loc finanţat de la bugetul de stat, pentru durata normală de studii. Candidatul admis la mai multe domenii de studiu pe locurile fără taxă este obligat să opteze pentru domeniul de studiu la care doreşte să fie finanţat de la bugetul de stat, la o singură instituţie de învăţământ superior.
2.3. Se pot înscrie la concurs studenţi ai Universităţii POLITEHNICA din Bucureşti sau ai altor instituţii de învăţământ superior de stat sau particular acreditate sau autorizate, înmatriculaţi în anii precedenţi pe locuri finanţate de la bugetul de stat sau în regim cu taxă, care renunţă sau au renunţat la continuarea studiilor sau decid să studieze un alt domeniu în Universitatea POLITEHNICA din Bucureşti. În cazul în care candidaţii ce renunţă la continuarea studiilor iniţiale vor fi declaraţi admişi, ei vor beneficia de subvenţia de la bugetul de stat numai pe durata normală de studiu (scăzând din durata de studiu a domeniului la care au fost admişi, anii de studiu cu finanţare de la buget la domeniile anterioare). În cazul în care candidaţii ce decid să urmeze şi un alt domeniu de studiu vor fi declaraţi admişi, ei vor putea studia un nou domeniu în Universitatea POLITEHNICA din Bucureşti după cum urmează:
- dacă primul domeniu de studiu se face în regim fără taxă, cel de al doilea domeniu va fi urmat numai în regim cu taxă;
- dacă primul domeniu de studiu se face în regim cu taxă în învăţământul particular sau în cel de stat, cel de al doilea domeniu va fi urmat în regim fără taxă, doar dacă ei vor fi declaraţi admişi în numărul de locuri subvenţionate de la bugetul de stat.
2.4. Se pot înscrie la concurs studenţi ai Universităţii POLITEHNICA din Bucureşti înmatriculaţi în anii precedenţi pe locuri cu taxă şi care doresc să treacă în regim fără taxă la acelaşi domeniu de studiu sau studenţi de la instituţiile de învăţământ superior particular cu domenii de studiu acreditate sau autorizate, care doresc să urmeze în Universitatea POLITEHNICA din Bucureşti acelaşi domeniu. În cazul în care vor fi declaraţi admişi în numărul de locuri subvenţionate de la bugetul de stat, ei vor putea fi înmatriculaţi în anul de studiu stabilit de reglementările Senatului Universităţii POLITEHNICA din Bucureşti (eventual cu condiţia susţinerii unor examene de diferenţă).
2.5. Se pot înscrie la concurs absolvenţi cu sau fără diplomă de licenţă/absolvire ai învăţământului superior particular. În cazul în care vor fi admişi în numărul de locuri subvenţionate de la bugetul de stat, ei vor putea urma un al doilea domeniu fără taxă, putând beneficia, pe baza sistemului de credite transferabile, de recunoaşterea perioadelor de studii efectuate, în conformitate cu prevederile stabilite de Senatul U.P.B.
2.6. Pentru înscrierea la concurs, candidaţii vor completa o fişă de înscriere tip, în care vor menţiona, sub semnătură şi răspundere proprie, toate datele solicitate de formularul respectiv. În fişa de înscriere nu se admit modificări, adăugiri sau ştersături.
2.7. La fişa de înscriere se anexează trei fotografii tip buletin de identitate şi următoarele acte, conţinute într-un dosar plic:
2.7.1. diploma de bacalaureat sau diploma echivalentă cu aceasta; candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în sesiunea iunieiulie sau în sesiunea august-septembrie 2011 pot prezenta la înscriere, pentru sesiunile imediat următoare, în locul diplomei de bacalaureat, adeverinţa eliberată de liceu, în care se menţionează atât media generală de la bacalaureat cât şi notele obţinute la probele susţinute, precum şi
foaia matricolă;
2.7.2. certificatul de naştere, în copie legalizată;
2.7.3. adeverinţă medicală tip, din care să rezulte că este apt medical pentru domeniul de studiu la care candidează;
2.7.4. certificat de competenţă lingvistică (numai pentru candidaţii care se înscriu la concurs pentru admiterea la Facultatea de Inginerie cu predare în Limbi Străine); sunt acceptate certificate eliberate de instituţii abilitate (lista acestora va fi afişată la sediul facultăţii începând cu data de 15 mai 2011), sau de Departamentul de limbi moderne din U.P.B., în urma unui test ce se va susţine în perioada de înscriere;
2.7.5. chitanţa de plată a taxei de înscriere la concursul de admitere, obţinută de la secretariatul facultăţii unde se înscrie la concurs (sunt exceptaţi candidaţii scutiţi de plata acestei taxe);
2.7.6. acte doveditoare (copii legalizate după certificatele de deces ale părinţilor, în cazul candidaţilor orfani de ambii părinţi; adeverinţe de la casa de copii, în cazul candidaţilor care provin de la o casă de copii; copie legalizată a certificatului de deces al unui părinte, în cazul candidaţilor orfani de un părinte ca urmare a decesului acestuia ca eroumartir în Revoluţia din Decembrie 1989; copie legalizată după certificatul medical sau alt act cu valabilitate legală, în cazul în care însuşi candidatul a fost rănit în Revoluţia din decembrie 1989; adeverinţe din care să rezulte funcţia şi locul de muncă al părinţilor sau susţinătorilor legali; cupoane de pensii din ultima lună ale părinţilor;
