"Vom avea proceduri de repartizare la clasa P, la nivel national!!! ISJ-urile (n.r. Inspectoratele Scolare Judetene) vor elabora aceste proceduri.
In sfarsit!
Mai avem de rezolvat problema vizelor de flotant", a anuntat pe Facebook Iulian Cristache, presedintele Federatiei Nationale a Asociatiilor de Parinti - Invatamant Preuniversitar, dupa sedinta Comisiei de Dialog Social de vineri.
Regula de repartizare a elevilor in clasa pregatitoare (in ordine alfabetica sau prin tragere la sorti) va fi hotarata, asadar, la nivel judetean si nu la nivel de scoala. Prin urmare, articolul 51, aliniatul (4), din proiectul Metodologiei de inscriere in clasa pregatitoare se modifica astfel:
"(4) Constituirea formatiunilor de elevi in clasa pregatitoare se face dupa finalizarea procesului de inscriere, conform Calendarului, in baza unei proceduri elaborate la nivelul Inspectoratului Scolar Judetean si aprobate de Consiliul de administratie, cu respectarea criteriilor de transparenta, echitate, nondiscriminare si incluziune".
In urma cu o saptamana Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti (ISMB) a anuntat ca inscrierile la clasa pregatitoare se vor face pe criterii aleatoare, ori prin distribuirea alfabetica a copiilor pe clase, ori prin tragere la sorti. Prin urmare, parintii nu vor mai putea sa aleaga o invatatoare anume pentru copiii lor.
Distribuirea elevilor la clasa s-ar putea face printr-un algoritm de tip alfabetic – ordonarea alfabetica si distribuirea pe clase in functie de pozitia candidatului si numarul de clase existente
Exemplu: Prin planul de scolarizare sunt propuse 3 clase pregatitoare. Dispunerea se va face astfel:
Elevul de la pozitia 1 va ocupa loc in clasa A.
Elevul de la pozitia 2 va ocupa loc in clasa B.
Elevul de la pozitia 3 va ocupa loc in clasa C.
Dupa fiecare grupare de cate trei elevi repartizati, se va relua algoritmul.
Distribuirea cadrelor didactice la clasa s-ar putea realiza prin tragere la sorti a invatatorului/profesorului pentru invatamant primar.
Anda Constantinescu 16 Feb. 2020 04:42:53
Zici ca este reparti?ie dup? terminarea facult??ii. Cineva spunea aici "sa l?s?m metodele comuniste". Vorbe?te an necunostinta de cauza. Probabil nu ?tie cum se f?ceau repartizarile pe grupe de limbi str?ine diferite an aceea?i clasaalfabetic, dup? asta se inspira cei de acum ?i cum se faceau prin teleconferinta na?ional? repartitiile dup? terminarea facult??ii.Desigur ca anc? nu a tras nimeni la sorti numele copiilor din grupe de gr?dini?? sau de clasa zero. Dar orice anomalie are un anceput.
SBI 15 Feb. 2020 16:15:14
2020SBI 16:06:32
Stimata Dna Tauru,
În primul rand tin sa va felicit pentru cariera Dvs. si va doresc sa va bucurati de o pensie linistita si andelungata.
Pe de alta parte as dori sa-mi manifest bucuria ca Dvs. nu mai faceti parte dintre cadrele didactice actuale pentru ca o persoana cu o mentalitate ca a Dvs. nu prea are ce cauta an anvatamant.
Îmi puteti explica cum adica “parintii nu au posibilitatea sa-si aleaga anvatatorul an functie de trasaturile copiilor“. Adica daca anvatatorul e blond cu ochii verzi trebuie sa aiba elevii dupa chipul si asemanarea sa?
Copii care provin din medii sociale diferite. Chiar credeti ca de la 6 ani trebuie sa facem aceasta discriminare. În asta consta educatia pe care atat noi ca parinti dar an egala masura Dvs. ca dascali trebuie sa le-o oferim celor mici?
Copii care ajung an clasa unui anvatator care nu este titular nu au nici o vina dar tot timpul s-a antamplat asta si nu cred ca ar trebui sa fie principala grija a parinailor. Ci ca persoana care ai anvata sa fie dedicata si sa aiba un interes real an ai andruma si ajuta atunci cand este necesar. Decat un titular plictisit, an prag de pensionare mai degraba un debutant cu energie pozitiva si chef de munca.
Chiar nu vreti sa antelegeti ca atata timp cat o repartizare, o numire antr-o functie, etc. se face nominal, de catre o persoana, exista foarte multe sanse sa ajungem la faimoasele “pile, cunostinte“ antr-un cuvant CORUPTIE. De la clasa pregatitoare, bun anceput de drum.
