Evaluarea Nationala clasa a II-a 2022 a inceput marti, 10 mai, cu prima proba la Limba Romana. Vineri este ultima zi de examen pentru elevii clasei a II-a, cand elevii minoritatilor nationale vor da testul la limba romana, scris si citit. Examenul are drept scop descoperirea problemelor de intelegere ale elevilor si rezolvarea cat mai rapida a acestora.
Testele sustinute in cadrul examenului national si documentele aferente bunei desfasurari se pastreaza timp de doi ani in arhiva unitatii de invatamant care a organizat evaluarea.
Scris — Limba romana — 10 mai 2022
Scris — Limba materna — 10 mai 2022
Citit — Limba romana — 11 mai 2022
Citit — Limba materna — 11 mai 2022
Matematica — 12 mai 2022
Scris-Citit — Limba romana pentru minoritatile nationale — 13 mai 2022
Corectarea testelor sustinute in cadrul Evaluarii Nationale se realizeaza in termen de maxim 7 zile de la sustinerea acestora. Fiecare parinte/tutore este invitat la scoala sa ia la cunostinta rezultatele elevului, in mod individual si privat. Invatatorul are obligatia de a arata testul si de a explica acordarea punctajului la fiecare greseala, urmand sa intocmeasca un proces-verbal semnat de catre parinte.
Potrivit Metodologiei, testele elaborate pentru Evaluarea Nationala la clasa a II-a sunt structurate astfel:
a) primul test vizeaza evaluarea competentelor de producere a mesajelor scrise
b) al doilea test vizeaza evaluarea competentelor de receptare a mesajelor citite
c) al treilea test vizeaza evaluarea competentelor de matematica.
Mai jos puteti citi cum se desfasoara evaluarea testelor sustinute de elevii clasei a II-a.
ASIGURAREA EGALITATII DE SANSE
Art. 18
(1) Elevii cu deficiente, integrati in invatamantul de masa, precum si cei din invatamantul special, care parcurg curriculumul de masa, sustin EN in conditiile prezentei metodologii.
(2) Elevii cu deficiente, integrati in invatamantul de masa sau scolarizati in invatamantul special care parcurg curriculumul de masa adaptat, precum si elevii cu cerinte educationale speciale care parcurg curriculumul specific invatamantului special sustin EN, la solicitarea scrisa a parintilor / reprezentantilor legali ai elevului, prin adaptarea procedurii specifice de administrare a evaluarii.
(3) Situatia speciala a elevilor cu cerinte educationale speciale este mentionata atat in lista elevilor comunicata de catre unitatea de invatamant, cat si in fisa de evaluare a acestuia.
Art. 19
(1) Comisia de organizare si de administrare a EN din unitatea de invatamant asigura conditii de egalizare a sanselor pentru elevii cu deficiente, prin adaptarea procedurilor in functie de particularitatile individuale si de cele specifice deficientei respective.
(2) Masurile pentru asigurarea conditiilor de egalitate a sanselor pentru elevii cu deficiente sunt
urmatoarele:
a) asigurarea posibilitatii de comunicare prin utilizarea sistemului Braille la elevii nevazatori, respectiv a limbajului mimico-gestual la elevii cu deficiente de auz (inclusiv posibilitatea asigurarii, dupa caz, a unui interpret autorizat);
b) marirea adecvata a timpului destinat efectuarii lucrarii scrise de catre elevii cu deficiente motorii sau neuro-motorii (care ii impiedica sa scrie normal) sau de catre cei cu deficiente vizuale grave;
c) asigurarea testelor scrise cu caractere marite la elevii ambliopi;
d) transmiterea prin dictare, la elevii cu anumite deficiente, a informatiilor din teste;
e) realizarea sarcinilor de lucru prin dictarea rezolvarilor, de catre elevul cu deficiente, catre un al doilea cadru didactic, de alta specialitate decat cea la care se desfasoara proba respectiva, pe parcursul desfasurarii testului.
(3) Elevii cu deficiente din unitatile de invatamant pot beneficia, dupa caz, de prevederile alin. 2, in baza certificatului de incadrare in gradul de handicap sau a unei adeverinte medicale.
(4) Elevii scolarizati la domiciliu sustin testele de evaluare la domiciliu, in baza prevederilor Manualului de administrare.
Art. 20
(1) Testele de la EN se evalueaza in cadrul unitatii de invatamant, de catre cadrele didactice din respectiva unitate.
(2) In cazul in care numarul de cadre didactice din unitatea de invatamant este insuficient si nu permite respectarea conditiei prevazute la alin. (1), presedintele Comisiei de organizare si de administrare a EN din unitatea de invatamant solicita comisiei judetene/a municipiului Bucuresti nominalizarea unor cadre didactice din alte unitati de invatamant.
(3) Inainte de inceperea procesului de evaluare a testelor, presedintele din centrul de evaluare are obligatia de a asigura o sesiune de instruire pentru evaluatori.
Art. 21
(1) Fiecare test de la EN II si EN IV este evaluat de catre doua cadre didactice evaluatoare, dintre care unul este invatatorul/institutorul/profesorul pentru invatamantul primar de la clasa.
(2) Pentru EN VI, testele care vizeaza evaluarea unor competente din aria curriculara „Limba si comunicare” sunt evaluate de echipe formate din doua cadre didactice, unul cu specialitatea limba si literatura romana si celalalt cu specialitatea limba moderna. In cazul elevilor care au urmat studiile intr-o limba a minoritatilor nationale, echipa este formata din trei cadre didactice, doi avand specializarile mentionate anterior, iar al treilea avand specialitatea limba si literatura materna.
(3) Pentru EN VI, testele care vizeaza evaluarea unor competente din aria curriculara „Matematica si Stiinte ale naturii” sunt evaluate de echipe formate din trei cadre didactice, unul cu specialitatea matematica, al doilea cu specialitatea fizica, al treilea cu specialitatea biologie.
(4) Evaluarea fiecarui test se face cu respectarea stricta a baremului si a instructiunilor cuprinse in Caietul cadrului didactic.
(5) Pentru a facilita analiza rezultatelor si comunicarea acestora catre elevi si parinti/reprezentanti legali ai elevului, in timpul evaluarii testelor, profesorii evaluatori pot face pe acestea sublinieri sau mentiuni.
(6) Rezultatele evaluarii se stabilesc de cadrul didactic evaluator/in cadrul echipei de evaluatori, prin completarea fisei de evaluare pentru fiecare test, fisa care se semneaza de catre evaluator/evaluatori.
(7) Evaluarea testelor pentru fiecare din clasele a II-a, a IV-a, a VI-a se finalizeaza in termen de cel mult 7 zile de la data sustinerii ultimului test de la clasa respectiva.
(8) Directorul unitatii de invatamant asigura incarcarea rezultatelor testelor in aplicatia informatica dedicata si transmite fisele de evaluare si testele catre cadrele didactice de la clasele a II-a, a IV-a, respectiv a VI-a, in vederea analizarii rezultatelor cu elevii si parintii/reprezentantii legali ai elevului.
(9) Pana la sfarsitul anului scolar, fisele de evaluare si testele pentru EN ale elevilor fiecarei clase se depun, de catre cadrele didactice, la secretariatul unitatii de invatamant.