adeverinţe care să ateste statutul de şomer al părinţilor; adeverinţe de venit eliberate de primăria comunei unde locuiesc părinţii, etc.), pe baza cărora se poate aproba scutirea de taxa de înscriere la concursul de admitere. Aceste acte doveditoare vor fi anexate fişei de înscriere doar de către candidaţii care solicită scutirea de taxă de înscriere;
2.7.7. adeverinţă din care să rezulte calitatea de student şi regimul de studiu (cu sau fără taxă), pentru cei care renunţă la continuarea studiilor sau se înscriu la concurs ca să urmeze un alt domeniu de studiu. Pot participa la concursul de admitere pentru a urma concomitent două domenii de studiu numai studenţii care la finele sesiunii de examene din vara anului universitar 2009/2010 sunt integralişti, acest lucru fiind precizat în adeverinţă. În acest caz, diploma de bacalaureat sau diploma echivalentă acesteia se va prezenta în copie legalizată (originalul rămânând la prima facultate);
2.7.8. adeverinţă(e) din care să rezulte perioada(ele) în care au fost studenţi şi regimul de studiu (cu sau fără taxă) pentru candidaţii care au renunţat la continuarea studiilor în instituţii de învăţământ superior de stat;
2.7.9. adeverinţă din care să rezulte calitatea de student al unei instituţii de învăţământ superior particular cu precizarea domeniului de studiu urmat, care trebuie să fie acreditat sau autorizat, pentru studenţii care se înscriu la concurs la un acelaşi domeniu. În acest caz se va prezenta diploma de bacalaureat sau diploma echivalentă acesteia în copie legalizată (originalul rămânând la prima facultate);
2.7.10. adeverinţă din care să rezulte calitatea de absolvent fără diplomă de licenţă sau diplomă de absolvire al unei instituţii de învăţământ superior de stat sau particular, precizându-se regimul în care au fost efectuate studiile (cu sau fără taxă), pentru absolvenţii care doresc să urmeze un alt domeniu de studiu;
2.7.11. adeverinţă din care să rezulte faptul că au studiat, în liceu, disciplinele de concurs în limba în care solicită susţinerea respectivelor probe de concurs (numai pentru candidaţii care solicită susţinerea probelor de concurs în altă limbă decât limba română);
2.8. Pentru înscrierea la concurs, candidaţii vor depune personal dosarul la secretariatul facultăţii.
2.9. Studenţii Universităţii POLITEHNICA din Bucureşti în regim cu taxă, care se înscriu la concurs pentru a trece în regim fără taxă la acelaşi domeniu de studiu, nu trebuie să anexeze diploma de bacalaureat sau diploma echivalentă acesteia.
2.10. Pentru respectarea prevederilor în vigoare, privind regimul actelor de studii în România, toţi candidaţii vor fi înscrişi la concursul de admitere cu numele din certificatul de naştere, inclusiv în cazurile în care din anumite motive ei şi-au schimbat acest nume; în scopul evitării unor neînţelegeri atunci când se efectuează operaţii de legitimare pe bază de buletin de identitate, se impune ca în cazurile de schimbare de nume, pe lângă numele din certificatul de naştere să fie consemnat în lista candidaţilor înscrişi, în paranteză, şi numele din buletinul de identitate.
2.11. Universitatea POLITEHNICA din Bucureşti asigură cazare în limita locurilor� disponibile, contra cost, pe o perioadă de şapte zile (zilele de concurs plus o zi înainte şi trei după concurs), pentru candidaţii veniţi din alte localităţi.
2.12. În perioada de înscriere, dosarele candidaţilor care renunţă la concursul de admitere se restituie acestora, împreună cu taxa de înscriere, la cerere, pe baza actelor de identitate şi a legitimaţiei de concurs. După încheierea perioadei de înscriere, restituirea dosarelor se va face numai în conformitate cu prevederile de la VII.16.
3. Informarea candidaţilor şi verificarea listelor candidaţilor înscrişi
3.1. Comisiile locale de admitere eliberează legitimaţii de concurs cu fotografie tuturor candidaţilor ale căror dosare de concurs au fost aprobate, cu ştampila aplicată astfel încât să cuprindă şi un colţ al fotografiei. Pe întreaga perioadă de desfăşurare a concursului de admitere, candidaţii vor avea obligatoriu asupra lor buletinul (cartea) de identitate şi legitimaţia de concurs. Legitimaţia de concurs este necesară inclusiv la retragerea dosarului.
3.2. În vederea informării candidaţilor, în perioada de înscriere, Comisiile locale de admitere vor afişa zilnic, pe opţiuni, numărul candidaţilor înscrişi (luând în considerare prima opţiune solicitată de candidaţi), precum şi cifrele de şcolarizare corespunzătoare, aferente concursului.
3.3. După încheierea perioadei de înscriere la concursul de admitere, Comisiile locale de admitere vor afişa, cel mai târziu în preziua desfăşurării primei probe de concurs, listele nominale ale candidaţilor înscrişi, ordonaţi alfabetic şi repartizaţi pe săli, precum şi denumirea probelor de concurs, data şi ora începerii probelor, durata de desfăşurare a acestora.
3.4. Candidaţii au obligaţia de a verifica exactitatea datelor înscrise în liste şi de a aduce la cunoştinţa Comisiei locale de admitere în cauză, eventualele neconcordanţe cu datele din fişa de înscriere sau faţă de actele depuse la dosar, cel mai târziu cu o oră înaintea începerii primei probe de concurs. După acest termen, nu se mai pot face modificări, de nici un fel şi pentru nici un motiv, a datelor înscrise în listele afişate.