Singura observatie pertinenta din comentariul Dvs. ar fi cea legata de proportia baieti/fete care de altfel se pare solutiona foarte usor avand doua liste din care sa se faca distributia alfabetic asa cum s-a indicat an articol. Asta ar fi un exemplu dar cu siguranta se pot gasi si ale metode.
Concluzionand: haideti sa lasam obiceiurile comuniste an spate, dupa mai bine de 50 de ani de comunism haideti sa deschidem putin ochii dar mai ales mintea.
O zi buna tuturor!
SBI 15 Feb. 2020 16:06:32
Stimat? Dna Tauru,În primul rand ?in s? v? felicit pentru cariera Dvs. ?i v? doresc s? v? bucura?i de o pensie lini?tit? ?i andelungat?.
Pe de alt? parte a? dori s?-mi manifest bucuria c? Dvs. nu mai face?i parte din cadrele didactice actuale pentru c? o persoan? cu o mentalitate ca a Dvs. nu prea are ce c?uta an anv???mant.
Îmi pute?i explica cum adic? “p?rin?ii nu au posibilitatea s?-?i aleag? anv???torul an func?ie de tr?s?turile copiilor“. Adic? dac? anv???torul e blond cu ochii verzi trebuie s? aib? elevii dup? chipul ?i asem?narea sa?
Copii care provin din medii sociale diferite. Chiar crede?i c? de la 6 ani trebuie s? facem acest? discriminare. În asta const? educa?ia pe care atat noi ca ?i p?rin?i dar an egal? m?sur? Dvs ca dasc?li trebuie s? le-o oferim celor mici?
Copii care ajung an clasa unui anv???tor care nu este titular nu au nici o vin? dar tot timpul s-a antamplat asta ?i nu cred c? e principala grij? a p?rin?ilor. Ci ca persoana care ai anva?? s? fie dedicat? ?i s? aib? un interes real an ai andruma ?i ajuta atunci cand este necesar. Decat un titular plictisit, an prag de pensionare mai degrab? un debutant cu energie pozitiv? ?i chef de munc?.
Chiar nu vre?i s? an?elege?i c? atata timp cat o repartizare, o numire antr-o func?ie, etc. se face nominal, de c?tre o persoan?, exist? foarte multe ?anse s? ajungem la faimoasele “pile, cuno?tin?e“ antr-un cuvant CORUP?IE. De la clasa preg?titoare, bun anceput de drum.
Singura observa?ie pertinent? din comentariul Dvs. ar fi cea legat? de propor?ia b?ie?i/fete care de altfel se pare solu?iona foarte u?or avand dou? liste din care s? se fac? distribu?ia alfabetic a?a cum s-a indicat an articol. ?sta ar fi un exemplu dar cu siguran?? se pot g?si ?i ale metode.
Concluzionand: haide?i s? l?s?m obiceiurile comuniste an spate, dup? mai bine de 50 de ani de comunism haide?i s? deschidem pu?in ochii dar mai ales mintea.
O zi bun? tuturor!
TAURU Areta 15 Feb. 2020 00:40:34
Imi cer scuze pentru greselile strecurate in mesajul anterior!TAURU Areta 15 Feb. 2020 00:31:06
Buna seara! Am fost invatatoare 41 de ani.Mi-am desfasurat activitatea in scoala in care au fost si 10 clase pe serie. Dorinta de a forma colective omogene e greu de realizat. La scolile renumite spre care se indreapta foarte multi parinti e poate face o astfel de repartizare, dar cu tragerea la sorti sau repartizarea in ordine alfabetica nu se realizeaza mai nimic. Scoala nu e loterie. Iata ce se poate intampla:- proportia fete/ baieti;
-mediul social din care vin copii;
-parintii nu au posibilitatea sa-si aleaga invatatorul in functie de trasaturile copiilor;Ce se intampla cu copiii care ajung in clase in
care invatatorul este incadrat pe perioada determinata? Cum e curmat drumul spre performanta al copiilor daca inv lor a primit la examene note mai mici decat 4?
Propuneri:Repartizarea sa se faca dupa modelul propus doar in scolile de elita , dar si aici invatatoarea sa aiba posibilitatea sa-si aleaga intre 7-10 copii. Pot fi fratii celor pe care i-a avut in seria precedenta, pot fi rude, copii ai prietenilor.Sa se tina cont de rpoportie fete /baieti si mediul din care vin.
Ani de zile directorul scolii ne cerea o lista de 5-10 copii, apoi in prezenta noastra se facea repartitia elevilor si fiecare invatator isi completa lista . Nu se supara nimeni.