Proiectul se desfasoara in cadrul parteneriatului educational si proiectului de cercetare “Imbunatatirea continua a calitatii educatiei si formarii la standarde europene”, cu sprijinul Facultatii de Stiinte Socio-Umane, Departamentul de Stiintele Educatiei (Universitatea din Oradea), Casa Corpului Didactic Bihor, Departamentului de Cercetare al Universitatii Wales Romania si cu un curriculum elaborat de Centrul de Cercetari, Resurse si Studii Europene (AEPEEC)
Programul se desfasoara in centrele tehnologice ale proiectului si presupune parcurgerea aplicatiilor practice, rezolvarea de situatii dificile cu care cadrele diadctice (din invatamantul preuniversitar si universitar ) se confrunta la ora de curs sau de clasa, proiecte de grup si parcurgerea diferitelor strategii de invatare.
Activitatile sunt structurate in patru module, printre subiectele abordate numarandu-se:
1. "Noua educatie ca sursa a cunoasterii:
- "Educatia integrata si scoala inclusiva"
- "Inovarea procesului instructiv-educativ"
- "Filosofia educatiei diferentiate si personalizate. Repere"
- "Pedagogia diferentiata"
- "Instruirea diferentiata- o problema deschisa"
- "Teoria curriculum-ului diferentiat si personalizat”
- “ Metodele didactice “,
2. “Strategia de evaluare a curriculum-ului diferentiat si personalizat:
- "Strategii de diferentiere a instruirii"
3. "Valorizarea maxima a potentialului individual":
- "Factorii reusitei scolare"
- "Dificultatile de invatare intr-o abordare multidisciplinara"
- "Tipologia dificultatilor de invatare"
4. "Structura componentiala a dificultatilor de invatare"
- "Interventia specializata in dificultatile de invatare"
- "Adaptari curriculare si planul de interventie personalizat"
- "Managementul consilierii psiho-pedagogice"
Multitudinea de formatori - cadre didactice din invatamantul universitar si preuniversitar (Carmen Bodiu, Elena Dari, Adina Greavu, Ioana Drugas, Tatiana Busca, Loredana Babiuc, Jeana Patru, Stan Elena, Purec Cristina, Doinita Marin, Banciu Viorica, Aurelia Micu Nastase, Gratiela Militaru, Georgeta Serban, Claudia Benchea, Mariana Croitoru, Badescu Daniela, Zloteanu Dana, Cornelia Louatron, Ionelia Ilina), specializati la activitatea de formarea formatorilor pentru fiecare modul distinct, prin experientele personale din invatamant vor imprima un caracter practic programului.
A fost reliefata importanta accentuarii caracterului activ, participativ al unei lectii sau curs: este necesara angajarea constienta si realizarea invatarii prin activitatea proprie a elevului/studentului, utilizarea unor metode active: dialogul euristic si mai ales, invatarea prin descoperire si invatarea bazata pe investigatia experimentala solicita in mod deosebit efortul propriu si activitatea independenta, specifice invatarii active.
In mediul scolar, strategia diferentierii, ca strategie globala de instruire, implica utilizarea unui ansamblu diversificat de metode aplicate complementar: conversatia, in special cea euristica, demonstratia, explicatia, exercitiul, tehnica utilizarii fiselor de munca independenta (fise de dezvoltare, de recuperare, de exersare, de creatie), utilizarea fiselor individuale de progres sau a diagramelor de progres, a fiselor de evidenta a greselilor tipice la nivelul unei clase sau a unui grup de elevi.
Mihaela Bitca 13 Nov. 2014 14:38:07
Cum ma pot inscrie la cursul gratuit pentru cadre didactice?