��������������������� IV. ELABORAREA CHESTIONARELOR DE CONCURS
��������������������������������������� ŞI A GRILELOR DE EVALUARE

1. Subiectele de concurs vor fi elaborate pe baza tematicii anunţate, în conformitate cu programa şcolară parcursă de absolvenţii de liceu promoţia 2010. Se vor lua în considerare toate manualele alternative valabile pentru disciplinele din materia cărora se stabilesc subiectele.
2. În dimineaţa zilei fiecărei probe de concurs, la ora stabilită, Comisia centrală de admitere a Universităţii POLITEHNICA din Bucureşti se află în sediul său stabilit de Biroul Senatului. Accesul în acest sediu este permis doar membrilor Comisiei centrale de admitere. Comunicarea acestora cu exteriorul este strict interzisă până după începerea probei de concurs respective. Excepţie de la această interdicţie fac doar membrii Comisiei centrale de admitere ce vor fi numiţi de Secretarul Comisiei centrale de admitere să transporte subiectele de concurs de la sediul Comisiei la biroul de multiplicare, unde ei rămân pe toată durata multiplicării CHESTIONARULUI DE CONCURS, pentru a asigura păstrarea secretului asupra subiectelor şi a efectua verificarea chestionarelor de concurs obţinute prin multiplicare.
3. După elaborarea enunţurilor subiectelor şi a seturilor de răspunsuri pentru fiecare subiect, stabilirea variantelor chestionarului de concurs se va face cu ajutorul calculatorului, printr-un program de ordonare aleatoare.
4. Chestionarele de concurs se multiplică în conformitate cu numărul candidaţilor din săli, într-un număr de variante conţinând aceleaşi subiecte de concurs stabilite, dispuse în ordine aleatoare. Fiecare variantă se notează printr-o literă, începând cu A (codul variantei).
5. După multiplicare, chestionarele de concurs sunt verificate şi apoi introduse în plicuri, care se sigilează de către membrii Comisiei centrale de admitere. Fiecare plic este destinat câte unei săli de concurs.
6. Plicurile sigilate sunt predate reprezentanţilor Comisiilor locale de admitere (decani, prodecani) cu minimum o oră înainte de începerea probei de concurs, iar aceştia la rândul lor, predau plicurile sigilate responsabililor de sală, cu maximum 15 minute înainte de începerea probei de concurs respective.
7. Membrii Comisiei centrale de admitere, care nu sunt implicaţi în multiplicarea chestionarelor de concurs, vor participa la multiplicarea şi verificarea grilelor de evaluare.
8. După multiplicare, grilele de evaluare sunt introduse în plicuri, care se sigilează de către membrii Comisiei centrale de admitere. Fiecare plic este destinat câte unei săli de concurs.
9. Plicurile cu grilele de evaluare vor fi predate reprezentanţilor Comisiilor locale de admitere (decani, prodecani) cu cel puţin o oră înainte de termenul limită stabilit pentru încheierea probei de concurs respective, iar aceştia, la rândul lor, predau plicurile sigilate responsabililor de sală, cu cel mult o jumătate de oră înainte de încheierea probei de concurs.


