Psihologul Eveline Osnaga a vorbit de metoda optima pentru a convinge copiii sa isi faca temele in vacanta cu drag, conform
evz.ro.
Ea sfatuieste parintii sa nu uite ca situatia este delicata pentu copiii cu varsta cuprinsa intre 7 si 12 ani. Acestia pot deveni anxiosi in raport cu obligativitatea temelor de vacanta, daca nu se ia in calcul contextul in care sunt facute.
De asemenea, psihologul accentueaza ideea ca rezultatele bune la scoala nu tin de teme, ci de dezvoltarea emotionala si rationala a celor mici.
"Odata cu vacanta au aparut discutiile legate de temele de vacanta. Pe de o parte, profesorii care sustin ca temele sunt importante pentru ca elevii sa nu uite materia predata in timpul scolii si, de cealalta parte, elevii care vor sa se bucure de vacanta si care nu vad cu ochi buni cartile si caietele. Tabloul nu este complet, pentru ca nu i-am luat in calcul pe parintii care si ei se impart in cel putin doua categorii: cei care le cer copiilor sa studieze in vacante si cei care nu sunt de acord ca cei mici sa aiba activitati scolare in vacanta.
Pentru elevii cu varsta intre 7 si 12 ani, temele de vacanta aduc dupa sine anxietate, frustrare si rezistente emotionale la rezolvarea acestora, atata timp cat nu luam in calcul diverse aspecte - varsta elevului, motivarea, cantitatea de exercitii dintr-o zi, timpul de joaca si contextul in care se afla copilul (daca este in vacanta la bunici sau daca prietenii lui de joaca sunt afara si el trebuie sa stea sa faca teme)", a explicat Eveline Osnaga.
Daca cu cei mici trebuie sa fim mai permisivi, nu acelasi lucru trebuie sa facem cu adolescentii, avertizeaza psihologul, pentru ca ei de trecut examene importante pentru care trebuie sa se pregateasca.
"Adolescentii sunt nevoiti sa petreaca mai multe ore de studiu individual si meditatii in timpul liber pentru ca au multa materie de parcurs pentru
Bacalaureat si admiterea la facultate! Iar pentru studiile universitare ne pregatim inca din liceu pentru a face fata din punct de vedere psihologic. In adolescenta, copiii isi formeaza atentia, capacitatea de sintetizare a informatiei si nu in ultimul rand invata sa-si prioritizeze sarcinile pe care le au", a adaugat Eveline Osnaga.