Aproape 16.000 de elevi de clasa a VIII-a nu au fost inscrisi la Evaluarea Nationala 2024

De Portal Invatamant
la 25 Iun. 2024
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Aproape 16.000 de elevi de clasa a VIII-a nu au fost inscrisi la Evaluarea Nationala 202425Iun.2024

Aproape 16.000 copii nu vor participa la Evaluarea Nationala 2024, desi inscrierea la acest examen este automata si obligatorie pentru scoli, fiind facuta de catre secretariatele scolilor pentru toti absolventii de clasa a VIII-a.

Potrivit unei analize Edupedu.ro, prin raportare la numarul total de elevi inscrisi in clasa a VIII-a la inceputul anului scolar 2023-2024 – 176.266, conform datelor Ministerului Educatiei, "peste 160.400 de absolventi" vor participa la Evaluarea Nationala. Ceilalti, aproximativ 16.000 de elevi, fie nu au terminat clasa a VIII-a, fie nu au fost inscrisi in examen.
 
Este cel mai mare numar din 2019 incoace, potrivit sursei citate, si inseamna 9% din cohorta de clasa a VIII-a.

..Modele de Subiecte Rezolvate pentru Evaluarea Nationala 2024 de la clasa a VIII-a >> 
 
Asta in conditiile in care, in luna ianuarie, Ministerul Educatiei a transmis inspectoratelor scolare o adresa prin care le cerea sa implementeze in scoli o serie de masuri pentru prevenirea neparticiparii elevilor la Evaluarea nationala si Bacalaureat. Printre masurile solicitate de Minister se numara organizarea si desfasurarea unui program adaptat si intensiv de invatare remediala, monitorizarea prezentei elevilor si luarea de masuri pentru prevenirea si diminuarea absenteismului.
 

Masurile propuse de Min. Educatiei pentru a combate neparticiparea elevilor la examenele nartionale

 
1. Realizarea de catre persoanele abilitate legal, la nivelul unitatii de invatamant preuniversitar (director/director adjunct, responsabilul comisiei pentru curriculum) de asistente la ore si activitati de consiliere pedagogica a cadrelor didactice.
 
2. Realizarea de activitati metodice la nivelul catedrelor/comisiilor metodice din unitatile de invatamant preuniversitar si al cercurilor pedagogice, inclusiv activititi de interasistenta la orele de curs. Este necesar ca activitatile metodice si cele de consiliere didactica sa se focalizeze pe:
a. modalitatile de dezvoltare a competentelor de lectura si matematica la toate disciplinele din planurile cadru;
b. predarea diferentiata, prin adaptarea strategiilor didactice la nevoile elevilor;
c. modalitatile de dezvoltare a unor relatii de incredere intre cadrele didactice si elevi, precum si dezvoltarea coeziunii colectivelor de elevi si a unui climat de sustinere a elevilor in clasa;
 
3. Identificarea nevoilor de formare a cadrelor didactice si sustinerea participarii cadrelor didactice la programe de formare continua in domeniul specialitatii si al didacticii disciplinei, inclusiv privind evaluarea competentelor elevilor, predarca diferentiata, organizarea activitatilor de educatie remediala, strategii didactice si de managementul clasei eficiente in lucrul cu copiii din categorii dezavantajate social, cultural si/sau economic;
 
4. Prioritizarea de catre CJRAE, CMBRAE a activitatilor de consiliere psihopedagogica a elevilor din anii terminali pentru: cresterea motivatiei pentru participare si pregatire pentru examenele nationale, eliminarea stigmei si a discriminarii elevilor cu rezultate scolare scazute, precum si a celor care dezvolta suferinta emotionala ca urmare a bullyingului (inclusiv pe criterii de apartenenta etnica), gestionarea neincrederii in propriile abilitati, incurajarea progresului personal, a perseverentei si a rezilientei (inclusiv in relatie cu rezultatele obtinute la simularile examenelor nationale).
 
5. Organizarea si desfasurarea unui program adaptat si intensiv de „Invatare remediala”, cu o frecventa saptamanala, pentru elevii din anii terminali, care in anul scolar precedent au avut media generala mai mica de 7, in vederea pregatirii pentru evaluarea nationala, respectiv examenul de bacalaureat.
 
6. Organizarea si desfasurarea unui program adaptat de „Invatare remediala” pentru elevii din clasele V-VII, respectiv IX-XI, care, la matematica, precum si la limba si literatura romana au avut media anuala mai mica de 6, pentru prevenirea acumularii de lacune in invatare.
 
7. Sustinerea de catre ISJ/ISMB a unitatilor de invatamant in implementarea proiectelor cu finantare externa (PNRAS, ROSE) in vederea valorificarii activitatilor si a resurselor acestora pentru prevenirea abandonului scolar si pentru imbunatatirea rezultatelor la examenele nationale.
 
8. Ghidarea unitatilor de invatamant in organizarea unor activitati si programe de orientare scolara si consiliere in cariera, cu implicarea parintilor/reprezentantilor legali, a angajatorilor locali, cu accent pe prezentarea rutelor scolare, a profesiilor/meseriilor/ocupatiilor actuale si a rolului pe care il poate avea educatia in cresterea sanselor de succes in viata;
 
9. Monitorizarea prezentei elevilor si luarea masurilor pentru prevenirea si diminuarea absenteismului, inclusiv prin introducerea unui sistem de monitorizare a prezentei la scoala a elevilor si de informare permanenta a familiilor acestora. Sesizarea cazurilor de absenteism ridicat catre serviciile publice de asistenta sociala si colaborarea cu acestea in vederea reintegrarii elevilor la cursuri;
 
10. Implicarea parintilor in activitati de informare, sustinere si responsabilizare privind participarea scolara a elevilor si continuarea studiilor; organizarea de activititi de informare, sustinere si consiliere a familiei elevilor, in parteneriat cu serviciile publice de asistenta sociala;
 
12. Organizarea unor campanii de informare si intalniri cu parintii/tutorii de etnie roma cu privire la importanta scolii/participarii copiilor la examenele nationale, vizand si impactul pe care il are educatia asupra viitorului unui elev in centre de zi, camine cultural si alte spatii populare din comunitate, cu implicarea mediatorilor scolari si/sau a resurselor umane de etnie roma de la nivelul unitatii de invatamant sau a mediului asociativ;
 
12. Initierea la nivelul unitatilor de invatamant a unor programe de mentorat intensiv, asigurat de tineri romi, studenti sau elevi de liceu, pentru elevii din anii terminali de liceu si de gimnaziu, dupa caz, pentru o mai buna retentie a acestora; informarea, consilierea si orientarea educationala si vocationala a elevilor, oferita de catre tineri care sunt in urmatorul ciclu educational, cu accent pe familiarizarea, din timp, a elevilor cu mediul din urmatorul ciclu educational;
 
13. Incurajarea elevilor sa participe la examenele nationale, in mod special la evaluarea nationala pentru absolventii clasei a VIII-a, informarea corecta a acestora cu privire la rolul examenelor si al evaluarilor nationale.
 


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

evaluare nationalaevaluarea nationala 2024bacalaureat 2024absenteismministerul educatiei


x

Lasa un raspuns




Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Descarca GRATUIT
Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
x
//