�������������������� V. DESFêURAREA PROBELOR DE CONCURS

1. La intrarea în sala de concurs, candidaţii prezintă comisiei de supraveghere legitimaţia de concurs şi buletinul (cartea) de identitate, pentru confruntarea cu datele înscrise în tabelul nominal al sălii respective. În timpul concursului, candidaţii vor păstra pe bancă cele două acte, pentru a putea fi examinate în orice moment de către personalul de supraveghere sau membrii Comisiilor centrale sau locale de admitere.
2. Accesul candidaţilor în sala de concurs se face cu maximum o oră înainte de începerea probei de concurs. Responsabilul de sală consemnează prezenţa sau absenţa candidaţilor în tabelul nominal al sălii şi distribuie fiecărui candidat un formular al probei de concurs şi două hârtii concept.
3. Responsabilul de sală citeşte instrucţiunile destinate candidaţilor, iar aceştia vor completa elementele de identificare personale pe formularul probei de concurs.
4. La ora stabilită, responsabilul de sală deschide plicul cu chestionarele de concurs în faţa întregii săli şi distribuie fiecărui candidat câte un chestionar de concurs conform oglinzii sălii.
5. Candidaţii vor completa imediat elementele de identificare personale pe chestionarul de concurs şi codul variantei chestionarului primit pe formularul probei de concurs.
6. Din momentul deschiderii plicului cu chestionarele de concurs, nici un candidat nu mai poate intra în sală şi nici un candidat nu mai poate părăsi sala decât dacă predă chestionarul de concurs şi formularul probei de concurs şi semnează de predarea acestora.
7. Timpul destinat soluţionării subiectelor din chestionarul de concurs al unei probe scrise este de 3 ore, socotit din momentul în care candidaţii au încheiat completarea datelor de identificare pe chestionarul de concurs.
8. Se interzice folosirea de către candidaţi, în timpul probelor scrise, a calculatoarelor sau altor mijloace de calcul, a telefoanelor mobile sau a altui mijloc de telecomunicaţii. De asemenea, se interzice folosirea altor hârtii decât cele distribuite de supraveghetori.
9. Rezolvarea subiectelor cuprinse în chestionarul de concurs se face pe hârtie concept. Candidatul va compara rezultatul obţinut de el cu răspunsurile ce însoţesc subiectul respectiv în chestionarul de concurs. Pe formularul probei de concurs va marca răspunsul considerat de el corect, printr-un “X” plasat în una din căsuţele răspunsurilor subiectului (a - f). Celelalte căsuţe vor fi marcate de candidat printr-o linie orizontală “-“. Nu se admit două sau mai multe semne “X” la acelaşi subiect. Dacă totuşi la un subiect se găsesc mai multe semne “X”, candidatul nu va obţine nici
un punct pentru subiectul respectiv. În această situaţie, la predarea formularului probei de concurs responsabilul de sală va cere candidatului să semneze în dreptul subiectului în cauză. Pe formularul probei de concurs nu se admit ştersături, modificări sau adăugiri. Dacă un candidat marchează greşit un răspuns, el poate primi, la cerere, un nou formular al probei de concurs, care va fi arătat în prealabil întregii săli, precedentul formular fiind anulat imediat de către responsabilul de sală. Completarea noului formular al probei de concurs se va face respectând regulile aplicate la completarea primului, fără a depăşi timpul alocat probei de concurs.
10. Completarea formularului probei de concurs şi a chestionarului de concurs se va face numai cu cerneală sau pix cu pastă.
11. La cerere, responsabilul de sală va distribui candidaţilor hârtii concept suplimentare, arătându-le în prealabil întregii săli, pentru a se constata că nu conţin nimic distinctiv.
12. Orice încercare dovedită de fraudă în timpul desfăşurării probelor de concurs va fi anunţată de responsabilul de sală la Comisia locală de admitere, iar aceasta va decide eliminarea din concurs a candidatului în cauză. Aceeaşi sancţiune se aplică şi candidaţilor care vorbesc între ei sau comunică pe altă cale.
13. Candidaţii care au terminat proba scrisă predau la catedră formularul probei de concurs responsabilului de sală, iar acesta semnează în colţul din dreapta sus, alături de numele candidatului. Apoi, candidatul semnează pentru predarea lucrării în tabelul nominal al sălii, aflat la catedră. Odată cu formularul probei de concurs se predă şi chestionarul de concurs cu enunţul subiectelor, care va fi ataşat la formular, precum şi hârtiile concept primite de candidat.
14. Responsabilul de sală şi membrii comisiei de supraveghere şi corectare vor lua măsuri pentru ca nici un candidat să nu părăsească sala fără a preda chestionarul şi formularul probei de concurs şi fără a semna de predarea lor.


