In document, inspectoratele informeaza ca inscrierea la examenul national de bacalaureat 2025 se face prin completarea documentelor-tip de inscriere de catre candidati in perioada 16-20 decembrie 2024 pentru sustinerea probelor A, B, C, D si in perioada 2-6 iunie 2025 pentru sustinerea probelor scrise, din sesiunea iunie 2025, respectiv in perioada 14-21 iulie 2025, pentru sesiunea iulie-august 2025, conform Calendarului examenului national de Bacalaureat 2025, aprobat prin OME nr. 6481/2024 privind organizarea si desfasurarea examenului national de Bacalaureat 2025.
Va reamintim, Ministerul Educatiei a decis ca examenul de Bac, sesiunea 2025, sa se desfasoare in doua etape, astfel:
- in perioada 27 ianuarie - 7 februarie 2025 - probele de competente
Acte necesare inscriere Bac 2025
Pentru inscrierea la Bac 2025, prima sesiune, candidatii trebuie sa completeze
doua cereri-tip de inscriere (pentru probele de competente
perioada 16-20 decembrie 2024, respectiv pentru probele scrise,
2-6 iunie 2025), pe care
le regasiti AICI<<
In vederea completarii cererii de inscriere, se parcurg urmatoarele etape:
1. Candidatii completeaza partea I a cererii de inscriere;
2. Candidatii care solicita recunoasterea/echivalarea unor probe sustinute in anii anteriori/sesiunile anterioare completeaza si partea a II-a din cererea de inscriere;
3. Candidatii care, in cel putin una din clasele a IX-a, a XII-a, au obtinut premii individuale la concursuri/olimpiade scolare internationale, recunoscute de catre Ministerul Educatiei, la o disciplina inclusa in lista disciplinelor de bacalaureat si care solicita echivalarea probei scrise respective, completeaza partea I si partea a II-a din fisa-tip.
AICI cererea de echivalare<
4. Candidatii care au obtinut o certificare cu recunoastere internationala a competentelor lingvistice si care solicita recunoasterea/echivalarea acestora cu proba C, completeaza cererea de inscriere, precum si o cerere de recunoastere si echivalare.
AICI cererea de echivalare<
5. Candidatii care au obtinut o certificare cu recunoastere europeana a competentelor digitale si solicita recunoasterea si echivalarea acestora cu proba D, completeaza cererea de inscriere precum si o cerere de recunoastere si echivalare.
AICI cererea de echivalare<
6. Candidatii care au obtinut, ulterior datei de 15 septembrie 2020, unul dintre certificatele ECDL mentionate in prevederile art. 2 alin. (1) si (2) din Metodologia de recunoastere si echivalare a rezultatelor obtinute la examene cu recunoastere europeana pentru certificarea competentelor digitale cu proba de evaluare a competentelor digitale din cadrul examenului de bacalaureat, aprobata prin OMECT nr. 5219/2010, cu modificarile ulterioare, completeaza cererea de inscriere precum si cererea de recunoastere si echivalare, care este aprobata in urma validarii digitale a certificatului.
AICI cererea de echivalare<
In perioada 16-20 decembrie 2024, candidatii depun cererea de inscriere pentru sustinerea probelor A, B, C, D, din sesiunea iunie 2025, insotita de cererile de recunoastere si echivalare a rezultatelor, dupa caz.
In perioada 2-6 iunie 2025, candidatii depun cererea de inscriere pentru sustinerea probelor scrise, din sesiunea iunie 2025.
Important: Elevii care vor promova examene de recunoastere internationala pentru certificarea competentelor lingvistice in limbi straine si examene de recunoastere europeana pentru certificarea competentelor digitale ulterior perioadei de inscriere, vor depune cererea prin care se solicita recunoasterea si echivalarea acestora cu probele de evaluare a competentelor lingvistice intr-o limba de circulatie internationala studiata pe parcursul invatamantului liceal, respectiv de evaluare a competentelor digitale, din cadrul examenului de Bacalaureat, in perioada 2-6 iunie 2025. In cazul acestor elevi, in cererea de inscriere la probele de competente, depusa in perioada 16-20 decembrie 2024, nu se vor completa sectiunile aferente probei/probelor pentru care se va solicita recunoasterea.
In perioada 14-21 iulie 2025, candidatii depun atat cererea de inscriere pentru sustinerea probelor A, B, C, D, cat si cererea de inscriere pentru sustinerea probelor scrise din sesiunea iunie 2025.
In perioadele 16-20 decembrie 2024 si 2-6 iunie 2025 - pentru sesiunea iunie 2025, respectiv 14-21 iulie 2025 — pentru sesiunea iulie-august 2025, comisiile de bacalaureat din fiecare unitate de invatamant centralizeaza informatiile cuprinse in cererile de inscriere continand datele tuturor candidatilor, tiparesc tabelul de inscriere si asigura semnarea acestuia.
Conform Metodologiei de organizare si desfasurare a examenului de bacalaureat - 2011, aplicabila si in 2025, inscrierea candidatilor la BAC se face, prin cerere-tip informatizata, la secretariatele liceelor pe care acestia le-au absolvit, numai in perioada prevazuta in calendarul examenului, dupa cum urmeaza:
a) pentru candidatii din seria curenta, profesorii diriginti intocmesc tabele de inscriere la prima sesiune de bacalaureat, in conformitate cu evidentele din licee. Tabelele cuprind optiunile pentru probele de examen si semnatura elevilor. Odata cu tabelele, profesorii diriginti depun si fisa-tip informatizata, tiparita si semnata de fiecare candidat, in care acesta isi asuma optiunile pentru disciplinele de studiu prevazute pentru probele la alegere, la care doresc sa sustina examenul de bacalaureat.
b) pentru candidatii din anii precedenti si pentru candidatii din seria curenta, in cazul celei de a doua sesiuni, inscrierea se face, in perioada prevazuta de calendarul examenului de bacalaureat, de catre secretariatul unitatii de invatamant pe care candidatii au absolvit-o, pe baza actelor prezentate de acestia (certificat de nastere si, dupa caz, de casatorie, un act de identitate, foaia matricola, adeverinta cu notele la probele pentru care solicita recunoasterea notelor).
Taxa inscriere Bac 2025
Candidatii care sustin pentru a treia oara examenul de Bacalaureat, in sesiunile anului scolar 2024-2025, vor avea de achitat o taxa de 499 de lei, daca se prezinta la toate probele examenului.
In celelalte cazuri, stabilirea sumei de plata pentru candidatii din promotiile anterioare, care au sustinut in sesiunile anterioare de cel putin doua ori examenul national de bacalaureat se face diferentiat, in functie de numarul probelor pe care le sustine candidatul, luandu-se in calcul toate cheltuielile necesare examinarii fiecarui candidat, cu aplicarea prevederilor articolelor 3, 4, 36 si 37 din Metodologia de organizare si desfasurare a examenului de bacalaureat – 2011, aprobata prin OMECTS nr. 799/2010 privind organizarea si desfasurarea examenului de bacalaureat- 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, valabila si pentru examnul national de bacalaureat 2025, conform prevederilor Ordinului ministrului educatiei nr. 6.481/30.08.2024 privind organizarea si desfasurarea examenului national de bacalaureat – 2025.