������ VI. CORECTAREA FORMULARELOR PROBELOR DE CONCURS


1. După expirarea timpului afectat fiecărei probe de concurs şi încheierea predării chestionarelor şi formularelor probei de concurs, candidaţii vor reintra în sala de concurs, la locurile pe care le-au ocupat în timpul probei de concurs, pentru a asista la corectarea formularelor probei de concurs. Pentru fiecare sală se constituie echipe de corectare, formate din câte doi membri stabiliţi din personalul de supraveghere. Responsabilul de sală are sarcina de a organiza, supraveghea şi participa la corectare, răspunzând, împreună cu corectorii, de modul de desfăşurare a acesteia.
2. Înainte de începerea corectării, responsabilul de sală prezintă candidaţilor integritatea sigiliilor aplicate pe plicul cu grilele de evaluare, pe care îl deschide în prezenţa întregii săli, punând la dispoziţia fiecărei echipe de corectare, câte un set complet de grile de evaluare.
3. Sunt chemaţi la catedră, în ordinea strictă din tabelul nominal al sălii, candidatul a cărui lucrare urmează a fi corectată şi candidatul următor de pe listă, în calitate de martor.
4. Se analizează dacă regulile de completare a formularului probei de concurs au fost respectate, anulându-se răspunsurile la care s-au marcat două sau mai multe semne “X” şi verificându-se dacă în dreptul acestora se află semnătura candidatului.
5. Se aplică grila de concurs şi se calculează de către cei doi corectori, în prezenţa candidatului şi a martorului, punctajul obţinut.
6. Acest punctaj este înscris pe formularul probei de concurs şi în tabelul nominal al sălii (în cifre şi litere). Cei doi corectori, candidatul şi martorul vor semna în poziţiile destinate de pe formularul probei de concurs. În cazul în care candidatul refuză să semneze sau nu este prezent în sală la corectarea lucrării sale, este chemat un al doilea martor, dintre candidaţi, care va semna în locul candidatului în cauză.
7. Procedura continuă în acelaşi mod până la corectarea ultimului formular al probei de concurs, având în vedere ca şi aceasta să fie efectuată în prezenţa a doi candidaţi.
8. După încheierea corectării, responsabilul de sală preia de la echipele de corectare formularele probei de concurs, verificând existenţa pe acestea a punctajului şi a celor patru semnături, precum şi existenţa, în tabelul nominal al sălii, a punctajului fiecărui candidat prezent.
9. Responsabilul împreună cu echipele de corectare vor preda Comisiei locale de admitere formularele probei de concurs, având ataşate chestionarele de concurs (ordonate alfabetic) şi tabelul nominal al sălii.
10. Responsabilul de sală semnează împreună cu reprezentantul Comisiei locale de admitere procesul verbal de predare-primire a lucrărilor de concurs.


�������� VII. STABILIREA ŞI AFIŞAREA REZULTATELOR CONCURSULUI


1. Punctele obţinute la fiecare probă de concurs se transformă în note, NC (de la 10 la 1), astfel: numărul de puncte primite la o probă se împarte la punctajul maxim ce se poate obţine la proba respectivă, se înmulţeşte cu 9 şi la acest rezultat se adaugă un punct (punctul din oficiu):
punctaj maxim
NC =1+ 9.puncte primite/punctaj maxim

2. Media notelor de concurs, MC, este media aritmetică a celor două note de concurs:

MC = NC1+NC2/2
3. Media generală, MG, se determină cu relaţia:

MG = 4.MC +BAC/5
unde BAC reprezintă media examenului de Bacalaureat.

4. Media generală se calculează numai pentru candidaţii care îndeplinesc baremul minim de admitere (v.I.11). Pentru candidaţii care au diplomă de bacalaureat sau echivalentă acesteia, obţinută într-o altă ţară, media generală este egală cu media probelor de concurs (MC).
5. Atât notele de concurs, (NC1 şi NC2), cât şi mediile MC şi MG, se calculează păstrând doar primele două zecimale.
6. Vor putea fi declaraţi admişi doar candidaţii care vor îndeplini baremul minim de admitere.
7. Iniţial, candidaţii admişi se stabilesc strict în ordinea descrescătoare a mediilor generale obţinute, în limita numărului total de locuri pentru care s-a organizat concursul de admitere la fiecare facultate. Apoi, repartizarea candidaţilor admişi pe opţiuni se face în limita numărului de locuri acordate pentru fiecare din acestea, în ordinea descrescătoare a mediilor generale de concurs, conform solicitărilor candidaţilor admişi, exprimate în fişa de înscriere. În cazul în care media generală a unui candidat i-ar permite doar ocuparea unui loc la o opţiune pe care nu a solicitat-o în fişa de înscriere, el va fi trecut în categoria candidaţilor respinşi care îndeplinesc baremul minim de admitere. Locul devenit astfel vacant în lista iniţială a candidaţilor admişi va fi
ocupat de candidatul declarat iniţial respins, care îndeplineşte baremul minim de admitere şi are cea mai mare medie generală. Această procedură se repetă de câte ori este necesar.
8. Pentru candidaţii cu aceleaşi medii generale, departajarea se va efectua pe baza următoarelor criterii, aplicate succesiv:
8.1. în ordinea descrescătoare a mediilor notelor de concurs, MC;
8.2. în ordinea descrescătoare a notelor NC1 (prima notă de concurs);
8.3. în ordinea descrescătoare a mediilor examenului de Bacalaureat, BAC;
8.4. în ordinea descrescătoare a notelor NC2 (a doua notă de concurs).
9. Comisiile locale de admitere vor întocmi şi vor afişa, după 24 de ore de la încheierea corectării ultimei probe de concurs:
- listele candidaţilor declaraţi admişi în prima etapă, pe opţiuni, în ordinea descrescătoare a mediilor generale obţinute;
- lista candidaţilor declaraţi respinşi în prima etapă, care îndeplinesc baremul minim de admitere, în ordinea descrescătoare a mediilor generale obţinute;
- lista candidaţilor declaraţi respinşi care nu îndeplinesc baremul minim de admitere, în ordine alfabetică;
10. Eventualele contestaţii cu privire la modul de desfăşurare a concursului sau la rezultatele acestuia se vor depune la Comisia locală de admitere. Comisia centrală de admitere are sarcina de a asigura analizarea şi rezolvarea lor.
11. Depunerea contestaţiilor se face în ziua când se afişează listele pentru prima etapă, între orele 900-1600 (inclusiv sâmbăta sau duminica). Rezultatul analizării contestaţiilor se va comunica în ziua următoare depunerii contestaţiilor, la ora 900, prin afişare la facultatea la care candidaţii s-au înscris la concurs.
12. Candidatul căruia i s-a modificat media generală în urma rezolvării contestaţiei poate fi declarat admis la una din opţiunile solicitate în fişa de înscriere, dacă noua medie generală obţinută este mai mare decât aceea a ultimului candidat admis la opţiunea respectivă, fără a fi afectat statutul candidaţilor deja declaraţi admişi. În cazul obţinerii la recorectare a unei medii generale egală cu a ultimului candidat, iniţial declarat admis, se aplică criteriile de departajare.
13. Candidaţii declaraţi admişi se vor înmatricula ca studenţi în anul I al facultăţii la care s-au înscris la concurs, zilnic între orele 900-1600 (inclusiv sâmbăta şi duminica), într-o perioadă de 2 zile, începând cu ziua afişării listelor. La înmatriculare, candidaţii vor achita taxa de înmatriculare.
14. Comisia locală de admitere va completa locurile rămase libere de pe lista candidaţilor admişi, cu candidaţi din lista candidaţilor care îndeplinesc baremul minim de admitere. După înmatricularea acestora, care se va desfăşura în aceeaşi zi cu afişarea listei (între orele 900-1600), Comisia locală va reface şi afişa listele candidaţilor admişi şi înmatriculaţi, pe opţiuni, în ordinea descrescătoare a mediilor generale, conform solicitărilor din fişa de înscriere. Dacă rămân locuri neocupate Comisiile locale vor transmite la Comisia centrală de admitere numărul acestora, iar Comisia centrală va întocmi o listă centralizată, pe facultăţi.
15. Odată cu lista de la punctul 14, Comisiile locale de admitere vor afişa lista centralizată a locurilor vacante (pentru toate facultăţile din U.P.B.), precum şi decizia referitoare la modalitatea de ocupare a acestor locuri, avizată de Comisia centrale de admitere, precum şi perioada în care se va desfăşura o a doua sesiune a concursului de admitere.
16. În perioada Concursului de admitere, candidaţii declaraţi admişi şi neînmatriculaţi şi candidaţii declaraţi respinşi pot ridica dosarele de concurs, pe baza actelor de identitate şi a legitimaţiei de concurs, la cerere, de la secretariatul facultăţii la care s-au înscris la concurs, după susţinerea probelor scrise, zilnic între orele 900-1600.
17. Locurile rămase vacante după începerea anului universitar 2011/2012 se anulează.


������������������������������������������� VIII. DISPOZIŢII FINALE


1. După afişarea rezultatelor finale ale concursului de admitere în învăţământul universitar, pe listele candidaţilor declaraţi admişi şi înmatriculaţi, inclusiv prin ocuparea locurilor vacante, nu se mai fac modificări.
2. Chestionarele şi formularele probelor de concurs se păstrează în dosarele candidaţilor declaraţi admişi şi înmatriculaţi până la terminarea studiilor, iar cele ale candidaţilor declaraţi respinşi se păstrează timp de un an de la încheierea concursului.

Definitivat - Sfaturi pentru Nota 10
Teste Rezolvate + Metodologie pentru examenul de Definitivat

DEFINITIVAT - modele de Teste. ATENTIE la modificarile aparute in legislatie si metodologie:
  • teste rezolvate + explicatiile detaliate
  • metodica pentru punctaj maxim
  • exemple utile si ghiduri practice

...Vezi AICI noile Teste rezolvate <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

metodologie politehnica admitere


x
Lasa un raspuns



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Iti oferim Gratuit Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Citeste GRATUIT toate
informatiile despre
invatamantul primar,
gimnazial si liceal.
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Adauga mai jos adresa ta de email si
primesti Raportul Gratuit


Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Iti oferim GRATUIT
Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primesti GRATUIT noile
TESTE REZOLVATE pentru Evaluarea Nationala
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
x
//